![Δεξαμενόπλοια: Τι λέει το Ιράν για την απελευθέρωση των ελληνικών πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/05/DELTA_POSEIDON.jpg)
Την απελευθέρωση των δύο ελληνικών τάνκερ που κρατούνταν από τον Μάιο στον Ιράν, ανακοίνωσε και επίσημα η Τεχεράνη, βάζοντας τέλος στην πολύμηνη ομηρία των πλοίων και των ναυτικών.
Η είδηση είχε γίνει γνωστή από ελληνικές πηγές χθες το βράδυ, ενώ σήμερα το μεσημέρι επιβεβαιώθηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το οποίο έκανε λόγο για μια πολύ ευχάριστη μέρα για τους ναυτικούς μας, αλλά και για την Ελλάδα γενικότερα, «αφού έλαβε τέλος μια δυσάρεστη και ιδιαιτέρως σύνθετη υπόθεση, μετά από συστηματικές προσπάθειες της κυβέρνησης».
Λίγο πριν από τις 14:00 τα δύο ελληνικής σημαίας πλοία, το «Delta Poseidon» συμφερόντων του εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη και το «Prudent Warrior», συμφερόντων του Σπύρου Πολέμη, σήκωσαν άγκυρα από την περιοχή του Μπαντάρ Αμπάς, που βρίσκονταν το τελευταίο διάστημα.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/11/Capture-14-600x299.png)
«Delta Poseidon» και «Prudent Warrior» φεύγουν από το Ιράν
Υπογραφή μνημονίου
Την ίδια ώρα, το υπουργείο Εξωτερικών του Ιράν, επιβεβαίωσε ότι το δεξαμενόπλοιο υπό σημαία Ιράν «Lana» που είχε κατασχεθεί στην Ελλάδα εγκατέλειψε τα ελληνικά ύδατα.
Σύμφωνα με το ιρανικό ΥΠΕΞ, «σύμφωνα με μνημόνιο που υπεγράφη, οι δύο πλευρές θα έχουν την απαραίτητη συνεργασία για τη βελτίωση της θαλάσσιας ασφάλειας».
Ιστορικό
Αρχικά, το δεξαμενόπλοιο που μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο είχε δεσμευτεί με το επιχείρημα ότι ανήκε στη ρωσική Promsvyazbank, μία από τις τράπεζες της Ρωσίας εναντίον της οποίας είχαν επιβληθεί κυρώσεις. Το πλοίο που ονομαζόταν τότε «Pegas» είχε αντιμετωπίσει μηχανικό πρόβλημα, ενώ βρισκόταν στη διαδρομή προς τη νότια Πελοπόννησο για να ξεφορτώσει το φορτίο του σε άλλο τάνκερ και λόγω των δύσκολων καιρικών συνθηκών, είχε αναγκαστεί να κάνει στάση ανοιχτά της Καρύστου στις 14 Απριλίου.
Εκεί, είχε δεσμευθεί έπειτα από αίτημα δικαστικής συνδρομής που είχαν υποβάλει οι ΗΠΑ, με το αιτιολογικό ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας. Το τάνκερ μετέφερε στις δεξαμενές του 107.000 τόνους ιρανικού πετρελαίου.
Στις αρχές Ιουνίου, το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις που είχε καταθέσει ο νομικός εκπρόσωπος της ιδιοκτήτριας εταιρείας του φορτίου, για την κατάσχεση και μετάγγιση του πετρελαίου στο δεξαμενόπλοιο «Ice Energy».
Στη συνέχεια μετά από προσφυγή, ο Αρειος Πάγος απέρριψε την προσφυγή της ναυτιλιακής εταιρείας που έχει ναυλώσει δεξαμενόπλοιο (Ice Energy) για λογαριασμό των αμερικανικών αρχών για να μεταφέρει στις ΗΠΑ το πετρέλαιο του «Lana». Στο πλαίσιο αυτό, τον Αύγουστο μεταφορτώθηκαν οι 60.000 τόνοι πετρελαίου ξανά στο ιρανικό δεξαμενόπλοιο.
Η κατάληψη των ελληνικών πλοίων
Στις 27 Μαΐου, οι ιρανικές αρχές προχώρησαν σε κατάσχεση των δύο ελληνικών τάνκερ ως αντίποινα.
Την ευθύνη για την κατάληψη των δύο ελληνικών πλοίων ανέλαβαν οι «Φρουροί της Επανάστασης» του Ιράν. «Το Πολεμικό Ναυτικό των Φρουρών της Επανάστασης κατέλαβε δύο ελληνικά τάνκερ για παραβιάσεις στα ύδατα του Κόλπου», ανέφερε η αρχική ανακοίνωση.
Μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις, τον Σεπτέμβριο η Τεχεράνη έδωσε το «πράσινο φως» για απελευθέρωση των ναυτικών που ήταν εγκλωβισμένοι στα υπό ελληνική σημαία τάνκερ, το «Delta Poseidon» και το «Prudent Warrior», οι οποίο και αντικαταστάθηκαν από άλλους.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023