
Στον προϋπολογισμό του υπουργείου Ναυτιλίας «επέστρεψε» για φέτος τουλάχιστον η χρηματοδότηση των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών. Οι καθυστερήσεις που καταγράφηκαν στην εξόφληση των ακτοπλοϊκών εταιρειών από το Πρόγραμμα των Δημοσίων Επενδύσεων, θέμα στο οποίο αναφέρθηκε ο ot.gr, υποχρέωσαν την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να προωθήσει τροπολογία στη Βουλή σύμφωνα με την οποία «κατά παρέκκλιση του άρθρου 17 του ν. 4948/2022 (Α’ 125)», τα τιμολόγια των 2021 και 2022 που αφορούν σε συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, που έχουν εκτελεστεί στο Πλαίσιο του ενταγμένου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και έχουν κατατεθεί μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2022, επιτρέπεται να εξοφλούνται και σε βάρος των πιστώσεων του Τακτικού Προϋπολογισμού του ανωτέρω Υπουργείου.
Διαβάστε επίσης: Άγονη γραμμή: Αγωνία για το δρομολόγιο στην Κασοκαρπαθία
Οφειλές προς ακτοπλοϊκές
Υπενθυμίζεται όπως έχει αναφέρει ο ot.gr, ότι ξεπερνούν τα 80 εκατ. ευρώ οι οφειλές του υπουργείου Ναυτιλίας προς τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις οι οποίες εξυπηρετούν μετά από διαγωνισμούς, «άγονες» γραμμές έναντι αποζημίωσης. Oι οφειλές φαίνεται να διογκώνονται το τελευταίο διάστημα και όσο η κυβέρνηση καλείται να καλύψει «τρύπες» που δημιουργεί η ενεργειακή κρίση.
Διαβάστε επίσης – Πασχάλης (ΣΕΕΝ): Με νεότευκτα πλοία η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου
Το πρόβλημα σύμφωνα με παράγοντες της ακτοπλοΐας οφείλεται στο γεγονός ότι τα χρήματα που προορίζονται για την αποζημίωση των ακτοπλοϊκών εταιρειών αντλούνται από τον «κουβά» του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ο οποίος «στερεύει» λόγω των απανωτών κρίσεων (πανδημία, ενεργειακή κρίση κ.λπ.), με αποτέλεσμα, όπως λέγεται χαρακτηριστικά, τα κεφάλαια να διατίθενται με κριτήριο το πόσο «ισχυρό» είναι το κάθε υπουργείο και όχι οι πραγματικές ανάγκες. Η ένταξη των κονδυλίων για τις άγονες γραμμές στο ΠΔΕ ανακοινώθηκε από τον υπουργό ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη στις 18 Σεπτεμβρίου του 2019 μαζί με την επέκταση κατά 40 εκατ. ευρώ της ετήσιας επιχορήγησης, η οποία έφθανε πλέον τα 130 εκατ. ευρώ, έναντι 90,7 εκατ. ευρώ που ήταν ως τότε. Οι άγονες γραμμές είναι αναπτυξιακό έργο και ως τέτοιο πλέον χρηματοδοτείται, είχε τονίσει ο υπουργός, ανακοινώνοντας την ένταξη τους στο ΠΔΕ. Επιπροσθέτως, οι άγονες γραμμές της χώρας χρηματοδοτούνται ως επαναλαμβανόμενη δράση για τα επόμενα έτη, με διασφαλισμένους πόρους και με την αναγκαία ευελιξία για την απρόσκοπτη χρηματοδότηση, αλλά και τη δυνατότητα κάλυψης πρόσθετων ή έκτακτων αναγκών που τυχόν προκύψουν.
Ωστόσο, τελικά το «μοντέλο» αυτό φαίνεται ότι δεν «δουλεύει» σε περιόδους κρίσης, που οι ανάγκες πολλαπλασιάζονται, πως εκτιμούν παράγοντες του κλάδου και το υπουργείο υποχρεώθηκε να «ανακρούσει πρύμνα» προκειμένου να δοθούν τα οφειλόμενα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες.


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»