
Στις προκλήσεις που θέτει το σύγχρονο περιβάλλον των πληθωριστικών πιέσεων, της ανόδου του κόστους των υλικών και των αυξημένων τιμών ενέργειας, για τον κλάδο των υποδομών στην Ελλάδα, αλλά και στη σημασία της διαμόρφωσης ενός υγιούς ανεκτέλεστου, αναφέρθηκε στην τοποθέτησή του στο Athens Investment Forum, ο κ. Γιώργος Περδικάρης, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Συγκεκριμένα, είπε πως δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως οι εταιρείες καλούνται να ανταγωνιστούν για να εξασφαλίσουν έργα που μελετήθηκαν και κοστολογήθηκαν σε ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον από αυτό στο οποίο καλούνται να δημοπρατηθούν, και πρέπει άρα να βρουν τη χρυσή τομή ανάμεσα στην ενίσχυση του κατασκευαστικού τους αντικειμένου και στο ρίσκο να αναλάβουν έργα που θα τους οδηγήσουν σε ζημίες.
Διαβάστε επίσης – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στα 635 εκατ. ευρώ η προστιθέμενη αξία του Ομίλου για την Ελλάδα
Τα τρία ερωτήματα
«Σε αυτό το περιβάλλον, αναδεικνύεται περισσότερο από ποτέ η σημασία των ποιοτικών χαρακτηριστικών του ανεκτέλεστου κάθε εταιρείας» σημείωσε ο κ. Περδικάρης, θέτοντας τρία καίρια ερωτήματα:
1. Έχει χτιστεί το ανεκτέλεστο με κριτήριο τη βιωσιμότητα της εταιρείας ή με αυτοσκοπό την αύξηση του ανεκτέλεστου, γεγονός που οδηγεί στην παραγωγή ζημιών;
2. Έχει χτιστεί το ανεκτέλεστο με κριτήριο την πραγματική παραγωγική δυνατότητα της εταιρείας ή με σκοπό την «συσσώρευση» έργων πέρα από τις δυνατότητες κατασκευής;
3. Διαμορφώνει η εταιρεία ένα υγιές μείγμα έργων στο χαρτοφυλάκιο της μετριάζοντας το ρίσκο και διαφοροποιώντας την έκθεσή της ανάμεσα σε δημόσια, ιδιωτικά και αυτοχρηματοδοτούμενα έργα ή το ανεκτέλεστο προέρχεται μόνο από μια πηγή;
«Όποιος απαντά ικανοποιητικά σε αυτές τις τρεις ερωτήσεις, έχει θέσει υγιείς βάσεις για την ανάπτυξη του και έχει βιώσιμες προοπτικές» υπογράμμισε ο κ. Περδικάρης.
Επιπλέον, ο κ. Περδικάρης έκανε ειδική μνεία στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο κλάδος λόγω της έλλειψης επαρκούς τεχνικού προσωπικού. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι η χώρα μας σήμερα δεν διαθέτει επαρκές τεχνικό δυναμικό για να καλύψει τις ανάγκες του κλάδου, αλλά και των έργων που σχεδιάζονται και δημοπρατούνται.
«Αυτό δεν είναι ένα θεωρητικό πρόβλημα. Ούτε είναι απλά ζήτημα αμοιβών. Το διαθέσιμο τεχνικό δυναμικό στην Ελλάδα είναι πεπερασμένο και δεν επαρκεί. Μια πιθανή πλειοδοσία στις αμοιβές απαντά μόνο στο ποιος θα κατορθώσει να προσελκύσει αυτούς τους τεχνίτες. Αυτό δεν αλλάζει όμως το γεγονός ότι το σύνολο παραμένει ελλειμματικό» ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως αυτό είναι το κρισιμότερο πρόβλημα βιωσιμότητας του κλάδου, ακριβώς γιατί δεν είναι συγκυριακό και η όποια λύση απαιτεί ένα συνδυασμό από πρωτοβουλίες σε βάθος χρόνου σε επίπεδο εκπαίδευσης, φορολογίας, ασφαλιστικών εισφορών, εργασιακών πολιτικών κλπ.


Latest News

Στο μισό τα αποθέματα νερού στην Αττική – Οι μεγάλες απώλειες και τα έργα για την υδροδότηση
Εντείνεται το πρόβλημα με την λειψυδρία στην Αττική – Τα αποθέματα υδάτων σε Μόρνο, Εύηνο, Μαραθώνα και Υλίκη

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα