Οι αξίες των «υπερδεξαμενοπλοίων» (Very Large Crude Carrier-VLCC) έφτασαν στα υψηλότερα επίπεδα από το 2009, ενώ την ίδια στιγμή η αξία των μεγαλύτερων σε μέγεθος πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, των capes, προσαράζουν στα ρηχά…
Στα δεξαμενόπλοια η άνοδος των αξιών είναι απότοκος της πολύ καλής ναυλαγοράς και των υψηλών ναύλων που επιτυγχάνουν αυτή την περίοδο ενώ αντιθέτως στα capes η πτώση των αξιών αντικατοπτρίζει την στασιμότητα της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Διαβάστε επίσης: Εurostat: 3 ελληνικά λιμάνια στο top 5 της Ευρώπης [Πίνακες]
Σύμφωνα με μία ανάλυση της VesselsValue οι τιμές για VLCC ηλικίας πέντε ετών βρίσκονται επί του παρόντος στα υψηλότερα επίπεδα από το 2009. Για παράδειγμα, ένα VLCC, 320.000 dwt, πέντε ετών, αποτιμάται στα 95,74 εκατ. δολ, σημειώνοντας μία αύξηση 33,12% από την αρχή του έτους όταν άξιζε 71,92 εκατ. δολ . Συνολικά, οι πωλήσεις δεξαμενοπλοίων αυξήθηκαν φέτος κατά περίπου 12% με 1.026 συναλλαγές να έχουν αναφερθεί μέχρι στιγμής.
Η άνοδος των αξιών έρχεται καθώς η spot αγορά των δεξαμενοπλοίων, συνεχίζει να κερδίζει έδαφος, με τα VLCC να ναυλώνονται επί του παρόντος στα 79.833 δολ/ημέρα στη διαδρομή TD3C-TCE Μέση Ανατολή-Κίνα. Αυτό ήταν το υψηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο του 2020, αυξημένο κατά σχεδόν 78.000 δολ/ημέρα από την ίδια περίοδο πέρυσι. Αυτά τα επίπεδα ναύλων οφείλονται στις αλλαγές στις ροές του εμπορίου και στη ζήτηση πρόσθετων τονομιλίων, που απορρέουν από τις επικείμενες κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο που θα τεθούν σε ισχύ τον επόμενο μήνα, αναφέρει η VesselsValue.
Οι τιμές των Capesize πέφτουν από τις αρχές του 2022
Οι τιμές για τα Bulkers έχουν καταγράψει πτώση σε όλα τα μεγέθη και τις ηλικίες των πλοίων από την αρχή του έτους. Στα Capesize, οι αξίες των πλοίων ηλικίας πέντε ετών μειώθηκαν κατά περίπου 7% από τον Ιανουάριο από 45,86 εκατ. δολ σε 42,6 εκατ. δολ και αναμένεται και περαιτέρω πτώση εάν τα κέρδη των πλοίων παραμείνουν υπό πίεση. Η πτώση των αξιών αντιστοιχεί σε μια συνολική πτωτική τάση στα κέρδη, καθώς η μείωση της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα βάζει φρένο στους ναύλους στον κλάδο.
Πάντως τα κέρδη των capsize πλοίων στην spot αγορά εξακολουθούν να έχουν καλύτερη απόδοση από τα μικρότερα μεγέθη. Η διαδρομή 54-TCA σύμφωνα με το Baltic Exchange είναι στα 12.807 δολ /ημέρα καταγράφοντας μια μείωση κατά 59% από έτος σε έτος. Οι πωλήσεις Capesize για τον Νοέμβριο αυξήθηκαν σημαντικά από πέρυσι, όπου αναφέρθηκε μόνο μία πώληση τον Νοέμβριο του 2021. Ο αριθμός των συναλλαγών έχει ήδη ξεπεράσει τα επίπεδα του Οκτωβρίου, με έξι πωλήσεις να έχουν αναφερθεί μέχρι στιγμής, αυξημένες κατά 20% από τον περασμένο μήνα, υποδηλώνοντας ότι οι πλοιοκτήτες βλέπουν ευκαιρίες στα τρέχοντα επίπεδα για τα second hand πλοία.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη