Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν βάλει στόχο να κερδίσουν τους Ευρωπαίους οδηγούς και τους μεγάλους εταιρικούς πελάτες με πιο προσιτά αυτοκίνητα τα οποία διαθέτουν κορυφαίες αξιολογήσεις ασφαλείας και πολλά χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας.
Τους τελευταίους μήνες, αρκετά κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα έλαβαν πέντε αστέρια στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων (NCAP) – ένα επίτευγμα που απαιτεί αυτοκίνητα με χαρακτηριστικά ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που υπερβαίνουν κατά πολύ τις νομικές απαιτήσεις.
Διαβάστε επίσης – Ποιες χώρες είναι πιο έτοιμες για ηλεκτρικά οχήματα
«Όλοι οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων θέλουν να επιτύχουν αξιολογήσεις πέντε αστέρων στο Euro NCAP προκειμένου να είναι πιο ανταγωνιστικοί στην ευρωπαϊκή αγορά», δήλωσε ο Brian Gu, πρόεδρος της κινεζικής εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων Xpeng.
Ο Gu τόνισε ότι η Xpeng έχει αφιερώσει τα τελευταία τρία χρόνια χτίζοντας καταστήματα και κέντρα εξυπηρέτησης στη Δανία, την Ολλανδία, τη Νορβηγία και τη Σουηδία, πριν από την επίσημη κυκλοφορία του ηλεκτρικού της σεντάν P7 και του σπορ SUV G9 στις τέσσερις χώρες.
Διαβάστε επίσης – BMW: Διπλασιασμός πωλήσεων στα ηλεκτρικά οχήματα το πρώτο 9μηνο
Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν αναγνωρίσει ότι η ασφάλεια παίζει ένα εξαιρετικά σημαντικό μέρος της διαδικασίας πωλήσεων, δήλωσε ο Matthew Avery, διευθυντής της Thatcham Research, ενός βρετανικού ερευνητικού κέντρου αυτοκινήτων που χρηματοδοτείται από ασφαλιστές και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Euro NCAP.
Οι αξιολογήσεις πέντε αστέρων του Euro NCAP θεωρούνται κλειδί για να ξεπεραστούν οι εναπομένουσες ευρωπαϊκές ανησυχίες σχετικά με την ποιότητα των κινεζικών αυτοκινήτων, μετά από τρομερές αποτυχίες crash test το 2006 και το 2007 που δημιούργησαν την εντύπωση ότι τα αυτοκίνητα από την Κίνα δεν ήταν ασφαλή.
Ίσως το πιο σημαντικό για τις πωλήσεις, είναι το γεγονός ότι οι υψηλές βαθμολογίες ασφάλειας ανοίγουν τις πόρτες για την είσοδο στη δυνητικά τεράστια αγορά εταιρικού στόλου αυτοκινήτων για τους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Οι πωλήσεις στόλου αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων σε μεγάλες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, και πολλοί εταιρικοί αγοραστές δίνουν προτεραιότητα στην ασφάλεια.
Η μεγάλη ευκαιρία των Κινέζων
Επιπλέον, πολλοί στόλοι θέλουν να στραφούν γρήγορα σε ηλεκτρικά οχήματα για να επιτύχουν τους στόχους βιωσιμότητας. Ωστόσο, οι εταιρικοί στόλοι δυσκολεύτηκαν να αποκτήσουν αρκετά τέτοια αυτοκίνητα στην Ευρώπη, καθώς τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν εκτινάξει τους χρόνους αναμονής για ορισμένα μοντέλα σε περισσότερους από 12 μήνες.
Η υψηλή ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα εν μέσω ελλείψεων στην εφοδιαστική αλυσίδα επέτρεψε στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να αυξήσουν τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων και να επικεντρωθούν περισσότερο σε πελάτες λιανικής, παρά σε πελάτες όπως εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων που παραδοσιακά ήταν λιγότερο κερδοφόρες για αυτούς.
Αυτό άνοιξε ένα παράθυρο ευκαιρίας για τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν ήδη νικήσει τους περισσότερους ξένους αντιπάλους τους στην Κίνα, η οποία αποτελεί μακράν τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.
Τον Οκτώβριο, για παράδειγμα, η γερμανική εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων Sixt ανακοίνωσε ότι θα αγόραζε περίπου 100.000 ηλεκτρικά οχήματα από την BYD, ξεκινώντας με το Atto 3 SUV της που έλαβε την πολυπόθητη βαθμολογία πέντε αστέρων Euro NCAP τον ίδιο μήνα .
Η κινεζική Great Wall Motors έλαβε αξιολογήσεις πέντε αστέρων τον Σεπτέμβριο για το υβριδικό SUV της μάρκας WEY Coffee 01 και το ηλεκτρικό σεντάν Funky Cat της μάρκας ORA.
Η απάντηση των Ευρωπαίων
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν επίσης αξιολογήσεις πέντε αστέρων για τα ηλεκτρικά οχήματα και τα υβριδικά τους, από το iX της BMW έως το ID.4 και ID.5 της Volkswagen. Τον Οκτώβριο, η Mercedes έλαβε την κορυφαία βαθμολογία για το σεντάν EQE και τα χαρακτηριστικά υποβοήθησης οδηγού έλαβαν τους υψηλότερους βαθμούς μέχρι σήμερα από το Euro NCAP.
Η κινεζική κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων Aiways έχει επενδύσει σε επιπλέον χαρακτηριστικά ασφαλείας για το μοντέλο της U6 με στόχο να ανοίξει ευκαιρίες για πωλήσεις σε ευρωπαϊκούς στόλους, συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων, όταν θα κυκλοφορήσει το επόμενο έτος.
«Θα υπάρξει μια φυσική ζήτηση για οχήματα όπως το δικό μας που είναι πλήρως εξοπλισμένα και θα διατίθενται σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές», είπε, προσθέτοντας ότι η Aiways ελπίζει να πουλήσει 30.000 ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη το 2023, από περίπου 5.000 φέτος.
Latest News
Γιατί πρέπει η Ελλάδα να δίνει χρήματα σε άλλες χώρες; Τι συζητείται στην COP29
Στην COP29 κεντρικό θέμα συζήτησης είναι και η αύξηση της οικονομικής αρωγής προς τα αναπτυσσόμενα κράτη - Παράδοξα στην νέα στρατηγική για το κλίμα
Πόσο βλαπτική για το κλίμα θα είναι η νέα τετραετία Τραμπ
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ μιλά για «πράσινη απάτη» και πιστεύει ότι είναι «φάρσα» η υπερθέρμανση του πλανήτη
Πράσινο φως στην COP29 για την παγκόσμια αγορά άνθρακα - Πώς θα μειωθούν οι εκπομπές
Γεγονός μια πρώιμη συμφωνία στην COP29, κατά την πρώτη ημέρα της διάσκεψης του ΟΗΕ που διεξάγεται στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν
Η σουηδική Vattenfall επενδύει 5 δισ ευρω για ΑΠΕ στη Γερμανία
Ο κύριος όγκος των επενδυσεων της σουηδικής Vattenfall στη Γερμανία κατευθύνεται στα ηλιακά πάρκα και την αποθήκευση ενέργειας
Με τρία events στη φετινή COP η ΕΔΕΥΕΠ - Ενεργειακή μετάβαση, ΥΑΠ και CCS στο επίκεντρο
Θα συζητηθούν οι διεθνείς εξελίξεις στα ενεργειακά, θα αναλυθούν βέλτιστες πρακτικές και εμπειρίες, και θα αναδειχθούν οι προκλήσεις της πράσινης μετάβασης
Εκκλήσεις για διεθνή συνεργασία και διάσωση της Συμφωνίας του Παρισιού στην COP29
Η διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα, COP29, φιλοξενείται στο Μπακού
Τι διακυβεύεται στην COP29 για το κλίμα
Κύριο ζητούμενο στις διαπραγματεύσεις της COP26 είναι η οικονομική βοήθεια προς τον αναπτυσσόμενο κόσμο που καίγεται και πνίγεται.
Πόσο σημαντική βρίσκουν την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή οι Έλληνες - Έρευνα της ΕΤΕπ
Σύμφωνα με την ΕΤΕπ, η κλιματική αλλαγή στη δεύτερη θέση μεταξύ των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η Ελλάδα πίσω από το κόστος ζωής
Αποχωρεί από τη συμφωνία για το κλίμα και ετοιμάζει γεωτρήσεις σε φυσικά μνημεία ο Τραμπ
Ο νεοκλεγέντας πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ είχε δεσμευτεί να ξηλώσει τις περιβαλλοντικές πολιτικές του απερχόμενου Τζο Μπάιντεν
Πώς η Honda κλείνει την ψαλίδα με την Tesla - Τι κάνουν Cadillac και Chevrolet
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Honda, Prologue, κερδίζει τις πιστούς και νέους πελάτες - Κάτω του 50% το μερίδιο EV της Tesla