
Στον προϋπολογισμό του υπουργείου Ναυτιλίας «επέστρεψε» για φέτος τουλάχιστον η χρηματοδότηση των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών. Οι καθυστερήσεις που καταγράφηκαν στην εξόφληση των ακτοπλοϊκών εταιρειών από το Πρόγραμμα των Δημοσίων Επενδύσεων, θέμα στο οποίο αναφέρθηκε ο ot.gr, υποχρέωσαν την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να προωθήσει τροπολογία στη Βουλή σύμφωνα με την οποία «κατά παρέκκλιση του άρθρου 17 του ν. 4948/2022 (Α’ 125)», τα τιμολόγια των 2021 και 2022 που αφορούν σε συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, που έχουν εκτελεστεί στο Πλαίσιο του ενταγμένου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και έχουν κατατεθεί μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2022, επιτρέπεται να εξοφλούνται και σε βάρος των πιστώσεων του Τακτικού Προϋπολογισμού του ανωτέρω Υπουργείου.
Διαβάστε επίσης: Άγονη γραμμή: Αγωνία για το δρομολόγιο στην Κασοκαρπαθία
Οφειλές προς ακτοπλοϊκές
Υπενθυμίζεται όπως έχει αναφέρει ο ot.gr, ότι ξεπερνούν τα 80 εκατ. ευρώ οι οφειλές του υπουργείου Ναυτιλίας προς τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις οι οποίες εξυπηρετούν μετά από διαγωνισμούς, «άγονες» γραμμές έναντι αποζημίωσης. Oι οφειλές φαίνεται να διογκώνονται το τελευταίο διάστημα και όσο η κυβέρνηση καλείται να καλύψει «τρύπες» που δημιουργεί η ενεργειακή κρίση.
Διαβάστε επίσης – Πασχάλης (ΣΕΕΝ): Με νεότευκτα πλοία η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου
Το πρόβλημα σύμφωνα με παράγοντες της ακτοπλοΐας οφείλεται στο γεγονός ότι τα χρήματα που προορίζονται για την αποζημίωση των ακτοπλοϊκών εταιρειών αντλούνται από τον «κουβά» του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ο οποίος «στερεύει» λόγω των απανωτών κρίσεων (πανδημία, ενεργειακή κρίση κ.λπ.), με αποτέλεσμα, όπως λέγεται χαρακτηριστικά, τα κεφάλαια να διατίθενται με κριτήριο το πόσο «ισχυρό» είναι το κάθε υπουργείο και όχι οι πραγματικές ανάγκες. Η ένταξη των κονδυλίων για τις άγονες γραμμές στο ΠΔΕ ανακοινώθηκε από τον υπουργό ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη στις 18 Σεπτεμβρίου του 2019 μαζί με την επέκταση κατά 40 εκατ. ευρώ της ετήσιας επιχορήγησης, η οποία έφθανε πλέον τα 130 εκατ. ευρώ, έναντι 90,7 εκατ. ευρώ που ήταν ως τότε. Οι άγονες γραμμές είναι αναπτυξιακό έργο και ως τέτοιο πλέον χρηματοδοτείται, είχε τονίσει ο υπουργός, ανακοινώνοντας την ένταξη τους στο ΠΔΕ. Επιπροσθέτως, οι άγονες γραμμές της χώρας χρηματοδοτούνται ως επαναλαμβανόμενη δράση για τα επόμενα έτη, με διασφαλισμένους πόρους και με την αναγκαία ευελιξία για την απρόσκοπτη χρηματοδότηση, αλλά και τη δυνατότητα κάλυψης πρόσθετων ή έκτακτων αναγκών που τυχόν προκύψουν.
Ωστόσο, τελικά το «μοντέλο» αυτό φαίνεται ότι δεν «δουλεύει» σε περιόδους κρίσης, που οι ανάγκες πολλαπλασιάζονται, πως εκτιμούν παράγοντες του κλάδου και το υπουργείο υποχρεώθηκε να «ανακρούσει πρύμνα» προκειμένου να δοθούν τα οφειλόμενα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες.


Latest News

Τα ελληνικά λιμάνια και το παζλ του IMEC
Αλλαγή δεδομένων προκαλεί ο ανταγωνισμός για τον οικονομικό διάδρομο που προωθεί η Ινδία n Οι βλέψεις της Αθήνας και η «σφήνα» Τραμπ υπέρ Ιταλίας

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία