![Ναυτιλία: Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων στα ύψη, των capes «βυθίζονται» [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/ot_tanker_ploio2.png)
Οι αξίες των «υπερδεξαμενοπλοίων» (Very Large Crude Carrier-VLCC) έφτασαν στα υψηλότερα επίπεδα από το 2009, ενώ την ίδια στιγμή η αξία των μεγαλύτερων σε μέγεθος πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, των capes, προσαράζουν στα ρηχά…
Στα δεξαμενόπλοια η άνοδος των αξιών είναι απότοκος της πολύ καλής ναυλαγοράς και των υψηλών ναύλων που επιτυγχάνουν αυτή την περίοδο ενώ αντιθέτως στα capes η πτώση των αξιών αντικατοπτρίζει την στασιμότητα της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Διαβάστε επίσης: Εurostat: 3 ελληνικά λιμάνια στο top 5 της Ευρώπης [Πίνακες]
Σύμφωνα με μία ανάλυση της VesselsValue οι τιμές για VLCC ηλικίας πέντε ετών βρίσκονται επί του παρόντος στα υψηλότερα επίπεδα από το 2009. Για παράδειγμα, ένα VLCC, 320.000 dwt, πέντε ετών, αποτιμάται στα 95,74 εκατ. δολ, σημειώνοντας μία αύξηση 33,12% από την αρχή του έτους όταν άξιζε 71,92 εκατ. δολ . Συνολικά, οι πωλήσεις δεξαμενοπλοίων αυξήθηκαν φέτος κατά περίπου 12% με 1.026 συναλλαγές να έχουν αναφερθεί μέχρι στιγμής.
Η άνοδος των αξιών έρχεται καθώς η spot αγορά των δεξαμενοπλοίων, συνεχίζει να κερδίζει έδαφος, με τα VLCC να ναυλώνονται επί του παρόντος στα 79.833 δολ/ημέρα στη διαδρομή TD3C-TCE Μέση Ανατολή-Κίνα. Αυτό ήταν το υψηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο του 2020, αυξημένο κατά σχεδόν 78.000 δολ/ημέρα από την ίδια περίοδο πέρυσι. Αυτά τα επίπεδα ναύλων οφείλονται στις αλλαγές στις ροές του εμπορίου και στη ζήτηση πρόσθετων τονομιλίων, που απορρέουν από τις επικείμενες κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο που θα τεθούν σε ισχύ τον επόμενο μήνα, αναφέρει η VesselsValue.
Οι τιμές των Capesize πέφτουν από τις αρχές του 2022
Οι τιμές για τα Bulkers έχουν καταγράψει πτώση σε όλα τα μεγέθη και τις ηλικίες των πλοίων από την αρχή του έτους. Στα Capesize, οι αξίες των πλοίων ηλικίας πέντε ετών μειώθηκαν κατά περίπου 7% από τον Ιανουάριο από 45,86 εκατ. δολ σε 42,6 εκατ. δολ και αναμένεται και περαιτέρω πτώση εάν τα κέρδη των πλοίων παραμείνουν υπό πίεση. Η πτώση των αξιών αντιστοιχεί σε μια συνολική πτωτική τάση στα κέρδη, καθώς η μείωση της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα βάζει φρένο στους ναύλους στον κλάδο.

Πάντως τα κέρδη των capsize πλοίων στην spot αγορά εξακολουθούν να έχουν καλύτερη απόδοση από τα μικρότερα μεγέθη. Η διαδρομή 54-TCA σύμφωνα με το Baltic Exchange είναι στα 12.807 δολ /ημέρα καταγράφοντας μια μείωση κατά 59% από έτος σε έτος. Οι πωλήσεις Capesize για τον Νοέμβριο αυξήθηκαν σημαντικά από πέρυσι, όπου αναφέρθηκε μόνο μία πώληση τον Νοέμβριο του 2021. Ο αριθμός των συναλλαγών έχει ήδη ξεπεράσει τα επίπεδα του Οκτωβρίου, με έξι πωλήσεις να έχουν αναφερθεί μέχρι στιγμής, αυξημένες κατά 20% από τον περασμένο μήνα, υποδηλώνοντας ότι οι πλοιοκτήτες βλέπουν ευκαιρίες στα τρέχοντα επίπεδα για τα second hand πλοία.


Latest News

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»