
Οι δημοτικές αρχές του Παρισιού προσπαθούν να κάνουν πιο προσιτή την αγορά και ενοικίαση κατοικιών για όσους θέλουν να ζήσουν στην πόλη, καθώς το τελευταίο διάστημα οι τιμές έχουν φτάσει στα ύψη αναγκάζοντας πολλούς ακόμη και να την εγκαταλείπουν. Πρόκειται για φιλόδοξο σχέδιο με αρκετές παρεμβάσεις, από τις οποίες δεν είναι ακόμη σίγουρο το ποιες θα υλοποιηθούν στο βαθμό που εξετάζεται, οι οποίες όμως τώρα δρομολογούνται.
Με το Παρίσι να είναι από τις ακριβότερες πόλεις στον κόσμο για να ζει κανείς, η τοπική αυτοδιοίκηση θα προσπαθήσει τώρα να κάνει πιο προσιτό το 40% των κατοικιών μέχρι το 2030, από σχεδόν 25% που είναι σήμερα. Αυτό οι αρχές επιδιώκουν να το πετύχουν με την επέκταση της κοινωνικής στέγασης μέσω της κατασκευής ή διαμόρφωσης νέων τέτοιων κατοικιών. Στόχος είναι το 30% των κατοικιών αυτών να διατεθούν σε χαμηλά εισοδήματα και τουλάχιστον το 10% σε μέσα εισοδήματα, σύμφωνα με το AFP, το Bloomberg και γαλλικά μέσα ενημέρωσης που επικαλούνται τις αρμόδιες αρχές της πόλης. Το κόστος για τις κατοικίες αυτές θα μπορούσε να διαμορφωθεί 20% πιο χαμηλά από τις αγοραίες τιμές, αναφέρει ο Επίτροπος Στέγασης του Παρισιού Ίαν Μπροσάτ ο οποίος είναι στενός συνεργάτης της δημάρχου της πόλης Αν Χινταλγκό.
Διαβάστε επίσης: Πακέτο 8,4 δισ. ευρώ για την ενίσχυση των γαλλικών επιχειρήσεων
Με την αύξηση των διαθέσιμων αυτών κατοικιών αναμένεται να υποχωρήσουν οι τιμές αγοράς αλλά και τα ενοίκια που έχουν φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα λόγω της έλλειψης προσφοράς και –τελευταία- του πληθωρισμού.
Με τον ελεύθερο χώρο για ανέγερση ακινήτων να είναι ήδη ελάχιστος στην Πόλη του Φωτός, οι δημοτικές αρχές έχουν παρουσιάσει το φιλόδοξο σχέδιο τους να μετατρέψουν σε κατοικίες ακόμη και παλαιότερα ακίνητα τα οποία ήταν μέχρι τώρα γραφειακοί χώροι, ξενοδοχεία, γκαράζ ή άλλα ακίνητα που δεν χρησιμοποιούνται ή είναι πολύ παλιά, όπως ανακοίνωσε ο Μπροσάτ, σύμφωνα με το τηλεοπτικό δίκτυο BFMTV.
Επίσης, θα ασκούνται πιέσεις και όσον αφορά την κατασκευή επαγγελματικών χώρων για να περιλαμβάνονται και κατοικίες. Ειδικότερα, δεν θα δίνεται πράσινο φως για νέες άδειες ανέγερσης γραφειακών συγκροτημάτων εάν στο κτίριο δεν έχει υπολογιστεί χώρος για να κατασκευαστούν και τέτοιες κατοικίες. Ο Μπροσάτ προτείνει, ανάμεσα στα άλλα, τα νέα συγκροτήματα γραφείων που θα κατασκευάζονται να μπορούν να στεγάζουν στο ίδιο κτίριο και υπαλλήλους που θα εργάζονται σε αυτά.
Διαβάστε επίσης: Σε νέα αύξηση δημοσίων δαπανών προχωρά η Γαλλία
«Χρειάζεται να υπάρξει δράση για να μην γίνει η πόλη απρόσιτη για όλους εκτός από τους πολύ ευημερούντες», είπε ο Μπροσάτ. «Θέλουμε να κάνουμε το Παρίσι μια πόλη που θα προορίζεται για τους προνομιούχους; (…) Ή μήπως θέλουμε να κάνουμε το Παρίσι μια πόλη που επιτρέπει στους ανθρώπους (…) να ζουν πραγματικά εκεί; Αυτή είναι μια επιλογή που πρέπει να κάνουμε. Φυσικά και έχει κόστος», εξήγησε επίσης ο ίδιος σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο France Info.
Σε πρώτη φάση αναμένεται να γίνουν παρεμβάσεις στο κέντρο, τη λεγόμενη Πόλη του Παρισιού με τους περίπου 2,1 εκατ μόνιμους κατοίκους κι αργότερα να επεκταθούν και στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας που έχει συνολικά 14 εκατ. κατοίκους.
Το μέγεθος του προβλήματος
Τα κόστη διαβίωσης στο Παρίσι είναι τεράστια. Το μέσο κόστος ενοικίασης φτάνει τα 1.200 ευρώ για ένα διαμέρισμα 50 τετραγωνικών μέτρων σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg.
Σε πολλές περιοχές το κόστος αγοράς κατοικίας φτάνει τα 10.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο αναφέρει το AFP.
Το αποτέλεσμα του πολύ υψηλού κόστους ζωής είναι ότι κάθε χρόνο την τελευταία δεκαετία εγκαταλείπουν την πόλη 10.000 παριζιάνοι σύμφωνα με στοιχεία της εθνικής στατιστικής υπηρεσίας της χώρας INSEE.


Latest News

Η Ρωσία επιλέγει κρυπτονομίσματα - Πώς θα διαχειριστεί το εμπόριο πετρελαίου
Οι ρωσικές πετρελαϊκές εταιρείες έχουν χρησιμοποιήσει το Tether, το bitcoin και το ether

Πώς η Sephora «παίρνει κεφάλι» στη μάχη του ανταγωνισμού
Από το «φαινόμενο του κραγιόν», στα Sephora Kids, το TikTok και την premium θέση σε όλο τον κόσμο

Η Ferrari δεν φοβάται τους δασμούς Τραμπ - Τι σχεδιάζει
«Είμαστε προετοιμασμένοι απέναντι στους δασμούς Τραμπ», δηλώνει ο CEO της Ferrari

Στο τιμόνι της Loro Piana o γιος του Μπερνάρ Αρνό, Φρεντερίκ
Η LVMH όρισε τον Φρεντερίκ Αρνό ως επικεφαλής της δημοφιλούς ιταλικής μάρκας κασμίρ Loro Piana, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης

«Κύμα» μποϊκοτάζ αμερικανικών προϊόντων - Πώς αντιδρούν οι καταναλωτές ανά τον κόσμο
Την ώρα που οι πωλήσεις της Tesla πέφτουν, ξεφυτρώνουν οι εφαρμογές και οι διαδικτυακές ομάδες, βοηθώντας τους καταναλωτές να επιλέξουν μη αμερικανικά προϊόντα

Ποιοι υπερπλούσιοι αγοράζουν επαύλεις στο Λονδίνο
Αν και τα φορολογικά σχέδια της υπουγού οικονομικών διώχνουν πολλούς πλούσιους, κάποιοι σπεύδουν ομαδόν στο Λονδίνο για αγορές κατοικιών

Πόσα θα εισφέρει η Ford στη υπερχρεωμένη γερμανική θυγατρική της
Ο αντιπρόεδρος της Ford κάλεσε την ΕΕ να κάνει περισσότερα για να στηρίξει τα EV λέγοντας ότι είναι «θέμα ζήτησης»

Ποιος κολοσσός θα αγοράσει την αμερικανική φαρμακευτική Checkpoint
Η Checkpoint έχει λάβει έγκριση για φάρμακο για τον δεύτερο πιο κοινό τύπο καρκίνου του δέρματος στις ΗΠΑ
![Northvolt: Χρεοκοπία «καμπανάκι» για την Ευρώπη – Οι προκλήσεις στις μπαταριών ΕV [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_northvolt_factory-600x352.png)
Η χρεοκοπία της Northvolt «καμπανάκι» για την Ευρώπη - Οι προκλήσεις στις μπαταριών ΕV [γράφημα]
Το παράδειγμα της Northvolt είναι χαρακτηριστικό των προκλήσεων που υπάρχουν

Ανησυχούν για το μέλλον και αναθεωρούν τις προβλέψεις τους οι αερομεταφορείς
ι αεροπορικές εταιρείες διαπιστώνουν κάμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης λόγω οικονομικής αβεβαιότητας, Τραμπ και τραγικών συγκυριών