Ρυθμό ανάπτυξης 18% στην αξία των online πωλήσεων κατέγραψαν τα Online Φαρμακεία, κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2021.
Μάλιστα, τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2022 οι Έλληνες καταναλωτές, έχουν πραγματοποιήσει αγορές αξίας 201 εκατ. με ΦΠΑ, σύμφωνα με την έκθεση της Convert Group.
Ο μέσος όρος των εκπτώσεων που βρίσκουν οι καταναλωτές στο ψηφιακό ράφι των φαρμακείων κυμαίνεται στο 39%, αυξημένη μάλιστα κατά 1 μονάδα συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
Δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ
Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.
Η πρόσφατη ΚΥΑ
Μάλιστα, η πρόσφατη ΚΥΑ της 20ης Απριλίου 2022 καθορίζει ότι στην χώρα μας απαγορεύεται να πωλούνται τα ΜΗΣΥΦΑ online, και μπορούν να διατίθεται μόνο στα φυσικά φαρμακεία.
Τα στοιχεία αυτά μαζί με πολλά ακόμη πολύτιμα ευρήματα περιλαμβάνονται στο τριμηνιαίο report που δημοσίευσε σήμερα η Convert Group μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit. H καινοτομική πλατφόρμα της εταιρείας, επιτρέπει σε προμηθευτές και εμπόρους προϊόντων μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου, να έχουν καθημερινή πρόσβαση σε εμπορικά, marketing και τεχνολογικά δεδομένα που διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική τους στο ψηφιακό ράφι.
Προϊόντα υγείας και βρεφικά είδη
Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών σε επίπεδο 9μηνου αναδεικνύονται οι εξής: +44% σε προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία), +28% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +11% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +7% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας και +5% σε διάφορα προϊόντα. Η κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας συνεχίζει να κατέχει την πρωτιά με το 46% των συνολικών πωλήσεων του κλάδου να προέρχονται από εκείνη, με τα προϊόντα περιποίησης προσώπου να κυριαρχούν. Αντιθέτως, αν και η κατηγορία των προϊόντων υγείας συνεχίζει να γνωρίζει την μεγαλύτερη ανάπτυξη, είναι υπαίτια μόλις για το 12% των συνολικών πωλήσεων του κλάδου. Καθώς η πανδημία έχει πλέον υποχωρήσει από το μυαλό των καταναλωτών έκτος από την ανάπτυξη της κατηγορίας των προϊόντων υγείας επηρεάζονται και οι εκπτώσεις που συναντώνται σε εκείνη, καθώς στο 9μηνο που μελετάται, οι μάσκες προστασίας και τα διαγνωστικά τεστ κορονοϊού γνωρίζουν μεγάλες εκπτώσεις της τάξεως του 66% και 63% αντιστοίχως.
Μειωμένο το αγοραστικό καλάθι
Όσον αφορά το μέσο αγοραστικό καλάθι το 9μηνο του 2022, εντοπίστηκε μια μείωση στην αξία του, με εκείνη να διαμορφώνεται στα €43,70 με το ΦΠΑ από €44,90 που ήταν την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Αντιστοίχως, η μέση ποσότητα προϊόντων που τοποθέτησαν οι καταναλωτές στο ηλεκτρονικό τους καλάθι αυξήθηκε κατά 7% και έφτασε στα 4,9 τεμάχια με τα 1,9 από αυτά να είναι προϊόντα περιποίησης και προσωπικής φροντίδας. Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι ο πληθωρισμός δεν ακούμπησε το κανάλι του ηλεκτρονικού φαρμακείου στο διάστημα του 9μηνο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Ταυτόχρονα, τα στοιχεία της εταιρείας επιβεβαιώνουν ότι τα μεγαλύτερα ηλ. φαρμακεία, δηλαδή εκείνα με περισσότερες από 200 χιλιάδες online επισκέψεις τον μήνα έκαστο, συνεχίζουν να γνωρίζουν μεγαλύτερη ανάπτυξη στις πωλήσεις τους από τα μικρότερης επισκεψιμότητας ηλ. φαρμακεία.
Τα κανάλια του marketing
Στα marketing κανάλια, σε επίπεδο 9μηνου, οι διαφημίσεις Google εξακολουθούν να κλέβουν την παράσταση επιφέροντας το 41% των συνολικών συναλλαγών, και σημειώνοντας αύξηση 6 μονάδων συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2021. Ακόμη, οι μηχανές σύγκρισης τιμών, είναι υπεύθυνες με την σειρά τους για το 17% των συναλλαγών, ενώ τα Οργανικά Αποτελέσματα για το 14%.
Οι καταναλωτές συνεχίζουν να δείχνουν ενεργά την προτίμηση τους προς τις mobile & tablet συσκευές για την πραγματοποίηση των online αγορών τους με ένα ποσοστό 65% έναντι των συσκευών desktop & laptops (35%). Αναφορικά με την πραγματοποιήση των παραγγελιών, προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες (12:00-15:00), ενώ η Τετάρτη αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα.
Το τριμηνιαίο report της Convert Group για τον κλάδο του Online Φαρμακείου δημοσιεύτηκε στη διεύθυνση https://convertgroup.com/resources/reports. Η Convert Group δραστηριοποιείται στον κλάδο των Data & Analytics με καινοτομικά έργα σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική και Μέση Ανατολή. Βραβεύεται για 5 συνεχόμενες χρονιές ως ένα από τα 25 καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα της Ελλάδας και ένα από τα καλύτερα εργασιακά περιβάλλοντα της Ευρώπης για το 2021 και απασχολεί 65 άτομα επιστημονικό προσωπικό, σε ρόλους engineers, data scientists, και analysts.
Latest News
Τα 4 ατού των ελληνικών τραπεζών που εντόπισαν οι ξένοι αναλυτές
Πώς «βαθμολογούν» τα αποτελέσματα που ανακοίνωσαν οι ελληνικές τράπεζες για το τρίτο τρίμηνο - Οι τιμές στόχοι και οι συστάσεις που θέτουν
Στις 13 Νοεμβρίου η 8η Οικονομική Διάσκεψη της ΕΕΝΕ με θέμα την επαναβιομηχανοποίηση
Η ΕΕΝΕ πραγματοποιεί διάσκεψη με θέμα «Επαναβιομηχανοποίηση και Αναπτυξιακές Δεξιότητες: Χτίζοντας μια Ανταγωνιστική και Ανθεκτική Οικονομία»
METLEN Energy & Metals: Εργα 2,2 δισ. καναδικών δολαρίων δρομολογεί στην Αλμπέρτα
Η METLEN ενσωματώνει δύο ισχυρές δυνάμεις, την ενέργεια και τα μέταλλα
Alpha Bank: Χωρίς επίπτωση στα έσοδα τόκων η μείωση των επιτοκίων το 2025
Στόχο της διοίκησης της Alpha Bank είναι το ποσοστό διανομής του καθαρού αποτελέσματος να φτάσει στο 35% το 2024 και να αυξηθεί στο 50% το 2026
ΟΤΕ: Επίδοση «Α» στον δείκτη MSCI για τις ESG πρακτικές του
Ο ΟΤΕ ανήκει στο 28% των εταιρειών τηλεπικοινωνιών διεθνώς, που έλαβαν επίδοση «Α»
Στα 665,8 εκατ. τα καθαρά κέρδη της Alpha στο 9μηνο
Η διοίκηση της Alpha Bank ανέφερε ότι θα προχωρήσει σε νέα αναβάθμιση της πρόβλεψης για κέρδη ανά μετοχή στα 0,34 ευρώ
Ανεβάζει τον πήχη για το σήμα ΜΑΚΒΕΛ η Eurimac - Στόχος οι 80.000 τόνοι πωλήσεων
Μέσα από εξαγωγές, νέα προϊόντα, PL και επενδύσεις, η Eurimac ταξιδεύει το brand ζυμαρικών ΜΑΚΒΕΛ σε όλο τον κόσμο
Με σπασμένα φρένα στα κέρδη θα μπουν στο γεμάτο προκλήσεις 2025 οι τράπεζες
Το καθαρό αποτέλεσμα της εφετινής χρήσης για τις ελληνικές τράπεζες, σύμφωνα με τις παρουσιάσεις των διοικήσεών τους, εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 4,3 δισ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές τους προβλέψεις
Ρήγας (Energean): «Το αέριό μας στο Ισραήλ θωρακίζει την ασφάλεια σε Μέση Ανατολή και Αν. Μεσόγειο»
Ο CEO της Energean Μαθιός Ρήγας έστειλε μήνυμα κατά τη συμμετοχή του στην ADIPEC για τη σημασία της παραγωγής από τα κοιτάσματα του Ισραήλ
Vodafone: Έργο για την ασφάλεια των ψηφιακών υποδομών του Δήμου Πειραιά
Με την υλοποίηση του έργου ο Δήμος Πειραιά θα αποκτήσει ένα προηγμένο σύστημα διαχείρισης σχεδίων πολιτικής προστασίας, καθώς και σύγχρονα συστήματα Κυβερνοασφάλειας με λειτουργίες AI