Ο Τζεφ Μπέζος, ο άνθρωπος που πουλά τα πάντα, λέει στους αγοραστές να σταματήσουν να αγοράζουν τα πάντα. Ο ιδρυτής του Amazon.com προειδοποίησε τους καταναλωτές σε συνέντευξή του στο CNN να βάλουν φρένο σε μεγάλες ακριβές αγορές όπως τηλεοράσεις και αυτοκίνητα και να εξοικονομήσουν λίγη πόρους για να αντιμετωπίσουν μια παρατεταμένη οικονομική ύφεση.
Μπορεί να φαίνεται περίεργο το γεγονός ότι ο Μπέζος, ο οποίος έχτισε μια εταιρεία 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων με ευκολία, παρέχει οικονομικές συμβουλές που απειλούν τα επιχειρηματικά του συμφέροντα. Εξάλλου, η επερχόμενη περίοδος των διακοπών είναι η πιο σημαντική για τους λιανοπωλητές, καθώς αντιπροσωπεύει το 30% ή περισσότερο των εσόδων σε εταιρείες όπως η Target και η Macy’s.
Η συμβουλή του Μπέζος μπορεί να είναι λιγότερο αυτοκαταστροφική από όσο ακούγεται. Το παιχνίδι της Amazon δεν είναι απαραίτητα να κάνει τους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερα από αυτά που κερδίζουν, αλλά να τους κάνει να ξοδεύουν τα περισσότερα από αυτά στην Amazon.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι μόνο το 14,5% των συνολικών λιανικών πωλήσεων αξίας περίπου 1,8 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με το Γραφείο Απογραφής των ΗΠΑ.
Εν τω μεταξύ, οι εταιρείες αμιγούς ηλεκτρονικού εμπορίου που δεν έχουν καταστήματα αντιπροσώπευαν το 8% των λιανικών πωλήσεων το δεύτερο τρίμηνο σε σύγκριση με 5,7% το δεύτερο τρίμηνο του 2019, εκτιμά η UBS. Εν ολίγοις, η Amazon μπορεί να αναπτυχθεί ακόμη και όταν το λιανικό εμπόριο δεν το κάνει, πράγμα που σημαίνει ότι ο Μπέζος ο δισεκατομμυριούχος μπορεί να αντέχει οικονομικά να είναι «η απίθανη φωνή της φειδωλότητας».
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Πέντε «καυτές πατάτες» για τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να βρει έναν τρόπο να διατηρήσει την ανάπτυξη ενώ θα επανατοποθετήσει την οικονομία
Γιατί οι ισχυροί brokers χάνουν τον έλεγχό τους στην πολιτική των ΗΠΑ
Η αλλαγή της στάσης τους δείχνει πώς ο φόβος έχει ξεπεράσει την ελπίδα στην πολιτική των ΗΠΑ, ακόμη και στις αίθουσες συνεδριάσεων
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Η Adidas ξεπερνά τη Nike - Και η επιστροφή της έχει εμπόδια
Το ερώτημα πλέον δεν είναι πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Adidas, αλλά πόσο καιρό μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της
Η εταιρική Γερμανία πωλείται
Οι γερμανικές εταιρείες έχουν γίνει σχετικά μικρές και σχετικά φθηνές
Το νέο αφεντικό της Nike θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο να γίνει Big Sneaker
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, το μερίδιο αγοράς της Nike έχει υποχωρήσει από 9,5% το 2014 σε 7,5% το 2023
Ο πληθωρισμός δεν έχει πεθάνει, απλώς αναπαύεται - Το déjà vu του '70
Σήμερα δεν είναι redux του 1973. Ωστόσο, υπάρχουν μερικές ενδιαφέρουσες ομοιότητες
Αν είσαι τόσο χαρούμενος, γιατί αγοράζεις τόσο χρυσό;
Το ράλι που δεν θα σταματήσει
Ο διευθύνων σύμβουλος της Nestlé πρέπει να ιππεύσει δύο άλογα ταυτόχρονα
Ο τομέας του καφέ στο σπίτι και η φροντίδα των κατοικιδίων οδηγούν τις πωλήσεις για τη Nestlé
Ο Ντίμον ξαναγράφει τους νόμους της οικονομίας - Το χρυσό του άγγιγμα στη JP Morgan
Η τεχνολογία, οι κανονισμοί και η αδράνεια των πελατών έχουν αλλάξει τους κανόνες