
Με το 2022 να κλείνει με την ορμή που δημιούργησε η επιτυχημένη πορεία του εφετινού καλοκαιριού, η AEGEAN ξεκινά να σχεδιάζει την επόμενη χρονιά, έχοντας εισέλθει σε μια νέα εποχή. Παρά τις αβεβαιότητες του διεθνούς περιβάλλοντος, με κορυφαία το κόστος των αεροπορικών καυσίμων, τα πρώτα σημάδια για το 2023 είναι ιδιαίτερα θετικά. Επί του παρόντος, η ελληνική αεροπορική εταιρεία στοχεύει να παγιώσει τη δυναμική που ανέπτυξε στο εννεάμηνο της φετινής χρονιάς, με 9,4 εκατ. επιβάτες και κύκλο εργασιών 1,02 δισ. ευρώ, επενδύοντας στη νέα γενιά των στελεχών της.
Σε μία συγκινησιακά φορτισμένη τελετή στην τεχνική βάση της εταιρείας στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», το βράδυ της Παρασκευής, διοίκηση, πιλότοι, προσωπικό καμπίνας, μηχανικοί, αποχαιρέτησαν το τελευταίο αεροσκάφος Q400 του στόλου της. Μια ιστορία 13 ετών κλείνει για την AEGEAN και την Olympic Air, με την ολοκλήρωση μέσα στο καλοκαίρι του προγράμματος αντικατάστασης των Q400 από τα νέα ATR72 και ATR42.
Διαβάστε επίσης: Aegean: Επιστροφή σε κερδοφορία στο δεύτερο τρίμηνο
Για μια νέα εποχή που ανήκει στη νέα γενιά και στους νέους ανθρώπους της εταιρείας, έκανε λόγο ο διευθύνων σύμβουλος της AEGEAN, κ. Δημήτρης Γερογιάννης, στο επίλογο της εκδήλωσης. Η ανανέωση του στόλου συνεχίζεται με την παραλαβή συνολικά 10 νέων Airbus 320neo και 321neo εντός του 2022, εκ των οποίων αναμένονται τα δύο τελευταία, και επιπλέον 9 αεροσκαφών εντός του 2023. Παρά το αρχικό μούδιασμα που έφερε το ξέσπασμα της πανδημίας το 2020, μόλις είχε παραληφθεί το πρώτο αεροσκάφος από τη μεγάλη παραγγελία στην Airbus, τελικά το επενδυτικό πλάνο της AEGEAN επιταχύνθηκε για τη διετία 2022-2023 με τελικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2026.
Ανάπτυξη δικτύου
Αναφερόμενος στη δύσκολη τελευταία διετία, ο επικεφαλής της εταιρείας τόνισε πως «εργαστήκαμε συστηματικά και με δημιουργικότητα για να προετοιμάσουμε την επόμενη ημέρα για την AEGEAN, για τους επιβάτες μας αλλά και για το αεροπορικό ταξίδι συνολικά. Αναβαθμίσαμε τις υπηρεσίες μας και εξελίξαμε την ταξιδιωτική εμπειρία με πλατφόρμα τα νέα μας αεροσκάφη. Αναπτύξαμε και προσφέραμε νέες υπηρεσίες λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των επιβατών μας».
Το δίκτυο της εταιρείας, μέσα στη θερινή σεζόν, αποκαταστάθηκε πλήρως, ενώ άνοιξαν και νέοι προορισμοί, όπως για παράδειγμα η Τυνησία. Η εμβέλεια των νέων αεροσκαφών της οικογένειας 320neoδίνει στην AEGEAN τη δυνατότητα να εξυπηρετεί πτήσεις διάρκειας έως και 5 ωρών. Σε ένα μήνα περίπου, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό το πτητικό πρόγραμμα της εταιρείας για την επόμενη σεζόν.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει αποκλείσει προς το παρόν τουλάχιστον κάθε δυνατότητα επέκτασης του δικτύου προς την Ασία, ενώ για πιο μακρινές πτήσεις η AEGEAN επενδύει σε ισχυρές συμμαχίες, όπως με την TAP που από τη Λισαβόνα εξυπηρετεί πτήσεις για Λατινική Αμερική. Σε κάθε περίπτωση, οποιαδήποτε απόφαση επέκτασης του δικτύου, επειδή αποδίδει μετά από ενάμιση με δύο χρόνια απαιτεί προσεκτικά βήματα.
Νέο πρόγραμμα υποτροφιών
Όπως είπε ο κ. Γερογιάννης, απευθυνόμενος στους εργαζόμενους της εταιρείας, «είστε εσείς, οι πιλότοι, οι μηχανικοί, τα πληρώματα καμπίνας που κάνετε την εταιρεία αυτό που είναι και που θα συνεχίσετε να κερδίζετε την αγάπη και την προτίμηση των επιβατών μας. Και αυτό γιατί τη διαφορά σε μια εταιρεία δεν την κάνει το μέταλλο, δεν την κάνουν τα αεροσκάφη, αλλά οι άνθρωποι που το διαχειρίζονται».
Μέσω του προγράμματος υποτροφιών για πιλότους και μηχανικούς που υλοποιεί η AEGEAN, οι πρώτοι 30 υπότροφοι από τους συνολικά 70 βρίσκονται ήδη στα πιλοτήρια της εταιρείας. Οι επόμενοι 40 θα ενταχθούν από τις αρχές του νέου χρόνου.
Επίσης, έχουν προκηρυχθεί 40 υποτροφίες για θέσεις μηχανικών στη σχολή εκπαίδευσης μηχανικών της Olympic Air και ήδη υπάρχουν οι 20 πρώτοι υπότροφοι, ενώ οι υπόλοιποι 20 θα εισαχθούν τον Μάρτιο.
«Τις επόμενες ημέρες, θα προκηρύξουμε και το νέο πρόγραμμα υποτροφιών πιλότων που θα ετοιμάσει και τη νέα γενιά των στελεχών της εταιρείας μας, συμβαδίζοντας με το μεσομακροχρόνιο σχέδιο ανάπτυξης που έχουμε σχεδιάσει», ανακοίνωσε ο κ. Γερογιάννης, σημειώνοντας πως με τις συνεχείς εξελίξεις και αναβαθμίσεις των ανθρώπων, ακόμα και μέσα στην περίοδο του COVID, «καταφέρνουμε να έχουμε πάνω από 100 αναβαθμίσεις, κάθε χρόνο, τα τελευταία 6 χρόνια».
Η ιστορία των Q400 στην ελληνική αγορά
Τα Q400 αποκτήθηκαν από την Olympic Air το 2009 και με την εξαγορά της από την AEGEAN το 2013 εντάχθηκαν στο στόλο της. Μέσα στα χρόνια κατάφεραν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη, των ιπτάμενων και του προσωπικού καμπίνας της εταιρείας. Ακόμα και οι πιο δύσπιστοι αρχικά, όπως φάνηκε κατά την τελετή αποχαιρετισμού, τελικά τα αγάπησαν. Δεν είναι τυχαίο ότι όλοι οι πιλότοι που μίλησαν, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, έκαναν λόγο για ένα αεροσκάφος που δεν θα σε προδώσει ποτέ.
Αναγνωρισμένα για την υψηλή ταχύτητα, την ισχυρή λειτουργική απόδοση και την άνεση της καμπίνας τους, τα Q400 αεροσκάφη συγκέντρωναν χαρακτηριστικά και ιδιότητες των jet αεροσκαφών παρόλο που είναι ελικοφόρα (ταχύτητα, μειωμένος θόρυβος, άνεση στην καμπίνα). Επιχειρούσαν κυρίως σε πτήσεις κοντινών ή μεσαίων αποστάσεων του εξωτερικού, δηλαδή σε αγορές στις οποίες τότε ξεκινούσε να εισέρχεται η εταιρεία, αλλά και φυσικά σε πτήσεις εσωτερικού.
Σήμερα, τις περισσότερες από αυτές τις αγορές εξωτερικού, η AEGEAN τις εξυπηρετεί με τα AIRBUS 320 και 321, ενδεικτικό της εξέλιξης της επιβατικής κίνησης και της διείσδυσης της εταιρείας σε αυτές τις χώρες.
Ίσως όμως το σημαντικότερο ήταν το κοινωνικό έργο που επιτέλεσε αυτό το αεροσκάφος, καθώς, στο πλαίσιο της συνεργασίας με το ΕΚΑΒ, κατά τον προηγούμενο χρόνο μετέφερε επιβάτες έκτακτων ιατρικών περιστατικών.
Δίνουν τη θέση τους σε ATR
Η εταιρεία διαθέτει έναν στόλο ελικοφόρων που αποτελείται από 14 ATR-600, με τα πρώτα από αυτά να έχουν ενταχθεί στην εταιρεία ήδη από το 2016, προκειμένου να εξυπηρετούν κυρίως τις ανάγκες των μικρών αεροδρομίων. Από τις αρχές του 2022, αυτά αυξήθηκαν, στο πλαίσιο αντικατάστασης και αναβάθμισης του στόλου. Τα ATR ανταποκρίνονται πολύ καλύτερα στις επιχειρησιακές προκλήσεις των ελληνικών αεροδρομίων, αλλά και στις σύντομες πτήσεις του δικτύου εσωτερικού.
Υπολογίζεται ότι έχουν 25-30% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2, σε σχέση με τα Q400 και συμβάλλουν κατ’ αυτό τον τρόπο στη περεταίρω μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της εταιρείας και στη δέσμευσή της για περισσότερο βιώσιμες, περισσότερο πράσινες πτήσεις. Είναι πιστοποιημένα για να χρησιμοποιούν βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (Sustainable Aviation Fuel, SAF). Διαθέτουν βελτιωμένους κινητήρες, σύγχρονα συστήματα πλοήγησης, περισσότερο διαθέσιμο χώρο στην καμπίνα για τον επιβάτη, ενώ διασφαλίζουν επίσης χαμηλότερο λειτουργικό κόστος αλλά και κόστος συντήρησης.


Latest News

Πώς ο πρώτος πρόεδρος των ΗΠΑ έστρωσε το χαλί στη βιομηχανία... αλκοόλ
Ο Τζορτζ Ουάσινγκτον δεν ήταν απλώς ο «πατέρας» των ΗΠΑ - Βοήθησε επίσης στη γέννηση της βιομηχανίας αλκοολούχων ποτών
![Logistics: Οι περιοχές που βρίσκονται στο ραντάρ των επενδυτών [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/thumbnail_logistics3-600x404.png)
Αμείωτη η ζήτηση για χώρους logistics - Οι περιοχές που βρίσκονται στο ραντάρ των επενδυτών [γραφήματα]
Στην Αττική βρίσκεται περίπου το 60%-70% του συνόλου των επιφανειών logistics, σύμφωνα με τη Geoaxis

Ο «πυρετός» του Dubai Chocolate και πώς ανεβάζει τον πληθωρισμό
Ποιες ελληνικές εταιρείες έχουν κατοχυρώσει το Dubai Chocolate και πώς - Τι λένε στελέχη της αγοράς για την πορεία των τιμών στα προϊόντα σοκολάτας – Έρχεται νέο trend

«Το ΚΠΙΣΝ συμπληρώνει οκτώ χρόνια με ένα ισχυρό κοινωνικό αποτύπωμα» - Η Έλλη Ανδριοπούλου στον ΟΤ
«Δημιουργήσαμε ένα χώρο που ανήκει σε όλους τους πολίτες», τονίζει η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΚΠΙΣΝ, Έλλη Ανδριοπούλου, στη συνέντευξή της στον ΟΤ

Άνοιξαν οι αιτήσεις για τον 1ο κύκλο επιτάχυνσης του Inno4CFIs Acceleration Program
Το πρόγραμμα αφορά startups και μικρομεσαίες επιχειρήσεις στον τομέα GreenTech και Γεωργίας Άνθρακα (Carbon Farming)

Η μάχη του δορυφορικού ίντερνετ και η «σφήνα» του Μασκ με την Starlink
«Το δορυφορικό ίντερνετ, και αν θέλουμε να μιλήσουμε ξεκάθαρα με ονόματα, η Starlink, ήρθε για να καλύψει ένα κενό», έχει παραδεχθεί ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής

Η κίνηση ματ της Ελλάδας στην παγκόσμια σκακιέρα για το γάλλιο - Τα μεγέθη και οι παίκτες
Η στρατηγική σημασία του κρίσιμου μετάλλου - Οι ιδιότητες, οι τιμές και η σχέση με τον γαλλικό... «κόκορα»

Νέες μπίζνες σε ακίνητα και τεχνολογία για τον Μιχάλη Τσαούτο μετά την ΕΨΑ
Τα επόμενα επιχειρηματικά του βήματα ετοιμάζει ο Μιχάλης Τσαούτος, πρώην βασικός μέτοχος της βιομηχανίας αναψυκτικών ΕΨΑ

Στο μικροσκόπιο των αναλυτών οι τράπεζες - Τα ψιλά γράμματα των business plan
Στους ρυθμούς των αποτελεσμάτων που θα ανακοινώσουν οι τράπεζες θα κινηθεί το Χρηματιστήριο Αθηνών την ερχόμενη εβδομάδα - Τι περιμένουν οι αναλυτές

Στον Large Cap του FTSE Russell η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από 10 Μαρτίου
Η αλλαγή έγινε στο πλαίσιο της τριμηνιαίας αναθεώρησης των δεικτών του οίκου