Με το «καλάθι του νοικοκυριού» να ξεχειλίζει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, προκειμένου να κρατηθεί «φθηνό», και τις εταιρείες λιανικής τροφίμων και ειδών σούπερ μάρκετ, που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία, να έχουν φθάσει αισίως τις 16, ξεκίνησε η νέα εβδομάδα – τρίτη στη σειρά – εφαρμογής του μέτρου.
Οι περισσότερες από τις αλυσίδες «πείραξαν» τη σύνθεση του «καλαθιού» τους, κυρίως ως προς τα προϊόντα και τις συσκευασίες (αντικατάσταση ενός επώνυμου προϊόντος με παρόμοιο προϊόν ιδιωτικής ετικέτας ή αλλαγή κωδικού μεγαλύτερης ποσότητας με κωδικό μικρής ποσότητας) και λιγότερο σε ότι αφορά τις τιμές στους ίδιους κωδικούς, όσους δηλαδή διέθεταν και την προηγούμενη εβδομάδα.
Διαβάστε επίσης: Καλάθι του νοικοκυριού: Έρχονται «καλάθια» για διαβητικούς και για τις γιορτές – Τι είπε ο Γεωργιάδης
Το αποτέλεσμα είναι το «καλάθι» να εμφανίζεται σε γενικές γραμμές φθηνότερο, αλλά όχι σε απόλυτα συγκρίσιμα είδη, καθώς η μείωση της συνολικής αξίας σε λίγες περιπτώσεις οφείλεται σε μείωση της τιμής των ίδιων προϊόντων.
Πάντως οι καταναλωτές, ενδεχομένως σύντομα να έχουν κι άλλες επιλογές, καθώς πληροφορίες αναφέρουν ότι τουλάχιστον 3 αλυσίδες με τζίρο μικρότερο των 90 εκατ. ευρώ εξετάζουν την πιθανότητα να λανσάρουν τα δικά τους «καλάθια».
Διαβάστε επίσης: Καλάθι του νοικοκυριού: Η ανανεωμένη λίστα, το νέο σήμα και τα πρόστιμα
Και εάν η λιανική έχει «αγκαλιάσει» την πρωτοβουλία δεν συμβαίνει το ίδιο και με τη βιομηχανία επωνύμων τροφίμων και καταναλωτικών ειδών παρότι έχουν αρχίσει να χτυπάνε «καμπανάκια» από τη δωρεάν διαφήμιση που λαμβάνουν τα private label.
Αυτός είναι και ο λόγος που έχουν αρχίσει να εντείνουν τις προωθητικές ενέργειες τις τελευταίες μέρες – όπως και όσοι μπορούν.
Τι άλλαξε στα «καλάθια»
Βλέποντας το «καλάθι» των πέντε μεγαλύτερων «παικτών» με βάση τον τζίρο τους, διαπιστώνεται ότι τη νέα εβδομάδα (16/11-22/11) σε σχέση με την προηγούμενη (09/11-15/11) το κωδικολόγιο των προϊόντων της ιδιωτικής ετικέτας έχει διευρυνθεί, ενώ υπάρχουν αναπροσαρμογές στις συσκευασίες και τις τιμές.
Για παράδειγμα η Lidl έβαλε στο «καλάθι» της συσκευασία 500 γρ. στα μακαρόνια έναντι του 1 κιλού που είχε, προκειμένου η τιμή τους να είναι χαμηλότερη και να μπορεί να αντιμετωπίσει στα ίσα τον ανταγωνισμό.
Από την άλλη όμως η αλυσίδα αύξησε τη συσκευασία του ψωμιού του τοστ στα 980 γρ. από 680 γρ. την πρώτη εβδομάδα, αυξάνοντας όμως και την τιμή στο κιλό (από 1,9 στο 1,99).
Η My Market που ήταν από τις αλυσίδες με τα λιγότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τις προηγούμενες εβδομάδες, αυτή τη φορά προχώρησε στη διεύρυνση των private label στο καλάθι της από 23% περίπου στο 42%, καθώς αντικατέστησε επιπλέον δέκα επώνυμους κωδικούς.
Πλέον το καλάθι της αλυσίδας περιλαμβάνει συνολικά 52 προϊόντα, εκ των οποίων τα 22 είναι ιδιωτική ετικέτα, από 12 τις δύο πρώτες εβδομάδες του εγχειρήματος.
Σύμφωνα το υπουργείο Ανάπτυξης και βάσει του τρόπου που υπολογίζει τις τιμές, η αξία του «καλαθιού» της My Market σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, της τάξης του 11,3%.
H Σκλαβενίτης, δεν προχώρησε σε αλλαγές στον αριθμό των κωδικών που διαθέτει, διατηρώντας ίδια τη συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο 53%, αλλά μείωσε την τιμή σε προϊόντα «κράχτες» όπως π.χ. το γιαούρτι, το οποίο από 1,75 ευρώ πλέον διατίθεται προς 1,35 ευρώ.
Ταυτόχρονα όμως, η αλυσίδα με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς αντικατέστησε τους κωδικούς των ακριβών βρεφικών τροφών με συγκριτικά πολύ φθηνότερες επιλογές βρεφικής κρέμας και γάλακτος.
Η Μασούτης προχώρησε στη μείωση του αριθμού των προϊόντων που συνθέτουν το καλάθι της από 76 σε 65 και ταυτόχρονα ενίσχυσε το «περιεχόμενό» του με επιπλέον κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας.
Πλέον, το 43% του καλαθιού της Μασούτης αφορά κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας από 34% την προηγούμενη εβδομάδα.
Αντίστοιχα και η ΑΒ Βασιλόπουλος αύξησε τους κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας από 51 σε 54 σε ένα σύνολο προϊόντων που αφορά 74 κωδικούς.
Ποιοι συμμετέχουν
Πλέον ο συνολικός αριθμός των εταιρειών που συμμετέχουν στη δράση «καλάθι του νοικοκυριού» ανέρχεται σε 16.
Συγκεκριμένα πρόκειται για τις: Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl, My Market, Μασούτης, ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, Γαλαξίας, Bazaar, Market In, Χαλκιαδάκης, ΣΥΝΚΑ, Discount Markt, το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ e-fresh.gr, efood market, Wolt market και Πίτσιας.
Latest News
ΕΤΕπ: Στήριξη στρατηγικών επενδύσεων στην Ελλάδα
Τι συζητήθηκε κατά την σημερινή επίσκεψη της Νάντια Καλβίνιο στη χώρα μας
Με την πρόεδρο της ΕΤΕπ Νάντια Καλβίνιο συναντήθηκε ο Χατζηδάκης - Τι συζήτησαν
Ο κ. Χατζηδάκης ενημέρωσε ακόμα την κ. Καλβίνιο για τη σύσταση του νέου Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου και τις δυνατότητες συνεργασίας
Οι έμμεσοι φόροι γεμίζουν τα κρατικά ταμεία - Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΟΟΣΑ [γράφημα]
Τα έσοδα από τον ΦΠΑ στην Ελλάδα το 2023 αντιστοιχούσαν στο 21,9% του ΑΕΠ έναντι 20,8% στις χώρες του ΟΟΣΑ
«Πράσινο φως» Παπαθανάση σε 682 επενδυτικά σχέδια στις περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης
Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Παπαθανάσης ανέφερε πως η κυβέρνηση συνεχίζει να υλοποιεί τις δεσμεύσεις της
Παπακωνσταντίνου (ΤτΕ): Πέντε αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο των τραπεζών
Στις σημαντικές εξελίξεις στους κανονισμούς του χρηματοπιστωτικού τομέα αναφέρθηκε η Χριστίνα Παπακωνσταντίνου, υποδιοικήτρια της ΤτΕ
Πάνω από 18,7 δισ. ευρώ οι τουριστικές εισπράξεις στο εννεάμηνο - Ποιοι προτίμησαν Ελλάδα
Την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2024, το ταξιδιωτικό ισοζύγιο εμφάνισε πλεόνασμα 16.722,5 εκατ. ευρώ σύμφωνα με την ΤτΕ
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Στουρνάρας στο Bloomberg: Η Ευρώπη θα απαντήσει αν ο Τραμπ επιβάλει δασμούς
Ο Γιάννης Στουρνάρας τάχθηκε υπέρ μιας μείωσης επιτοκίων κατά 25 μονάδες βάσεις στην επόμενη συνεδρίαση της ΕΚΤ
Πώς αντιμετωπίζουν την Black Friday οι Έλληνες - Η έρευνα της Revolut
Το 7% των Ελλήνων ανησυχεί μήπως πέσει θύμα απάτης στην Black Friday, ωστόσο, θα αναζητήσει μεγάλες προσφορές
«Καμπανάκι» ΙΟΒΕ για την υστέρηση των περιφερειών - Στην Αττική το μισό ΑΕΠ
Η έρευνα του ΙΟΒΕ επισήμανε πως υπάρχουν περιθώρια για βελτίωση και ευκαιρίες για σύγκλιση των ελληνικών περιφερειών σε μια σειρά από τομείς