
Με το «καλάθι του νοικοκυριού» να ξεχειλίζει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, προκειμένου να κρατηθεί «φθηνό», και τις εταιρείες λιανικής τροφίμων και ειδών σούπερ μάρκετ, που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία, να έχουν φθάσει αισίως τις 16, ξεκίνησε η νέα εβδομάδα – τρίτη στη σειρά – εφαρμογής του μέτρου.
Οι περισσότερες από τις αλυσίδες «πείραξαν» τη σύνθεση του «καλαθιού» τους, κυρίως ως προς τα προϊόντα και τις συσκευασίες (αντικατάσταση ενός επώνυμου προϊόντος με παρόμοιο προϊόν ιδιωτικής ετικέτας ή αλλαγή κωδικού μεγαλύτερης ποσότητας με κωδικό μικρής ποσότητας) και λιγότερο σε ότι αφορά τις τιμές στους ίδιους κωδικούς, όσους δηλαδή διέθεταν και την προηγούμενη εβδομάδα.
Διαβάστε επίσης: Καλάθι του νοικοκυριού: Έρχονται «καλάθια» για διαβητικούς και για τις γιορτές – Τι είπε ο Γεωργιάδης
Το αποτέλεσμα είναι το «καλάθι» να εμφανίζεται σε γενικές γραμμές φθηνότερο, αλλά όχι σε απόλυτα συγκρίσιμα είδη, καθώς η μείωση της συνολικής αξίας σε λίγες περιπτώσεις οφείλεται σε μείωση της τιμής των ίδιων προϊόντων.
Πάντως οι καταναλωτές, ενδεχομένως σύντομα να έχουν κι άλλες επιλογές, καθώς πληροφορίες αναφέρουν ότι τουλάχιστον 3 αλυσίδες με τζίρο μικρότερο των 90 εκατ. ευρώ εξετάζουν την πιθανότητα να λανσάρουν τα δικά τους «καλάθια».
Διαβάστε επίσης: Καλάθι του νοικοκυριού: Η ανανεωμένη λίστα, το νέο σήμα και τα πρόστιμα
Και εάν η λιανική έχει «αγκαλιάσει» την πρωτοβουλία δεν συμβαίνει το ίδιο και με τη βιομηχανία επωνύμων τροφίμων και καταναλωτικών ειδών παρότι έχουν αρχίσει να χτυπάνε «καμπανάκια» από τη δωρεάν διαφήμιση που λαμβάνουν τα private label.
Αυτός είναι και ο λόγος που έχουν αρχίσει να εντείνουν τις προωθητικές ενέργειες τις τελευταίες μέρες – όπως και όσοι μπορούν.
Τι άλλαξε στα «καλάθια»
Βλέποντας το «καλάθι» των πέντε μεγαλύτερων «παικτών» με βάση τον τζίρο τους, διαπιστώνεται ότι τη νέα εβδομάδα (16/11-22/11) σε σχέση με την προηγούμενη (09/11-15/11) το κωδικολόγιο των προϊόντων της ιδιωτικής ετικέτας έχει διευρυνθεί, ενώ υπάρχουν αναπροσαρμογές στις συσκευασίες και τις τιμές.
Για παράδειγμα η Lidl έβαλε στο «καλάθι» της συσκευασία 500 γρ. στα μακαρόνια έναντι του 1 κιλού που είχε, προκειμένου η τιμή τους να είναι χαμηλότερη και να μπορεί να αντιμετωπίσει στα ίσα τον ανταγωνισμό.
Από την άλλη όμως η αλυσίδα αύξησε τη συσκευασία του ψωμιού του τοστ στα 980 γρ. από 680 γρ. την πρώτη εβδομάδα, αυξάνοντας όμως και την τιμή στο κιλό (από 1,9 στο 1,99).
Η My Market που ήταν από τις αλυσίδες με τα λιγότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τις προηγούμενες εβδομάδες, αυτή τη φορά προχώρησε στη διεύρυνση των private label στο καλάθι της από 23% περίπου στο 42%, καθώς αντικατέστησε επιπλέον δέκα επώνυμους κωδικούς.
Πλέον το καλάθι της αλυσίδας περιλαμβάνει συνολικά 52 προϊόντα, εκ των οποίων τα 22 είναι ιδιωτική ετικέτα, από 12 τις δύο πρώτες εβδομάδες του εγχειρήματος.
Σύμφωνα το υπουργείο Ανάπτυξης και βάσει του τρόπου που υπολογίζει τις τιμές, η αξία του «καλαθιού» της My Market σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, της τάξης του 11,3%.
H Σκλαβενίτης, δεν προχώρησε σε αλλαγές στον αριθμό των κωδικών που διαθέτει, διατηρώντας ίδια τη συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο 53%, αλλά μείωσε την τιμή σε προϊόντα «κράχτες» όπως π.χ. το γιαούρτι, το οποίο από 1,75 ευρώ πλέον διατίθεται προς 1,35 ευρώ.
Ταυτόχρονα όμως, η αλυσίδα με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς αντικατέστησε τους κωδικούς των ακριβών βρεφικών τροφών με συγκριτικά πολύ φθηνότερες επιλογές βρεφικής κρέμας και γάλακτος.
Η Μασούτης προχώρησε στη μείωση του αριθμού των προϊόντων που συνθέτουν το καλάθι της από 76 σε 65 και ταυτόχρονα ενίσχυσε το «περιεχόμενό» του με επιπλέον κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας.
Πλέον, το 43% του καλαθιού της Μασούτης αφορά κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας από 34% την προηγούμενη εβδομάδα.
Αντίστοιχα και η ΑΒ Βασιλόπουλος αύξησε τους κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας από 51 σε 54 σε ένα σύνολο προϊόντων που αφορά 74 κωδικούς.
Ποιοι συμμετέχουν
Πλέον ο συνολικός αριθμός των εταιρειών που συμμετέχουν στη δράση «καλάθι του νοικοκυριού» ανέρχεται σε 16.
Συγκεκριμένα πρόκειται για τις: Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl, My Market, Μασούτης, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, Γαλαξίας, Bazaar, Market In, Χαλκιαδάκης, ΣΥΝΚΑ, Discount Markt, το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ e-fresh.gr, efood market, Wolt market και Πίτσιας.


Latest News

«Η Ελλάδα επανακάμπτει δυναμικά στον χάρτη» - Οι πρώτες αντιδράσεις στην αναβάθμιση από S&P
Τι αναφέρουν Χατζηδάκης, Πιερρακάκης και Παπαθανάσης

Έκανε την έκπληξη η S&P - Στο δεύτερο σκαλοπάτι της επενδυτικής βαθμίδας η Ελλάδα
Τι αναφέρει στο σκεπτικό του ο διεθνής οίκος
![ΙΟΒΕ: Πώς το δημογραφικό υπονομεύει την ανάπτυξη – Τι συμβαίνει στις ελληνικές περιφέρειες [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/dimografiko-600x375.jpg)
Πώς το δημογραφικό υπονομεύει την ανάπτυξη - Τι συμβαίνει στις ελληνικές περιφέρειες [γραφήματα]
Το μεταναστευτικό ισοζύγιο, αν και συμβάλλει στην αναχαίτιση της πληθυσμιακής μείωσης σε ορισμένες περιφέρειες, δεν αρκεί για να αντιστρέψει την αρνητική της τάση

Υπουργείο Ανάπτυξης: Στα περσινά επίπεδα οι τιμές κρεάτων στο «Καλάθι Πάσχα» – Διαψεύδονται οι καταστροφολόγοι
Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Ανάπτυξης για το «Καλάθι Πάσχα»

«Βράχος» τα ελληνικά ομόλογα σε έναν… αβέβαιο κόσμο
Μέχρι τώρα τον Απρίλιο, οι αποδόσεις των ελληνικών 10ετών ομολόγων καταγράφουν μία σταθερή πορεία γύρω από το 3,4%

Σήμερα η αξιολόγηση της Ελλάδας από S&P – Το μήνυμα εξ… Ιταλίας και οι προσδοκίες
Εάν επιβεβαιωθούν για αναβάθμιση, ο S&P θα είναι ο δεύτερος μεγάλος οίκος που θα έχει δύο βαθμίδες πάνω από το όριο της επενδυτικής βαθμίδας την Ελλάδα

Νέα μείωση 5,2% στο ποσοστό των ανέργων τον Μάρτιο - Πόσοι είναι επιδοτούμενοι
Παγιωμένα είναι τα στοιχεία της ΔΥΠΑ για την ανεργία των μακροχρόνια εγγεγραμμένων με 1 στους 2 να είναι μακροχρόνια άνεργος

Πτώση 0,3% στον τζίρο της βιομηχανίας τον Φεβρουάριο
Ο μέσος Γενικός Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2024 – Φεβρουαρίου 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2023 – Φεβρουαρίου 2024, παρουσίασε αύξηση 1,8%

Στο 1,5 δισ. ευρώ το έλλειμμα στο ισοζύγιο το α' δίμηνο - Άνοδος 5,4% στις αφίξεις τουριστών
Την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, στην κατηγορία των άμεσων επενδύσεων, οι απαιτήσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού κατέγραψαν ροές ύψους 1 δισ. ευρώ
![ΙΟΒΕ: Οι διαφορές Ελλάδας και ΕΕ στο διμερές εμπόριο με ΗΠΑ – Οι βασικές κατηγορίες προϊόντων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/exports-600x400.jpeg)
Οι διαφορές Ελλάδας και ΕΕ στο διμερές εμπόριο με ΗΠΑ - Οι βασικές κατηγορίες προϊόντων [γραφήματα]
Οι εισαγωγές βιομηχανικών προϊόντων από τις ΗΠΑ άγγιξαν τα 1,8 δισ. το 2024 (+40,0%, y-o-y), ενώ το 2018 οι εισαγωγές ήταν μόλις 578 εκατ. ευρώ