![Καραμανλής: Σε τροχιά υλοποίησης μεγάλα έργα υποδομής στην Ανατολική Αττική](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/11/2022-11-21-Κ-ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ-ΒΟΥΛΗ-scaled.jpg)
Στα μεγάλα έργα υποδομής που υλοποιούνται στην Ανατολική Αττική αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στη Βουλή, κάνοντας λόγο για ολοκληρωμένο σχέδιο έργων που εφαρμόζεται και αφορά τα οδικά, τα σιδηροδρομικά, αλλά και τα υδραυλικά έργα στην περιοχή.
Όσον αφορά τα σιδηροδρομικά έργα τόνισε ότι τα τελευταία 3,5 χρόνια «έχει γίνει μια μικρή επανάσταση διότι καταφέραμε να διαχωρίσουμε τις αρμοδιότητες των εταιρειών ΟΣΕ κι ΕΡΓΟΣΕ σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς».
Διαβάστε επίσης: Μπαίνει «σε τροχιά» η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα
Επέκταση προαστιακού
Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στην προέκταση του Προαστιακού σιδηροδρόμου πρoς το Κορωπί και το Λαύριο εξηγώντας πως πρόκειται για ένα έργο μήκους 31,7 χλμ, προϋπολογισμού 300 εκατομμυρίων ευρώ, οι εργασίες του οποίου αναμένεται να ξεκινήσουν το 2024 με ορίζοντα υλοποίησης τα πέντε έτη. Αντίστοιχα, το δεύτερο μεγάλο έργο είναι η σύνδεση του αεροδρομίου με τις περιοχές της Ραφήνας και του Λαυρίου. «Δηλαδή με δύο λιμάνια που έχουν μεγάλο αναπτυξιακό πρόσημο», τόνισε. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 308 εκατομμύρια ευρώ, η κατασκευή του αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2024 με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα πέντε έτη.
Τα έργα αυτά βρίσκονται στην β’ φάση όπου γίνεται η διερεύνηση των τεχνικών και νομικών λύσεων και οι εργασίες της Διακήρυξης του έργου, αναμένονται εντός του 2024 και θα χρηματοδοτηθούν τόσο από το ΕΣΠΑ όσο και από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό CEF 2, «Συνδέοντας την Ευρώπη 2021-2027».
Το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων
«Αυτό που κάνουμε ως κυβέρνηση είναι ότι δεν μένουμε στις εξαγγελίες αυτών των έργων» δήλωσε ο κ. Καραμανλής εξηγώντας πως η σύνδεση της Ανατολικής Αττικής με τον Προαστιακό σιδηρόδρομο αποτελούσε ένα αίτημα πολλών ετών που πλέον γίνεται πραγματικότητα. «Όπως έγινε πραγματικότητα και η σύνδεση του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας, του Πειραιά με το αεροδρόμιο». Υπογράμμισε μάλιστα πως το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει δημοπρατήσει το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων στην χώρα ύψους 4,5 δισ. ευρώ τα οποία θα βγάλουν από μια ιδιότυπη απομόνωση πολλές περιοχές και θα συμβάλουν στην ανάπτυξη τους.
Ο κ. Καραμανλής διευκρίνισε πως τα προηγούμενα χρόνια τα σιδηροδρομικά έργα στην Ελλάδα αποτέλεσαν πεδίο απόλυτης αδιαφάνειας, καθυστερήσεων και υποδήλωναν το τι πρέπει να αποφεύγουμε ως ελληνικό δημόσιο. «Το αποτέλεσμα ήταν οι προϋπολογισμοί να εκτοξεύονται και τα έργα να μην υλοποιούνταν ποτέ στην ώρα τους», συμπλήρωσε.
«Εμείς ως κυβέρνηση πριν δημοπρατήσουμε αυτά τα έργα κάναμε ένα σοβαρό σχεδιασμό και κάναμε μια σοβαρή διαπραγμάτευση με την ΕΕ» δήλωσε συμπληρώνοντας ότι στο εξής τα έργα θα γίνονται με μια εργολαβία και το έργο θα παραδίδεται «με το κλειδί στο χέρι». «Αυτό κάνουμε τώρα με την διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου. Κάτι το οποίο γίνεται και σε όλη την ΕΕ. Πήραμε τα καλά παραδείγματα του εξωτερικού και τα εφαρμόσαμε στην Ελλάδα», είπε.
Τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα
Παράλληλα ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι με αυτή την πρακτική τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα και υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
«Αυτό συνήθως δεν γίνονταν στο παρελθόν» σημείωσε και πρόσθεσε ότι κάποιοι πολιτικοί πριν τις εκλογές συνήθιζαν να δημοπρατούν έργα προσπαθώντας να ρίξουν στάχτη στα μάτια των πολιτών. «Εμείς δεν δημοπρατούμε και δεν ανακοινώνουμε έργα αν δεν έχουμε δύο συγκεκριμένες προϋποθέσεις: εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και χρονοδιαγράμματα», τόνισε.
Όσον αφορά τα οδικά έργα ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην επέκταση της λεωφόρου Κύμης που έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και στις οδικές επεκτάσεις προς το Λαύριο και την Ραφήνα, αλλά και στα 10 αντιπλημμυρικά έργα εκ των οποίων τα 6 βρίσκονται στην Ανατολική Αττική.
«Επομένως αυτό που διαπιστώνεται είναι πως τόσο τα σιδηροδρομικά έργα όσο και τα οδικά έργα στην Ανατολική Αττική, μπαίνουν σε μια σειρά επειδή η περιοχή αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς, αλλά και θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε τον κορεσμό που θα υπάρξει τα επόμενα χρόνια», σημείωσε.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Από το Σαρακήνικο μέχρι τη Σαντορίνη: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/sarakiniko05-600x400.jpg)
Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας
![Μετρό: Τέλη του 2025 θα φτάσει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας της νέας γραμμής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/metropontikas2_grammi4_avax-600x400.jpeg)
Πώς προχωράει η γραμμή 4 του Μετρό - Πότε φτάνει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας
Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της νέας γραμμής του Μετρό της Αθήνας, η οποία πρόκειται να καλύψει μία μεγάλη έκταση περιοχών
![ΣΔΙΤ: Έγκριση υλοποίησης μονάδων ολοκληρωμένης ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/recycle-600x450.jpg)
«Πράσινο φως» μονάδων ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο
Τι αποφάσισε η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ
![Αλέξανδρος Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για το επενδυτικό πρόγραμμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Alexandros_Exarchou_aktor-600x400.jpg)
Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για τις επενδύσεις του ομίλου
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου πρόεδρος και CEO της Aktor τόνισε το ενδιαφέρον του ομίλου για εξαγορές στον τομέα των παραχωρήσεων
![Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος – Οι συμπληρωματικές εργασίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/patra-pyrgos-dromos-1-600x369.jpg)
Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος
Οι συμπληρωματικές εργασίες κοστολογούνται στα 72,5 εκατ. ευρώ
![ΕΥΔΑΠ – Δήμος Σπάτων: Επεσαν οι υπογραφές για το Δίκτυο Αποχέτευσης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/unnamed-35-600x400.jpg)
Αποκτά δίκτυο αποχέτευσης ο Δήμος Σπάτων - Επεσαν οι υπογραφές
H κατασκευή του δικτύου αποχέτευσης στον Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος από την ΕΥΔΑΠ έχει συμβατικό προϋπολογισμό 55,3 εκατ. ευρώ
![ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/Δελτίο-Τύπου_ALUMIL_Κεντρική-Φωτογραφία-600x414.jpg)
ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις
Η ALUMIL εγκαινίασε το νέο της βαφείο ενισχύοντας τη συνολική παραγωγική της ικανότητα και επιταχύνει τους χρόνους εξυπηρέτησης πελατών
![Ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας – Αττικής: Πώς θα αναπτυχθεί η πρωτεύουσα έως το 2035](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Hellinikon-1024x401-1-600x235.jpg)
Η Αθήνα την επόμενη 10ετία – Η νέα πόλη των 30.000 κατοίκων και η επέκταση του Μετρό στον Μητροπολιτικό Πόλο του Ελληνικού
Με επίκεντρο τον πόλο του Ελληνικού το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής
![Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/kakokairia-karditsa-2-1-600x400.jpg)
Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα
Τις αποφάσεις για τα έργα αποκατάστασης των ζημιών σε οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias υπέγραψε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών
![Υπερταμείο: Στο «σφυρί» 110 παλιά μηχανήματα των ΕΑΣ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/pyrkal-600x309.jpg)
Από δράπανα μέχρι τόρνους – Στο σφυρί 110 παλιά μηχανήματα των ΕΑΣ
Το Υπερταμείο για τις ανάγκες ανάπτυξης του κυβερνητικού πάρκου στον Υμηττό βγάζει σε ηλεκτρονική δημοπρασία αποχαρακτηρισμένο εξοπλισμό των ΕΑΣ (πρώην ΠΥΡΚΑΛ)