Βασική προτεραιότητα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να καταστούν οι μεταφορές βιώσιμες και σε αυτό το πλαίσιο, η καινοτομία και η ψηφιακή μετάβαση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της Ψυχόμενης και της Εφοδιαστικής Αλυσίδας συνολικά, τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, μιλώντας στο συνέδριο της Ελληνικής Ένωσης Βιομηχανιών Ψύχους & Logistics.
Διαβάστε επίσης – Ηλεκτροκίνηση: Έρχονται επιδοτήσεις 120 εκατ. ευρώ για ταξί και φορτιστές
«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συμμετέχει στο συγχρηματοδοτούμενο ευρωπαϊκό έργο FENIX, το οποίο αποτελεί την πρώτη πανευρωπαϊκή ομοσπονδιακή αρχιτεκτονική για απρόσκοπτη ανταλλαγή και κοινή χρήση δεδομένων ανάμεσα στις πλατφόρμες και τις υπηρεσίες μεταφορών και εφοδιαστικής. Η υιοθέτηση τέτοιων εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της απόδοσης, προσφέροντας εξοικονόμηση χρόνου και κόστους, ενώ περιορίζει τις εκπομπές άνθρακα μέσω της καλύτερης φόρτωσης και της χρήσης ενεργειακά αποδοτικών τρόπων λειτουργίας για την Ψυχόμενη Αλυσίδα» δήλωσε ο υφυπουργός Μεταφορών.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Το 2035 ίσως να μη σημάνει το τέλος των ρυπογόνων οχημάτων στην ΕΕ
Σε θεσμικό επίπεδο, σημείωσε ότι στην Κυβερνητική Επιτροπή για την Εφοδιαστική, όπου συμμετέχει ως αντιπρόεδρος, πραγματοποιείται σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, η αναδιαμόρφωση του νόμου 4302/2014, με στόχο την αναβάθμιση του περιβάλλοντος παροχής υπηρεσιών Εφοδιαστικής και την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας.
Βιώσιμη εφοδιαστική αλυσίδα
«Εξετάζουμε την ένταξη στο νέο θεσμικό πλαίσιο της έννοιας της Βιώσιμης Εφοδιαστικής Αλυσίδας, έτσι ώστε με την επαρκή πληροφόρηση σχετικά με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις να προκρίνουν πιο βιώσιμες επιλογές παραδόσεων και μετακινήσεων.
Η χρήση “καθαρών τεχνολογιών” είναι κομβικός παράγοντας για τη μεταφορά και τη διανομή αγαθών και εμπορευμάτων εντός του αστικού ιστού, όπως αναδεικνύεται εμφατικά, μάλιστα, στην παρούσα συγκυρία. Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά, ειδικά στην αστική εφοδιαστική αλυσίδα, μειώνοντας το ημερήσιο κόστος των επιχειρήσεων και περιορίζοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της δραστηριότητας, βελτιώνοντας τις συνθήκες μεταφοράς και διανομής των ψυχόμενων προϊόντων» δήλωσε ο κ. Παπαδόπουλος.
Ο υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι η σημερινή κυβέρνηση δημιουργεί τις υποδομές που υποστηρίζουν αυτή την επιλογή, με τον πολλαπλασιασμό των σημείων φόρτισης, τα οποία θα αυξηθούν περαιτέρω, μέσα από τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας των Δήμων, ενώ σημεία φόρτισης μπορούν να εγκατασταθούν και στα νέα “logistic centers»”.
Συμφωνία ΑΤP για μεταφορά ευπαθών τροφίμων
Προσέθεσε ότι στις διεθνείς μεταφορές, η Ελλάδα τηρεί τη συμφωνία ATP, σχετικά με τον εξοπλισμό που χρησιμοποιείται στη μεταφορά των ευπαθών τροφίμων. Συγκεκριμένα, ανέφερε:
«Προβλέπονται συγκεκριμένες απαιτήσεις μόνωσης του εξοπλισμού, στον θάλαμο ή τη δεξαμενή όταν πρόκειται για τα υγρά τρόφιμα, καθώς και τις ψυκτικές συσκευές, η καλύτερη λειτουργία των οποίων περιορίζει και τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Χορηγείται σχετική πιστοποίηση από εργαστήριο του ΕΜΠ, ώστε να εξασφαλίζεται η διατήρηση της ψυκτικής αλυσίδας. Το όχημα πρέπει να φέρει το σχετικό πιστοποιητικό και το Υπουργείο Μεταφορών έχει θεσπίσει και το πλαίσιο διενέργειας των ελέγχων».
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι η μετάβαση σε ένα περιβάλλον λιγότερο ρυπογόνο και ταυτόχρονα, περισσότερο αποδοτικό για τις επιχειρήσεις του κλάδου της Εφοδιαστικής συντελείται ήδη, και η σημερινή κυβέρνηση όχι απλώς συνδράμει σε αυτή την προσπάθεια αλλά προνοεί ώστε η Ελλάδα να πρωταγωνιστήσει στο νέο περιβάλλον.
Πηγή ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον