Περισσότερα από 80 έργα και παρεμβάσεις που υλοποιούνται, έχουν δρομολογηθεί ή σχεδιάζονται στο πλαίσιο του ολοκληρωμένου σχεδίου για την Πάτρα του 2030 παρουσιάστηκαν το πρωί, στην έδρα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας στην πόλη, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στην οποία παρέστησαν και μίλησαν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μεγάλο κυβερνητικό κλιμάκιο και ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης.
Κατά την τοποθέτησή του, ο πρωθυπουργός τόνισε χαρακτηριστικά πως η κυβέρνηση έρχεται να διορθώσει λάθη των τελευταίων δεκαετίων με το ολοκληρωμένο σχέδιο το οποίο παρουσιάστηκε σήμερα. «Θα ήθελα να σταθώ μόνο στην πολύ μεγάλη σημασία την οποία προφανώς αποδίδουμε στο να κλείσουμε εκκρεμότητες που μας έρχονται από το παρελθόν σε σχέση με τις βασικές υποδομές», σημείωσε .
Διαβάστε επίσης: Μητσοτάκης για Τουρκία: Δεν κάνουμε διάλογο με το παράλογο
Αρχές του 2025 «το αργότερο» παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος
Αναφερόμενος στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε: «Δεν νομίζω ότι υπάρχει έργο το οποίο να αναδεικνύει σε μεγαλύτερο βαθμό τις παθογένειες του παρελθόντος αλλά και τη σύγκριση μεταξύ της προηγούμενης και της νυν κυβέρνησης ως προς τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την παραγωγή δημόσιας πολιτικής. Θέλω να επαναλάβω ότι το έργο αυτό ήταν καταδικασμένο να μην γίνει όταν ήρθαμε στα πράγματα, το 2019. Χρειάστηκε τεράστια προσπάθεια του Υπουργείου Υποδομών έτσι ώστε να μπορέσουμε να το απεμπλέξουμε, να εξασφαλίσουμε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Και σήμερα είμαστε πια απολύτως βέβαιοι, καθώς το έργο τρέχει και τρέχει με γρήγορους ρυθμούς, ότι στις αρχές του ’25, το αργότερο εκτιμώ, ότι θα παραδοθεί στους κατοίκους της περιοχής. Και νομίζω ότι είναι μια πολύ σημαντική παρέμβαση, όχι απλά αναπτυξιακού χαρακτήρα, αν αναλογιστούμε και τον «φόρο αίματος» που έχει καταβληθεί, κυρίως από νέα παιδιά, σε αυτό τον δρόμο».
Στο λιμάνι της Πάτρας ο σιδηρόδρομος
Όσον αφορά τις εκκρεμότητες στις σιδηροδρομικές υποδομές, ο κ. Μητσοτάκης επεσήμανε πως «είναι αδιανόητο να συζητάμε για την Πάτρα ως δυτική πύλη εισόδου και εξόδου της χώρας χωρίς ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο θα αρχίζει ή θα τελειώνει -αναλόγως πώς το βλέπετε- στο λιμάνι της Πάτρας. Για αυτό και πια οι παρεμβάσεις οι οποίες ανακοινώθηκαν χθες ώστε να φτάσει το τρένο στην αρχή μέχρι το Ρίο και στη συνέχεια μέχρι το λιμάνι, με σημαντική υπογειοποίηση 5,2 χιλιόμετρα εντός του αστικού ιστού της Πάτρας, έχει τόσο ξεχωριστή σημασία».
Παράλληλα, ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι «σημασία έχουν και τα σχέδια τα οποία ανέπτυξε ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας αλλά και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με το πώς αντιλαμβανόμαστε τη σύγχρονη αξιοποίηση των λιμανιών μας, το νέο λιμάνι, το παλιό λιμάνι».
«Και βέβαια να σκεφτούμε λίγο και την όλη διαχείριση της παράκτιας ζώνης, ενδεχομένως Άκη μέσα από μια πιο ενοποιημένη λογική που θα μας δώσει άλλη δυνατότητα να δούμε ολιστικά το άνοιγμα της πόλης προς τη θάλασσα. Κάτι που αποτελεί μεγάλη πρόκληση, όχι μόνο για την Πάτρα. Αποτελούσε πρόκληση για την Αθήνα και για τη Θεσσαλονίκη, πόλεις πολύ ταυτισμένες με το θαλάσσιο μέτωπό τους. Είναι αυτές οι παρεμβάσεις που νομίζω ότι έχουν τη δική τους ξεχωριστή και πολύ μεγάλη σημασία», πρόσθεσε.
Έργα διαχείρισης νερού
Ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε ότι «επισκεφτήκαμε χθες το φράγμα γνωστό ως Πείρου – Παραπείρου. Η επίλυση της άρδευσης της Αχαΐας αποτελούσε και αυτή μια εκκρεμότητα η οποία έρχεται από το παρελθόν. Έχει δίκιο ο Υφυπουργός όταν λέει ότι και σε αυτό το έργο κινδυνεύσαμε να μας ζητήσουν πίσω παραπάνω από 100 εκατομμύρια. Όχι μόνο γλιτώσαμε αυτή την ανάκτηση αλλά ταυτόχρονα έχουμε πια ένα έργο το οποίο έχει δυνατότητα να υδρεύσει ακόμα περισσότερες κοινότητες με διυλισμένο νερό, όχι μόνο το νερό το οποίο στέλνει αυτή τη στιγμή στην Πάτρα στα διυλιστήρια της πόλης -μία σημαντική παρέμβαση, και βέβαια πολύ σημαντική και η παρέμβαση που αφορά τα δίκτυα άρδευσης».
«Μεγάλη πρόκληση για την επόμενη μέρα της διακυβέρνησής μας, εφόσον ο ελληνικός λαός μας εμπιστευθεί και πάλι αυτή την ευθύνη, είναι η οριζόντια διαχείριση του νερού. Δυστυχώς οι αρμοδιότητες που αφορούν το νερό είναι κατακερματισμένες σήμερα, είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα το οποίο θα αντιμετωπίσουμε μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα ως προς την κλιματική αλλαγή, ειδικά τα θέματα που αφορούν με την άρδευση, το 85% του νερού μας στην άρδευση κατευθύνεται», συμπλήρωσε.
Επενδύσεις στο χώρο της καινοτομίας
Στο θέμα της καινοτομίας, ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο ότι πραγματικά υπάρχουν πάρα πολλές μεγάλες ευκαιρίες, στο χώρο της νέας οικονομίας. «Η διασύνδεση με το πανεπιστήμιο και με τα ερευνητικά κέντρα, τα οποία πρέπει να αναδιοργανωθούν γύρω από το πανεπιστήμιο, προσφέρει τεράστιες ευκαιρίες», σημείωσε.
«Και το πανεπιστήμιο της Πάτρας δεν μπορεί απλά να είναι ένας “αιμοδότης” της τοπικής κοινωνίας. Αυτό θα εξακολουθεί να είναι, η Πάτρα είναι πανεπιστημιούπολη, αλλά είναι ένας πόλος καινοτομίας, εξωστρέφειας. Ένα πανεπιστήμιο το οποίο είχε το θάρρος το ίδιο να προχωρήσει σε έναν εσωτερικό εξορθολογισμό. Αλλά βέβαια ένα πανεπιστήμιο το οποίο μπορεί να ανοιχτεί και στον υπόλοιπο κόσμο και να προσφέρει πολύ σημαντικές ευκαιρίες όχι μόνο στους φοιτητές που θα το επιλέξουν αλλά και σε ξένους φοιτητές, επισκέπτες, ερευνητές που μπορούν να έρθουν στην Πάτρα για να έχουν πρόσβαση στην κοινωνία της γνώσης», τόνισε.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ