Βασική προτεραιότητα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να καταστούν οι μεταφορές βιώσιμες και σε αυτό το πλαίσιο, η καινοτομία και η ψηφιακή μετάβαση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της Ψυχόμενης και της Εφοδιαστικής Αλυσίδας συνολικά, τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, μιλώντας στο συνέδριο της Ελληνικής Ένωσης Βιομηχανιών Ψύχους & Logistics.

Διαβάστε επίσης – Ηλεκτροκίνηση: Έρχονται επιδοτήσεις 120 εκατ. ευρώ για ταξί και φορτιστές

«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συμμετέχει στο συγχρηματοδοτούμενο ευρωπαϊκό έργο FENIX, το οποίο αποτελεί την πρώτη πανευρωπαϊκή ομοσπονδιακή αρχιτεκτονική για απρόσκοπτη ανταλλαγή και κοινή χρήση δεδομένων ανάμεσα στις πλατφόρμες και τις υπηρεσίες μεταφορών και εφοδιαστικής. Η υιοθέτηση τέτοιων εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της απόδοσης, προσφέροντας εξοικονόμηση χρόνου και κόστους, ενώ περιορίζει τις εκπομπές άνθρακα μέσω της καλύτερης φόρτωσης και της χρήσης ενεργειακά αποδοτικών τρόπων λειτουργίας για την Ψυχόμενη Αλυσίδα» δήλωσε ο υφυπουργός Μεταφορών.

Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Το 2035 ίσως να μη σημάνει το τέλος των ρυπογόνων οχημάτων στην ΕΕ

Σε θεσμικό επίπεδο, σημείωσε ότι στην Κυβερνητική Επιτροπή για την Εφοδιαστική, όπου συμμετέχει ως αντιπρόεδρος, πραγματοποιείται σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, η αναδιαμόρφωση του νόμου 4302/2014, με στόχο την αναβάθμιση του περιβάλλοντος παροχής υπηρεσιών Εφοδιαστικής και την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας.

Βιώσιμη εφοδιαστική αλυσίδα

«Εξετάζουμε την ένταξη στο νέο θεσμικό πλαίσιο της έννοιας της Βιώσιμης Εφοδιαστικής Αλυσίδας, έτσι ώστε με την επαρκή πληροφόρηση σχετικά με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις να προκρίνουν πιο βιώσιμες επιλογές παραδόσεων και μετακινήσεων.

Η χρήση “καθαρών τεχνολογιών” είναι κομβικός παράγοντας για τη μεταφορά και τη διανομή αγαθών και εμπορευμάτων εντός του αστικού ιστού, όπως αναδεικνύεται εμφατικά, μάλιστα, στην παρούσα συγκυρία. Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά, ειδικά στην αστική εφοδιαστική αλυσίδα, μειώνοντας το ημερήσιο κόστος των επιχειρήσεων και περιορίζοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της δραστηριότητας, βελτιώνοντας τις συνθήκες μεταφοράς και διανομής των ψυχόμενων προϊόντων» δήλωσε ο κ. Παπαδόπουλος.

Ο υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι η σημερινή κυβέρνηση δημιουργεί τις υποδομές που υποστηρίζουν αυτή την επιλογή, με τον πολλαπλασιασμό των σημείων φόρτισης, τα οποία θα αυξηθούν περαιτέρω, μέσα από τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας των Δήμων, ενώ σημεία φόρτισης μπορούν να εγκατασταθούν και στα νέα “logistic centers»”.

Συμφωνία ΑΤP για μεταφορά ευπαθών τροφίμων

Προσέθεσε ότι στις διεθνείς μεταφορές, η Ελλάδα τηρεί τη συμφωνία ATP, σχετικά με τον εξοπλισμό που χρησιμοποιείται στη μεταφορά των ευπαθών τροφίμων. Συγκεκριμένα, ανέφερε:

«Προβλέπονται συγκεκριμένες απαιτήσεις μόνωσης του εξοπλισμού, στον θάλαμο ή τη δεξαμενή όταν πρόκειται για τα υγρά τρόφιμα, καθώς και τις ψυκτικές συσκευές, η καλύτερη λειτουργία των οποίων περιορίζει και τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Χορηγείται σχετική πιστοποίηση από εργαστήριο του ΕΜΠ, ώστε να εξασφαλίζεται η διατήρηση της ψυκτικής αλυσίδας. Το όχημα πρέπει να φέρει το σχετικό πιστοποιητικό και το Υπουργείο Μεταφορών έχει θεσπίσει και το πλαίσιο διενέργειας των ελέγχων».

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι η μετάβαση σε ένα περιβάλλον λιγότερο ρυπογόνο και ταυτόχρονα, περισσότερο αποδοτικό για τις επιχειρήσεις του κλάδου της Εφοδιαστικής συντελείται ήδη, και η σημερινή κυβέρνηση όχι απλώς συνδράμει σε αυτή την προσπάθεια αλλά προνοεί ώστε η Ελλάδα να πρωταγωνιστήσει στο νέο περιβάλλον.

Πηγή ΑΠΕ – ΜΠΕ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα