
Με το «καλάθι του νοικοκυριού» να ξεχειλίζει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, προκειμένου να κρατηθεί «φθηνό», και τις εταιρείες λιανικής τροφίμων και ειδών σούπερ μάρκετ, που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία, να έχουν φθάσει αισίως τις 16, ξεκίνησε η νέα εβδομάδα – τρίτη στη σειρά – εφαρμογής του μέτρου.
Οι περισσότερες από τις αλυσίδες «πείραξαν» τη σύνθεση του «καλαθιού» τους, κυρίως ως προς τα προϊόντα και τις συσκευασίες (αντικατάσταση ενός επώνυμου προϊόντος με παρόμοιο προϊόν ιδιωτικής ετικέτας ή αλλαγή κωδικού μεγαλύτερης ποσότητας με κωδικό μικρής ποσότητας) και λιγότερο σε ότι αφορά τις τιμές στους ίδιους κωδικούς, όσους δηλαδή διέθεταν και την προηγούμενη εβδομάδα.
Διαβάστε επίσης: Καλάθι του νοικοκυριού: Έρχονται «καλάθια» για διαβητικούς και για τις γιορτές – Τι είπε ο Γεωργιάδης
Το αποτέλεσμα είναι το «καλάθι» να εμφανίζεται σε γενικές γραμμές φθηνότερο, αλλά όχι σε απόλυτα συγκρίσιμα είδη, καθώς η μείωση της συνολικής αξίας σε λίγες περιπτώσεις οφείλεται σε μείωση της τιμής των ίδιων προϊόντων.
Πάντως οι καταναλωτές, ενδεχομένως σύντομα να έχουν κι άλλες επιλογές, καθώς πληροφορίες αναφέρουν ότι τουλάχιστον 3 αλυσίδες με τζίρο μικρότερο των 90 εκατ. ευρώ εξετάζουν την πιθανότητα να λανσάρουν τα δικά τους «καλάθια».
Διαβάστε επίσης: Καλάθι του νοικοκυριού: Η ανανεωμένη λίστα, το νέο σήμα και τα πρόστιμα
Και εάν η λιανική έχει «αγκαλιάσει» την πρωτοβουλία δεν συμβαίνει το ίδιο και με τη βιομηχανία επωνύμων τροφίμων και καταναλωτικών ειδών παρότι έχουν αρχίσει να χτυπάνε «καμπανάκια» από τη δωρεάν διαφήμιση που λαμβάνουν τα private label.
Αυτός είναι και ο λόγος που έχουν αρχίσει να εντείνουν τις προωθητικές ενέργειες τις τελευταίες μέρες – όπως και όσοι μπορούν.
Τι άλλαξε στα «καλάθια»
Βλέποντας το «καλάθι» των πέντε μεγαλύτερων «παικτών» με βάση τον τζίρο τους, διαπιστώνεται ότι τη νέα εβδομάδα (16/11-22/11) σε σχέση με την προηγούμενη (09/11-15/11) το κωδικολόγιο των προϊόντων της ιδιωτικής ετικέτας έχει διευρυνθεί, ενώ υπάρχουν αναπροσαρμογές στις συσκευασίες και τις τιμές.
Για παράδειγμα η Lidl έβαλε στο «καλάθι» της συσκευασία 500 γρ. στα μακαρόνια έναντι του 1 κιλού που είχε, προκειμένου η τιμή τους να είναι χαμηλότερη και να μπορεί να αντιμετωπίσει στα ίσα τον ανταγωνισμό.
Από την άλλη όμως η αλυσίδα αύξησε τη συσκευασία του ψωμιού του τοστ στα 980 γρ. από 680 γρ. την πρώτη εβδομάδα, αυξάνοντας όμως και την τιμή στο κιλό (από 1,9 στο 1,99).
Η My Market που ήταν από τις αλυσίδες με τα λιγότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τις προηγούμενες εβδομάδες, αυτή τη φορά προχώρησε στη διεύρυνση των private label στο καλάθι της από 23% περίπου στο 42%, καθώς αντικατέστησε επιπλέον δέκα επώνυμους κωδικούς.
Πλέον το καλάθι της αλυσίδας περιλαμβάνει συνολικά 52 προϊόντα, εκ των οποίων τα 22 είναι ιδιωτική ετικέτα, από 12 τις δύο πρώτες εβδομάδες του εγχειρήματος.
Σύμφωνα το υπουργείο Ανάπτυξης και βάσει του τρόπου που υπολογίζει τις τιμές, η αξία του «καλαθιού» της My Market σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, της τάξης του 11,3%.
H Σκλαβενίτης, δεν προχώρησε σε αλλαγές στον αριθμό των κωδικών που διαθέτει, διατηρώντας ίδια τη συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο 53%, αλλά μείωσε την τιμή σε προϊόντα «κράχτες» όπως π.χ. το γιαούρτι, το οποίο από 1,75 ευρώ πλέον διατίθεται προς 1,35 ευρώ.
Ταυτόχρονα όμως, η αλυσίδα με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς αντικατέστησε τους κωδικούς των ακριβών βρεφικών τροφών με συγκριτικά πολύ φθηνότερες επιλογές βρεφικής κρέμας και γάλακτος.
Η Μασούτης προχώρησε στη μείωση του αριθμού των προϊόντων που συνθέτουν το καλάθι της από 76 σε 65 και ταυτόχρονα ενίσχυσε το «περιεχόμενό» του με επιπλέον κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας.
Πλέον, το 43% του καλαθιού της Μασούτης αφορά κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας από 34% την προηγούμενη εβδομάδα.
Αντίστοιχα και η ΑΒ Βασιλόπουλος αύξησε τους κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας από 51 σε 54 σε ένα σύνολο προϊόντων που αφορά 74 κωδικούς.
Ποιοι συμμετέχουν
Πλέον ο συνολικός αριθμός των εταιρειών που συμμετέχουν στη δράση «καλάθι του νοικοκυριού» ανέρχεται σε 16.
Συγκεκριμένα πρόκειται για τις: Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl, My Market, Μασούτης, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, Γαλαξίας, Bazaar, Market In, Χαλκιαδάκης, ΣΥΝΚΑ, Discount Markt, το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ e-fresh.gr, efood market, Wolt market και Πίτσιας.


Latest News

Τι σημαίνει η εξαίρεση των αμυντικών δαπανών από το έλλειμμα
Πως αντιδρούν πηγές του υπουργείου Οικονομίας στην πρόταση της Προέδρου της Κομισιόν – Τι ισχύει σήμερα

«Πρέσα» Θεοδωρικάκου για τις τιμές - «Η βιομηχανία τρώει τις σάρκες της» απαντά ο ΣΕΒΤ
Σε ποια προϊόντα έρχονται χαμηλές αυξήσεις και πού ζήτησε ο Τάκης Θεοδωρικάκος καθόλου αυξήσεις – Το «οπλοστάσιο» της κυβέρνησης για την ακρίβεια

Thessaloniki Summit 2025: Τολμηρές αποφάσεις από την Ευρώπη πριν χαθεί πολύτιμος χρόνος
Η πρώτη ημέρα εργασιών του Thessaloniki Summit, που διοργανώνεται για 8η χρονιά από τον ΣΒΕ σε συνεργασία με το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών

«Μειώστε τα κέρδη στα τρόφιμα» - Το μήνυμα Θεοδωρικάκου σε βιομηχανία και σούπερ μάρκετ
Ο Τάκης Θεοδωρικάκος συναντήθηκε με εκπροσώπους της αγορά με φόντο τις διεθνείς πληθωριστικές πιέσεις

Ολοκληρώθηκε η θητεία του αναπληρωτή CEO του Υπερταμείου Στέφανου Γιουρέλη
Για λόγους ομαλής μετάβασης ο Στέφανος Γιουρέλης θα παραμείνει ως Σύμβουλος της νέας Διοίκησης έως και την 31η Μαΐου 2025

Πρωτογενές πλεόνασμα 2 δισ. τον Ιανουάριο - Πώς κινήθηκαν τα έσοδα
Τι δείχνουν τα στοιχεία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για προϋπολογισμό

Στις Βρυξέλλες ο Χατζηδάκης για Eurogroup και Ecofin
O Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών στις συνεδριάσεις του Eurogroup και ECOFIN στις Βρυξέλλες

Αντλίες θερμότητας AUX: Ιδανική λύση για οικονομική και οικολογική θέρμανση
Οι αντλίες θερμότητας έχουν χαμηλό λειτουργικό κόστος, ταχεία απόσβεση αρχικής επένδυσης, ελάχιστες απαιτήσεις συντήρησης, επιλεξιμότητα για επιδότηση μέσω του προγράμματος «Εξοικονομώ»

Ποια επιδόματα εντάσσονται στην προπληρωμένη κάρτα – Σε εφαρμογή από τις 15 Μαρτίου
Η κάρτα θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά στην Ελλάδα και σε χώρες εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης για κάθε είδους αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών

Το «Σπίτι Μου» ζωντάνεψε την αγορά στεγαστικών δανείων
Τα στεγαστικά δάνεια που χορηγούν οι τράπεζες για το πρόγραμμα «Σπίτι μου» παρουσιάζουν υψηλή ζήτηση θυμίζοντας τη δεκαετία του 2000