Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν βάλει στόχο να κερδίσουν τους Ευρωπαίους οδηγούς και τους μεγάλους εταιρικούς πελάτες με πιο προσιτά αυτοκίνητα τα οποία διαθέτουν κορυφαίες αξιολογήσεις ασφαλείας και πολλά χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας.
Τους τελευταίους μήνες, αρκετά κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα έλαβαν πέντε αστέρια στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέων Αυτοκινήτων (NCAP) – ένα επίτευγμα που απαιτεί αυτοκίνητα με χαρακτηριστικά ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που υπερβαίνουν κατά πολύ τις νομικές απαιτήσεις.
Διαβάστε επίσης – Ποιες χώρες είναι πιο έτοιμες για ηλεκτρικά οχήματα
«Όλοι οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων θέλουν να επιτύχουν αξιολογήσεις πέντε αστέρων στο Euro NCAP προκειμένου να είναι πιο ανταγωνιστικοί στην ευρωπαϊκή αγορά», δήλωσε ο Brian Gu, πρόεδρος της κινεζικής εταιρείας ηλεκτρικών οχημάτων Xpeng.
Ο Gu τόνισε ότι η Xpeng έχει αφιερώσει τα τελευταία τρία χρόνια χτίζοντας καταστήματα και κέντρα εξυπηρέτησης στη Δανία, την Ολλανδία, τη Νορβηγία και τη Σουηδία, πριν από την επίσημη κυκλοφορία του ηλεκτρικού της σεντάν P7 και του σπορ SUV G9 στις τέσσερις χώρες.
Διαβάστε επίσης – BMW: Διπλασιασμός πωλήσεων στα ηλεκτρικά οχήματα το πρώτο 9μηνο
Οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν αναγνωρίσει ότι η ασφάλεια παίζει ένα εξαιρετικά σημαντικό μέρος της διαδικασίας πωλήσεων, δήλωσε ο Matthew Avery, διευθυντής της Thatcham Research, ενός βρετανικού ερευνητικού κέντρου αυτοκινήτων που χρηματοδοτείται από ασφαλιστές και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Euro NCAP.
Οι αξιολογήσεις πέντε αστέρων του Euro NCAP θεωρούνται κλειδί για να ξεπεραστούν οι εναπομένουσες ευρωπαϊκές ανησυχίες σχετικά με την ποιότητα των κινεζικών αυτοκινήτων, μετά από τρομερές αποτυχίες crash test το 2006 και το 2007 που δημιούργησαν την εντύπωση ότι τα αυτοκίνητα από την Κίνα δεν ήταν ασφαλή.
Ίσως το πιο σημαντικό για τις πωλήσεις, είναι το γεγονός ότι οι υψηλές βαθμολογίες ασφάλειας ανοίγουν τις πόρτες για την είσοδο στη δυνητικά τεράστια αγορά εταιρικού στόλου αυτοκινήτων για τους κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Οι πωλήσεις στόλου αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων σε μεγάλες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, και πολλοί εταιρικοί αγοραστές δίνουν προτεραιότητα στην ασφάλεια.
Η μεγάλη ευκαιρία των Κινέζων
Επιπλέον, πολλοί στόλοι θέλουν να στραφούν γρήγορα σε ηλεκτρικά οχήματα για να επιτύχουν τους στόχους βιωσιμότητας. Ωστόσο, οι εταιρικοί στόλοι δυσκολεύτηκαν να αποκτήσουν αρκετά τέτοια αυτοκίνητα στην Ευρώπη, καθώς τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν εκτινάξει τους χρόνους αναμονής για ορισμένα μοντέλα σε περισσότερους από 12 μήνες.
Η υψηλή ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα εν μέσω ελλείψεων στην εφοδιαστική αλυσίδα επέτρεψε στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες να αυξήσουν τις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων και να επικεντρωθούν περισσότερο σε πελάτες λιανικής, παρά σε πελάτες όπως εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων που παραδοσιακά ήταν λιγότερο κερδοφόρες για αυτούς.
Αυτό άνοιξε ένα παράθυρο ευκαιρίας για τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν ήδη νικήσει τους περισσότερους ξένους αντιπάλους τους στην Κίνα, η οποία αποτελεί μακράν τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.
Τον Οκτώβριο, για παράδειγμα, η γερμανική εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων Sixt ανακοίνωσε ότι θα αγόραζε περίπου 100.000 ηλεκτρικά οχήματα από την BYD, ξεκινώντας με το Atto 3 SUV της που έλαβε την πολυπόθητη βαθμολογία πέντε αστέρων Euro NCAP τον ίδιο μήνα .
Η κινεζική Great Wall Motors έλαβε αξιολογήσεις πέντε αστέρων τον Σεπτέμβριο για το υβριδικό SUV της μάρκας WEY Coffee 01 και το ηλεκτρικό σεντάν Funky Cat της μάρκας ORA.
Η απάντηση των Ευρωπαίων
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν επίσης αξιολογήσεις πέντε αστέρων για τα ηλεκτρικά οχήματα και τα υβριδικά τους, από το iX της BMW έως το ID.4 και ID.5 της Volkswagen. Τον Οκτώβριο, η Mercedes έλαβε την κορυφαία βαθμολογία για το σεντάν EQE και τα χαρακτηριστικά υποβοήθησης οδηγού έλαβαν τους υψηλότερους βαθμούς μέχρι σήμερα από το Euro NCAP.
Η κινεζική κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων Aiways έχει επενδύσει σε επιπλέον χαρακτηριστικά ασφαλείας για το μοντέλο της U6 με στόχο να ανοίξει ευκαιρίες για πωλήσεις σε ευρωπαϊκούς στόλους, συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων, όταν θα κυκλοφορήσει το επόμενο έτος.
«Θα υπάρξει μια φυσική ζήτηση για οχήματα όπως το δικό μας που είναι πλήρως εξοπλισμένα και θα διατίθενται σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές», είπε, προσθέτοντας ότι η Aiways ελπίζει να πουλήσει 30.000 ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη το 2023, από περίπου 5.000 φέτος.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων