Μέσα στην ημέρα αναμένεται να υποβάλλει το υπουργείο Οικονομικών στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) τις παρατηρήσεις του επί της μελέτης αποεπένδυσής του από τις τράπεζες, την οποία κατήρτισε η Rothschild, ως σύμβουλός του.

Στόχος της κυβέρνησης είναι το τελικό κείμενο, μετά τις διορθώσεις που αναμένεται να ζητηθούν, να επιστρέψει άμεσα προς έγκριση στο ΥΠΟΙΚ, ώστε να οριστικοποιηθεί έως και το τέλος του έτους.

Διαβάστε επίσης: Στεγαστικά δάνεια: Αυξημένες για πέμπτο συνεχή μήνα οι δόσεις

Με τον τρόπο αυτό εκτιμάται πως θα είναι δυνατή στις αρχές του 2023 η εκκίνηση της διαδικασίας πώλησης σε ιδιώτες επενδυτές των μετοχών που κατέχει το Ταμείο σε τουλάχιστον δύο από τους τέσσερις συστημικούς ομίλους, για τους οποίους υπάρχουν προτάσεις.

Υπενθυμίζεται ότι η συμμετοχή του ανέρχεται σήμερα σε: 40% στην Εθνική Τράπεζα, 27% στην Τράπεζα Πειραιώς, 9% στην Alpha Bank και 1,4% στη Eurobank.

Διαβάστε επίσης – Στεγαστικά Δάνεια: Νέο ράλι σε επιτόκια στην ευρωζώνη

Το timing

Η αλήθεια είναι πως τους τελευταίους μήνες το ενδιαφέρον για τον εγχώριο κλάδο είναι αυξημένο, λόγω των προοπτικών επιστροφής του σε υψηλή και διατηρήσιμη κερδοφορία και δεδομένου του ευνοϊκότερου μακροοικονομικού περιβάλλοντος στην Ελλάδα, σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρωζώνη.

Γι΄ αυτό το λόγο εκτιμούν στο Μέγαρο Μαξίμου πως είναι προς το συμφέρον του Δημοσίου να προχωρήσουν το συντομότερο δυνατόν οι σχετικές συναλλαγές.

Το επιχείρημα ενάντια σε όσους χαρακτηρίζουν χαμηλές τις σημερινές αποτιμήσεις είναι ότι στην τρέχουσα συγκυρία αυξημένης αβεβαιότητας, δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο οι συνθήκες στις αγορές να επιδεινωθούν περαιτέρω.

Σημειώνεται ότι η μελέτη αποεπένδυσης θα περιλαμβάνει μία βεντάλια επιλογών για την επιδιωκόμενη ρευστοποίηση και στη συνέχεια ο εκάστοτε σύμβουλος διάθεσης θα υποδεικνύει τον πλέον συμφέροντα τρόπο για να προχωρήσει η πώληση.

Η λύση του διαγωνισμού

Σύμφωνα με πληροφορίες, για τις Εθνική και Πειραιώς θα προκριθεί η λύση του διαγωνισμού, όπου ο κάθε ενδιαφερόμενος, συμπεριλαμβανομένων του κρατικού Fund της Σαουδικής Αραβίας που ενδιαφέρεται για έως και το 20% της πρώτης και του ION Group που έχει υποβάλλει οικονομική προσφορά για το 27% της δεύτερης, θα μπορεί να καταθέσει την πρότασή του.

Με βάση όσα ορίζει η νομοθεσία, η έκθεση του συμβούλου διάθεσης θα πρέπει να περιλαμβάνει τα εξής:

– Πρόταση συγκεκριμένης συναλλαγής σύμφωνα με τη στρατηγική αποεπένδυσης

– Αποτύπωση και αξιολόγηση των συνθηκών που επικρατούν στην αγορά

– Αιτιολογημένη πρόταση της πλέον ενδεδειγμένης δομής της συναλλαγής

Επιπλέον, η έκθεση θα πρέπει να συνοδεύεται από χρονοδιάγραμμα για τη διάθεση των τίτλων και να προβλέπει όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την τήρησή του.

Οι νέες ανάγκες του κλάδου

Κατά τα άλλα, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΧΣ Ηλίας Ξηρουχάκης, μιλώντας στο 20ο Bank Management Conference, αναφέρθηκε στην ανάγκη επαναπροσδιορισμού του μοντέλου εξυπηρέτησης των πελατών από τις τράπεζες, σε επίπεδο στρατηγικού σχεδιασμού, λειτουργικότητας, συστημάτων, οργανωτικής δομής και εταιρικής κουλτούρας.

«Η έγκαιρη ανταπόκριση στις ανάγκες των πελατών – τόσο τις τρέχουσες όσο και τις μελλοντικές – αποτελεί βασική προϋπόθεση για την επιτυχία κάθε οργανισμού. Η ψηφιακή τεχνολογία έχει επαναστατική επίδραση στις ανάγκες των πελατών, γεγονός που επιβεβαιώθηκε περίτρανα την εποχή της πανδημίας» τόνισε σχετικά.

«Μετά τις αξιοσημείωτες τελευταίες μακροοικονομικές και τραπεζικές επιδόσεις και έχοντας κλείσει έναν προηγούμενο υπερδεκαετή σε διάρκεια οικονομικό κύκλο βαθιάς κρίσης, ήρθε η στιγμή να επαναπροσδιορίσουμε τον ρόλο του πελάτη – τόσο του καταναλωτή όσο και του επιχειρηματία –στο ευρύτερο επιχειρηματικό μοντέλο του τραπεζικού συστήματος, θέτοντας τούτον ως λόγο ύπαρξης και όχι απλώς ως μια προτεραιότητα» υπογράμμισε.

Σύμφωνα με τον κ. Ξηρουχάκη, βρισκόμαστε σε μια εποχή όπου η καινοτομία στον κλάδο της τραπεζικής είναι αναγκαία για να καλύψει τις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις της γενιάς Ζ (generation Z) και όχι μόνο, καθώς και τις νέες οικονομικές και γεωπολιτικές προκλήσεις σε ένα εξαιρετικά ασταθές και ευμετάβλητο περιβάλλον».

10 βασικές προτεραιότητες

Σε αυτά τα πλαίσια, επεσήμανε ότι οι βασικές προτεραιότητες των τραπεζών για το εγγύς μέλλον θα πρέπει να είναι οι εξής:

1. Δημιουργία digital identity πελατών για την καλύτερη κατανόηση των πραγματικών αναγκών τους, εξισορροπώντας την απρόσκοπτη πελατειακή εμπειρία τους με την ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων.

2. Επένδυση σε τεχνολογίες artificial intelligence (AI) για την συλλογή στοιχείων σε πραγματικό χρόνο από πλατφόρμες social media και προγράμματα Voice of the Customer (VOC), ώστε να υπάρχει συνεχής αναπροσαρμογή της ταυτότητας του πελάτη με πραγματικά δεδομένα.

3. Μετάβαση σε συστήματα open banking για APIs και διασύνδεση τους με συστημάτα end-to-end στα τμήματα πιστοδοτήσεων, εξυπηρέτησης πελατών, ελέγχου πιστωτικών κινδύνων, καθυστερήσεων με τα early warning systems , επενδυτικών προϊόντων κλπ , θέτοντας τις απαραίτητες και κατάλληλες δικλίδες ασφαλείας δεδομένων και επίσης τους κατάλληλους ελεγκτικούς μηχανισμούς σε όλες τις γραμμές άμυνας.

4. Απλοποίηση και επιτάχυνση αποφάσεων για νέες πιστοδοτήσεις σε υφιστάμενους ή νέους εταιρικούς πελάτες και ιδιώτες, μειώνοντας το time-to-yes and time-to-cash

5. Μείωση των γραφειοκρατικών λειτουργιών και διασύνδεση με άλλους συνεργαζόμενους φορείς, όπως το δημόσιο, άλλα πιστωτικά ιδρύματα και άλλα σχετικά οικοσυστήματα

6. Προσωποποιημένα προϊόντα – μετάβαση από προϊόντα σχεδιασμένα βάσει πελατειακών υποκατηγοριών, σε προϊόντα προσαρμοσμένα στις εξατομικευμένες ανάγκες της εκάστοτε πελατείας.

7. Βελτιστοποίηση της εμπειρίας των πελατών μέσω της περαιτέρω ενίσχυσης των online καναλιών – όπως λχ. με τον επανασχεδιασμό της διαλειτουργικότητας των επί μέρους υποστηρικτικών συστημάτων και της χρήσης virtual banking assistant, με παράλληλη αξιοποίηση σύγχρονων τηλεφωνικών κέντρων ή/και smart wallets

8. Επιβράβευση των συνεπών πελατών με επιστροφή χρημάτων, αλλά και άλλους τρόπους ενθάρρυνσης της περαιτέρω χρήσης των μέσων πληρωμών, όπως λ.χ μείωση επιτοκίων πιστοδοτήσεων, του ύψους συνδρομών και άλλων προμηθειών.

9. Παροχή μίας ευρύτερης γκάμας προϊόντων και υπηρεσιών όπως και εξειδικευμένων συμβουλών για επενδύσεις, συνταξιοδοτικές λύσεις και ακίνητη περιουσία

10. Δημιουργία συνεργασιών embedded finance με νέους παίκτες της αγοράς, για την ενίσχυση λχ. της προσφοράς πιστώσεων από αλυσίδες λιανικής σε πάσης φύσεως πελάτες τους.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Θεοδωρικάκος: Συνάντηση Σταύρου Καφούνη και εκπροσώπων του κλάδου της γουνοποιίας – Τι συζήτησαν
Επιχειρήσεις |

Συνάντηση Θεοδωρικάκου - Καφούνη με εκπροσώπους του κλάδου της γουνοποιίας - Τι συζητήθηκε

Ο υπουργός κατέγραψε όλα τα αιτήματα της επιτροπής και των πολιτικών εκπροσώπων της Δυτικής Μακεδονίας και δήλωσε της πρόθεση της κυβέρνησης να βοηθήσει τον κλάδο