![ΕΕΤΤ: Τι πρέπει να προσέχετε όταν παραλαμβάνετε ηλεκτρονικές αγορές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/10/woman-signing-for-courier-delivery-to-office-using-TXLKBT6.jpg)
Συστάσεις σε καταναλωτές, εταιρίες ταχυμεταφορών και επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου απευθύνει η Εθνική Εταιρεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) ενόψει της αυξημένης ζήτησης για ταχυδρομικές υπηρεσίες που παρατηρείται κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου και των εκπτωτικών ημερών (Black Friday, Cyber Monday).
Διαβάστε επίσης: Black Friday: Προϊόντα τεχνολογίας αγοράζουν οι Έλληνες
Προς καταναλωτές
Για τη βέλτιστη εξυπηρέτησή τους και την αποφυγή προβλημάτων κατά τη διαδικασία παραλαβής των παραγγελιών τους από εταιρίες ταχυμεταφορών (courier), οι καταναλωτές συνίσταται να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή στα ακόλουθα:
1. Χρόνος & σημείο παράδοσης/παραλαβής: Πριν από την επιβεβαίωση της παραγγελίας σας από ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop), ενημερωθείτε για τη διαθεσιμότητα του προϊόντος, τη συνεργαζόμενη επιχείρηση ταχυμεταφορών, τον εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης, τη δυνατότητα ειδοποίησής σας αναφορικά με την ακριβή μέρα που θα παραληφθεί, καθώς και τον αριθμό αποστολής της (tracking number).
Επιπλέον, αξιοποιήστε το χώρο «σχολίων» στη φόρμα παραγγελίας του προϊόντος, αναγράφοντας επιπρόσθετες πληροφορίες προς την εταιρία ταχυμεταφορών που θα διευκολύνουν τη διαχείριση της αποστολής σας, ιδίως σε περίπτωση πολύωρης απουσίας από την οικία σας σε καθημερινή βάση.
2. Παρακολούθηση αποστολής: Αναζητήστε την πορεία παράδοσης της παραγγελίας σας από το σύστημα εντοπισμού (tracking system) στην ιστοσελίδα της εταιρίας ταχυμεταφορών. Σημειώνεται ότι αποτελεί συνήθη πρακτική των εταιριών να ενημερώνουν για την πορεία της αποστολής μέσω sms, email, τηλεφωνικώς κ.λπ.
3. Επανάληψη της προσπάθειας επίδοσης: Οι εταιρίες ταχυμεταφορών υποχρεούνται σε δεύτερη προσπάθεια επίδοσης του αντικειμένου, σε περίπτωση απουσίας σας κατά την αρχική προσπάθεια, με σχετική έγγραφη/ηλεκτρονική ειδοποίησή σας.
4. Αλλαγή διεύθυνσης ή ονόματος παραλήπτη: Έχετε δικαίωμα να αλλάζετε το όνομα παραλήπτη ή τη διεύθυνση επίδοσης του αντικειμένου τηλεφωνικώς ή εγγράφως σύμφωνα με τις διαδικασίες της ταχυδρομικής επιχείρησης. Επισημαίνεται ότι, σε περίπτωση που η νέα διεύθυνση είναι σε διαφορετική περιοχή, ενδέχεται να προκύψει επιπλέον χρέωση.
5. Χορήγηση απόδειξης ή τιμολογίου: Οι εταιρίες ταχυμεταφορών υποχρεούνται σε χορήγηση απόδειξης ή τιμολογίου παροχής υπηρεσιών σε φυσική ή ηλεκτρονική μορφή και βάσει των προϋποθέσεων που θέτει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
6. Παραλαβή με επιφύλαξη: Έχετε τη δυνατότητα να παραλάβετε με επιφύλαξη ή να δηλώσετε επιφύλαξη εντός μίας ημέρας από την παραλαβή της αποστολής εάν διαπιστώσετε πως το αντικείμενο που σας παραδόθηκε, έχει υποστεί φθορά ή είναι κατεστραμμένο.
7. Υποβολή καταγγελίας: Σε περίπτωση που αντιμετωπίζετε πρόβλημα με εταιρία ταχυδρομικών υπηρεσιών, θα πρέπει πρωτίστως να απευθυνθείτε στην εταιρία, υποβάλλοντας το παράπονο/καταγγελία, ανάλογα με τα μέσα που σας διαθέτει η εταιρία (τηλεφωνικά, ηλεκτρονικά, εγγράφως). Σε περίπτωση που δεν εξευρεθεί λύση, μπορείτε να απευθυνθείτε στην ΕΕΤΤ και να υποβάλετε το αίτημα ή την καταγγελία σας, συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα καταγγελίας στον διαδικτυακό τόπο της ΕΕΤΤ.
Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπληρώσει όλα τα απαιτούμενα πεδία της φόρμας και έχετε επισυνάψει όσα στοιχεία είναι απαραίτητα για τη διερεύνηση της καταγγελίας σας (π.χ. επιχείρηση που αφορά, ΣΥΔΕΤΑ ή αριθμός αποστολής).
Προς εταιρίες ταχυμεταφορών
Με γνώμονα τη διατήρηση υψηλού επιπέδου υπηρεσιών και τη βέλτιστη δυνατή ανταπόκριση στις ανάγκες των καταναλωτών, η ΕΕΤΤ συνιστά στις εταιρίες ταχυμεταφορών τα εξής:
1. Να προετοιμαστούν σε επιχειρησιακό επίπεδο για την προσεχή περίοδο έντονης ζήτησης, αποφεύγοντας πρακτικές που δύνανται να υποβαθμίσουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους και να προκαλέσουν ταλαιπωρία στους καταναλωτές.
2. Να επανεξετάσουν προσεκτικά τους προσδοκώμενους χρόνους παράδοσης, να ενημερώσουν έγκαιρα τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις/e-shops και κατ’ επέκταση τους χρήστες για τις όποιες μεταβολές, και να προσφέρουν αξιόπιστη ενημέρωση για την πορεία της αποστολής, ιδιαίτερα κατά την παραλαβή της παραγγελίας από την επιχείρηση/e-shop και πριν την τελική παράδοσή της στον παραλήπτη. Αν ο μεγάλος όγκος αποστολών προκαλεί δυσκολία ανταπόκρισής τους, να μην αναλαμβάνουν επιπλέον αποστολές, εφόσον δεν μπορούν να εγγυηθούν την έγκαιρη επίδοσή τους.
3. Να μεριμνήσουν για την αύξηση των ενεργειών παράδοσης στους παραλήπτες, με εναλλακτικούς τρόπους εξυπηρέτησης, αξιοποιώντας π.χ. συνεργαζόμενες τοπικές εταιρίες ταχυμεταφορών/θυρίδες/σημεία εξυπηρέτησης διευρυμένου ωραρίου, έτσι ώστε να αποφεύγεται η μεγάλη αναμονή καταναλωτών στα καταστήματα των εταιριών ταχυμεταφορών για την παραλαβή δεμάτων.
4. Να αυξήσουν τον αριθμό του προσωπικού που απασχολείται με την τηλεφωνική εξυπηρέτηση και τη διαχείριση των αιτημάτων των χρηστών, με στόχο την καλύτερη διαχείριση των αιτημάτων/παραπόνων και την πληροφόρηση των καταναλωτών.
5. Να εξαντλούν τη δυνατότητα επαναπροώθησης των αποστολών προς παραλήπτες που απουσίαζαν από το δηλωθέν σημείο παραλαβής. Επιπλέον, συστήνεται η καθιέρωση πολιτικής για την παραμονή των ανεπίδοτων στο τοπικό υποκατάστημα για περισσότερες εργάσιμες ημέρες μετά την ειδοποίηση των παραληπτών, όταν υπάρχει ο απαραίτητος χώρος εντός του καταστήματος, καθώς και πρόσθετη ειδοποίηση πριν την επιστροφή στον αποστολέα.
6. Να καταγράφουν στο ΣΥΔΕΤΑ ενδεχόμενες απαιτήσεις του αποστολέα για ειδικούς τρόπους επίδοσης, όπως ενδεικτικά η αυθημερόν επίδοση, η επίδοση σε διάστημα συγκεκριμένων ωρών ή η επίδοση σε μη εργάσιμη ημέρα.
Προς επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου
Σε επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου (e-shops), η ΕΕΤΤ συνιστά:
1. Να ενημερώνουν τους καταναλωτές για τη συνεργαζόμενη εταιρία ταχυμεταφορών, την ημέρα παραλαβής του προϊόντος από την εταιρία ταχυμεταφορών, τον αριθμό αποστολής και τον προσδοκώμενο χρόνο παράδοσης βάσει της σύμβασης ταχυμεταφοράς.
2. Να προχωρούν σε προσεκτική έρευνα της ταχυδρομικής αγοράς και να επιλέγουν εταιρία ταχυμεταφορών, βάσει συνδυασμού ποιοτικών κριτηρίων και κόστους. Να μην διστάζουν να αλλάξουν συνεργαζόμενη εταιρία ταχυμεταφορών ή να συνεργαστούν με περισσότερες εταιρίες, προκειμένου να εξυπηρετήσουν ταχύτερα τους πελάτες τους.
3. Να αξιοποιούν τη δυνατότητα εκχώρησης στους παραλήπτες των προϊόντων τους, του δικαιώματος αποζημίωσης από τις εταιρίες ταχυμεταφορών για πλημμελείς ταχυδρομικές υπηρεσίες, ιδιαίτερα για προπληρωμένες/εξοφλημένες ηλεκτρονικές παραγγελίες.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τραμπ: 45 εκατ. δολ. κάθε μήνα του υποσχέθηκε ο Μασκ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/musk-600x400.jpg)
Η στενή συνεργασία του Μασκ με τον Τραμπ - Το υπέρογκο ποσό που θα διαθέτει κάθε μήνα
Ο Ίλον Μασκ στηρίζει ενεργά τον Ντόναλντ Τραμπ στην εκστρατεία του να επανεκλεγεί πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής
![Καιρός: Καύσωνας διαρκείας – Πάνω από 42 βαθμούς το θερμόμετρο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/kairos-600x401.jpg)
Καύσωνας διαρκείας - Πάνω από 42 βαθμούς το θερμόμετρο
Ο καιρός αναλυτικά σύμφωνα με την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία
![Τζέι Ντι Βανς: Ποιος είναι ο «εκλεκτός» αντιπρόεδρος του Ντόναλντ Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-15T200631Z_1_LYNXMPEK6E0OF_RTROPTP_4_EEUU-ELECCIONES-VANCE-600x400.jpg)
Ο Τζέι Ντι Βανς είναι ο εκλεκτός του Τραμπ για αντιπρόεδρος - Το προφίλ του
Ο 39χρονος Ρεπουμπλικάνος Τζέι Ντι Βανς εξελέγη στη γερουσία των ΗΠΑ το 2022 και είναι συγγραφέας του μπεστ-σέλερ Hillbilly Elegy
![Τζάνετ Γέλεν: Πώς τα εστιατόρια την βοηθούν στη χάραξη πολιτικής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Yellen2.png)
Πώς τα εστιατόρια βοηθούν την Τζάνετ Γέλεν να αποφασίζει για τα επιτόκια
Η Τζάνετ Γέλεν είναι λάτρης του φαγητού έξω και επισκέπτεται συχνά εστιατόρια για να δει πέρα από τα οικονομικά δεδομένα
![Τηλεργασία: Για ποιους θα ισχύσει το μέτρο λόγω καύσωνα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/tilergasia-pandimia-768x432-1-600x338.jpg)
Για ποιους θα ισχύσει τηλεργασία λόγω καύσωνα
Ο καιρός θα παραμείνει καυτός μέχρι το τέλος της εβδομάδας – Τι μέτρα ανακοίνωσε το υπουργείο Εσωτερικών
![Ντόναλντ Τραμπ: Δικαστήριο απέρριψε την υπόθεση παρακράτησης απόρρητων εγγράφων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/10/2023-06-11T013743Z_95615700_RC2NG1ATB1XT_RTRMADP_5_USA-TRUMP-600x400.jpg)
Δικαστική νίκη για τον Τραμπ - Δικαστήριο απέρριψε την υπόθεση παρακράτησης απόρρητων εγγράφων
Έκρινε παράνομο τον διορισμό του ειδικού εισαγγελέα που άσκησε τη δίωξη κατά του Ντόναλντ Τραμπ
![Ακαθάριστα οικόπεδα: Σήμερα Δευτέρα εκπνέει η προθεσμία – 20 ερωταπαντήσεις για ό,τι χρειάζεται να ξέρετε](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/oikopeda1-600x450.jpg)
Τέλος χρόνου για τα ακαθάριστα οικόπεδα - 20 ερωταπαντήσεις για ό,τι χρειάζεται να ξέρετε
Υψηλά πρόστιμα για όσους δεν κάνουν αίτηση για τα ακαθάριστα οικόπεδα
![Μαρινάκης για αναβάθμιση Scope: Επιβεβαιώθηκαν για μια ακόμα φορά οι θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/marinakis.nd_-1-600x310.jpg)
Μαρινάκης για αναβάθμιση Scope: Επιβεβαιώθηκαν ξανά οι θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας
«Η έκθεση της Scope υπογραμμίζει μεταξύ άλλων την ταχεία μείωση του δημόσιου χρέους, την επίτευξη ισχυρών πλεονασμάτων, τη μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων» είπε μεταξύ άλλων ο κυβερνητικός εκπρόσωπος
![ΑΑΔΕ: Νέες ενσωματώσεις ΔΟΥ στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής και έναρξη λειτουργίας ΚΕΦΟΚ Θεσσαλονίκης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_aade3-768x606-1-600x473.png)
Νέες ενσωματώσεις ΔΟΥ στο ΚΕΦΟΔΕ Αττικής και έναρξη λειτουργίας ΚΕΦΟΚ Θεσσαλονίκης
Οι μεταρρυθμίσεις συμπληρώνουν το πλάνο εκσυγχρονιστικών δράσεων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων
![Καιρός: Συνεχίζονται και σήμερα τα 40άρια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/kairos-2-600x361.jpg)
Στο «κόκκινο» το θερμόμετρο: Συνεχίζονται και σήμερα τα 40άρια
Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού