Η αυθόρμητη αντίδραση των περισσοτέρων, του γράφοντος μη εξαιρουμένου, στις περιπτώσεις «βεβήλωσης» (συμβολικής περισσότερο παρά υλικής) έργων τέχνης από ακτιβιστές και ακτιβίστριες που διαμαρτύρονται για τη συνεχιζόμενη χρήση των ορυκτών καυσίμων είναι να μιλήσουμε για ανθρώπους που δεν αντιλαμβάνονται ότι η τέχνη αποτελεί έκφραση ενός πολιτισμού που πρέπει να μείνει έξω από κάθε αντιπαράθεση.
Ωστόσο, μικρή σημασία αποδίδουμε στο «γιατί» τέτοιων κινήσεων και τέτοιων φαινομενικά «ακραίων» πρακτικών. Δηλαδή παραβλέπουμε το γεγονός ότι οι άνθρωποι που σήμερα είναι 15-25 ετών είναι πάρα πολύ πιθανό στην ηλικία των 50 να έχουν να αντιμετωπίσουν έναν πλανήτη όπου μεγάλες εκτάσεις θα είναι κυριολεκτικά αβίωτες. Είτε γιατί οι ανώτερες θερμοκρασίες θα είναι τέτοιες που θα τις καθιστούν επικίνδυνες για τη ζωή. Είτε γιατί, πολύ απλά, θα βρίσκονται πια κάτω από την επιφάνεια του νερού.
Διαβάστε επίσης: COP27- Αφρική: Τα ορυκτά καύσιμα θα μας σώσουν από τη φτώχεια
Γιατί αυτή είναι η πραγματική και τραγική αντίφαση που αντιμετωπίζουμε. Θα εκφράσουμε πολύ πιο εύκολα αγανάκτηση ή ακόμη και βδελυγμία για τη βεβήλωση ενός πίνακα του Κλιμτ και όχι για την τρομακτική στον πυρήνα της αποτυχίας των κυβερνήσεων, πρώτα και κύρια του ανεπτυγμένου κόσμου, έστω και να πλησιάσουν τους στόχους που έθεσαν για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Η COP27 απλώς επιβεβαίωσε ότι ο στόχος να διατηρηθεί η αύξηση της μέσης θερμοκρασίας του πλανήτη στον 1,5° C και σε κάθε περίπτωση κάτω από τους 2° C μέχρι το τέλος του αιώνα είναι πλέον άπιαστος και το μόνο ερώτημα είναι πόσο μεγάλη θα είναι η απόκλιση.
Την ίδια ώρα εξακολουθούμε να βλέπουμε όχι την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, αλλά έναν αγώνα δρόμου για νέες εξορύξεις, συνδυασμένου με φαραωνικά σχέδια ιδίως ηλιακής γεωμηχανικής που είναι πιθανό να δημιουργήσουν ακόμη περισσότερα προβλήματα. Κοντολογίς μια συνεχιζόμενη πλανητική απρονοησία και αδυναμία αναμέτρησης με ένα πρόβλημα που όταν ξεδιπλωθεί πλήρως τις επόμενες δεκαετίες θα κάνει τη «βεβήλωση» ενός σημαντικού έργου τέχνης να φαντάζει μάλλον δευτερεύον ζήτημα.
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες