Την ανάπτυξη ενός προγράμματος, ναυπήγησης πλοίου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου το οποίο θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και υδρογόνο, το οποίο θα παράγεται όταν και όσο χρειάζεται, πάνω στο πλοίο, ανακοίνωσε ο Ιταλικός Νηογνώμονας RINA.
Η κατασκευή του πλοίου είναι προϊόν κοινής συνεργασίας του RINA, του ναυπηγικού γραφείου σχεδίασης SDARI της Κίνας και της Maran Dry Management από την Ελλάδα.
Θα κατασκευασθεί ένα πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου, χωρητικότητας 210.000 DWT, το οποίο θα κινείται με LNG και υδρογόνο. Η σχεδίαση βασίζεται σε μια διάταξη πρόωσης, που μειώνει τα εργαζόμενα μηχανήματα κατά το ταξίδι, και συνδυάζει το καύσιμο του πλοίου (LNG) με ατμό για την παραγωγή υδρογόνου και CO2. Είναι η πρώτη φορά, που η σχεδίαση αυτή, η οποία παλιότερα είχε εφαρμοσθεί σε ένα πλοίο tanker εφαρμόζεται σε πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Διαβάστε επίσης: Πρόσω ολοταχώς με τον… άνεμο για το Bulk Carrier «Shofu Maru» [Video]
«H Maran Dry Management δεσμεύεται να αγκαλιάσει την ενεργειακή μετάβαση και εργάζεται σκληρά ώστε να φθάσει σε λύσεις μηδενικών εκπομπών ρύπων από τα πλοία» σχολίασε ο Καπτ. Μπάμπης Κούβακας, Γενικός Διευθυντής της Μaran Dry Management Inc.
Ο κ. Paolo Moretti, CEO RINA Services σχολίασε «Η ιδέα αυτή μπορεί να εφαρμοστεί σε ένα ευρύ φάσμα τύπων και μεγέθους πλοίων. Έχοντας ήδη εγκρίνει την μελέτη σκοπιμότητας για την εφαρμογή της σε δεξαμενόπλοιο τύπου MR, το νέο σχέδιο θα καταδείξει πως ένα πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου Newcastlemax μπορεί να επωφεληθεί από την χρήση LNG και υδρογόνου. Θεωρούμε τον εαυτό μας προνομιούχο και τυχερό που συνεργαζόμαστε με την Μaran Dry Management και την SDARI, στηρίζοντας την πρωτοποριακή τους θέση για την απανθρακοποίηση».
Ο κ. Wang Gangyi, Chief Engineer του SDARI προσέθεσε «Αυτό είναι ένα συναρπαστικό σχέδιο το οποίο δίνει εμπιστοσύνη στους πλοιοκτήτες ότι μπορούν να επιτύχουν τους στόχους του ΙΜΟ για το 2050, καθώς δεν βασίζεται στην διαθεσιμότητα νέων καυσίμων ή πρόσθετων τεχνολογικών εξελίξεων για την διατήρηση της κορυφαίας ενεργειακής κλάσης Α του πλοίου στο μέλλον».
Το σχέδιο
O σχεδιασμός βασίζεται στην μέθοδο δέσμευσης άνθρακα πριν από την καύση: το CO2 δεσμεύεται από την διάσπαση των μορίων του φυσικού αερίου (LNG), πριν από την καύση του στις μηχανές, σε αντίθεση με τη δέσμευση του CO2 από τα καυσαέρια μετά την καύση. Αυτό εξασφαλίζει μικρότερες ροές, επομένως μειωμένο απαιτούμενο χώρο για την συνολική εγκατάσταση και επιτρέπει τη σταδιακή εφαρμογή της λύσης ώστε οι εκπομπές CO2 να συμβαδίζουν με τον απαιτούμενο ρυθμό μείωσης των εκπομπών έως το 2050. Το πλοίο μπορεί να κατασκευαστεί ως ένα συνηθισμένο πλοίο διπλού καυσίμου και ο επιπλέον εξοπλισμός θα εγκαθίσταται όταν οι κανονισμοί λειτουργούν σαν κίνητρο για την επένδυση.
Η λύση χρησιμοποιεί τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις εφοδιασμού πλοίων με LNG και δεν απαιτεί χερσαίες υποδομές υδρογόνου και δεν χρειάζεται εφοδιασμό και αποθήκευση του υδρογόνου πάνω στο πλοίο. Στοχεύει επίσης στην μείωση της αντίστασης του πλοίου και την αύξηση της συνολικής απόδοσης κατά τη λειτουργία του πλοίου.
Ως νηογνώμονας, ο RINA θα ελέγξει τους υπολογισμούς και τα σχέδια του πλοίου τα οποία θα υποβληθούν από την SDARI, ώστε να εξασφαλισθεί ότι πληρούνται και οι πιο πρόσφατα θεσμοθετημένες απαιτήσεις από πλευράς σημαίας και νηογνώμονα, χρησιμοποιώντας την εμπειρία που έχει ήδη αποκτηθεί σε αυτή την καινοτόμο λύση.
Latest News
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»