
Δύο νέες εκδοχές του «καλαθιού του νοικοκυριού» εξήγγειλε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης κατά τη σημερινή επίσκεψή του σε δύο αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Πρόκειται για το καλάθι των γιορτών των Χριστουγέννων και για ένα αντίστοιχο που αφορά καταναλωτές με ειδικές διατροφικές ανάγκες, όπως είναι οι διαβητικοί.
Όπως είπε συγκεκριμένα, «ξεκινάμε το καλάθι για τις ειδικές κατηγορίες, πιστεύω σε περίπου δέκα μέρες να είμαστε έτοιμοι να το ανακοινώσουμε, περίπου 15 προϊόντα που θα είναι όχι μόνο για διαβητικούς, για ειδικές κατηγορίες ανθρώπων που έχουν προβλήματα υγείας και που αναγκαστικά πρέπει να αγοράζουν συγκεκριμένα προϊόντα. Κι επίσης σκεφτόμαστε να δούμε τι θα κάνουμε για το εορταστικό καλάθι της εποχής των εορτών. Δεν πρόκειται να αφήσουμε τον καταναλωτή ούτε μια εβδομάδα μόνο του».
Διαβάστε επίσης: Καλάθι του νοικοκυριού: Η ανανεωμένη λίστα, το νέο σήμα και τα πρόστιμα
Δεν θα αλλάξουν οι 51 κατηγορίες
Παράλληλα, κατέστησε σαφές ότι οι 51 κατηγορίες δεν θα αλλάξουν, εξηγώντας: «Άμα ξεχειλώσουν οι κατηγορίες, τότε η δυνατότητα μας να πιέσουμε τις τιμές προς τα κάτω θα μειωθεί. Εμείς θέλουμε να φτιάξουμε έναν χώρο όπου θα συγκρίνονται οι αλυσίδες μεταξύ τους και θα βάζουν τα δυνατά τους για να ρίχνουν τις τιμές κάθε εβδομάδα και να φρενάρει ο πληθωρισμός. Όσο αυξάνεις τον αριθμό, τόσο αυτή η δύναμη μειούται. Όσο έχεις περιχαρακωμένο τον αριθμό, εκεί πέρα μπορείς να κάνεις τη σύγκριση, εκεί πέρα δεν μπορεί να ξεφύγει καμία αλυσίδα».
«Πλαφόν» στην ελεύθερη αγορά το «καλάθι»
Ο υπουργός ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι 4 στους 10 καταναλωτές έχουν ήδη αγοράσει προϊόντα από το καλάθι. Όπως είπε απευθυνόμενος στους καταναλωτές «αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό για να πετύχει το καλάθι και να πετύχουμε γενικά τη μείωση των τιμών. Όσο εσείς ψωνίζετε από το καλάθι, τόσο οι αλυσίδες και οι προμηθευτές πιέζονται να χαμηλώσουν εκεί τις τιμές και όσο χαμηλώνουν εκεί τις τιμές τόσο αναγκάζονται και οι υπόλοιποι να χαμηλώσουν τις τιμές έξω από το καλάθι, για να μη χάσουν πελάτες. Άρα, εμείς οι καταναλωτές κάθε φορά που πάμε να ψωνίσουμε κρατάμε στα χέρια μας τις τιμές της επομένης εβδομάδος, γι’ αυτό έρχομαι κάθε εβδομάδα και επιβραβεύω τις αλυσίδες που έχουν τις μεγαλύτερες μειώσεις» και πρόσθεσε ότι το καλάθι του νοικοκυριού «λειτουργεί σαν πλαφόν ελεύθερης αγοράς, όμως εμείς οι καταναλωτές με τη συμπεριφορά μας θα ορίσουμε τη μοίρα μας».
Επιπλέον, ο κ. Γεωργιάδης επεσήμανε ότι διακρίνει πως υπάρχουν πολλές προσφορές και μείωση τιμών για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα μείωση τιμών, γεγονός το οποίο απέδωσε στην ελεύθερη αγορά, αντίθετα από ό, τι όπως είπε θα συνέβαινε εάν είχε επιβληθεί πλαφόν στις τιμές.
Σε νωπά οι αυξήσεις
Σχολιάζοντας τις αυξήσεις που καταγράφονται, ο υπουργός Ανάπτυξης είπε ότι αυτές αφορούν 75 από τα 850 προϊόντα σε ένα ποσοστό 9% και μόνο σε νωπά προϊόντα, εκεί που λόγω συγκυρίας μπορεί να αλλάξει η τιμή. Αντιθέτως, πρόσθεσε, στα συσκευασμένα προϊόντα που μπορεί να γίνει και πολύ εύκολα η σύγκριση, όλες οι αλυσίδες αυτή την εβδομάδα έχουν χαμηλώσει τις τιμές τους. Μάλιστα, μεταξύ άλλων σημίωσε πως καμία αλυσίδα δεν έχει αυξήσει τις τιμές, όλες οι αλυσίδες έχουν μειώσει τις τιμές.
Επικαλούμενος μελέτη του ΙΕΛΚΑ, επανέλαβε ότι εάν κάποιος ψώνιζε από το καλάθι με τις τιμές της περασμένης εβδομάδας κέρδιζε στα ψώνια του 12%. «Με τις νέες τιμές που έχουμε από σήμερα κερδίζεις ακόμα περισσότερο από 12%, η διαφορά είναι μεγάλη», υπογράμμισε.
Σε ό, τι αφορά τις διαφορές τιμών, ο υπουργός είπε: «έχουμε σε 186 προϊόντα, ποσοστό 22%, μειώσεις έχουμε σε 75 προϊόντα, ποσοστό 9%, αυξήσεις τιμών και έχουμε 555 περίπου προϊόντα, ποσοστό 69%, στα οποία είναι σταθερές οι τιμές τους. Αν αθροίσετε όμως την αξία του κάθε καλαθιού, θα δείτε ότι κάθε καλάθι από την κάθε αλυσίδα από εβδομάδα σε εβδομάδα στο σύνολο της αξίας έχει χαμηλότερη τιμή, άρα οι τιμές σε γενικές γραμμές πέφτουν.
Αναφορικά με την τάση που παρτηρείται τον τελευταίο διάστημα κάποιες αλυσίδες να βάζουν αντικλεπτικά στις βρεφικές τροφές, ο κ. Γεωργιάδης σχολίασε ότι «αυτό είναι κάτι που γίνεται σε όλη την Ευρώπη» και ότι είναι φυσιολογικό κάποιες αλυσίδες να θέλουν να προστατεύσουν την περιουσία τους, αυτό όμως δεν είναι ο κανόνας στην Ελλάδα.
Τα ταμπελάκια και τα επώνυμα
Οσον αφορά τα ταμπελάκια στα προϊόντα που εντάσσονται στο καλάθι, σημείωσε ότι «από 1η Δεκεμβρίου έχουμε δώσει χρόνο προσαρμογής στις αλυσίδες για να φτιάξουν τα ταμπελάκια και θα είναι μεγάλα σε σχήμα, για να μπορεί εύκολα να τα εντοπίζει ο καταναλωτής».
Επιπλέον, σε σχέση με την αναλογία προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας – επωνύμων ο Άδωνις Γεωργιάδης επεσήμανε ότι «έχει βάλει κι ένα κριτήριο πόσα επώνυμα βάζεις. Εμείς δε θέλουμε να ενθαρρύνουμε να πάει όλη η αγορά μόνο σε ιδιωτική ετικέτα, δε θέλουμε να παρέμβουμε στην ελεύθερη αγορά, ούτε να προκαλέσουμε στρεβλώσεις στην αγορά. Γι’ αυτό και ενθαρρύνουμε στον δείκτη και εκείνες τις αλυσίδες που βάζουν περισσότερα επώνυμα προϊόντα μέσα στο καλάθι και αυτή την εβδομάδα είδαμε σοβαρή διαφορά, αν δείτε τη σύγκριση του πίνακα της περασμένης εβδομάδας και αυτής στο σύνολο των καλαθιών τα επώνυμα προϊόντα αυξήθηκαν σε αριθμό από ότι ήταν την περασμένη εβδομάδα. Άρα, θα υπάρξει πιστεύω τις επόμενες εβδομάδες μία προσαρμογή και μία πλήρης ας πούμε έτσι ισορρόπηση του σχετικού δείκτη».
Για την κριτική ΣΥΡΙΖΑ
Απαντώντας στην κριτική της αντιπολίτευσης, για το καλάθι του νοικοκυριού, ο Άδωνις Γεωργιάδης είπε: «Στην πράξη βρίσκεις γάλα με 1,09 σε κάποια αλυσίδα, από εκεί που είχε φτάσει 1,70, στην πράξη βρίσκεις μακαρόνια με 0,60 από εκεί που είχε φτάσει το μακαρόνι τα 500 γραμμάρια 1 ευρώ, στην πράξη βρίσκεις κοτόπουλο με 2,90 από εκεί που το κοτόπουλο είχε πάει 4 ευρώ και ούτω καθεξής. Άρα, όσο η αντιπολίτευση χλευάζει και απαξιώνει τόσο εμείς με τη δουλειά μας θα κερδίζουμε χρήματα για τους καταναλωτές».


Latest News

Trump Tower και στην Ελλάδα
Σύμφωνα με πληροφορίες των «ΝΕΩΝ» ο Οργανισμός Τραμπ αναζητεί το κατάλληλο μέρος στη χώρα μας όπου θα χτιστεί ο νέος ουρανοξύστης

Και όμως, οι εξαγωγές επιβαρύνουν το… εμπορικό ισοζύγιο
Το «παράδοξο» στις ελληνικές εξαγωγές που αυξάνονται μαζί με τις εισαγωγές – Η έκρηξη της εξωστρέφειας και το καμπανάκι Στουρνάρα

Το Κολωνάκι βρίσκει πάλι τη λάμψη του – Επιστρέφουν retailers και επενδυτές real estate
Το Κολωνάκι ύστερα από το «στραπάτσο» της οικονομικής κρίσης και της πανδημίας γνωρίζει άνθηση επενδύσεων στα εμπορικά ακίνητα

Ήπιες αυξήσεις στις τιμές κατοικιών στην Ευρωζώνη το 2025-2028 - Πρωτιά για την Ελλάδα
Για την Ευρωζώνη, η εικόνα που σχηματίζεται είναι μια αγορά ακινήτων που δεν καταρρέει αλλά ούτε και προσφέρει ουσιαστική αναπτυξιακή ώθηση

Το 39% των δαπανών υγείας πληρώνεται από την τσέπη μας
Σύμφωνα την έκθεση της ΕΛΣΤΑΤ για τις Δαπάνες Υγείας του 2023, τα ελληνικά νοικοκυριά βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για ιατροφαρμακευτικές ανάγκες, ξοδεύοντας το 2023 πάνω από 7,3 δισ.

«Ανάσα» στην κατανάλωση - Τι θα περιλαμβάνουν τα «Καλάθια Πάσχα και Νονού»
Στις 9 Απριλίου θα τεθεί σε ισχύ το «Καλάθι του Πάσχα» και θα διαρκέσει έως το Μεγάλο Σάββατο 19 Απριλίου - Έρχεται και το «καλάθι των Νονών»
![Ακίνητα: Καλπάζουν οι τιμές – Αυξάνεται το κατασκευαστικό κόστος στην οικοδομή [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/28_03_ot_deikths_ktiria_ΕΧΟ-600x352.png)
Ζαλίζουν οι τιμές ακίνητων - Στα ύψη το κόστος της οικοδομής [γραφήματα]
Με ταχείς ρυθμούς συνεχίζεται η ανοδική πορεία των τιμών στα ακίνητα επιτείνοντας το στεγαστικό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια με την Golden Visa και το Airbnb

Πάνω από 1.300 ενδιαφερόμενοι αναζήτησαν εργασία στην εκδήλωση Rebrain Greece στο Λονδίνο
Στην εκδήλωση Rebrain Greece που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο συμμετείχαν 26 ηγέτιδες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας

Επίδομα παιδιού: Ανοίγει στις 31 Μαρτίου η πλατφόρμα – Δικαιούχοι και προϋποθέσεις
Η πλατφόρμα για το επίδομα παιδιού θα παραμείνει ανοικτή και θα δέχεται νέες αιτήσεις έως τις 30 Απριλίου 2025 και ώρα 18.00

Σε έξι μήνες αλλάζουν χέρια ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Οι διεκδικητές
Σε νέους ιδιοκτήτες ΜΙΝΙΟΝ και Πύργος του Πειραιά – Με ποιους μιλάει η Dimand και πώς έχει αλλάξει η «δεξαμενή» των επενδυτών - Ποια είναι η πολυεθνική που «μπήκε» στο εμβληματικό κτίριο του Πειραιά