
Στην εκκίνηση μπαίνει το μεγάλο πρόγραμμα οδικής ασφάλειας με…καύσιμο από το Ταμείο Ανάκαμψης. Οι παρεμβάσεις στα πρώτα 1.500 επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου της χώρας θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2024. Συνολικά, θα γίνουν εργασίες σε 5.902 θέσεις Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας σε όλη την επικράτεια. Ως το τέλος του 2022, θα πατήσουν γκάζι οι διαγωνισμοί για τις περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας, Κεντρικής Μακεδονίας, Ιονίων Νήσων, Δυτικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης.
Το ολικό λίφτινγκ οδικής ασφάλειας σε 2.500 χλμ. του οδικού δικτύου από άκρη σ’ άκρη της χώρας μπήκε μπροστά από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης, συνολικού ύψους 675 εκατ. ευρώ, αφορά σε 7.000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα.
Διαβάστε επίσης: Υπουργείο Υποδομών: Υπογράφονται συμβάσεις για έργα αξίας 300 εκατ. ευρώ
Για να σχεδιαστεί σε κάθε του λεπτομέρεια, μπήκαν στο μικροσκόπιο πάνω από 15.000 χλμ. δικτύου, από τα οποία 4.200 χλμ. εθνικών οδών και 10.800 χλμ. περιφερειακών οδών. Οι σχετικές μελέτες υλοποιήθηκαν από την Εγνατία Οδός Α.Ε. και εντοπίστηκαν τα επικίνδυνα σημεία που χρήζουν παρεμβάσεων. Πρόκειται, σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, για το κομμάτι του οδικού δικτύου όπου σημειώνονται το 39% των θανάτων από τροχαία στην Ελλάδα.
Τα χρονικά ορόσημα
Το μέρος του προγράμματος οδικής ασφάλειας που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 323.718.554,95 ευρώ, αφορά στις βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις που θα γίνουν σε έντεκα από τις δεκατρείς περιφέρειες της χώρας. Οι περίπου 1.100 θέσεις Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας που αντιστοιχούν σε Αττική και Κρήτη, εντάχθηκαν στο πλαίσιο άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων.
Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την αναβάθμιση και αντικατάσταση του εξοπλισμού της οδού, όπως διαγράμμιση, σήμανση οριζόντια και κατακόρυφη, πινακίδες σήμανσης, ανακλαστήρες οδοστρώματος, γραμμική οροσήμανση, στηθαία ασφαλείας, ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις, εργασίες ηλεκτροφωτισμού.
Επίσης, τοπικά, προβλέπεται συμπλήρωση – ανακατασκευή της υποδομής, όπως επισκευή φθορών οδοστρώματος, αντικατάσταση της παλαιάς επιφανειακής ασφαλτικής στρώσης με νέα αντιολισθηρή, συμπλήρωση υλικού ερείσματος, καθαρισμός – μόρφωση υφιστάμενης τριγωνικής τάφρου, καθαρισμός περιοχής για αύξηση ορατότητας (π.χ. αποξήλωση εμποδίων και αποψίλωση ζωνών).
Οι σχετικές συμβάσεις θα ανατεθούν με το σύστημα μελέτης-κατασκευής. Όπως περιγράφεται στην απόφαση ένταξης του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα υλοποιήσει έργα στις περιφέρειες Στερεάς, Δυτικής Ελλάδας, Βορείου Αιγαίου και Ιονίων Νήσων. Αντίστοιχα, η Εγνατία Οδός ΑΕ στις περιφέρειες Δυτικής, Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης , ενώ οι περιφέρειες Ηπείρου, Θεσσαλίας, Πελοποννήσου και Νοτίου Αιγαίου θα υλοποιήσουν έργα εντός της χωρικής τους αρμοδιότητας. Περιλαμβάνονται και δαπάνες διαχείρισης 4% για την Εγνατία Οδό ΑΕ που είναι ο συντονιστής του έργου.
Σύμφωνα με τα ορόσημα του Ταμείου Ανάκαμψης, η πρώτη δέσμη συμβάσεων θα πρέπει να έχει υπογραφεί ως το δεύτερο τρίμηνο του 2023 κι ένα χρόνο αργότερα, στο πρώτο εξάμηνο του 2024, θα πρέπει να έχουν ανατεθεί όλες οι συμβάσεις. Στόχος είναι τα έργα να έχουν ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2025.


Latest News

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού

Η ΑΒΑΞ ξεκινά την επέκταση των εγκαταστάσεων της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο
Η πρώτη φάση του σχεδίου έχει προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρω.

Σύμβουλος της AKTOR στην αναβάθμιση των εστιών στο πανεπιστήμιο Κρήτης
Το έργο, που υπεγράφη στις 27 Μαρτίου, συνολικού προϋπολογισμού 255 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει την κατασκευή 4.846 συνολικά κλινών σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο

Υπουργείο Υποδομών: Ανοίγει ξανά η γέφυρα Χειμωνικού στην Κεφαλονιά
Τίθεται σε κυκλοφορία η γέφυρας Χειμωνικού στην Κεφαλονιά μετά την καταστροφή από την κακοκαιρία «Ιανός»

Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών»
Το έργο, την ένταξη του οποίου υπέγραψε ο Νίκος Παπαθανάσης, είναι συνολικού μήκους περίπου 28 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 238.430.480 ευρώ