Με το «καλάθι του νοικοκυριού» να ξεχειλίζει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, προκειμένου να κρατηθεί «φθηνό», και τις εταιρείες λιανικής τροφίμων και ειδών σούπερ μάρκετ, που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία, να έχουν φθάσει αισίως τις 16, ξεκίνησε η νέα εβδομάδα – τρίτη στη σειρά – εφαρμογής του μέτρου.
Οι περισσότερες από τις αλυσίδες «πείραξαν» τη σύνθεση του «καλαθιού» τους, κυρίως ως προς τα προϊόντα και τις συσκευασίες (αντικατάσταση ενός επώνυμου προϊόντος με παρόμοιο προϊόν ιδιωτικής ετικέτας ή αλλαγή κωδικού μεγαλύτερης ποσότητας με κωδικό μικρής ποσότητας) και λιγότερο σε ότι αφορά τις τιμές στους ίδιους κωδικούς, όσους δηλαδή διέθεταν και την προηγούμενη εβδομάδα.
Διαβάστε επίσης: Καλάθι του νοικοκυριού: Έρχονται «καλάθια» για διαβητικούς και για τις γιορτές – Τι είπε ο Γεωργιάδης
Το αποτέλεσμα είναι το «καλάθι» να εμφανίζεται σε γενικές γραμμές φθηνότερο, αλλά όχι σε απόλυτα συγκρίσιμα είδη, καθώς η μείωση της συνολικής αξίας σε λίγες περιπτώσεις οφείλεται σε μείωση της τιμής των ίδιων προϊόντων.
Πάντως οι καταναλωτές, ενδεχομένως σύντομα να έχουν κι άλλες επιλογές, καθώς πληροφορίες αναφέρουν ότι τουλάχιστον 3 αλυσίδες με τζίρο μικρότερο των 90 εκατ. ευρώ εξετάζουν την πιθανότητα να λανσάρουν τα δικά τους «καλάθια».
Διαβάστε επίσης: Καλάθι του νοικοκυριού: Η ανανεωμένη λίστα, το νέο σήμα και τα πρόστιμα
Και εάν η λιανική έχει «αγκαλιάσει» την πρωτοβουλία δεν συμβαίνει το ίδιο και με τη βιομηχανία επωνύμων τροφίμων και καταναλωτικών ειδών παρότι έχουν αρχίσει να χτυπάνε «καμπανάκια» από τη δωρεάν διαφήμιση που λαμβάνουν τα private label.
Αυτός είναι και ο λόγος που έχουν αρχίσει να εντείνουν τις προωθητικές ενέργειες τις τελευταίες μέρες – όπως και όσοι μπορούν.
Τι άλλαξε στα «καλάθια»
Βλέποντας το «καλάθι» των πέντε μεγαλύτερων «παικτών» με βάση τον τζίρο τους, διαπιστώνεται ότι τη νέα εβδομάδα (16/11-22/11) σε σχέση με την προηγούμενη (09/11-15/11) το κωδικολόγιο των προϊόντων της ιδιωτικής ετικέτας έχει διευρυνθεί, ενώ υπάρχουν αναπροσαρμογές στις συσκευασίες και τις τιμές.
Για παράδειγμα η Lidl έβαλε στο «καλάθι» της συσκευασία 500 γρ. στα μακαρόνια έναντι του 1 κιλού που είχε, προκειμένου η τιμή τους να είναι χαμηλότερη και να μπορεί να αντιμετωπίσει στα ίσα τον ανταγωνισμό.
Από την άλλη όμως η αλυσίδα αύξησε τη συσκευασία του ψωμιού του τοστ στα 980 γρ. από 680 γρ. την πρώτη εβδομάδα, αυξάνοντας όμως και την τιμή στο κιλό (από 1,9 στο 1,99).
Η My Market που ήταν από τις αλυσίδες με τα λιγότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τις προηγούμενες εβδομάδες, αυτή τη φορά προχώρησε στη διεύρυνση των private label στο καλάθι της από 23% περίπου στο 42%, καθώς αντικατέστησε επιπλέον δέκα επώνυμους κωδικούς.
Πλέον το καλάθι της αλυσίδας περιλαμβάνει συνολικά 52 προϊόντα, εκ των οποίων τα 22 είναι ιδιωτική ετικέτα, από 12 τις δύο πρώτες εβδομάδες του εγχειρήματος.
Σύμφωνα το υπουργείο Ανάπτυξης και βάσει του τρόπου που υπολογίζει τις τιμές, η αξία του «καλαθιού» της My Market σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, της τάξης του 11,3%.
H Σκλαβενίτης, δεν προχώρησε σε αλλαγές στον αριθμό των κωδικών που διαθέτει, διατηρώντας ίδια τη συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο 53%, αλλά μείωσε την τιμή σε προϊόντα «κράχτες» όπως π.χ. το γιαούρτι, το οποίο από 1,75 ευρώ πλέον διατίθεται προς 1,35 ευρώ.
Ταυτόχρονα όμως, η αλυσίδα με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς αντικατέστησε τους κωδικούς των ακριβών βρεφικών τροφών με συγκριτικά πολύ φθηνότερες επιλογές βρεφικής κρέμας και γάλακτος.
Η Μασούτης προχώρησε στη μείωση του αριθμού των προϊόντων που συνθέτουν το καλάθι της από 76 σε 65 και ταυτόχρονα ενίσχυσε το «περιεχόμενό» του με επιπλέον κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας.
Πλέον, το 43% του καλαθιού της Μασούτης αφορά κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας από 34% την προηγούμενη εβδομάδα.
Αντίστοιχα και η ΑΒ Βασιλόπουλος αύξησε τους κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας από 51 σε 54 σε ένα σύνολο προϊόντων που αφορά 74 κωδικούς.
Ποιοι συμμετέχουν
Πλέον ο συνολικός αριθμός των εταιρειών που συμμετέχουν στη δράση «καλάθι του νοικοκυριού» ανέρχεται σε 16.
Συγκεκριμένα πρόκειται για τις: Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl, My Market, Μασούτης, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, Γαλαξίας, Bazaar, Market In, Χαλκιαδάκης, ΣΥΝΚΑ, Discount Markt, το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ e-fresh.gr, efood market, Wolt market και Πίτσιας.
Latest News
Ποια κτίρια δεν κινδυνεύουν από το «μπόνους» και την εκτός σχεδίου δόμηση
Ο υφυπουρός Περιβάλλοντος Νίκος Ταγαράς μίλησε για μεταβατική διέξοδο στο πρόβλημα που προκαλούν οι αποφάσεις του ΣτΕ, ενώ ο γ.γ. Ευθύμιος Μπακογιάννης τόνισε ότι δεν επηρεάζονται οι εκδοθείσες οικοδομικές άδειες
Πρόστιμα 226 χιλ. ευρώ από τη ΔΙΜΕΑ στη Ρόδο για προϊόντα-απομιμήσεις
Τα στελέχη της Διυπηρεασιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), του Υπουργείου Ανάπτυξης κατέστρεψαν 29.059 τεμάχια απομιμητικών προϊόντων και προχώρησαν σε δυο προσαγωγές για πλαστογραφία
Λιγότερο αισιόδοξοι οι σύμβουλοι μάνατζμεντ για την ελληνική οικονομία [πίνακες]
Τι δείχνει το βαρόμετρο του Συνδέσμου Εταιρειών Συμβούλων Μάνατζμεντ Ελλάδος (ΣΕΣΜΑ) για το β’ τρίμηνο του 2024
Πράσινες δεξιότητες για μισθωτούς ιδιωτικού τομέα - Ξεκινά η επιλογή προγραμμάτων
Το πρόγραμμα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης αφορά συνολικά 75.000 εργαζόμενους
Citigroup: Η Ελλάδα το ισχυρότερο «γύρισμα» από την πανδημία [πίνακες]
Ανθεκτική «βλέπει» την παγκόσμια οικονομία η Citigroup - Οι εκλογές και τα περιθώρια των αγορών
Θεοδωρικάκος σε σούπερ μάρκετ: Ρίξτε τις τιμές και σε άλλα προϊόντα
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, συναντήθηκε με τους εκπροσώπους της ένωσης σούπερ μάρκετ, μετά από αίτημά τους
Ο νέος ελέφαντας στο δωμάτιο του πληθωρισμού - Τι προκαλεί τώρα την ακρίβεια [γράφημα]
Ποιος είναι ο βασικός λόγος που αντί να μειώνεται ο πληθωρισμός στην Ελλάδα παραμένει στην περιοχή του 3%
Αυτή είναι η ημερομηνία πληρωμής της επιταγής ακρίβειας
Η επιταγή ακρίβειας θα καταβληθεί πριν από τις 20 Δεκεμβρίου και αφορά περίπου 1.900.000 πολίτες
Πυκνώνουν τα σύννεφα στη βιομηχανία λόγω γεωπολιτικών αναταράξεων - Ερευνα του ΙΟΒΕ
Ο δείκτης για το οικονομικό κλίμα του ΙΟΒΕ διαμορφώθηκε στις 107 μονάδες μετά από τη σημαντική άνοδο που είχε σημειώσει στις 110,2 μονάδες
Στις Βρυξέλλες ο Χατζηδάκης για Eurogroup και Ecofin - Η ατζέντα
Ο κ. Χατζηδάκης θα παραστεί σήμερα στη συνεδρίαση του Eurogroup, όπου θα υπάρξει Κοινή Δήλωση για την ανταγωνιστικότητα