
Συστάσεις σε καταναλωτές, εταιρίες ταχυμεταφορών και επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου απευθύνει η Εθνική Εταιρεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) ενόψει της αυξημένης ζήτησης για ταχυδρομικές υπηρεσίες που παρατηρείται κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου και των εκπτωτικών ημερών (Black Friday, Cyber Monday).
Διαβάστε επίσης: Black Friday: Προϊόντα τεχνολογίας αγοράζουν οι Έλληνες
Προς καταναλωτές
Για τη βέλτιστη εξυπηρέτησή τους και την αποφυγή προβλημάτων κατά τη διαδικασία παραλαβής των παραγγελιών τους από εταιρίες ταχυμεταφορών (courier), οι καταναλωτές συνίσταται να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή στα ακόλουθα:
1. Χρόνος & σημείο παράδοσης/παραλαβής: Πριν από την επιβεβαίωση της παραγγελίας σας από ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop), ενημερωθείτε για τη διαθεσιμότητα του προϊόντος, τη συνεργαζόμενη επιχείρηση ταχυμεταφορών, τον εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης, τη δυνατότητα ειδοποίησής σας αναφορικά με την ακριβή μέρα που θα παραληφθεί, καθώς και τον αριθμό αποστολής της (tracking number).
Επιπλέον, αξιοποιήστε το χώρο «σχολίων» στη φόρμα παραγγελίας του προϊόντος, αναγράφοντας επιπρόσθετες πληροφορίες προς την εταιρία ταχυμεταφορών που θα διευκολύνουν τη διαχείριση της αποστολής σας, ιδίως σε περίπτωση πολύωρης απουσίας από την οικία σας σε καθημερινή βάση.
2. Παρακολούθηση αποστολής: Αναζητήστε την πορεία παράδοσης της παραγγελίας σας από το σύστημα εντοπισμού (tracking system) στην ιστοσελίδα της εταιρίας ταχυμεταφορών. Σημειώνεται ότι αποτελεί συνήθη πρακτική των εταιριών να ενημερώνουν για την πορεία της αποστολής μέσω sms, email, τηλεφωνικώς κ.λπ.
3. Επανάληψη της προσπάθειας επίδοσης: Οι εταιρίες ταχυμεταφορών υποχρεούνται σε δεύτερη προσπάθεια επίδοσης του αντικειμένου, σε περίπτωση απουσίας σας κατά την αρχική προσπάθεια, με σχετική έγγραφη/ηλεκτρονική ειδοποίησή σας.
4. Αλλαγή διεύθυνσης ή ονόματος παραλήπτη: Έχετε δικαίωμα να αλλάζετε το όνομα παραλήπτη ή τη διεύθυνση επίδοσης του αντικειμένου τηλεφωνικώς ή εγγράφως σύμφωνα με τις διαδικασίες της ταχυδρομικής επιχείρησης. Επισημαίνεται ότι, σε περίπτωση που η νέα διεύθυνση είναι σε διαφορετική περιοχή, ενδέχεται να προκύψει επιπλέον χρέωση.
5. Χορήγηση απόδειξης ή τιμολογίου: Οι εταιρίες ταχυμεταφορών υποχρεούνται σε χορήγηση απόδειξης ή τιμολογίου παροχής υπηρεσιών σε φυσική ή ηλεκτρονική μορφή και βάσει των προϋποθέσεων που θέτει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
6. Παραλαβή με επιφύλαξη: Έχετε τη δυνατότητα να παραλάβετε με επιφύλαξη ή να δηλώσετε επιφύλαξη εντός μίας ημέρας από την παραλαβή της αποστολής εάν διαπιστώσετε πως το αντικείμενο που σας παραδόθηκε, έχει υποστεί φθορά ή είναι κατεστραμμένο.
7. Υποβολή καταγγελίας: Σε περίπτωση που αντιμετωπίζετε πρόβλημα με εταιρία ταχυδρομικών υπηρεσιών, θα πρέπει πρωτίστως να απευθυνθείτε στην εταιρία, υποβάλλοντας το παράπονο/καταγγελία, ανάλογα με τα μέσα που σας διαθέτει η εταιρία (τηλεφωνικά, ηλεκτρονικά, εγγράφως). Σε περίπτωση που δεν εξευρεθεί λύση, μπορείτε να απευθυνθείτε στην ΕΕΤΤ και να υποβάλετε το αίτημα ή την καταγγελία σας, συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα καταγγελίας στον διαδικτυακό τόπο της ΕΕΤΤ.
Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπληρώσει όλα τα απαιτούμενα πεδία της φόρμας και έχετε επισυνάψει όσα στοιχεία είναι απαραίτητα για τη διερεύνηση της καταγγελίας σας (π.χ. επιχείρηση που αφορά, ΣΥΔΕΤΑ ή αριθμός αποστολής).
Προς εταιρίες ταχυμεταφορών
Με γνώμονα τη διατήρηση υψηλού επιπέδου υπηρεσιών και τη βέλτιστη δυνατή ανταπόκριση στις ανάγκες των καταναλωτών, η ΕΕΤΤ συνιστά στις εταιρίες ταχυμεταφορών τα εξής:
1. Να προετοιμαστούν σε επιχειρησιακό επίπεδο για την προσεχή περίοδο έντονης ζήτησης, αποφεύγοντας πρακτικές που δύνανται να υποβαθμίσουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους και να προκαλέσουν ταλαιπωρία στους καταναλωτές.
2. Να επανεξετάσουν προσεκτικά τους προσδοκώμενους χρόνους παράδοσης, να ενημερώσουν έγκαιρα τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις/e-shops και κατ’ επέκταση τους χρήστες για τις όποιες μεταβολές, και να προσφέρουν αξιόπιστη ενημέρωση για την πορεία της αποστολής, ιδιαίτερα κατά την παραλαβή της παραγγελίας από την επιχείρηση/e-shop και πριν την τελική παράδοσή της στον παραλήπτη. Αν ο μεγάλος όγκος αποστολών προκαλεί δυσκολία ανταπόκρισής τους, να μην αναλαμβάνουν επιπλέον αποστολές, εφόσον δεν μπορούν να εγγυηθούν την έγκαιρη επίδοσή τους.
3. Να μεριμνήσουν για την αύξηση των ενεργειών παράδοσης στους παραλήπτες, με εναλλακτικούς τρόπους εξυπηρέτησης, αξιοποιώντας π.χ. συνεργαζόμενες τοπικές εταιρίες ταχυμεταφορών/θυρίδες/σημεία εξυπηρέτησης διευρυμένου ωραρίου, έτσι ώστε να αποφεύγεται η μεγάλη αναμονή καταναλωτών στα καταστήματα των εταιριών ταχυμεταφορών για την παραλαβή δεμάτων.
4. Να αυξήσουν τον αριθμό του προσωπικού που απασχολείται με την τηλεφωνική εξυπηρέτηση και τη διαχείριση των αιτημάτων των χρηστών, με στόχο την καλύτερη διαχείριση των αιτημάτων/παραπόνων και την πληροφόρηση των καταναλωτών.
5. Να εξαντλούν τη δυνατότητα επαναπροώθησης των αποστολών προς παραλήπτες που απουσίαζαν από το δηλωθέν σημείο παραλαβής. Επιπλέον, συστήνεται η καθιέρωση πολιτικής για την παραμονή των ανεπίδοτων στο τοπικό υποκατάστημα για περισσότερες εργάσιμες ημέρες μετά την ειδοποίηση των παραληπτών, όταν υπάρχει ο απαραίτητος χώρος εντός του καταστήματος, καθώς και πρόσθετη ειδοποίηση πριν την επιστροφή στον αποστολέα.
6. Να καταγράφουν στο ΣΥΔΕΤΑ ενδεχόμενες απαιτήσεις του αποστολέα για ειδικούς τρόπους επίδοσης, όπως ενδεικτικά η αυθημερόν επίδοση, η επίδοση σε διάστημα συγκεκριμένων ωρών ή η επίδοση σε μη εργάσιμη ημέρα.
Προς επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου
Σε επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου (e-shops), η ΕΕΤΤ συνιστά:
1. Να ενημερώνουν τους καταναλωτές για τη συνεργαζόμενη εταιρία ταχυμεταφορών, την ημέρα παραλαβής του προϊόντος από την εταιρία ταχυμεταφορών, τον αριθμό αποστολής και τον προσδοκώμενο χρόνο παράδοσης βάσει της σύμβασης ταχυμεταφοράς.
2. Να προχωρούν σε προσεκτική έρευνα της ταχυδρομικής αγοράς και να επιλέγουν εταιρία ταχυμεταφορών, βάσει συνδυασμού ποιοτικών κριτηρίων και κόστους. Να μην διστάζουν να αλλάξουν συνεργαζόμενη εταιρία ταχυμεταφορών ή να συνεργαστούν με περισσότερες εταιρίες, προκειμένου να εξυπηρετήσουν ταχύτερα τους πελάτες τους.
3. Να αξιοποιούν τη δυνατότητα εκχώρησης στους παραλήπτες των προϊόντων τους, του δικαιώματος αποζημίωσης από τις εταιρίες ταχυμεταφορών για πλημμελείς ταχυδρομικές υπηρεσίες, ιδιαίτερα για προπληρωμένες/εξοφλημένες ηλεκτρονικές παραγγελίες.


Latest News
![Ευρώπη: Στις 760.000 θα ανέλθουν οι νέες θέσεις εργασίας με την αύξηση των δαπανών για την άμυνα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/photo_2025-03-05_13-28-51-1-1024x600-1-600x352.jpg)
Έκρηξη 760.000 θέσεων εργασίας φέρνει η αύξηση των δαπανών για την άμυνα [γράφημα]
Τις προβλέψεις αυτές κάνει σε έκθεσή της η εταιρεία συμβούλων Kearney, η οποία προειδοποιεί ότι η έλλειψη εργαζομένων του κλάδου είναι δραματική

Η Ρωσία εξακολουθεί να «συνεργάζεται με τις ΗΠΑ» - Άμεση απάντηση μετά την οργή Τραμπ για Πούτιν
Η Ρωσία απάντησε στην κριτική του Τραμπ προς τον Πούτιν επιχειρώντας να υποτιμήσει τις εντάσεις μεταξύ των δύο ηγετών

Καταδικάστηκε σε στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων – Δεν μπορεί να είναι υποψήφια το 2027
Ραγδαίες εξελίξεις στη Γαλλία καθώς δικαστήριο καταδικάζει τη Λεπέν σε πενταετή στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων και τετραετή φυλάκιση – «Μπλόκο» στην υποψηφιότητα για την προεδρία

Από 1η Απριλίου οι δηλώσεις ΦΠΑ των νέων επιχειρήσεων ενημερώνει η ΑΑΔΕ
Σε τροποποίηση του χρόνου υποβολής προχωρά η ΑΑΔΕ τις για νεοσύστατες επιχειρήσεις που τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα, για τα δύο πρώτα έτη λειτουργίας τους

Καταδικάστηκε για υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος η Λεπέν
Η πρόταση της εισαγγελίας για τη Μαρίν Λεπέν περιλαμβάνει τη στέρηση των πολιτικών της δικαιωμάτων για πέντε χρόνια – Εν αναμονή της απόφασης του δικαστηρίου

Πυρά από την Ενωση Δικαστών - Εισαγγελέων για 13ο και 14ο μισθό
Με μία αιχμηρή ανακοίνωση η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων κάνει λόγο για πρωτοφανή δείγμα έλλειψης σεβασμού από την πλευρά της κυβέρνησης που αρνείται ακόμα και τον διάλογο

Με άδεια επί πληρωμή η επίσκεψη Ευρωπαίων στη Βρετανία - Οι νέοι κανόνες
Το ταξίδι προς τη Βρετανία αλλάζει για τους Ευρωπαίους, καθώς από την Τετάρτη θα απαιτείται η έκδοση ειδικής ηλεκτρονικής άδειας - Οι εξαιρέσεις σε Χίθροου και Μάντσεστερ

Φαραντούρης: Επείγουσα ερώτηση στην Κομισιόν για δασμούς σε κρασιά και αλκοολούχα ποτά από τις ΗΠΑ
Μέτρα αποτροπής και αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών που θα επιφέρει η ενδεχόμενη επιβολή δασμών στους παραγωγούς ζητά ο ευρωβουλευτής της Αριστεράς Νικόλας Φαραντούρης

Τι αλλάζει στις συναλλαγές με το Δημόσιο – Ποια «δημοφιλή» πιστοποιητικά καταργούνται
Ψηφιακά όπλα για την απλούστευση των διαδικασιών στο Δημόσιο φέρνει η συνεργασία των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών

Greece Launches New Unemployment Benefit
This system calculates the benefit amount under both the current and new frameworks, ensuring recipients receive either the same or a higher amount under the pilot scheme.