
Κάθε χρόνο τέτοια εποχή, εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ αυτοκινήτων αναμένουν με αγωνία να δουν αν τελικά τα τέλη κυκλοφορίας, που θα κληθούν να πληρώσουν θα είναι μειωμένα ή όχι και κάθε χρόνο διαψεύδονται οι προσδοκίες τους, καθώς η εκάστοτε κυβέρνηση δεν προχωρά σε καμία αλλαγή γιατί δεν θέλει να ρισκάρει, όπως λένε αρμοδίως, τα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού.
Ούτε οι παλαιότητες άλλαξαν, ούτε τα ποσά ούτε κάτι άλλο που θα μπορούσε να αποτελέσει κίνητρο για κάποιον να βγάλει από τη «ναφθαλίνη» το παλιό του όχημα για το οποίο έχει καταθέσει πινακίδες. Το μόνο καλό που παραμένει είναι τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα αλλά και αυτό το μέτρο είναι λειψό καθώς δεν μπορεί κάποιος να θέσει σε κυκλοφορία το όχημά του για ένα μήνα μετά να καταθέσει ξανά τις πινακίδες και στη συνέχεια να τις πάρει πάλι πίσω. Θα πρέπει για μόνο φορά να αποφασίσει για πόσους μήνες χρειάζεται το όχημά του και στη συνέχεια να τις καταθέσει ξανά μέχρι το τέλος του έτους.
Διαβάστε επίσης – Τέλη κυκλοφορίας: Αναρτήθηκαν στο myCar τα ειδοποιητήρια
Ελπίζοντας σε παράταση
Έτσι και φέτος αναρτήθηκαν τα εν λόγω τέλη και τελικά διαπιστώθηκε ότι παραμένουν ίδια και απαράλαχτα. Στο μόνο που ελπίζουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ είναι να δοθεί και φέτος μία παράταση ώστε να μπορέσουν να τα πληρώσουν λίγο αργότερα και να πέσουν όλες οι φορολογικές υποχρεώσεις μαζί (πληρωμή ΕΝΦΙΑ, φόρου εισοδήματος κτλ.) στο τέλος του έτους.
Διαβάστε επίσης: Τέλη κυκλοφορίας 2023: Τα ποσά, η ακινησία και η διαδικασία μέσω Taxisnet
Ο Οικονομικός Ταχυδρόμος παρουσιάζει βήμα – βήμα τη διαδικασία εκτύπωσης των τελών κυκλοφορίας προκειμένου οι ιδιοκτήτες να μην κάνουν κάποιο λάθος και το βασικότερο να μην κληθούν στη συνέχεια να τα πληρώσουν διπλά. Ειδικά όσα ζευγάρια έχουν στην κατοχή ένα όχημα με συνιδιοκτησία θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ένας από τους δύο θα πρέπει να τα πληρώσει ακόμη και αν μπορεί ο καθένας ξεχωριστά να εκτυπώσει το σχετικό ειδοποιητήριο. Αν γίνει το λάθος και πληρωθούν και από δύο ή τρεις συνιδιοκτήτες τότε το κράτος θα τα εισπράξει διπλά και τριπλά και δεν θα τα επιστρέψει ούτε θα συμψηφίσει με άλλα χρέη.
Εφάπαξ πληρωμή
Επίσης, τα τέλη κυκλοφορίας δεν μπορούν να μπουν στην πάγια ρύθμιση των 24 δόσεων του υπουργείου Οικονομικών αλλά θα πρέπει να πληρωθούν εφάπαξ. Αξίζει ωστόσο να τονιστεί ότι αν κάποιος δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να τα πληρώσει εφάπαξ όπως ορίζει ο νόμος μπορεί να το πράξει μέσω πιστωτικής κάρτας. Δηλαδή να καταλάβει το ποσό μέσω της κάρτας ολόκληρο αλλά η αποπληρωμή στην τράπεζα να γίνει σε έως 12 άτοκες δόσεις. Οι περισσότερες τράπεζες προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα. Όμως αν κάποιος χάσει μία μηνιαία δόση στην τράπεζα τότε θα επιβαρυνθεί με υπέρογκους τόκους.
Η διαδικασία εκτύπωσης των τελών είναι απλή και μπορεί να ολοκληρωθεί σε μερικά λεπτά μέσα από συγκεκριμένα βήματα όπως καταγράφονται και στις εικόνες που παρατίθενται. Το σημαντικότερο όμως είναι όταν εκτυπωθούν να γίνει έλεγχος ότι τα στοιχεία που αναγράφονται τόσο για το όχημα όσο και για τον ιδιοκτήτη είναι τα σωστά.
Την αναζήτηση των τελών μπορεί να την κάνει κάποιος μέσω της ιστοσελίδας της ΑΑΔΕ (www.aade.gr) στην εφαρμογή myCar. Εκεί θα διαπιστώσει ότι υπάρχουν διάφορες επιλογές που αφορούν τα τέλη κυκλοφορίας, την ακινησία οχήματος, τη βεβαίωση μη οφειλής. Αφού προχωρήσει ο ενδιαφερόμενος τη διαδικασία με τα αντίστοιχα κλικ θα επιλέξει το όχημα για το οποίο θέλει να εκτυπωθεί το ειδοποιητήριο πληρωμής (εφόσον έχει περισσότερα του ενός οχήματα) και στη συνέχεια βάσει του αριθμού RF θα προχωρήσει στην πληρωμή.


Latest News

Αλμα 2,66 δισ. ευρώ στα έσοδα του ΦΠΑ το 2024
Διασύνδεση ταμειακών – POS εκτόξευσαν τις ηλεκτρονικές πληρωμές και τις εισπράξεις ΦΠΑ – Στα 19 δισ. ευρώ ο ΦΠΑ που βεβαιώθηκε πέρυσι - Οι κλάδοι με την μεγαλύτερη αύξηση ηλεκτρονικών πληρωμών

Από 1η Απριλίου οι δηλώσεις ΦΠΑ των νέων επιχειρήσεων ενημερώνει η ΑΑΔΕ
Σε τροποποίηση του χρόνου υποβολής προχωρά η ΑΑΔΕ τις για νεοσύστατες επιχειρήσεις που τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα, για τα δύο πρώτα έτη λειτουργίας τους

Τέλος χρόνου για την πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ
Πώς γίνεται η εκτύπωση του ΕΝΦΙΑ - Τι πρέπει να κάνουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων

Πάνω από 42.000 φορολογικές δηλώσεις την ημέρα – Ένας στους 4 με επιστροφή φόρου
Πάνω από τις προσδοκίες οι φορολογικές δηλώσεις – Τι ισχύει με μισθωτούς και έκπτωση φόρου – Με διαδικασίες εξπρές οι επιστροφές φόρου

«Κούρεμα» προστίμων για 3 στους 10 φορολογούμενους με φορολογικές διαφορές
Πόσοι δικαιώθηκαν το 2024 από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών - Στα δικαστήρια καταλήγουν χιλιάδες υποθέσεις - Ποιοι και πώς κερδίζουν έκπτωση 50% στα πρόστιμα

Κίνητρα για την ενίσχυση των κλαδικών συμβάσεων – Το σχέδιο
Μεταβολές στο καθεστώς που διέπει τις κλαδικές συμβάσεις έως το τέλος του έτους μελετά το υπ. Εργασίας για να ενισχυθούν οι μέσοι μισθοί

Προσοχή στο... κενό μεταξύ χρεών - Τι συμβαίνει με την είσπραξη των οφειλών
Σύμφωνα με το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής, τα χρέη στην εφορία συσσωρεύονται όταν αυξάνονται δυσανάλογα τα φορολογικά βάρη, σε σχέση με το εισόδημα

Αυξημένος ο ρυθμός υποβολής των φετινών φορολογικών δηλώσεων
Εκτιμάται πως μέχρι το τέλος Απριλίου θα έχει υποβληθεί το 30% των δηλώσεων

Η στενή σχέση επιδόματος ανεργίας και νέου κατώτατου μισθού - Τι είπε ο Πρωτοψάλτης
Ο διοικητής της ΔΥΠΑ, Σπύρος Πρωτοψάλτης μίλησε στο «MEGA Σαββατοκύριακο» και για τα προγράμματα απασχόλησης και το νέο επίδομα ανεργίας

Διαρκές πρέσινγκ σε οφειλέτες - Κατασχέσεις λογαριασμών για χρέη στην εφορία
Τι αποκαλύπτουν τα επίσημα στοιχεία για τα ληξιπρόθεσμα χρέη