Εκτός επενδυτικού πλάνου θέτει την Τουρκία ο όμιλος Fourlis. Μάλιστα εάν δεν βρεθεί άμεσα στρατηγικός εταίρος να συνεπενδύσει στη δραστηριότητα των καταστημάτων αθλητικών ειδών, η ελληνική εισηγμένη θα αποχωρήσει από την αγορά της γειτονικής χώρας, 12 χρόνια μετά την αρχική επένδυση.
Την αποκάλυψη για την αλλαγή των προτεραιοτήτων έκανε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Απόστολος Πεταλάς, στην τηλεδιάσκεψη ενημέρωσης των αναλυτών σε συνέχεια της ανακοίνωσης των οικονομικών μεγεθών της Fourlis για το εννεάμηνο του 2022.
Διαβάστε επίσης – Στα 9,2 εκατ. τα καθαρά κέρδη το 9μηνο για τον όμιλο Fourlis
«Ο όμιλος δεν θα συνεχίσει να επενδύει μόνος του στην αγορά της Τουρκίας» ανέφερε χαρακτηριστικά ο CEO, σημειώνοντας πως στόχος είναι η ανάπτυξη των υπολοίπων αγορών όπου δραστηριοποιείται η Fourlis, δηλαδή Ελλάδα, Κύπρος, Ρουμανία και Βουλγαρία.
Έχοντας ήδη κλείσει 12 καταστήματα την προηγούμενη διετία, ο όμιλος διαθέτει σήμερα στην Τουρκία 12 καταστήματα Intersport και 3 καταστήματα The Athletes Foot, με τη δραστηριότητα να εμφανίζει για πρώτη φορά θετικό EBIT.
Στην περίπτωση που οι διαπραγματεύσεις δεν τελεσφορήσουν ο όμιλος θα προχωρήσει στην εκποίηση της τουρκικής εταιρείας, η οποία ούτως ή άλλως δεν έχει σημαντικό αποτύπωμα στον τζίρο του.
Υπενθυμίζεται ότι στην τουρκική αγορά ο όμιλος Fourlis έχει παρουσία από τον Φεβρουάριο του 2011 όταν απέκτησε τα δικαιώματα franchise και την ίδρυση καταστημάτων Intersport.
Τον Ιανουάριο τα δύο πρώτα Holland & Barrett
Αναφορικά με τα αναπτυξιακά πλάνα του ομίλου, παρά την καθυστέρηση 4-5 μηνών σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό, η αλυσίδα Holland & Barrett αναμένεται να κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2023 με τη λειτουργία δύο φυσικών καταστημάτων ταυτόχρονα με το ηλεκτρονικό κατάστημα.
Η καθυστέρηση, σύμφωνα με τον κ. Πεταλά αποδίδεται αφενός στη γραφειοκρατία (έπρεπε να ληφθούν εγκρίσεις για κάθε κωδικό χωριστά) και αφετέρου σε κάποια προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού, τα οποία όμως στην πορεία λύθηκαν.
Συνολικά το 2023 θα ανοίξουν 6 καταστήματα της βρετανικής εταιρείας συμπληρωμάτων διατροφής και προϊόντων υγείας και ευεξίας, ενώ θα προετοιμαστεί η είσοδος και στην αγορά της Ρουμανίας.
Η ανάπτυξη της Holland & Barrett, αποτελεί τον τρίτο πυλώνα δραστηριότητας στο retail για τον όμιλο, μετά την ΙΚΕΑ και την Intersport. Ο στόχος πωλήσεων έχει τοποθετηθεί στα 50 εκατ. ευρώ με ορίζοντα το 2025, με περιθώριο EBIT στο 8%.
Η βρετανική αλυσίδα προϊόντων ευεξίας και τροφίμων, Holland & Barrett, ιδρύθηκε το 1870 και το δίκτυό της υπερβαίνει τα 1.600 καταστήματα σε 18 χώρες του κόσμου.
Τρεις προκλήσεις
Αναλύοντας τα αποτελέσματα του ομίλου το 9μηνο, ο κ. Πεταλάς αναφέρθηκε στις τρεις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Fourlis: τον υψηλό πληθωρισμό και την επίδρασή του στα εισοδήματα των καταναλωτών αλλά και στο κόστος των ενοικίων για την εισηγμένη, τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και τη διαθεσιμότητα προϊόντων – κυρίως στον κλάδο οικιακού εξοπλισμού και επίπλων – και στο κόστος ενέργειας στα λειτουργικά του έξοδα.
Οι ελλείψεις στο στοκ των καταστημάτων IKEA παραμένουν σημαντικές ωστόσο σταδιακά η κατάσταση βελτιώνεται, με την αλυσίδα να ανακτά τα μερίδια αγοράς που απώλεσε.
Όπως είπε ο κ. Πεταλάς, η ΙΚΕΑ έχασε μερίδιο το 2020 -21, αλλά όχι λόγω ανταγωνισμού. Τα μεγάλα καταστήματα επλήγησαν περισσότερο από τα περιοριστικά μέτρα για την ανάσχεση της πανδημίας σε σχέση με τα μικρότερα καταστήματα.
Την ίδια ώρα όμως τα IKEA κερδίζουν σε ανταγωνιστικότητα, καθώς οι τιμές αυξήθηκαν λιγότερο συγκριτικά με τις ανατιμήσεις της τάξης του 30% και 40% που έκαναν άλλοι «παίκτες». «Έτσι γίναμε πιο ανταγωνιστικοί και παίρνουμε πίσω το μερίδιο αγοράς» σημείωσε ο κ. Πεταλάς.
Το κόστος πωλήσεων των ΙΚΕΑ αυξήθηκε 20% λόγω πληθωρισμού, με το ενεργειακό κόστος να σημειώνει άνοδο 60%, ενώ 5% ήταν η αύξηση ενοικίων.
Πάντως ο Οκτώβριος και ο Νοέμβριος «τρέχουν» με ακόμη μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης και με ώθηση από τον τουρισμό.
Αντίθετα με τον κλάδο των επίπλων, ο κλάδος των αθλητικών ειδών δεν έχει προβλήματα στη διαθεσιμότητα προϊόντων.
Latest News
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων
Ποιες εταιρείες επενδύουν στην απολιγνιτοποίηση - Τα 6 μεγάλα projects
Έργα συνολικού προϋπολογισμού 141,558 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται από 6 μεγάλες εταιρείες στις περιοχές όπου συνέβη η απολιγνιτοποίηση
Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ - Τα χαμηλά κέρδη και τα μέτρα για τις τιμές
Τι «βλέπει» ο Αριστοτέλης Παντελιάδης για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ - Γιατί δεν θα επιστρέψουν ποτέ εκεί που ήταν στα προ τριετίας
Restart για την Electrolux με νέα δομή και νέα προϊόντα – Οι στόχοι
Η... 105 ετών Electrolux τον τελευταίο χρόνο ολοκλήρωσε την αναδόμηση και τον προσανατολισμό της - Οι αλλαγές που έγιναν σε επίπεδο ελληνικής αγοράς
Τζαννετάκης (Motor Oil): Μηνύματα για μέρισμα αλλά και για το πλαφόν στα καύσιμα
Τι είπε ο Πέτρος Τζαννετάκης αναπληρωτής CEO της Motor Oil στους αναλυτές για τις επιπτώσεις από την πυρκαγιά στο διυλιστήριο
Στις 12 Δεκεμβρίου η ΓΣ της Μπλε Κέδρος για την ακύρωση 700.000 ιδίων μετοχών
Ποια θέματα θα συζητηθούν
Γιαν Κάρας (ΟΠΑΠ): «Χτίζουμε» στην επιτυχία του Τζόκερ – Έφθασαν τις 12.000 τα VTLs
Ο ΟΠΑΠ παρουσίασε τα οικονομικά του αποτελέσματα για το γ' τρίμηνο και το εννεάμηνο του 2024 - Στα 352 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Νέα διετής συλλογική σύμβαση εργασίας στην Πειραιώς - Ποιες παροχές αυξάνονται
Ποιες θα είναι οι παροχές στην τράπεζα Πειραιώς - Διεύρυνση και ενίσχυση του ιατροφαρμακευτικού και νοσοκομειακού προγράμματος,
Αντιδρά η εστίαση στην αύξηση των δημοτικών τελών - Επιστολή ΠΟΕΣΕ στον Δούκα
Η ΠΟΕΣΕ τονίζει ότι πρόταση για αύξηση 10% των δημοτικών τελών γίνεται αιφνιδιαστικά χωρίς καμία ενημέρωση και διαβούλευση