Κάθε χρόνο τέτοια εποχή, εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ αυτοκινήτων αναμένουν με αγωνία να δουν αν τελικά τα τέλη κυκλοφορίας, που θα κληθούν να πληρώσουν θα είναι μειωμένα ή όχι και κάθε χρόνο διαψεύδονται οι προσδοκίες τους, καθώς η εκάστοτε κυβέρνηση δεν προχωρά σε καμία αλλαγή γιατί δεν θέλει να ρισκάρει, όπως λένε αρμοδίως, τα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού.
Ούτε οι παλαιότητες άλλαξαν, ούτε τα ποσά ούτε κάτι άλλο που θα μπορούσε να αποτελέσει κίνητρο για κάποιον να βγάλει από τη «ναφθαλίνη» το παλιό του όχημα για το οποίο έχει καταθέσει πινακίδες. Το μόνο καλό που παραμένει είναι τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα αλλά και αυτό το μέτρο είναι λειψό καθώς δεν μπορεί κάποιος να θέσει σε κυκλοφορία το όχημά του για ένα μήνα μετά να καταθέσει ξανά τις πινακίδες και στη συνέχεια να τις πάρει πάλι πίσω. Θα πρέπει για μόνο φορά να αποφασίσει για πόσους μήνες χρειάζεται το όχημά του και στη συνέχεια να τις καταθέσει ξανά μέχρι το τέλος του έτους.
Διαβάστε επίσης – Τέλη κυκλοφορίας: Αναρτήθηκαν στο myCar τα ειδοποιητήρια
Ελπίζοντας σε παράταση
Έτσι και φέτος αναρτήθηκαν τα εν λόγω τέλη και τελικά διαπιστώθηκε ότι παραμένουν ίδια και απαράλαχτα. Στο μόνο που ελπίζουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ είναι να δοθεί και φέτος μία παράταση ώστε να μπορέσουν να τα πληρώσουν λίγο αργότερα και να πέσουν όλες οι φορολογικές υποχρεώσεις μαζί (πληρωμή ΕΝΦΙΑ, φόρου εισοδήματος κτλ.) στο τέλος του έτους.
Διαβάστε επίσης: Τέλη κυκλοφορίας 2023: Τα ποσά, η ακινησία και η διαδικασία μέσω Taxisnet
Ο Οικονομικός Ταχυδρόμος παρουσιάζει βήμα – βήμα τη διαδικασία εκτύπωσης των τελών κυκλοφορίας προκειμένου οι ιδιοκτήτες να μην κάνουν κάποιο λάθος και το βασικότερο να μην κληθούν στη συνέχεια να τα πληρώσουν διπλά. Ειδικά όσα ζευγάρια έχουν στην κατοχή ένα όχημα με συνιδιοκτησία θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ένας από τους δύο θα πρέπει να τα πληρώσει ακόμη και αν μπορεί ο καθένας ξεχωριστά να εκτυπώσει το σχετικό ειδοποιητήριο. Αν γίνει το λάθος και πληρωθούν και από δύο ή τρεις συνιδιοκτήτες τότε το κράτος θα τα εισπράξει διπλά και τριπλά και δεν θα τα επιστρέψει ούτε θα συμψηφίσει με άλλα χρέη.
Εφάπαξ πληρωμή
Επίσης, τα τέλη κυκλοφορίας δεν μπορούν να μπουν στην πάγια ρύθμιση των 24 δόσεων του υπουργείου Οικονομικών αλλά θα πρέπει να πληρωθούν εφάπαξ. Αξίζει ωστόσο να τονιστεί ότι αν κάποιος δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να τα πληρώσει εφάπαξ όπως ορίζει ο νόμος μπορεί να το πράξει μέσω πιστωτικής κάρτας. Δηλαδή να καταλάβει το ποσό μέσω της κάρτας ολόκληρο αλλά η αποπληρωμή στην τράπεζα να γίνει σε έως 12 άτοκες δόσεις. Οι περισσότερες τράπεζες προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα. Όμως αν κάποιος χάσει μία μηνιαία δόση στην τράπεζα τότε θα επιβαρυνθεί με υπέρογκους τόκους.
Η διαδικασία εκτύπωσης των τελών είναι απλή και μπορεί να ολοκληρωθεί σε μερικά λεπτά μέσα από συγκεκριμένα βήματα όπως καταγράφονται και στις εικόνες που παρατίθενται. Το σημαντικότερο όμως είναι όταν εκτυπωθούν να γίνει έλεγχος ότι τα στοιχεία που αναγράφονται τόσο για το όχημα όσο και για τον ιδιοκτήτη είναι τα σωστά.
Την αναζήτηση των τελών μπορεί να την κάνει κάποιος μέσω της ιστοσελίδας της ΑΑΔΕ (www.aade.gr) στην εφαρμογή myCar. Εκεί θα διαπιστώσει ότι υπάρχουν διάφορες επιλογές που αφορούν τα τέλη κυκλοφορίας, την ακινησία οχήματος, τη βεβαίωση μη οφειλής. Αφού προχωρήσει ο ενδιαφερόμενος τη διαδικασία με τα αντίστοιχα κλικ θα επιλέξει το όχημα για το οποίο θέλει να εκτυπωθεί το ειδοποιητήριο πληρωμής (εφόσον έχει περισσότερα του ενός οχήματα) και στη συνέχεια βάσει του αριθμού RF θα προχωρήσει στην πληρωμή.
Latest News
ΔΥΠΑ: Πότε λήγουν οι αιτήσεις για το πρόγραμμα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας
Πάνω από 20.000 νέοι έχουν ήδη ξεκινήσει την απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας μέσω της πρώτης δράσης του νέου ΕΣΠΑ της ΔΥΠΑ
Μέσω IRIS οι πληρωμές στον ΕΦΚΑ για ελεύθερους επαγγελματίες - Η διαδικασία
Η πληρωμή οφειλών μέσω IRIS προσφέρει άμεση πίστωση των οφειλών, χωρίς την καθυστέρηση ενός έως τεσσάρων ημερών
Μέτρα κατά της φοροδιαφυγής: «Σήμα» για νέες μόνιμες μειώσεις φόρων
Ο περιορισμός της φοροδιαφυγής έφερε 1,8 δισ. ευρώ στα κρατικά ταμεία το 2024 - Ανοίγει ο δρόμος για νέες μειώσεις φόρων με επίκεντρο τα μεσαία εισοδήματα
Προϋπολογισμός: Οι φόροι που θα πληρώσουμε το 2025 - Πώς θα γεμίσουν τα κρατικά ταμεία
Τι δείχνει ο προϋπολογισμός - Από πού θα προέλθει η αύξηση κατά 2,5 δισ. ευρώ των φορο-εσόδων το επόμενο έτος - ΦΠΑ και φόρος εισοδήματος θα γεμίσουν τα κρατικά ταμεία
Πάνω από 833 χιλιάδες οι άνεργοι τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΔΥΠΑ [πίνακες]
Ποιοι είναι οι επιδοτούμενοι - Η εικόνα στις Περιφέρειες
Πόσο αυξήθηκαν οι οφειλές του δημοσίου στους ιδιώτες - Τι συμβαίνει στα νοσοκομεία [πίνακες]
Νέα άνοδος για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές στα νοσοκομεία - Οι συγκεκριμένες υποχρεώσεις περιλαμβάνουν ποσά clawback και rebate εκτιμώμενου ύψους 1,316 δισ. ευρώ
Ποιοι θα πληρώσουν λιγότερο φόρο το 2025
Οι κερδισμένοι των νέων φορολογικών δηλώσεων - Πώς αντιμετωπίζει η Εφορία τους εργαζόμενους με μπλοκάκι και τις ανακαινίσεις κατοικιών
Το σχέδιο για κατάργηση τεκμηρίων - Πώς και πότε θα «σβήσουν»
Οι παρεμβάσεις που ετοιμάζονται για τα τεκμήρια - Τα έσοδα από την πάταξη της φοροδιαφυγής εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 2,5 δισ. ευρώ
Αντικειμενικές αξίες: Τι αλλάζει στον υπολογισμό της αξίας των ακινήτων
Νέα απόφαση του υπουργείου Οικονομικών ξεκαθαρίζει το τοπίο για ακίνητα εντός και εκτός του συστήματος – Τι ισχύει για προσόψεις, υπόγεια, παλαιότητα, συντελεστές αξιοποίησης οικοπέδου
Μισθοί Πορτογαλίας το… 2027 – Η απόσταση με τη χώρα της Ιβηρικής [πίνακας]
Οι κατώτατοι μισθοί Ελλάδας και Πορτογαλίας απέχουν – Η χώρα μας χρειάζεται τουλάχιστον τρία χρόνια για να προσεγγίσει την χώρα της Ιβηρικής