Νέο θεσμικό πλαίσιο για τον χαρακτηρισμό των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες διαμορφώνουν οι δύο Υπουργικές Αποφάσεις που υπέγραψε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος και αφορούν, η πρώτη στη διαδικασία χορήγησης των στοιχείων κυκλοφορίας αυτών των οχημάτων και η δεύτερη, στη διαδικασία διενέργειας του περιοδικού τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ).
Διαβάστε επίσης: Παπαδόπουλος: Επιταχύνουμε την εκπαίδευση των τεχνιτών ηλεκτροκίνησης
Με βάση τις αποφάσεις αυτές, χορηγούνται για πρώτη φορά από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πινακίδες κυκλοφορίας ιστορικών οχημάτων, τα οποία θα καταγράφονται, πλέον, στο Πληροφοριακό Σύστημα του Υπουργείου και αντικαθίσταται το ισχύον πλαίσιο χορήγησης στοιχείων κυκλοφορίας από ιδιωτικούς φορείς.
Ορισμός
Ως «όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος» ορίζεται κάθε όχημα που έχει ηλικία τριάντα (30) τουλάχιστον ετών από το έτος κατασκευής του, ο ειδικός τύπος του δεν κατασκευάζεται πλέον, από ιστορικής απόψεως συντηρείται και διατηρείται στην αρχική του κατάσταση, δεν έχει υποστεί ουσιαστική αλλαγή στα τεχνικά χαρακτηριστικά των κατασκευαστικών του στοιχείων και πληροί το σύνολο των νομικών προϋποθέσεων και τεχνικών προδιαγραφών των διεθνών κανονισμών που θέτουν η Δ.Ο.Α. (Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου), η Δ.Ο.Μ. (Διεθνής Ομοσπονδία Μοτοσικλέτας), η Δ.Ο.Π.Ο. (Διεθνής Ομοσπονδία Παλαιών Οχημάτων), αλλά και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, κατά περίπτωση, και χαρακτηρίζεται ως τέτοιο από τον φορέα χαρακτηρισμού οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος.
Αρμόδιοι φορείς
Όσον αφορά στον χαρακτηρισμό των οχημάτων, η σχετική ΥΑ προβλέπει ότι ορίζονται ως αρμόδιοι φορείς η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (Ο.Μ.Α.Ε.), η Αθλητική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία Ελλάδος (Α.ΜΟΤ.Ο.Ε.) και η Ελληνική Ομοσπονδία Φίλων Παλαιού Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλέτας (Ε.Ο.ΦΙΛ.Π.Α.), οι οποίες υποδείχθηκαν από τις παραπάνω Διεθνείς Ομοσπονδίες.
Διαδικασία χορήγησης στοιχείων κυκλοφορίας
Αναφορικά με τη διαδικασία χορήγησης στοιχείων κυκλοφορίας, ο ιδιοκτήτης του οχήματος υποβάλλει αίτηση σε οποιαδήποτε Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας συνοδευόμενη από:
– Βεβαίωση χαρακτηρισμού του οχήματος ως ιστορικού οχήματος, η οποία χορηγείται από τους παραπάνω φορείς,
– Δελτίο τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ) του οχήματος,
– Αποδεικτικό σχετικά με τη διαγραφή από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών,
– Αποδεικτικό καταβολής τέλους αδείας
Στον αιτούντα χορηγείται έντυπο άδειας κυκλοφορίας και ζεύγος πινακίδων οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, οι οποίες θα έχουν άσπρο φόντο και μπλε στοιχεία, με δύο γράμματα «ΙΟ» και ακολούθως, αρίθμηση με έναν πενταψήφιο αριθμό, βάσει των ταξινομήσεων. Στις μοτοσικλέτες, η αρίθμηση των πινακίδων αποτελείται από το γράμμα «Ι» και έναν τετραψήφιο αριθμό.
Στη σχετική Απόφαση, προβλέπεται επίσης, διαδικασία χορήγησης άδειας και πινακίδων κυκλοφορίας στα ήδη κυκλοφορούντα, ιστορικού ενδιαφέροντος, οχήματα.
Όσον αφορά στον τεχνικό έλεγχο, στη σχετική ΥΑ προβλέπεται ότι τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος όλων των κατηγοριών υπόκεινται σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο στα Δημόσια και Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) της χώρας, για πρώτη φορά πριν την αρχική ταξινόμηση του οχήματος.
Με αφορμή την έκδοση των σχετικών Υπουργικών Αποφάσεων, ο Υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος δήλωσε:
«Μετά από πολλά χρόνια διαμορφώνεται ένα ξεκάθαρο πλαίσιο για τον χαρακτηρισμό και τον τεχνικό έλεγχο των ιστορικών οχημάτων, με τρόπο που να διασφαλίζεται η ασφαλής κυκλοφορία τους στους δρόμους της χώρας μας και η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς. Τα ιστορικά οχήματα θα αποκτήσουν ευκρινή στοιχεία κυκλοφορίας προκειμένου να καταστεί εφικτή και με ακρίβεια η καταμέτρησή τους, γεγονός που θα διευκολύνει και το έργο των ελεγκτικών αρχών. Βάζουμε τέρμα σε ένα άναρχο τοπίο και πλέον, οι ιδιοκτήτες των ιστορικών οχημάτων θα αποκτήσουν τη δυνατότητα να διατηρήσουν σε χρήση τα αγαπημένα τους οχήματα, με σαφείς κανόνες για τον τεχνικό τους έλεγχο και τη διατήρησή τους στην κυκλοφορία.»
Latest News
«Σχετική σταθεροποίηση» στη σεισμική δραστηριότητα στις Κυκλάδες - Τι εκτιμά ο διευθυντής του Γεωδυναμικού
Πιθανό να έχουμε το σενάριο της σμηνοσειράς στις Κυκλάδες, δήλωσε ο Βασίλης Καραστάθης
Σχεδόν ένας σεισμός κάθε δέκα λεπτά στις Κυκλάδες
Δεκάδες είναι οι σεισμοί που έχουν καταγραφεί στις Κυκλάδες από τα μεσάνυχτα της Τρίτης μέχρι το πρωί της Τετάρτης.
Θυελλώδεις άνεμοι στο Αιγαίο και πτώση της θερμοκρασίας
Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού
«Σύγχρονος Μαχητής»: Από την ελληνική αμυντική βιομηχανία το 90% του σύγχρονου εξοπλισμού
Ο «Σύγχρονος Μαχητής» φιλοδοξεί να φέρει τον εξοπλισμό που φέρει ο μαχητής στον 21ο αιώνα - Τι ανακοίνωσε ο Νίκος Δένδιας
Σε χαμηλό τριών μηνών υποχώρησαν οι κενές θέσεις εργασίας
Ο αριθμός των κενών θέσεων εργασίας ανά άνεργο εργαζόμενο, αναλογία που παρακολουθεί στενά η Fed, παρέμεινε στο 1,1 για έκτο μήνα
Δεμένα τα πλοία στις 28 Φεβρουαρίου - Ανήμερα της τραγωδίας των Τεμπών
Η απεργία θα ξεκινήσει από τις 00.01 τα ξημερώματα της Παρασκευής έως τις 24.00 τα μεσάνυχτα της ίδιας ημέρας
Λογικές, για την εποχή, οι τιμές για αεροπλάνο στη Σαντορίνη, λέει ο Οικονόμου
Οι τιμές, για τη Σαντορίνη, έχουν πάει πάλι στα 50 με 60 ευρώ, το οποίο είναι μία κανονική, λογική τιμή για την εποχή, λέει ο υφυπουργος Μεταφορών
Στον ρυθμό των Ρίχτερ συνεχίζει η Σαντορίνη - Νέες κατολισθήσεις
Για ακόμη μία ημέρα οι Κυκλάδες ταρακουνιούνται από τους αλλεπάλληλους σεισμούς στην περιοχή ανάμεσα σε Σαντορίνη και Αμοργό
Περίπου 2.500-2.700 επιβάτες θα έχουν φύγει με πτήσεις της Aegean από Σαντορίνη Δευτέρα και Τρίτη
Για σήμερα Τρίτη 4 Φεβρουαρίου έχει ήδη προγραμματιστεί να πραγματοποιηθούν επίσης 8 πτήσεις
Συνεχίζεται η σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη- Διυπουργική σύσκεψη το πρωί
Όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στην περιοχή, με τους ειδικούς να αφήνουν ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα