
Την απελευθέρωση των δύο ελληνικών τάνκερ που κρατούνταν από τον Μάιο στον Ιράν, ανακοίνωσε και επίσημα η Τεχεράνη, βάζοντας τέλος στην πολύμηνη ομηρία των πλοίων και των ναυτικών.
Η είδηση είχε γίνει γνωστή από ελληνικές πηγές χθες το βράδυ, ενώ σήμερα το μεσημέρι επιβεβαιώθηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το οποίο έκανε λόγο για μια πολύ ευχάριστη μέρα για τους ναυτικούς μας, αλλά και για την Ελλάδα γενικότερα, «αφού έλαβε τέλος μια δυσάρεστη και ιδιαιτέρως σύνθετη υπόθεση, μετά από συστηματικές προσπάθειες της κυβέρνησης».
Λίγο πριν από τις 14:00 τα δύο ελληνικής σημαίας πλοία, το «Delta Poseidon» συμφερόντων του εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη και το «Prudent Warrior», συμφερόντων του Σπύρου Πολέμη, σήκωσαν άγκυρα από την περιοχή του Μπαντάρ Αμπάς, που βρίσκονταν το τελευταίο διάστημα.

«Delta Poseidon» και «Prudent Warrior» φεύγουν από το Ιράν
Υπογραφή μνημονίου
Την ίδια ώρα, το υπουργείο Εξωτερικών του Ιράν, επιβεβαίωσε ότι το δεξαμενόπλοιο υπό σημαία Ιράν «Lana» που είχε κατασχεθεί στην Ελλάδα εγκατέλειψε τα ελληνικά ύδατα.
Σύμφωνα με το ιρανικό ΥΠΕΞ, «σύμφωνα με μνημόνιο που υπεγράφη, οι δύο πλευρές θα έχουν την απαραίτητη συνεργασία για τη βελτίωση της θαλάσσιας ασφάλειας».
Ιστορικό
Αρχικά, το δεξαμενόπλοιο που μετέφερε ιρανικό πετρέλαιο είχε δεσμευτεί με το επιχείρημα ότι ανήκε στη ρωσική Promsvyazbank, μία από τις τράπεζες της Ρωσίας εναντίον της οποίας είχαν επιβληθεί κυρώσεις. Το πλοίο που ονομαζόταν τότε «Pegas» είχε αντιμετωπίσει μηχανικό πρόβλημα, ενώ βρισκόταν στη διαδρομή προς τη νότια Πελοπόννησο για να ξεφορτώσει το φορτίο του σε άλλο τάνκερ και λόγω των δύσκολων καιρικών συνθηκών, είχε αναγκαστεί να κάνει στάση ανοιχτά της Καρύστου στις 14 Απριλίου.
Εκεί, είχε δεσμευθεί έπειτα από αίτημα δικαστικής συνδρομής που είχαν υποβάλει οι ΗΠΑ, με το αιτιολογικό ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας. Το τάνκερ μετέφερε στις δεξαμενές του 107.000 τόνους ιρανικού πετρελαίου.
Στις αρχές Ιουνίου, το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας έκανε δεκτές τις αντιρρήσεις που είχε καταθέσει ο νομικός εκπρόσωπος της ιδιοκτήτριας εταιρείας του φορτίου, για την κατάσχεση και μετάγγιση του πετρελαίου στο δεξαμενόπλοιο «Ice Energy».
Στη συνέχεια μετά από προσφυγή, ο Αρειος Πάγος απέρριψε την προσφυγή της ναυτιλιακής εταιρείας που έχει ναυλώσει δεξαμενόπλοιο (Ice Energy) για λογαριασμό των αμερικανικών αρχών για να μεταφέρει στις ΗΠΑ το πετρέλαιο του «Lana». Στο πλαίσιο αυτό, τον Αύγουστο μεταφορτώθηκαν οι 60.000 τόνοι πετρελαίου ξανά στο ιρανικό δεξαμενόπλοιο.
Η κατάληψη των ελληνικών πλοίων
Στις 27 Μαΐου, οι ιρανικές αρχές προχώρησαν σε κατάσχεση των δύο ελληνικών τάνκερ ως αντίποινα.
Την ευθύνη για την κατάληψη των δύο ελληνικών πλοίων ανέλαβαν οι «Φρουροί της Επανάστασης» του Ιράν. «Το Πολεμικό Ναυτικό των Φρουρών της Επανάστασης κατέλαβε δύο ελληνικά τάνκερ για παραβιάσεις στα ύδατα του Κόλπου», ανέφερε η αρχική ανακοίνωση.
Μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις, τον Σεπτέμβριο η Τεχεράνη έδωσε το «πράσινο φως» για απελευθέρωση των ναυτικών που ήταν εγκλωβισμένοι στα υπό ελληνική σημαία τάνκερ, το «Delta Poseidon» και το «Prudent Warrior», οι οποίο και αντικαταστάθηκαν από άλλους.


Latest News

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Ηγετική παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»

ECSA: Καμπανάκι για την πρόταση Τραμπ για τέλη στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Επιστολή έστειλε η ECSA που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό στόλο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στις ΗΠΑ

Ευρωπαϊκή Ναυτιλία: Πόσα προσφέρει στην «πίτα» της ευρωπαϊκής οικονομίας
Ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός κλάδος παρείχε θέσεις εργασίας σε 219.000 εργαζομένους σύμφωνα με μελέτη της Delloitte και του Ινστιτούτου CE Delft

24ωρη απεργία στα πλοία ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία
Η απεργία της ΠΝΟ έχει πανελλαδικό χαρακτήρα και αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Μελίνα Τραυλού: Η ΕΕ πρέπει να θωρακίσει την ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας
«Ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα δεν είναι αντίρροπες δυνάμεις, αλλά ομόρροπες» τονίζει η κα Τραυλού

«Κανονικότητα» στην Ερυθρά Θάλασσα με πτώση των ναύλων - Τι αναφέρει η Intermodal
Mε την επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, οι αποστάσεις των ταξιδιών σε βασικές διαδρομές, όπως Ασία - Ευρώπη, θα συντόμευαν