Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το σιδηροδρομικό έργο ηλεκτροκίνησης της γραμμής Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και η κατασκευή νέας παρακαμπτηρίου γραμμής στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Σοφάδων μήκους 650μ. Πρόκειται για έργο μεγάλης σημασίας για την περιοχή της Δυτικής Θεσσαλίας, το οποίο θα συμβάλλει στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα της χώρας.
Οι υπογραφές της σύμβασης μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και της αναδόχου εταιρείας, ΑΒΑΞ, θα πέσουν τις 24 Νοεμβρίου. Η δημοπράτηση του έργου είχε πραγματοποιηθεί την 1η Νοεμβρίου και στις 5 του ίδιου μήνα έγινε η αποσφράγιση των προσφορών. Η τεχνική εταιρεία αναλαμβάνει το έργο με ποσοστό έκπτωσης 11,2%.
Για την ΑΒΑΞ είναι ακόμα ένα σιδηροδρομικό έργο μετά από το έργο σηματοδότησης στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη που έχει ξεκινήσει σε συνεργασία με την ALSTOM από τις αρχές Μαρτίου. Η ΑΒΑΞ συμμετέχει και στα έξι μεγάλα σιδηροδρομικά έργα με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου που έχει δημοπρατήσει η ΕΡΓΟΣΕ.
Διαβάστε επίσης – ΕΡΓΟΣΕ: Έπεσαν οι υπογραφές για την ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη
Η διάρκεια του έργου είναι 36 μήνες, οπότε αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις και μετά τις απαραίτητες δοκιμές του συστήματος, η ηλεκτροκινούμενη -πλέον- γραμμή Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα θα λειτουργήσει στις αρχές του 2026.
Το κόστος του έργου είναι 52.201.427,17Euro (χωρίς Φ.Π.Α). Η χρηματοδότηση του έργου ξεκινά καλυπτόμενη από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και αναμένεται να συνεχίσει με το ΕΣΠΑ 2021-2027 μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Μεταφορές”.
Διαβάστε επίσης: Τροχοδρομεί το σιδηροδρομικό πακέτο των 4 δισ. ευρώ
Το αντικείμενο του έργου
-Στην κατασκευή ηλεκτρονικού συστήματος σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας Λάρισας για την σηματοτεχνική εξασφάλιση της γραμμής καθώς και στην εγκατάσταση συστήματος αυτόματης προστασίας συρμών ETCS γραμμής επιπέδου1 (level 1). της γραμμής Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου έως Σ.Σ. Καλαμπάκας.
– Στην υλοποίηση συστήματος ηλεκτροκίνησης (εναέρια γραμμή επαφής 25 kV/50Hz, ενός Υποσταθμού Ισχύος Έλξης 2X15 MVA), και τηλεδιοίκησης (SCADA), της γραμμής Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου έως Σ.Σ. Καλαμπάκας και την προσαρμογή του νέου συστήματος ηλεκτροκίνησης με τις υφιστάμενες όμορες εγκαταστάσεις.
– Στην κατασκευή των απαραίτητων τηλεπικοινωνιακών συστημάτων.
– Στην συμπλήρωση της περίφραξης της σιδηροδρομικής γραμμής.
– Στην προσθήκη συστήματος κύλισης βελόνης (κυλισιοτριβείς – ράουλα) στις αλλαγές τροχιάς που θα ενταχθούν στο σύστημα σηματοδότησης.
– Στην κατασκευή υποδομής και επιδομής σιδηροδρομικής γραμμής με την συμβατική μέθοδο της σκυρογραμμής (σιδηροτροχιές επί σκύρων) στην περιοχή των Σοφάδων, όπου θα κατασκευαστεί γραμμή υπέρβασης (παρακαμπτήριος) μήκους 650μ (ΧΘ 14+250 – ΧΘ 14+900 περίπου).
– Στην κατασκευή αποβάθρας στην περιοχή των Σοφάδων για την εξυπηρέτηση του κοινού, αντίστοιχων διαστάσεων με την υφιστάμενη και στην εγκατάσταση σε αυτήν φωτισμού και δυο ανελκυστήρων στην υφιστάμενη πεζογέφυρα.
– Στις εργασίες ανακαίνισης ή και επισκευής μικρής κλίμακας σε χώρους των υφισταμένων κτηρίων των Σ.Σ. Σοφάδων, Καρδίτσας, Τρικάλων και Καλαμπάκας, όπου θα στεγασθεί ο απαραίτητος εξοπλισμός σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης. Οι προβλεπόμενες εργασίες αφορούν κυρίως σε εσωτερικές διαμορφώσεις και διαρυθμίσεις, συντηρήσεις και αποκαταστάσεις καλύψεων, τελειωμάτων και μονώσεων, αντικαταστάσεις κουφωμάτων και Η/Μ εγκαταστάσεων.
– Στην εγκατάσταση ηλεκτρικής θέρμανσης αλλαγών τροχιάς στις αλλαγές του Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου με τροφοδότησης τους από την Εναέρια Γραμμή Επαφής.
– Στην αντικατάσταση 38 υφιστάμενων ΑΣΙΔ και την προσθήκη ενός επιπλέον ΑΣΙΔ στην χ.θ. 61+250.
– Στην επαλήθευση CE των υποσυστημάτων «ενέργεια» και «έλεγχος-χειρισμός και σηματοδότηση» της γραμμής Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου έως Σ.Σ. Καλαμπάκας
– Στην επαλήθευση CE του υποσυστήματος «υποδομή» για την γραμμή υπέρβασης (παρακαμπτήριος) μήκους 650μ και την αποβάθρα στον Σ.Σ. Σοφάδων.
– Στην υποβολή τεχνικών φακέλων που θα συνοδεύουν τις ως άνω επαληθεύσεις, βάσει των οποίων η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) θα χορηγήσει την έγκριση θέσης σε λειτουργία των σχετικών υποσυστημάτων.
Ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να παράσχει οποιαδήποτε διευκρίνιση ή συμπληρωματική πληροφορία του ζητηθεί ή και να συμπληρώσει τους υποβληθέντες φακέλους, αν απαιτηθεί από τη ΡΑΣ, χωρίς πρόσθετο κόστος.Η αρχή του Έργου τοποθετείται στο σταθμό Παλαιοφάρσαλος (Χ.Θ. 303+100 μέτρηση Π-Π ή Χ.Θ. 0+000, μέτρηση Π-Κ) και το τέλος στο σταθμό Καλαμπάκα (Χ.Θ. 80+441, μέτρηση Π-Κ στο πέρας του Σ.Σ. Καλαμπάκας.).Το συνολικό μήκος του άξονα της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα είναι 80,4 χιλιόμετρα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024