
Διανύουμε εβδομάδα κρίσιμων αποφάσεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Αρχικά εντός των επόμενων ημερών αποφασίζεται αν η ΕΕ θα επιτρέψει την επιστροφή κεφαλαίων από το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων στη ναυτιλία με στόχο την χρηματοδότηση καινοτομιών για πιο «πράσινες» τεχνολογίες πρόωσης και παραγωγής καυσίμων.
Επίσης, ίσως αύριο Τετάρτη θα αποφασισθεί από τους G7 και την ΕΕ το πλαφόν (cap) στην τιμή του ρωσικού αργού πετρελαίου προκειμένου αυτό να τυγχάνει ασφάλισης και μεταφοράς από ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες.
Η ευρωπαϊκή ναυτιλία είναι αναμφίβολα μπροστά σε σοβαρές προκλήσεις είτε στα περιβαλλοντικά, είτε στα γεωπολιτικά μέτωπα και σε αντίθεση με ό,τι είναι ευρέως διαδεδομένο, δεν επιδιώκει την αναμπουμπούλα όπως ο λύκος κατά τη γνωστή παροιμία, αλλά επιζητεί να δραστηριοποιείται σε ένα περιβάλλον ομαλής ροής του θαλασσίου εμπορίου και ένα πλαίσιο κανόνων που εξασφαλίζουν την ανταγωνιστικότητα της και συντίθεται από πέντε λέξεις. Ξεκάθαροι, απλοί, εφαρμόσιμοι, δίκαιοι και παγκόσμιοι.
Την εμπέδωση αυτών των κανόνων επιδιώκει μέσω των συλλογικών της φορέων, οι οποίοι δεν παραλείπουν να τονίζουν επανειλημμένως ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία είναι ο στρατηγικός εταίρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως απεδείχθη ήδη με την ενεργειακή κρίση, αφού αποτέλεσε την εναλλακτική λύση στη μεταφορά ενεργειακών προϊόντων. Η ναυτιλία είναι επίσης ο πιο φιλικός τρόπος μεταφοράς αγαθών και δεν πρέπει να λησμονείται ότι αποτελεί μέρος της λύσης του περιβαλλοντικού προβλήματος.
Οι αποφάσεις που θα ληφθούν τις επόμενες ημέρες από τους νομοθέτες στα δυο προαναφερόμενα μέτωπα θα δείξουν κατά πόσο τηρήθηκαν οι αρχές που υπηρετεί η ευρωπαϊκή ναυτιλία.


Latest News

Παροχές σε λάθος χρόνο
Στην Ελλάδα έχουμε καταφέρει να κάνουμε και πάλι τη λάθος συζήτηση

Χάνεται η λογική
Μπερδεύουν στην κυβέρνηση το «κράτος-εργοδότη» με το «κοινωνικό κράτος»

Ο Τραμπ, ο γεωπολιτικός αναταγωνισμός ΗΠΑ - Κίνας και η παγίδα του Θουκυδίδη;
Το βιβλίο των Αθ. Πλατιά και Β. Τρίγκα από τον Ιωάννη Ε. Κωτούλα και η ανάλυση του επίκαιρου και διόλου ακίνδυνου ανταγωνισμού ΗΠΑ – Κίνας

Οι «κρυφές» αμυντικές βιομηχανίες και τα οικονομικά οδοφράγματα
Ουδείς είχε αντιληφθεί ότι η Ελλάδα διαθέτει τόσο πολλές βιομηχανίες παραγωγής αμυντικού υλικού κάθε είδους

Ζώντας με 743 ευρώ το μήνα
Η κυβέρνηση πανηγυρίζει για την αύξηση του κατώτατου μισθού. Παραβλέποντας ότι αυτός αποτυπώνει ακόμη μια πολύ δύσκολη συνθήκη.

Βάζουν πλάτη οι επιχειρήσεις
Η αύξηση της τάξεως του 6% του κατώτατου μισθού, που ενέκρινε χθες το Υπουργικό Συμβούλιο, δεν είναι διόλου αμελητέα ως ποσοστό

Ο καθρέφτης του χρηματιστηρίου
Σημαντική αύξηση των συναλλαγών, επιχειρηματικές εξελίξεις, νέες συμφωνίες και μεγάλη κινητικότητα σε πολλούς κλάδους είναι ξεκάθαρο σημάδι μιας οικονομίας σε ανάπτυξη

Κλείνει υποθέσεις με το παρελθόν
Το επίσημο ελληνικό κράτος οφείλει να «ξεψαχνίσει» και να φέρει στα ταμεία και το παραμικρό από τα χρωστούμενα, πριν αποφασίσει να προχωρήσουμε ως χώρα

Από τα μπλοκάκια στις εταιρείες για να αποφύγουν την κλίμακα των μισθωτών
Η «μαύρη» εργασία σε μεγάλο βαθμό περιορίστηκε με τη χρήση της κάρτας εργασίας, αλλά και εξαιτίας της αυξημένης ζήτησης εργαζομένων στην περίοδο που διαδέχτηκε τα μνημόνια

Ανισότητες: Μύθοι και πραγματικότητες
Σε αντίθεση με τις λαϊκές πεποιθήσεις τα στατικά στοιχεία δείχνουν ότι η παγκόσμια ανισότητα φθίνει και βρίσκεται στο πιο χαμηλό επίπεδο των 220 τελευταίων ετών.