Μετά από ένα κενό σχεδόν τριών δεκαετιών, η Ρωσία ανακοίνωσε ότι ενεργοποιεί εκ νέου το brand οχημάτων Moskvich με την παραγωγή να γίνεται σε εργοστάσιο κοντά στην Μόσχα, το οποίο προηγουμένως λειτουργούσε η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault.
Η Renault πούλησε το μερίδιο που κατείχε στην αυτοκινητοβιομηχανία Avtovaz τον περασμένο Μάιο πίσω στην ρωσική κυβέρνηση με αντίτιμο ένα ρούβλι, αλλά με δυνατότητα να ξαναγοράσει τις μετοχές της αν το επιθυμεί εντός έξι ετών.
Διαβάστε επίσης: Οι επιλογές της Renault στην Ρωσία κυμαίνονται από κακές έως χείριστες
Στο πλαίσιο αυτής της συναλλαγής πουλήθηκε και το εργοστάσιο κοντά στην Μόσχα, το οποίο πλέον έχει μετονομαστεί σε Moscow Automobile Factory Moskvich, έναντι ενός ρουβλίου.
Όπως αναφέρει το Reuters, η φετινή παραγωγή αφορά συνολικά 600 οχήματα, οπότε η επανεκκίνηση του εργοστασίου είναι μάλλον απίθανο να αλλάξει τις προοπτικές της ευρύτερης ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας, της οποίας οι ετήσιες πωλήσεις θα μπορούσαν να κλείσουν φέτος κάτω από το ένα εκατομμύριο οχήματα για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της Ρωσίας.
Στόχος πλέον είναι η παραγωγή 100.000 οχημάτων Moskvich ανά έτος, ορισμένα εκ των οποίων θα είναι ηλεκτρικά, αν και η μέση παραγωγή για ένα εργοστάσιο αυτού του μεγέθους είναι της τάξης των 200 έως 300 χιλιάδων οχημάτων. Ενδεικτικά, η Tesla παράγει 22.000 χιλιάδες οχήματα κάθε εβδομάδα στο εργοστάσιό της στη Σαγκάη.
Διαβάστε επίσης: Tραβάει… χειρόφενο και η Lada
Ο ανανεωμένος… Μοσχοβίτης (Moskvich) ενδεχομένως να επιστρέφει στη δράση και με μια ενδιαφέρουσα ανατροπή. Σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters η πλατφόρμα σχεδιασμού, μηχανικής και παραγωγής της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας JAC θα χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή των νέων οχημάτων.
Οι δυτικές κυρώσεις λόγω της εισβολής της Μόσχας στην Ουκρανία έχουν θέσει σοβαρά εμπόδια στην πρόσβαση της χώρας σε εξαρτήματα ξένης κατασκευής, ενώ πολλοί ξένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν αποχωρήσει. Αναγκαστικά, η Kamaz και η κυβέρνηση δημιούργησαν νέες αλυσίδες εφοδιασμού για τις ανάγκες του εργοστασίου χωρίς ωστόσο να αποκαλυφθούν περισσότερες λεπτομέρειες.
Σύμφωνα με το ρωσικό υπουργείο Βιομηχανίας και Εμπορίου στόχος είναι η έναρξη παραγωγής πλήρους κλίμακας να δώσει θέσεις εργασίας σε περισσότερους από 40.000 ανθρώπους.
Latest News
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας
Το κρυφό υπερόπλο των αλυσίδων φαστ φουντ - Πώς κρατούν πιστούς τους καταναλωτές
Οι αλυσίδες φαστ φουντ προσφέρουν αποκλειστικές υπηρεσίες σε πιστούς πελάτες και κερδίζουν μία σίγουρη πηγή εσόδων
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Η επόμενη μέρα για την οικονομία - Τα σενάρια μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ [γράφημα]
Τεράστια πρόκληση το μεγάλο έλλειμμα - Κλειδί οι ισορροπίες στο Κογκρέσο μετά τις εκλογές
Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας
Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»
Μείωση ρεκόρ, 250 μονάδες βασης, στα επιτόκια απο την κεντρική τράπεζα του Πακιστάν
Μετα τη μείωση, το βασικό επιτόκιο της κεντρικής τράπεζας του Πακιστάν είναι στο 15%