
Τα πρώτα απτά αποτελέσματα του προγράμματος «Πρόσοψη» μπορούν να δουν, πλέον, στο κέντρο και τις γειτονιές της Αθήνας οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της πόλης. Προσόψεις κτηρίων που μέχρι πρόσφατα ήταν φθαρμένες και σκεπασμένες από το γκρι χρώμα της ρύπανσης, έρχονται ξανά στο φως και αποκτούν χρώμα, μπαίνοντας στον «καμβά» της πρωτεύουσας.
Το πρόγραμμα στοχεύει στην αποκατάσταση των φθορών του χρόνου, στη συντήρηση και στην αναβάθμιση της αισθητικής των προσόψεων των κτηρίων της πρωτεύουσας.
Διαβάστε επίσης: Τουρισμός – Accor: Επιστρέφει στην κανονικότητα η αγορά της Αθήνας
Το ενδιαφέρον των Αθηναίων να «μεταμορφώσουν» τις προσόψεις των κτηρίων τους είναι μεγάλο, σύμφωνα με τον Δήμο Αθηναίων.
Μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί περισσότερες από 400 αιτήσεις, απορροφώντας το 100% του αρχικού προϋπολογισμού της δράσης (1,7 εκατ. ευρώ), ο οποίος αυξήθηκε κατά 1 εκατ. ευρώ, ώστε να ωφεληθούν περισσότεροι πολίτες.
Κάτω από την «ομπρέλα» του προγράμματος έχουν ήδη μπει 223 πολυκατοικίες, 67 μονοκατοικίες και 78 διατηρητέα κτίρια. Οι αιτήσεις υπαγωγής εγκρίνονται εντός ενός μήνα, ενώ ταχύτατα καταβάλλεται και η επιδότηση στους ωφελούμενους μετά την υποβολή των τελικών δικαιολογητικών.
«Πράσινο φως» για εννέα στις δέκα αιτήσεις
Μέχρι τώρα, το 91% των ενδιαφερόμενων, δηλαδή 368 ιδιοκτήτες ακινήτων, έχει ήδη λάβει το «πράσινο φως» προκειμένου να προχωρήσει σε εργασίες αισθητικής και λειτουργικής αναβάθμισης.
Στο πρόγραμμα μπορούν να ενταχθούν όλα τα ιδιωτικά κτήρια εντός του Δήμου Αθηναίων, δηλαδή μονοκατοικίες, διπλοκατοικίες, πολυκατοικίες και διατηρητέα. Προβλέπει μέγιστο ποσό επιδότησης ύψους 6.000 ευρώ ανά κτήριο, ενώ ειδικά για τα διατηρητέα η επιδότηση μπορεί να φτάσει έως και τις 7.200 ευρώ ανά κτίριο.
«Όταν δουλεύουμε όλοι μαζί, μπορούμε να αλλάξουμε ευκολότερα την πόλη μας. Γιατί η αφετηρία για κάθε αλλαγή στην Αθήνα, ξεκινάει από εμάς τους ίδιους. Αυτή η πολυεπίπεδη παρέμβαση, που στοχεύει στην αισθητική αναβάθμιση της πόλης και στην ανάδειξη του κτηριακού της πλούτου, αγκαλιάστηκε από τους Αθηναίους. Κι αυτό, γιατί αναγνωρίστηκε η ανάγκη να δοθεί μια δεύτερη ευκαιρία στα «γερασμένα» κτήρια της πρωτεύουσας, να αποκτήσουν χρώμα, να γίνουν ξανά «ζωντανό» κομμάτι της καθημερινότητας μας», δήλωσε ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.
Πώς και πού υποβάλλονται οι αιτήσεις
Η υποβολή των αιτήσεων βρίσκεται σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί με την εξάντληση των διαθέσιμων πόρων. Οι αιτήσεις και οι σχετικές διαδικασίες πραγματοποιούνται από ιδιώτη μηχανικό, ο οποίος επιλέγεται από τον πολίτη, μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του ΤΕΕ με απόλυτη διαφάνεια και έλεγχο.
Μάλιστα, ο μηχανικός που θα επιλέγει ο ωφελούμενος δεν θα διεκπεραιώνει απλά τη διαδικασία, αλλά θα παρακολουθεί την υλοποίηση των παρεμβάσεων, θα μεριμνά για τη λήψη των απαραίτητων αδειών και εγκρίσεων και θα ελέγχει ποσοτικά και ποιοτικά τις εργασίες που εκτελέστηκαν προκειμένου να καταβληθεί η επιδότηση.
Από την πλευρά τους οι ιδιοκτήτες των κτηρίων που επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα, θα πρέπει υποχρεωτικά να απομακρύνουν ατομικές κεραίες, καθώς και παράνομες διαφημιστικές και επαγγελματικές πινακίδες.


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με τους 40άρηδες Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA