![Ηλεκτρικά οχήματα: Οι Κινέζοι ετοιμάζουν απόβαση… 5 αστέρων στην Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/11/xpeng-scaled.jpg)
Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν βάλει στόχο να κερδίσουν τους Ευρωπαίους οδηγούς και τους μεγάλους εταιρικούς πελάτες με πιο προσιτά αυτοκίνητα τα οποία διαθέτουν κορυφαίες αξιολογήσεις ασφαλείας και πολλά χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας.
Τους τελευταίους μήνες, αρκετά κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα έλαβαν πέντε αστέρια στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων (NCAP) – ένα επίτευγμα που απαιτεί αυτοκίνητα με χαρακτηριστικά ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που υπερβαίνουν κατά πολύ τις νομικές απαιτήσεις.
Διαβάστε επίσης – Ποιες χώρες είναι πιο έτοιμες για ηλεκτρικά οχήματα
«Όλοι οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων θέλουν να επιτύχουν αξιολογήσεις πέντε αστέρων στο Euro NCAP προκειμένου να είναι πιο ανταγωνιστικοί στην ευρωπαϊκή αγορά», δήλωσε ο Brian Gu, πρόεδρος της κινεζικής εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων Xpeng.
Ο Gu τόνισε ότι η Xpeng έχει αφιερώσει τα τελευταία τρία χρόνια χτίζοντας καταστήματα και κέντρα εξυπηρέτησης στη Δανία, την Ολλανδία, τη Νορβηγία και τη Σουηδία, πριν από την επίσημη κυκλοφορία του ηλεκτρικού της σεντάν P7 και του σπορ SUV G9 στις τέσσερις χώρες.
Διαβάστε επίσης – BMW: Διπλασιασμός πωλήσεων στα ηλεκτρικά οχήματα το πρώτο 9μηνο
Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν αναγνωρίσει ότι η ασφάλεια παίζει ένα εξαιρετικά σημαντικό μέρος της διαδικασίας πωλήσεων, δήλωσε ο Matthew Avery, διευθυντής της Thatcham Research, ενός βρετανικού ερευνητικού κέντρου αυτοκινήτων που χρηματοδοτείται από ασφαλιστές και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Euro NCAP.
Οι αξιολογήσεις πέντε αστέρων του Euro NCAP θεωρούνται κλειδί για να ξεπεραστούν οι εναπομένουσες ευρωπαϊκές ανησυχίες σχετικά με την ποιότητα των κινεζικών αυτοκινήτων, μετά από τρομερές αποτυχίες crash test το 2006 και το 2007 που δημιούργησαν την εντύπωση ότι τα αυτοκίνητα από την Κίνα δεν ήταν ασφαλή.
Ίσως το πιο σημαντικό για τις πωλήσεις, είναι το γεγονός ότι οι υψηλές βαθμολογίες ασφάλειας ανοίγουν τις πόρτες για την είσοδο στη δυνητικά τεράστια αγορά εταιρικού στόλου αυτοκινήτων για τους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Οι πωλήσεις στόλου αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων σε μεγάλες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, και πολλοί εταιρικοί αγοραστές δίνουν προτεραιότητα στην ασφάλεια.
Η μεγάλη ευκαιρία των Κινέζων
Επιπλέον, πολλοί στόλοι θέλουν να στραφούν γρήγορα σε ηλεκτρικά οχήματα για να επιτύχουν τους στόχους βιωσιμότητας. Ωστόσο, οι εταιρικοί στόλοι δυσκολεύτηκαν να αποκτήσουν αρκετά τέτοια αυτοκίνητα στην Ευρώπη, καθώς τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν εκτινάξει τους χρόνους αναμονής για ορισμένα μοντέλα σε περισσότερους από 12 μήνες.
Η υψηλή ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα εν μέσω ελλείψεων στην εφοδιαστική αλυσίδα επέτρεψε στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να αυξήσουν τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων και να επικεντρωθούν περισσότερο σε πελάτες λιανικής, παρά σε πελάτες όπως εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων που παραδοσιακά ήταν λιγότερο κερδοφόρες για αυτούς.
Αυτό άνοιξε ένα παράθυρο ευκαιρίας για τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν ήδη νικήσει τους περισσότερους ξένους αντιπάλους τους στην Κίνα, η οποία αποτελεί μακράν τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.
Τον Οκτώβριο, για παράδειγμα, η γερμανική εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων Sixt ανακοίνωσε ότι θα αγόραζε περίπου 100.000 ηλεκτρικά οχήματα από την BYD, ξεκινώντας με το Atto 3 SUV της που έλαβε την πολυπόθητη βαθμολογία πέντε αστέρων Euro NCAP τον ίδιο μήνα .
Η κινεζική Great Wall Motors έλαβε αξιολογήσεις πέντε αστέρων τον Σεπτέμβριο για το υβριδικό SUV της μάρκας WEY Coffee 01 και το ηλεκτρικό σεντάν Funky Cat της μάρκας ORA.
Η απάντηση των Ευρωπαίων
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν επίσης αξιολογήσεις πέντε αστέρων για τα ηλεκτρικά οχήματα και τα υβριδικά τους, από το iX της BMW έως το ID.4 και ID.5 της Volkswagen. Τον Οκτώβριο, η Mercedes έλαβε την κορυφαία βαθμολογία για το σεντάν EQE και τα χαρακτηριστικά υποβοήθησης οδηγού έλαβαν τους υψηλότερους βαθμούς μέχρι σήμερα από το Euro NCAP.
Η κινεζική κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων Aiways έχει επενδύσει σε επιπλέον χαρακτηριστικά ασφαλείας για το μοντέλο της U6 με στόχο να ανοίξει ευκαιρίες για πωλήσεις σε ευρωπαϊκούς στόλους, συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων, όταν θα κυκλοφορήσει το επόμενο έτος.
«Θα υπάρξει μια φυσική ζήτηση για οχήματα όπως το δικό μας που είναι πλήρως εξοπλισμένα και θα διατίθενται σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές», είπε, προσθέτοντας ότι η Aiways ελπίζει να πουλήσει 30.000 ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη το 2023, από περίπου 5.000 φέτος.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/fotovoltaika-600x403-1.jpg)
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
![Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/skylakakis-energy-summit1-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης