Οι δημοτικές αρχές του Παρισιού προσπαθούν να κάνουν πιο προσιτή την αγορά και ενοικίαση κατοικιών για όσους θέλουν να ζήσουν στην πόλη, καθώς το τελευταίο διάστημα οι τιμές έχουν φτάσει στα ύψη αναγκάζοντας πολλούς ακόμη και να την εγκαταλείπουν. Πρόκειται για φιλόδοξο σχέδιο με αρκετές παρεμβάσεις, από τις οποίες δεν είναι ακόμη σίγουρο το ποιες θα υλοποιηθούν στο βαθμό που εξετάζεται, οι οποίες όμως τώρα δρομολογούνται.
Με το Παρίσι να είναι από τις ακριβότερες πόλεις στον κόσμο για να ζει κανείς, η τοπική αυτοδιοίκηση θα προσπαθήσει τώρα να κάνει πιο προσιτό το 40% των κατοικιών μέχρι το 2030, από σχεδόν 25% που είναι σήμερα. Αυτό οι αρχές επιδιώκουν να το πετύχουν με την επέκταση της κοινωνικής στέγασης μέσω της κατασκευής ή διαμόρφωσης νέων τέτοιων κατοικιών. Στόχος είναι το 30% των κατοικιών αυτών να διατεθούν σε χαμηλά εισοδήματα και τουλάχιστον το 10% σε μέσα εισοδήματα, σύμφωνα με το AFP, το Bloomberg και γαλλικά μέσα ενημέρωσης που επικαλούνται τις αρμόδιες αρχές της πόλης. Το κόστος για τις κατοικίες αυτές θα μπορούσε να διαμορφωθεί 20% πιο χαμηλά από τις αγοραίες τιμές, αναφέρει ο Επίτροπος Στέγασης του Παρισιού Ίαν Μπροσάτ ο οποίος είναι στενός συνεργάτης της δημάρχου της πόλης Αν Χινταλγκό.
Διαβάστε επίσης: Πακέτο 8,4 δισ. ευρώ για την ενίσχυση των γαλλικών επιχειρήσεων
Με την αύξηση των διαθέσιμων αυτών κατοικιών αναμένεται να υποχωρήσουν οι τιμές αγοράς αλλά και τα ενοίκια που έχουν φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα λόγω της έλλειψης προσφοράς και –τελευταία- του πληθωρισμού.
Με τον ελεύθερο χώρο για ανέγερση ακινήτων να είναι ήδη ελάχιστος στην Πόλη του Φωτός, οι δημοτικές αρχές έχουν παρουσιάσει το φιλόδοξο σχέδιο τους να μετατρέψουν σε κατοικίες ακόμη και παλαιότερα ακίνητα τα οποία ήταν μέχρι τώρα γραφειακοί χώροι, ξενοδοχεία, γκαράζ ή άλλα ακίνητα που δεν χρησιμοποιούνται ή είναι πολύ παλιά, όπως ανακοίνωσε ο Μπροσάτ, σύμφωνα με το τηλεοπτικό δίκτυο BFMTV.
Επίσης, θα ασκούνται πιέσεις και όσον αφορά την κατασκευή επαγγελματικών χώρων για να περιλαμβάνονται και κατοικίες. Ειδικότερα, δεν θα δίνεται πράσινο φως για νέες άδειες ανέγερσης γραφειακών συγκροτημάτων εάν στο κτίριο δεν έχει υπολογιστεί χώρος για να κατασκευαστούν και τέτοιες κατοικίες. Ο Μπροσάτ προτείνει, ανάμεσα στα άλλα, τα νέα συγκροτήματα γραφείων που θα κατασκευάζονται να μπορούν να στεγάζουν στο ίδιο κτίριο και υπαλλήλους που θα εργάζονται σε αυτά.
Διαβάστε επίσης: Σε νέα αύξηση δημοσίων δαπανών προχωρά η Γαλλία
«Χρειάζεται να υπάρξει δράση για να μην γίνει η πόλη απρόσιτη για όλους εκτός από τους πολύ ευημερούντες», είπε ο Μπροσάτ. «Θέλουμε να κάνουμε το Παρίσι μια πόλη που θα προορίζεται για τους προνομιούχους; (…) Ή μήπως θέλουμε να κάνουμε το Παρίσι μια πόλη που επιτρέπει στους ανθρώπους (…) να ζουν πραγματικά εκεί; Αυτή είναι μια επιλογή που πρέπει να κάνουμε. Φυσικά και έχει κόστος», εξήγησε επίσης ο ίδιος σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο France Info.
Σε πρώτη φάση αναμένεται να γίνουν παρεμβάσεις στο κέντρο, τη λεγόμενη Πόλη του Παρισιού με τους περίπου 2,1 εκατ μόνιμους κατοίκους κι αργότερα να επεκταθούν και στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας που έχει συνολικά 14 εκατ. κατοίκους.
Το μέγεθος του προβλήματος
Τα κόστη διαβίωσης στο Παρίσι είναι τεράστια. Το μέσο κόστος ενοικίασης φτάνει τα 1.200 ευρώ για ένα διαμέρισμα 50 τετραγωνικών μέτρων σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg.
Σε πολλές περιοχές το κόστος αγοράς κατοικίας φτάνει τα 10.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο αναφέρει το AFP.
Το αποτέλεσμα του πολύ υψηλού κόστους ζωής είναι ότι κάθε χρόνο την τελευταία δεκαετία εγκαταλείπουν την πόλη 10.000 παριζιάνοι σύμφωνα με στοιχεία της εθνικής στατιστικής υπηρεσίας της χώρας INSEE.
Latest News
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;
Ο Ντέιβιντ Έλισον επικεφαλής της Paramount μετά την εξαγορά
Οι καταθέσεις κατονομάζουν πλέον τον Ντέιβιντ, και όχι τον πατέρα του Λάρι, ως αφεντικό της Paramount
Ο Καναδάς θέλει περισσότερους τουρίστες
Ο Καναδάς θέλει περισσότερα έσοδα από τουρισμό αλλά αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις
Γιατί δεκαπλασιάστηκε η τιμή εισόδου για το Παγκόσμιο Φόρουμ στο Νταβός
Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός επεκτείνει και τον αριθμό των εισιτηρίων για να επωφεληθεί από τις επιχειρήσεις
Η επόμενη κίνηση της Fed - Πόσο επηρεάζεται από τις αμερικανικές εκλογές
Η Fed θα ανακοινώσει την επόμενη απόφασή της σχετικά με τα επιτόκια δύο ημέρες μετά το τέλος της εκλογικής αναμέτρησης - Οι προθέσεις