Με το «καλάθι του νοικοκυριού» να ξεχειλίζει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, προκειμένου να κρατηθεί «φθηνό», και τις εταιρείες λιανικής τροφίμων και ειδών σούπερ μάρκετ, που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία, να έχουν φθάσει αισίως τις 16, ξεκίνησε η νέα εβδομάδα – τρίτη στη σειρά – εφαρμογής του μέτρου.
Οι περισσότερες από τις αλυσίδες «πείραξαν» τη σύνθεση του «καλαθιού» τους, κυρίως ως προς τα προϊόντα και τις συσκευασίες (αντικατάσταση ενός επώνυμου προϊόντος με παρόμοιο προϊόν ιδιωτικής ετικέτας ή αλλαγή κωδικού μεγαλύτερης ποσότητας με κωδικό μικρής ποσότητας) και λιγότερο σε ότι αφορά τις τιμές στους ίδιους κωδικούς, όσους δηλαδή διέθεταν και την προηγούμενη εβδομάδα.
Διαβάστε επίσης: Καλάθι του νοικοκυριού: Έρχονται «καλάθια» για διαβητικούς και για τις γιορτές – Τι είπε ο Γεωργιάδης
Το αποτέλεσμα είναι το «καλάθι» να εμφανίζεται σε γενικές γραμμές φθηνότερο, αλλά όχι σε απόλυτα συγκρίσιμα είδη, καθώς η μείωση της συνολικής αξίας σε λίγες περιπτώσεις οφείλεται σε μείωση της τιμής των ίδιων προϊόντων.
Πάντως οι καταναλωτές, ενδεχομένως σύντομα να έχουν κι άλλες επιλογές, καθώς πληροφορίες αναφέρουν ότι τουλάχιστον 3 αλυσίδες με τζίρο μικρότερο των 90 εκατ. ευρώ εξετάζουν την πιθανότητα να λανσάρουν τα δικά τους «καλάθια».
Διαβάστε επίσης: Καλάθι του νοικοκυριού: Η ανανεωμένη λίστα, το νέο σήμα και τα πρόστιμα
Και εάν η λιανική έχει «αγκαλιάσει» την πρωτοβουλία δεν συμβαίνει το ίδιο και με τη βιομηχανία επωνύμων τροφίμων και καταναλωτικών ειδών παρότι έχουν αρχίσει να χτυπάνε «καμπανάκια» από τη δωρεάν διαφήμιση που λαμβάνουν τα private label.
Αυτός είναι και ο λόγος που έχουν αρχίσει να εντείνουν τις προωθητικές ενέργειες τις τελευταίες μέρες – όπως και όσοι μπορούν.
Τι άλλαξε στα «καλάθια»
Βλέποντας το «καλάθι» των πέντε μεγαλύτερων «παικτών» με βάση τον τζίρο τους, διαπιστώνεται ότι τη νέα εβδομάδα (16/11-22/11) σε σχέση με την προηγούμενη (09/11-15/11) το κωδικολόγιο των προϊόντων της ιδιωτικής ετικέτας έχει διευρυνθεί, ενώ υπάρχουν αναπροσαρμογές στις συσκευασίες και τις τιμές.
Για παράδειγμα η Lidl έβαλε στο «καλάθι» της συσκευασία 500 γρ. στα μακαρόνια έναντι του 1 κιλού που είχε, προκειμένου η τιμή τους να είναι χαμηλότερη και να μπορεί να αντιμετωπίσει στα ίσα τον ανταγωνισμό.
Από την άλλη όμως η αλυσίδα αύξησε τη συσκευασία του ψωμιού του τοστ στα 980 γρ. από 680 γρ. την πρώτη εβδομάδα, αυξάνοντας όμως και την τιμή στο κιλό (από 1,9 στο 1,99).
Η My Market που ήταν από τις αλυσίδες με τα λιγότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τις προηγούμενες εβδομάδες, αυτή τη φορά προχώρησε στη διεύρυνση των private label στο καλάθι της από 23% περίπου στο 42%, καθώς αντικατέστησε επιπλέον δέκα επώνυμους κωδικούς.
Πλέον το καλάθι της αλυσίδας περιλαμβάνει συνολικά 52 προϊόντα, εκ των οποίων τα 22 είναι ιδιωτική ετικέτα, από 12 τις δύο πρώτες εβδομάδες του εγχειρήματος.
Σύμφωνα το υπουργείο Ανάπτυξης και βάσει του τρόπου που υπολογίζει τις τιμές, η αξία του «καλαθιού» της My Market σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, της τάξης του 11,3%.
H Σκλαβενίτης, δεν προχώρησε σε αλλαγές στον αριθμό των κωδικών που διαθέτει, διατηρώντας ίδια τη συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο 53%, αλλά μείωσε την τιμή σε προϊόντα «κράχτες» όπως π.χ. το γιαούρτι, το οποίο από 1,75 ευρώ πλέον διατίθεται προς 1,35 ευρώ.
Ταυτόχρονα όμως, η αλυσίδα με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς αντικατέστησε τους κωδικούς των ακριβών βρεφικών τροφών με συγκριτικά πολύ φθηνότερες επιλογές βρεφικής κρέμας και γάλακτος.
Η Μασούτης προχώρησε στη μείωση του αριθμού των προϊόντων που συνθέτουν το καλάθι της από 76 σε 65 και ταυτόχρονα ενίσχυσε το «περιεχόμενό» του με επιπλέον κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας.
Πλέον, το 43% του καλαθιού της Μασούτης αφορά κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας από 34% την προηγούμενη εβδομάδα.
Αντίστοιχα και η ΑΒ Βασιλόπουλος αύξησε τους κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας από 51 σε 54 σε ένα σύνολο προϊόντων που αφορά 74 κωδικούς.
Ποιοι συμμετέχουν
Πλέον ο συνολικός αριθμός των εταιρειών που συμμετέχουν στη δράση «καλάθι του νοικοκυριού» ανέρχεται σε 16.
Συγκεκριμένα πρόκειται για τις: Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl, My Market, Μασούτης, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, Γαλαξίας, Bazaar, Market In, Χαλκιαδάκης, ΣΥΝΚΑ, Discount Markt, το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ e-fresh.gr, efood market, Wolt market και Πίτσιας.
Latest News
Βαμβακίδης (BofA): Οι 2 προϋποθέσεις για να έχει η Ελλάδα μια μακρά θετική πορεία
Ο κ. Βαμβακίδης επιβεβαίωσε ότι η Ελλάδα τα πάει πολύ καλύτερα από ότι περιμέναν οι αγορές μετά την πανδημία
ΟΔΔΗΧ: Πάνω από 40 δισ. οι προσφορές για το δεκαετές ομόλογο - Αντλήθηκαν 4 δισ.
Για το 2025 η Ελλάδα σχεδιάζει να αντλήσει από τις αγορές ένα ποσό της τάξης των 8 δισ. - Στο 3,6% το επιτόκιο του ομολόγου
Η αντεπίθεση των... PIIGS στην Ευρώπη - Γύρισμα της τύχης ή πραγματικότητα;
Με τη γερμανική οικονομία σε τέλμα, Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιταλία και Ισπανία αναδεικνύονται σε πυλώνες σταθερότητας στην ευρωζώνη
Έρχονται δάνεια έως 25.000 ευρώ σε μικρές επιχειρήσεις - Οι εταιρείες μικροπιστώσεων
Η Αναπτυξιακή Τράπεζα μέσα από το Ταμείο Μικροπιστώσεων θα χρηματοδοτεί άτοκα μικρές επιχειρήσεις μέσω των εταιρειών μικροπιστώσεων
Πράσινο φως από επιτροπή της Βουλής στο νομοσχέδιο για τα Airbnb
Στη «σωστή κατεύθυνση» κινείται το νομοσχέδιο για τη θέσπιση προδιαγραφών στα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης τύπου Airbnb
Στη «γυάλινη σφαίρα» της Moody's - Πού θα κάτσει η μπίλια για πληθωρισμό και ανάπτυξη στην Ελλάδα
Η χώρα γνώρισε ένα ισχυρό τρίτο τρίμηνο λέει η Moody's, αλλά το εξωτερικό εμπόριο συνεχίζει να επιβαρύνει την ανάπτυξη
Πόσο μειώθηκαν οι τιμές στα τρόφιμα - Τι λέει το υπουργείο Ανάπτυξης για τους ελέγχους
Εντός του 2024, έχουν πραγματοποιηθεί από τις υπηρεσίες του υπουργείου εκατοντάδες έλεγχοι για την αντιμετώπιση φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας
«Παζάρια» των ασφαλιστών για να ψαλιδίσουν τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας
Τι αντάλλαγμα ζητούν οι ασφαλιστικές για να φρενάρουν τις ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα υγείας - Τι λένε έγκυρες πηγές στον ΟΤ
Νέα «φωτιά» στις τιμές ακινήτων - Πώς κινήθηκαν ανά περιοχή το τέταρτο τρίμηνο [πίνακες]
Οι μέσες ζητούμενες τιμές πώλησης σημείωσαν άνοδο 7,9% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2023 και αύξηση 2,2% σε σχέση με το 3ο τρίμηνο του 2024
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας