Οι ηγέτες που δίνουν προτεραιότητα στα συναισθήματα του ανθρώπινου δυναμικού κατά τη διαδικασία του εταιρικού μετασχηματισμού έχουν 2,6 φορές περισσότερες πιθανότητες να πετύχουν σε σχέση με όσους δεν το κάνουν, σύμφωνα με την έρευνα που διενήργησαν η ΕΥ και το Saïd Business School του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης.
Ο κεντρικός άξονας των συμπερασμάτων της έρευνας, με τη συμμετοχή 935 ηγετικών στελεχών και 1.127 εργαζομένων από 23 χώρες και 16 κλάδους της οικονομίας, συνίσται στο ότι οι σύνθετοι παράγοντες που επηρεάζουν την επιτυχία ή την αποτυχία ενός επιχειρηματικού μετασχηματισμού έχουν τις ρίζες τους στα ανθρώπινα συναισθήματα.
Διαβάστε επίσης: Κάρτα εργασίας: Προκλήσεις και πλεονεκτήματα για τις επιχειρήσεις
Επιπλέον, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (52%) σε μετασχηματισμούς υψηλής απόδοσης, δήλωσαν ότι ο οργανισμός τους, τους παρείχε τη συναισθηματική υποστήριξη που χρειάζονταν, κατά τη διάρκεια της διαδικασίας. Αντίθετα, η συναισθηματική πίεση στο ανθρώπινο δυναμικό αυξάνεται κατά 136%, κατά τη διάρκεια ενός μετασχηματισμού που δεν αποδίδει.
Διαβάστε επίσης: Εrnst & Υoung: Νέα δεδομένα και ευκαιρίες για τους εσωτερικούς ελέγχους δημιουργεί η ψηφιακή τεχνολογία
Ένας επιτυχημένος μετασχηματισμός είναι κρίσιμος για την ανάπτυξη των οργανισμών, ενώ, η έρευνα διαπιστώνει, ότι η τάση για αλλαγή κερδίζει έδαφος, με το 85% των ερωτηθέντων να έχουν εμπλακεί σε δύο ή περισσότερους σημαντικούς μετασχηματισμούς, τα τελευταία πέντε χρόνια. Ταυτόχρονα, το ποσοστό αποτυχίας για έργα μετασχηματισμού παραμένει πεισματικά υψηλό, με το 67% των ερωτηθέντων να έχει βιώσει τουλάχιστον έναν μετασχηματισμό με χαμηλή απόδοση κατά το ίδιο διάστημα.
Έξι παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν στην επιτυχία του εταιρικού μετασχηματισμού
Η έρευνα διαπιστώνει ότι η πιθανότητα επιτυχίας του μετασχηματισμού μπορεί να αυξηθεί μέσω της μεγιστοποίησης του συναισθηματικού αντίκτυπου των ακόλουθων έξι βασικών παραγόντων:
1. Προσαρμόστε και καλλιεργήστε τις ηγετικές δεξιότητες: Το ανθρώπινο δυναμικό κατατάσσει την ηγεσία ως τον κορυφαίο παράγοντα, ανεξάρτητα από την επιτυχία ή την αποτυχία του μετασχηματισμού.
2. Δημιουργήστε όραμα που εμπνέει και μπορεί να πιστέψει το ανθρώπινο δυναμικό: Σχεδόν οι μισοί (49%) από τους ερωτηθέντες σε έναν μετασχηματισμό υψηλής απόδοσης ανέφεραν ότι το όραμα ήταν σαφές και συναρπαστικό σε σύγκριση με το 27% όσων συμμετείχαν σε μετασχηματισμό χαμηλής απόδοσης.
3. Δημιουργήστε μια κουλτούρα που ενσωματώνει και ενδυναμώνει τις απόψεις όλων: Οι ηγέτες πρέπει να αξιοποιήσουν τα σωστά συναισθήματα των εργαζόμενων για να μπορέσουν να τους κρατήσουν αφοσιωμένους και να τους παρακινήσουν, παρέχοντας, παράλληλα, αρκετή συναισθηματική υποστήριξη για την πρόληψη του άγχους και της εξουθένωσης.
4. Ορίστε ξεκάθαρες ευθύνες και προετοιμαστείτε για την αλλαγή: Οι ηγέτες θα πρέπει να δημιουργήσουν τη δομή και την πειθαρχία, αλλά και τη δημιουργική ελευθερία, που θα επιτρέπει στους εργαζόμενους να εξερευνούν και να καινοτομούν, δημιουργώντας παράλληλα την απαραίτητη αυτονομία για τη λειτουργία του οργανισμού.
5. Χρησιμοποιήστε την τεχνολογία για να προωθήσετε δράσεις με ορατά αποτελέσματα: Οι ηγέτες θα πρέπει να αποδείξουν την αξία των νέων προσεγγίσεων που υποστηρίζονται από την τεχνολογία και να αξιοποιήσουν το παράδειγμα και τη θετική επιρροή των πρώτων χρηστών, για να εξασφαλίσουν την υποστήριξη του ανθρώπινου δυναμικού.
6. Βρείτε τους καλύτερους τρόπους σύνδεσης και συνδημιουργίας: Οι ηγέτες πρέπει να δημιουργήσουν έναν ασφαλή χώρο, όπου μπορούν να αναδυθούν νέοι τρόποι εργασίας που θα καλλιεργήσουν την καινοτομία, τη δημιουργική εμπλοκή και την ικανοποίηση των εργαζόμενων.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, o κος Αχιλλέας Αρβανίτης, Εταίρος στο Τμήμα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών και Eπικεφαλής του τμήματος Business Transformation της EY στην Ελλάδα, δήλωσε: «Σε μια εποχή σαρωτικών αλλαγών, ο μετασχηματισμός των επιχειρήσεων αποτελεί πλέον μονόδρομο. Ο μετασχηματισμός αυτός θα καθορίσει το μέλλον της επιχείρησης, αλλά, σε μεγάλο βαθμό, και των ανθρώπων της. Η εμπειρία μας δείχνει ότι, οι αλλαγές δεν οδηγούν πάντα στα επιθυμητά αποτελέσματα, κατά κανόνα, επειδή, συχνά, υποτιμάται ο ανθρώπινος παράγοντας. Για να στεφθεί με επιτυχία ο μετασχηματισμός, οι επικεφαλής των επιχειρήσεων οφείλουν να επικοινωνήσουν με πειστικό τρόπο το όραμα που καθοδηγεί τις αλλαγές που σχεδιάζουν και να συνυπολογίσουν τον καθοριστικό ρόλο των συναισθημάτων των εργαζομένων για να εξασφαλίσουν την ενεργητική συμμετοχή τους στο εγχείρημα».
Η κα Ευτυχία Κασελάκη, Εταίρος, Συμβουλευτικές Υπηρεσίες Ανθρώπινου Δυναμικού της ΕΥ Ελλάδος, δήλωσε: «Η επιτυχία των εταιρικών μετασχηματισμών περνάει – και με δεδομένα πλέον – μέσα από τον ενεργητικό σχεδιασμό και την αποτελεσματική διαχείριση από πλευράς ηγεσίας των συναισθηματικών εμπειριών των ανθρώπων. Η ανάπτυξη της κατάλληλης κουλτούρας, των ηγετικών ικανοτήτων, και η υποστήριξη ενός ισχυρού Employer Brand και τρόπων εργασίας που καλλιεργούν τη συμμετοχή και την καινοτομία, συμβάλλουν καθοριστικά στην αποτελεσματική διαχείριση των μετασχηματισμών με τους ανθρώπους στο επίκεντρο. Η παρούσα έρευνα επιβεβαιώνει αντίστοιχη μελέτη που τρέξαμε στην Ελλάδα για την επιχειρηματική ηγεσία, η οποία είχε αναδείξει ως πρότυπο για την επόμενη δεκαετία, τον/την «Ηγέτη των Ανθρώπων»: οραματιστή, με ενσυναίσθηση και ικανό να αναπτύσσει και να κινητοποιεί τις ομάδες του/της. Αυτά είναι απαραίτητα εφόδια και για την υλοποίηση ενός αποτελεσματικού και ουσιαστικού μετασχηματισμού».
Latest News
Η καταιγίδα της παραπληροφόρησης πλήττει τώρα περισσότερο τις εταιρείες
Οι κυβερνήσεις διαμαρτύρονται εδώ και καιρό για την παραπληροφόρηση που υπονομεύει τις εκλογές, υποκινεί αναταραχές και βαθαίνει τις κοινωνικές διαιρέσεις - Οι επιχειρήσεις βρίσκονται τώρα επίσης στο στόχαστρο
Παγκόσμιο Βαρόμετρο: 1 στους 3 εργαζόμενους σκέφτεται να αλλάξει άμεσα εργασία
Τι αποκαλύπτει έρευνα της ManpowerGroup η οποία συγκέντρωσε δεδομένα από περισσότερους από 12.000 εργαζόμενους
Με ρυθμούς ρεκόρ και χρυσά μπόνους αποχωρούν οι Αμερικανοί CEOs
Η άνοδος των χρηματιστηρίων επιτρέπει στους επικεφαλής των εταιρειών να εξαργυρώσουν τα κέρδη και να αποχωρήσουν
Η αξιοποίηση της AI φέρνει αύξηση εσόδων στις ΜμΕ - Έρευνα της Salesforce
Το 75% των ΜμΕ αξιοποιεί λύσεις τεχνητής νοημοσύνης έδειξε έρευνα της Salesforce ενώ το 91% των ΜμΕ που ήδη χρησιμοποιούν λύσεις τεχνητής νοημοσύνης καταγράφει σημαντική αύξηση εσόδων
Tesla -Intel και η ανεπάρκεια των δ.σ. - Τα συστατικά για το τέλειο δ.σ.
Η Intel και η Tesla αντιπροσωπεύουν δύο τρόπους με τους οποίους τα δ.σ. αποτυγχάνουν στο καθήκον τους να εκπροσωπούν τους επενδυτές και να θέτουν τη διοίκηση προ των ευθυνών της, υπσοτηρίζει ο Economist
Παράδοξο κι όμως αληθινό - Γιατί οι άνω των 65 ετών εργαζόμενοι είναι οι πιο ευτυχισμένοι
Αποκαλυπτική για το πώς βλέπουν οι ηλικιωμένοι εργαζόμενοι τη θέση τους στη δουλειά είναι η νέα έκθεση του ερευνητικού κέντρου Pew
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες