![Λαβίδας: Η ΑΒ Βασιλόπουλος δεν είναι ακριβή αλυσίδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/vasilopoulos.jpg)
Το δύσκολο στοίχημα να αναπτυχθεί η ΑΒ Βασιλόπουλος πάνω από το μέσο όρο της αγοράς την ώρα που ο κόσμος την κατατάσσει στις ακριβές αλυσίδες, καλείται να κερδίσει ο Νίκος Λαβίδας, νέος επικεφαλής της ελληνικής θυγατρικής του Ολλανδο-Βελγικού ομίλου Ahold Delhaize.
Ενδεχομένως η μακρά θητεία που έχει ο νέος Brand President στο λιανεμπόριο (σ.σ. για σχεδόν 9 χρόνια κατείχε υψηλή θέση στη διοικητική ομάδα του Σκλαβενίτη), να τον βοηθήσει να ανατρέψει αυτή την αντίληψη, η οποία, όπως σημείωσε, «απέχει από την πραγματικότητα».
Διαβάστε επίσης: ΑΒ Βασιλόπουλος: Ξανά κάτω από το «φράγμα» των 2 δισ. ευρώ
Ωστόσο, «δεν είναι κάτι εύκολο» γιατί όπως λένε και οι Αμερικάνοι «perception is reality» (η αντίληψη είναι πραγματικότητα), επεσήμανε στην πρώτη του συνάντηση με δημοσιογράφους.
Χωρίς να ξεκαθαρίσει εάν η ΑΒ Βασιλόπουλος κατέχει μεριδιακά τη δεύτερη ή την τρίτη θέση στο top3 της εγχώριας αγοράς σούπερ μάρκετ, ο επικεφαλής της αλυσίδας απέδωσε το «μειονέκτημα» να θεωρούν οι καταναλωτές την «ΑΒ» ως ακριβό προορισμό στην υψηλή αγοραστική εμπειρία που προσφέρει στα καταστήματά της.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/λαβιδας.png)
Έμφαση στα φθηνά προϊόντα
Πάντως η αλυσίδα δεν πρόκειται να κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα και στην αγοραστική εμπειρία, αλλά θα επενδύσει στη μείωση των τιμών.
Αυτή τη στιγμή προσφέρει 850 βασικά αγαθά που καλύπτουν ευρεία γκάμα αναγκών με σταθερά χαμηλή τιμή. «Στόχος μας είναι να φτάσουμε στους 1.200 κωδικούς προϊόντων που θα πωλούνται σε χαμηλή τιμή για να καλύψουμε όλες τις ανάγκες σε βασικά καταναλωτικά αγαθά», πρόσθεσε ο κύριος Λαβίδας.
Πρόκειται για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς όπως σημείωσε ο κ. Λαβίδας επιτρέπουν στην αλυσίδα να ελέγχει τα κόστη. Η ίδια λογική σημείωσε πως έχει ακολουθηθεί όσον αφορά και το «Καλάθι του Νοικοκυριού», που έχει καταρτίσει η ΑΒ Βασιλόπουλος και περιλαμβάνει 74 προϊόντα, με τα περισσότερα να είναι PL.
Πρόσθεσε δε πως για να πει κάποιος ποιο είναι το φθηνότερο ή το ακριβότερο καλάθι θα πρέπει να συγκρίνει ίδια προϊόντα, κάτι που είναι πολύ δύσκολο γιατί η σύνθεση του καλαθιού της κάθε αλυσίδας διαθέτει διαφορετικά χαρακτηριστικά.
Σταθερός τζίρος, πιέσεις στα κέρδη
Παρότι ο τζίρος εφέτος αναμένεται να παραμείνει σχετικά σταθερός, καταγράφοντας πιθανόν μια μικρή αύξηση, η οποία θα είναι καθαρά πληθωριστική, η κερδοφορία θα πιεστεί, κάτι που συμβαίνει σε όλη την αγορά, σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα.
Και ο λόγος είναι οι επικρατούσες συνθήκες. Επεσήμανε δε πως ο όγκος πωλήσεων της αγοράς βαίνει μειούμενος παρά την πρόσκαιρη «τουριστική» ανάσα.
Αναφερόμενος στο ενεργειακό κόστος είπε ότι για την ΑΒ Βασιλόπουλος είναι φέτος 2,5 φορές μεγαλύτερο (συνυπολογιζομένων και των επιδοτήσεων).
10 + 50 καταστήματα το 2023
Πάντως η δύσκολη συγκυρία δεν βάζει «φρένο» ούτε στο επενδυτικό πλάνο της ΑΒ Βασιλόπουλος αναφορικά με την επέκταση και την αναβάθμιση του δικτύου της.
Μέσα στο 2023 πρόκειται να επενδύσει, όπως κάθε χρονιά, περίπου 60 εκατ. ευρώ γι’ αυτόν το σκοπό στοχεύοντας στη δημιουργία 10 νέων ιδιόκτητων καταστημάτων και στην προσθήκη 50 νέων σημείων στο δίκτυο franchise.
Σε ότι αφορά τα εν εξελίξει έργα, το νέο κατάστημα στην πλατεία Κέννεντυ στο Χαλάνδρι αναμένεται να ανοίξει τον επόμενο μήνα, ενώ στόχος είναι το μεγάλο κατάστημα που ετοιμάζεται επί της Λεωφόρου Κηφισίας, στο Μαρούσι, να τεθεί σε λειτουργία μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023.
Εξαγορές
Ταυτόχρονα η διοίκηση της αλυσίδας εξετάζει και την πιθανότητα εξαγορών. Ωστόσο αυτή τη στιγμή, οι όποιες συζητήσεις είχαν ξεκινήσει, όπως για παράδειγμα με την αλυσίδα Γέγος, έχουν λάβει τέλος, καθώς δεν τελεσφόρησαν.
Επιπλέον ο κ. Λαβίδας διέψευσε τη φημολογία πως υπάρχουν επαφές με τη Μασούτης με στόχο συνεργασία ή εξαγορά.
Επενδύσεις στις ηλεκτρονικές πωλήσεις
Από το κάδρο της ανάπτυξης και των επενδύσεων δεν λείπει το e-commerce.
Το ψηφιακό κανάλι πωλήσεων εισφέρει το 3% στον συνολικό τζίρο της αλυσίδας και στους επενδυτικούς σχεδιασμούς περιλαμβάνεται η δημιουργία ενός δεύτερου dark store, ανάλογου ή μεγαλύτερου από το ΑΒ Home Shop Center, καθώς έχει φτάσει πλέον στα όριά του όσον αφορά την κάλυψη της ζήτησης.
Κατά τη διάρκεια του 2022, ο ρυθμός ανάπτυξης των ηλεκτρονικών πωλήσεων της ΑΒ Βασιλόπουλος ξεπερνά το 20%, σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα.
Τι συμβαίνει με τους εργαζόμενους
Σχετικά με τις απομακρύνσεις στελεχών το τελευταίο διάστημα, ο κ. Λαβίδας απάντησε πως υλοποιείται μία αναδιοργάνωση που έχει στόχο να δημιουργηθεί ένα ευέλικτο σχήμα στον διοικητικό τομέα και δεν αφορούν μείωση του κόστους.
Ο κ. Λαβίδας, πάντως, τόνισε πως στόχος για τη συνέχεια είναι να αυξηθεί το προσωπικό και χαρακτηριστικά ανέφερε πως αυτήν τη στιγμή η αλυσίδα αναζητά 50 άτομα (30 για το e-shop και 20 για το κατάστημα της Σταμάτας).
Για το ενδεχόμενο αυξήσεων στους εργαζόμενους εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος είπε ότι για φέτος δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη ωστόσο είναι κάτι που μπορεί να εξεταστεί την επόμενη χρονιά.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος σε αριθμούς
Η αλυσίδα διαθέτει 592 καταστήματα, που «αθροίζουν» 352.114 τ.μ. σε 231 πόλεις ανά την Ελλάδα.
Από το συνολικό αριθμό καταστημάτων τα 264 αντιστοιχούν στο δίκτυο franchise, που είναι το μεγαλύτερο στον κλάδο της οργανωμένης λιανικής με παρουσία σε 61 πόλεις/περιοχές.
Οι χώροι αποθήκευσης εκτείνονται σε 125.000 τ.μ.
Το ΑΒ Home Shop Center, το dark store που έχει δημιουργηθεί για τις ανάγκες του ηλεκτρονικού καταστήματος της ΑΒ Βασιλόπουλος, περιλαμβάνει 11.000 κωδικούς.
Η αλυσίδα επιστρέφει 25 εκατ. ευρώ ετησίως μέσα από το loyalty σχήμα AB Plus.
Σε ποσοστό 90% συνεργάζεται με έλληνες παραγωγούς κυρίως στα φρέσκα προϊόντα, ενώ ο αριθμός των προμηθευτών της αλυσίδας ξεπερνούν τους 600.
Απασχολεί 14.000 εργαζόμενους, έχοντας καταβάλλει σε μισθοδοσία 220 εκατ. ευρώ το 2021 και επιπλέον 23 εκατ. ευρώ σε παροχές.
Υπολογίζεται πως 2,2 εκατομμύρια είναι οι πελάτες που επισκέπτονται τα καταστήματα «ΑΒ» την εβδομάδα.
Το 2021, παρείχε γεύματα αξίας άνω των 8 εκατ. ευρώ μέσα από το Πρόγραμμα Τρόφιμα Αγάπης.
Διαθέτει 98 πρωτοποριακά Kέντρα Aνακύκλωσης (ΤΕΧΑΝ).
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Βιομηχανικές περιοχές: Σύσκεψη βουλευτών της ΝΔ και εκπροσώπων του ΠΑΣΕΒΙΠΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/1213-600x450.jpg)
Διορθωτικές παρεμβάσεις στο νόμο 4982/22 για τις βιομηχανικές περιοχές ζητούν οι επιχειρήσεις των ΒΙΠΕ
Οι βουλευτές της ΝΔ μαζί με εκπροσώπους του ΠΑΣΕΒΙΠΕ, θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης «ώστε να διαμορφωθεί ενα βιώσιμο μέλλον» για τις βιομηχανικές περιοχές
![Miele Hellas: Επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Miele-600x400.jpg)
Η Miele Hellas επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία
Η επιτυχημένη πορεία της Miele Hellas οδηγεί σε ανάληψη της νέας αρμοδιότητας του νέου Miele Cluster Adria Aegean
![Jumbo: Αυξήθηκαν κατά 11% οι πωλήσεις τον Ιανουάριο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/jumbo55.png)
Jumbo: Αύξηση 11% στις πωλήσεις τον Ιανουάριο
Αυξημένες 15% οι πωλήσεις στην Ελλάδα τον Ιανουάριο - Τι αναφέρει η διοίκηση της Jumbo
![Κλωστοϋφαντουργία: Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί -Υπόμνημα σε Σκυλακάκη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/klostoyfantoyrgia-768x430-1-600x336.jpg)
Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί - Υπόμνημα σε Σκυλακάκη
Υπεισέρχεται πλέον στο κόστος του προϊόντος περίπου κατά 50%, και είναι 40% υψηλότερο από Ισπανία και Πορτογαλία αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΚ
![ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_peiraios_megalou333-600x352.png)
ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων
Το σενάριο της απόκτησης της Εθνικής Ασφαλιστικής το 2025 - Βραχυπρόθεσμες προκλήσεις
![Public: Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_Publichome_Ηράκλειο-600x400.jpg)
Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης
Τα νέα μεγάλα “Public + home” αποτελούν μέρος του τριετούς επενδυτικού πλάνου των €10 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η εταιρία
![Profile Software: Νέο κέντρο ερευνας και ανάπτυξης στην Πάτρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/profile-software-600x300.webp)
Νέο κέντρο R&D στην Πάτρα για την Profile Software
Το νέο κέντρο R&D της Profile Software θα εστιάζει στη δημιουργία Χρηματοοικονομικών και Επιχειρησιακών λύσεων με χρήση AI και LLM
![Σούπερ μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9% στα online – Τι προτιμούν οι καταναλωτές [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/online-supermarket-768x402-1-600x314.jpg)
«Άλμα» 9% στις πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ - Η δημοφιλής ημέρας [γραφήματα]
Ποιες κατηγορίες προϊόντων πρωταγωνιστούν στα online σούπερ μάρετ
![Goldman Sachs: Ανεβάζει τις τιμές στόχους των ελληνικών τραπεζών – Αναβαθμίζει την Alpha [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/golman-sachs-600x400.jpg)
Ανεβάζει τις τιμές στόχους των ελληνικών τραπεζών η Goldman Sachs - Αναβαθμίζει την Alpha [πίνακες]
Η Goldman Sachs, υποβαθμίζει την Eurobank – «Αγορά» συστήνει για ΕΤΕ, Πειραιώς
![Motor Oil: Στην ΝRG το 35% της Κόρινθος Power – Στα 56 εκατ. ευρώ το τίμημα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/MOTOROIL_Refineries_yerolymbos-29-600x399.jpg)
Motor Oil: Στην ΝRG το 35% της Κόρινθος Power – Στα 56 εκατ. ευρώ το τίμημα
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση η Motor Oil