Θα παραταθεί μέχρι αύριο, Σάββατο η παγκόσμια διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο αιγύπτιος πρόεδρός της Σαμέχ Σούκρι. Αξίζει να σημειωθεί πως οι διαπραγματεύσεις προσκρούουν κυρίως στα ζητήματα της χρηματοδότησης των φτωχών χωρών.
«Είμαι αποφασισμένος να τελειώσω αυτή τη διάσκεψη αύριο», Σάββατο, δήλωσε ο Σούκρι, καλώντας τα μέρη να «αυξήσουν την ταχύτητα» στις διαπραγματεύσεις, που αρχικά προβλεπόταν να ολοκληρωθούν σήμερα.
«Εξακολουθεί να με ανησυχεί ο μεγάλος αριθμός των θεμάτων που δεν έχουν επιλυθεί, κυρίως για τα οικονομικά, τη μείωση των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου, τις απώλειες και τις ζημιές (καταστροφές που έχουν ήδη προκληθεί από την κλιματική αλλαγή)», συνέχισε ο Σούκρι, ο οποίος είναι επίσης ο υπουργός Εξωτερικών της Αιγύπτου.
Διαβάστε επίσης: COP27: Γιατί κωλυσιεργούν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα;
«Καλώ όλα τα μέρη να εργαστούν από κοινού για να επιλύσουν αυτά τα ζητήματα που εκκρεμούν όσο το δυνατόν γρηγορότερα», πρόσθεσε.
Σημαντικό ζήτημα
Σε ένα από τα σημαντικά ζητήματα, τις χρηματοδοτήσεις για τις «απώλειες και ζημιές» που έχουν ήδη υποστεί οι φτωχές χώρες, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις ευθύνονται πολύ λίγο για την άνοδο της θερμοκρασίας, αλλά είναι πολύ εκτεθειμένες στις συνέπειές της, τα πράγματα φαίνεται να προχωρούν από χθες, Πέμπτη, το βράδυ.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έκανε ένα άνοιγμα, αποδεχόμενη κατ’ αρχήν τη δημιουργία ενός «ταμείου απάντησης στις απώλειες και ζημιές», το οποίο να συνοδεύεται από όρους και την επαναβεβαίωση ισχυρών στόχων σε ό,τι αφορά τη μείωση των εκπομπών και τον περιορισμό της ανόδου της θερμοκρασίας.
Ένα σχέδιο απόφασης για τις απώλειες και ζημιές, που παρουσιάσθηκε αργά χθες το βράδυ, προωθούσε επίσης μια επιλογή για την κατ’ αρχήν απόφαση για ένα συγκεκριμένο ταμείο, κάτι που αποτελεί πιεστικό αίτημα των αναπτυσσόμενων χωρών.
Η πακιστανή υπουργός Κλιματικής Αλλαγής Σέρι Ρεχμάν, η οποία προεδρεύει της ισχυρής ομάδας διαπραγματεύσεων G77+Κίνα, δήλωσε σήμερα πως αυτή η επιλογή είναι αποδεκτή «με μερικές αλλαγές που υποβάλαμε» και πως οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται.
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες