Μερική ανάκαμψη στην επιβατική κίνηση των ευρωπαϊκών λιμανιών καταγράφει για το 2021 η Eurostat, έπειτα από τη συμαντική μείωση κατά 45% στον αριθμό επιβατών το 2020 εξαιτίας της πανδημίας.
Συγκεκριμένα, σε σύγκριση με το 2020, ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε κατά 16%, φτάνοντας τα 267,9 εκατομμύρια από 230 εκατομμύρια το 2020. Βέβαια, αυτός ο αριθμός εξακολουθεί να είναι σημαντικά χαμηλότερος από τα επίπεδα πριν από την πανδημία (-36% το 2021 σε σύγκριση με το 2019), όταν τα λιμάνια της ΕΕ κατέγραψαν 418 εκατομμύρια επιβάτες.
Διαβάστε επίσης: Η «δαγκάνα» του κινεζικού δράκου στα λιμάνια της Ευρώπης [Πίνακας]
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το λιμάνι της Μεσίνας στην Ιταλία παραμένει στην κορυφή των επιβατικών λιμανιών της ΕΕ για το 2021, με 8,3 εκατομμύρια επιβάτες. Στη συνέχεια το λιμάνι του Ρέτζιο Ντι Καλάμπρια κατέγραψε 8,1 εκατομμύρια επιβάτες και τρία ελληνικά λιμάνια συμπληρώνουν τη λίστα: ο Πειραιάς, τα Παλούκια Σαλαμίνας και το Πέραμα (με 5,9 εκατομμύρια επιβάτες το καθένα).
Το 2021, τα λιμάνια που βρέθηκαν στο top20 αντιπροσώπευαν πάνω από το 34% του αριθμού επιβατών στο σύνολο των κρατών – μελών της ΕΕ. Παράλληλα, καταγράφηκε σημαντική μείωση της επιβατικής κίνησης το 2021 σε σύγκριση με το 2019, με εξαίρεση δύο ιταλικά λιμάνια: το Πιομπίνο (+2%) και το Ισόλα ντ’ Ελμπα (+3%).
Ανάκαμψη και στα φορτία
Το συνολικό μεικτό βάρος των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν στα λιμάνια της ΕΕ το 2021 υπολογίστηκε σε 3,5 δισεκατομμύρια τόνους, σημειώνοντας αύξηση 4% σε σύγκριση με το 2020. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, παρόλο που τα επίπεδα του 2021 δείχνουν σημάδια ανάκαμψης, οι αξίες εξακολουθούν να είναι ελαφρώς χαμηλότερες από τα προ πανδημίας επίπεδα.
Η Ολλανδία παρέμεινε στην κορυφή, καθώς τα λιμάνια της χώρας διακίνησαν 590 εκατομμύρια τόνους αγαθών (+32 εκατομμύρια τόνους σε σύγκριση με το 2020). Στη σχετική λίστα ακολούθησαν η Ιταλία και η Ισπανία, με μερίδιο 14%.
Το Ρότερνταμ (435 εκατομμύρια τόνοι), η Αμβέρσα (216 εκατομμύρια τόνοι) και το Αμβούργο (111 εκατομμύρια), όλα στην ακτή της Βόρειας Θάλασσας, διατήρησαν τη θέση τους ως τα τρία κορυφαία λιμάνια της ΕΕ το 2021. Σε σύγκριση με το 2020, ο αριθμός των τόνων που διακινήθηκαν το 2021 μειώθηκε περισσότερο στον Πειραιά (-10%), στο Αλτζεσίρας στην Ισπανία (-6%) και στην Κλαϊπέντα στη Λιθουανία (-5%). Αντίθετα, αυξήθηκε στο Ζεεμπρούγκε στο Βέλγιο (+27%) και στην Κοστάντζα της Ρουμανίας (+26%).
Latest News
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος