Νέο θεσμικό πλαίσιο για τον χαρακτηρισμό των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες διαμορφώνουν οι δύο Υπουργικές Αποφάσεις που υπέγραψε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος και αφορούν, η πρώτη στη διαδικασία χορήγησης των στοιχείων κυκλοφορίας αυτών των οχημάτων και η δεύτερη, στη διαδικασία διενέργειας του περιοδικού τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ).
Διαβάστε επίσης: Παπαδόπουλος: Επιταχύνουμε την εκπαίδευση των τεχνιτών ηλεκτροκίνησης
Με βάση τις αποφάσεις αυτές, χορηγούνται για πρώτη φορά από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πινακίδες κυκλοφορίας ιστορικών οχημάτων, τα οποία θα καταγράφονται, πλέον, στο Πληροφοριακό Σύστημα του Υπουργείου και αντικαθίσταται το ισχύον πλαίσιο χορήγησης στοιχείων κυκλοφορίας από ιδιωτικούς φορείς.
Ορισμός
Ως «όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος» ορίζεται κάθε όχημα που έχει ηλικία τριάντα (30) τουλάχιστον ετών από το έτος κατασκευής του, ο ειδικός τύπος του δεν κατασκευάζεται πλέον, από ιστορικής απόψεως συντηρείται και διατηρείται στην αρχική του κατάσταση, δεν έχει υποστεί ουσιαστική αλλαγή στα τεχνικά χαρακτηριστικά των κατασκευαστικών του στοιχείων και πληροί το σύνολο των νομικών προϋποθέσεων και τεχνικών προδιαγραφών των διεθνών κανονισμών που θέτουν η Δ.Ο.Α. (Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου), η Δ.Ο.Μ. (Διεθνής Ομοσπονδία Μοτοσικλέτας), η Δ.Ο.Π.Ο. (Διεθνής Ομοσπονδία Παλαιών Οχημάτων), αλλά και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, κατά περίπτωση, και χαρακτηρίζεται ως τέτοιο από τον φορέα χαρακτηρισμού οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος.
Αρμόδιοι φορείς
Όσον αφορά στον χαρακτηρισμό των οχημάτων, η σχετική ΥΑ προβλέπει ότι ορίζονται ως αρμόδιοι φορείς η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (Ο.Μ.Α.Ε.), η Αθλητική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία Ελλάδος (Α.ΜΟΤ.Ο.Ε.) και η Ελληνική Ομοσπονδία Φίλων Παλαιού Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλέτας (Ε.Ο.ΦΙΛ.Π.Α.), οι οποίες υποδείχθηκαν από τις παραπάνω Διεθνείς Ομοσπονδίες.
Διαδικασία χορήγησης στοιχείων κυκλοφορίας
Αναφορικά με τη διαδικασία χορήγησης στοιχείων κυκλοφορίας, ο ιδιοκτήτης του οχήματος υποβάλλει αίτηση σε οποιαδήποτε Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας συνοδευόμενη από:
– Βεβαίωση χαρακτηρισμού του οχήματος ως ιστορικού οχήματος, η οποία χορηγείται από τους παραπάνω φορείς,
– Δελτίο τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ) του οχήματος,
– Αποδεικτικό σχετικά με τη διαγραφή από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών,
– Αποδεικτικό καταβολής τέλους αδείας
Στον αιτούντα χορηγείται έντυπο άδειας κυκλοφορίας και ζεύγος πινακίδων οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, οι οποίες θα έχουν άσπρο φόντο και μπλε στοιχεία, με δύο γράμματα «ΙΟ» και ακολούθως, αρίθμηση με έναν πενταψήφιο αριθμό, βάσει των ταξινομήσεων. Στις μοτοσικλέτες, η αρίθμηση των πινακίδων αποτελείται από το γράμμα «Ι» και έναν τετραψήφιο αριθμό.
Στη σχετική Απόφαση, προβλέπεται επίσης, διαδικασία χορήγησης άδειας και πινακίδων κυκλοφορίας στα ήδη κυκλοφορούντα, ιστορικού ενδιαφέροντος, οχήματα.
Όσον αφορά στον τεχνικό έλεγχο, στη σχετική ΥΑ προβλέπεται ότι τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος όλων των κατηγοριών υπόκεινται σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο στα Δημόσια και Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) της χώρας, για πρώτη φορά πριν την αρχική ταξινόμηση του οχήματος.
Με αφορμή την έκδοση των σχετικών Υπουργικών Αποφάσεων, ο Υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος δήλωσε:
«Μετά από πολλά χρόνια διαμορφώνεται ένα ξεκάθαρο πλαίσιο για τον χαρακτηρισμό και τον τεχνικό έλεγχο των ιστορικών οχημάτων, με τρόπο που να διασφαλίζεται η ασφαλής κυκλοφορία τους στους δρόμους της χώρας μας και η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς. Τα ιστορικά οχήματα θα αποκτήσουν ευκρινή στοιχεία κυκλοφορίας προκειμένου να καταστεί εφικτή και με ακρίβεια η καταμέτρησή τους, γεγονός που θα διευκολύνει και το έργο των ελεγκτικών αρχών. Βάζουμε τέρμα σε ένα άναρχο τοπίο και πλέον, οι ιδιοκτήτες των ιστορικών οχημάτων θα αποκτήσουν τη δυνατότητα να διατηρήσουν σε χρήση τα αγαπημένα τους οχήματα, με σαφείς κανόνες για τον τεχνικό τους έλεγχο και τη διατήρησή τους στην κυκλοφορία.»
Latest News
Τέλος στην αφαίρεση πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας των οχημάτων - Τι φέρνει ο νέος ΚΟΚ
Οι αλλαγές στον νέο ΚΟΚ τέθηκαν από χθες σε δημόσια διαβούλευση από το υπουργείο Μεταφορών
Καταγγελίες από επιβάτες της Turkish Airlines για τσιμπήματα από κοριούς
Οι επιβάτες που τους τσίμπησαν κοριοί απαθανάτισαν τα ζωύφια για να έχουν αποδείξεις, παρ’ όλα αυτά οι αρμόδιοι της εταιρείας αρνήθηκαν το γεγονός
Διαβάστε στο Βήμα της Κυριακής: «Πώς θέλουμε τη ζωή μας»
Το δεύτερο μέρος της δημοσκόπησης για το Βήμα – Δύο συναρπαστικές προσφορές & BHMAgazino
Επίθεση Ουκρανίας με αμερικανικούς πυραύλους ATACMS στη Ρωσία
Η Ρωσία υποστηρίζει ότι η Ουκρανία επιτέθηκε στο έδαφός της με πυραύλους ATACMS, η χρήση των οποίων έχει χαρακτηριστεί ως «κόκκινη γραμμή» από τη Μόσχα
Ξεκινούν εκ νέου από 7 Ιανουαρίου οι διεθνείς πτήσεις από και προς τη Δαμασκό
Αεροσκάφη με διεθνή βοήθεια προσγειώθηκαν ήδη στη Συρία και οι εσωτερικές πτήσεις έχουν επίσης επαναληφθεί
Στο συρτάρι τα ευρωπαϊκά σχέδια για μέτρα αντιμετώπισης της λειψυδρίας
Η Ευρώπη έχει ρίξει όλο το βάρος στην ενεργειακή σταθεροποίησή της κι έχει αφήσει ανεξέλεγκτη τη διαρκώς επιδεινούμενη έλλειψη νερού
«Πληρωμένη» απάντηση Σολτς στον Μασκ σε αμερικανική... αργκό
Η Γερμανία διέπεται από τη βούληση των πολιτών της – και όχι από τις άτακτες δηλώσεις ενός δισεκατομμυριούχου από τις ΗΠΑ, διεμήνυσε ο Ολαφ Σολτς
Τα πρόστιμα στον νέο ΚΟΚ - «Κόφτης» στα όρια ταχύτητας
Μεταξύ άλλων ο νέος ΚΟΚ προβλέπει ότι οι ποινές θα βαραίνουν κυρίως τον οδηγό και όχι το όχημα, καθώς αυτό μπορεί να χρησιμοποιείται και από άλλους οδηγούς
Ανησυχία για νέο μυστηριώδη ιό, γεμίζουν τα νοσοκομεία στην Κίνα
Τα βίντεο στο διαδίκτυο αναφέρουν ότι τα νοσοκομεία στις επαρχίες Χουνάν και άλλες περιοχές στην Κίνα είναι υπερπλήρη - Ποιος είναι ο μυστηριώδης ιός
Έκλεισε το αεροδρόμιο της Αγίας Πετρούπολης για λόγους ασφαλείας - Τι ανακοινώθηκε
Δεν διευκρινίστηκε ο λόγος για τον οποίο αναστέλλονται οι πτήσεις