
Η διπλή σύνδεση του μετρό με την Εθνική Οδό μπαίνει σε προτεραιότητα. Η Αττικό Μετρό έχει ήδη στο ραντάρ δύο επεκτάσεις του δικτύου σταθερής τροχιάς προς τα βόρεια. Με στόχος να δοθούν ανάσες σε έναν από τους πιο επιβαρυμένους άξονες της πρωτεύουσας, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναζήτησε την πιο πρόσφορη λύση κι έτσι η επέκταση της Γραμμής 1, του γνωστού μας ηλεκτρικού, από την Κηφισιά ως τη Βαρυμπόμπη βρέθηκε ψηλά στην ατζέντα των νέων επεκτάσεων.
Στην αναμονή για τη μελλοντική βόρεια φάση της νέας Γραμμής 4 προς την Εθνική Οδό, τα βόρεια προάστια της πρωτεύουσας έχουν ανάγκη από μια πιο άμεση λύση. Έτσι, η Αττικό Μετρό μελετά, όπως είπε, μιλώντας στο 5ο Athens Investment Forum, ο διευθύνων σύμβουλος, κ. Νικόλαος Κουρέτας, την υπογειοποίηση του σημερινού σταθμού της Κηφισιάς και τη σύνδεση της Γραμμής 1 με την Εθνική Οδό. Η επέκταση του ηλεκτρικού θα περνά από τη Νέα Ερυθραία και θα καταλήγει στον κόμβο της Βαρυμπόμπης.
Διαβάστε επίσης: Εξάρχεια – Απορρίφθηκε από το ΣτΕ αίτημα κατοίκων να «παγώσουν» τα έργα του Μετρό
Εφόσον ωριμάσει μελετητικά το έργο και βρεθεί η απαραίτητη χρηματοδότηση, τότε ο ηλεκτρικός θα φτάσει γρηγορότερα από κάθε άλλη λύση στην Εθνική. Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται περί τα 200 εκατ. ευρώ.
Βεβαίως, εκεί θα τερματίζει στο μέλλον και η βόρεια επέκταση της Γραμμής 4, η πρώτη φάση της οποίας από το Άλσος Βεΐκου ως το Γουδή ξεκίνησε να κατασκευάζεται. Αρχικά, η πορτοκαλί γραμμή θα συνδεθεί με το Μαρούσι από το Γουδή με επτά νέους σταθμούς. Θα εξυπηρετεί τους δήμους Ψυχικού-Φιλοθέης, Χαλανδρίου και Αμαρουσίου. Στη συνέχεια, θα τραβήξει προς Εθνική Οδό. Το διπλό έργο έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό άνω του 1 δισ. ευρώ.
Ως το τέλος του έτους ο διαγωνισμός για την επέκταση προς Ίλιον
Στην τελική ευθεία βρίσκεται ο διαγωνισμός για την επέκτασης της Γραμμής 2 με τρεις νέους σταθμούς από Ανθούπολη προς Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο. Η νέα επέκταση θα έχει μήκος 4 χλμ. και εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 46.000 κατοίκους των περιοχών από τις οποίες θα διέρχεται και συνολικά 51.000 επιβάτες, μειώνοντας αξιοσημείωτα τον χρόνο που απαιτείται σήμερα για να φτάσουν στο κέντρο της πόλης.
Ο προϋπολογισμός του έργου θα ανέλθει στα 500 εκατ. ευρώ καθώς θα περιλαμβάνει και την επέκταση του αμαξοστασίου του Ελαιώνα, κατά 20.000 τ.μ., με υποδομές συντήρησης τροχαίου υλικού. Όπως εξήγησε ο κ. Κουρέτας, η επέκταση του αμαξοστασίου είναι απαραίτητη, καθώς η εταιρεία προετοιμάζεται με ταχείς ρυθμούς να προκηρύξει στις αρχές του 2023 διαγωνισμό για νέα τρένα που θα ενισχύσουν τις Γραμμές 2 και 3. Το χρονοδιάγραμμα του έργου είναι πενταετές.
Σε επόμενη φάση, σχεδιάζεται η περαιτέρω επέκταση της Γραμμής 2 με τρεις σταθμούς προς Καματερό και Άνω Λιόσια, όπου θα συνδεθεί με τον προαστιακό επί της Αττικής Οδού, και τελική κατάληξη στις Αχαρνές (κέντρο Μενιδίου).
Σε προτεραιότητα βρίσκεται, επίσης, η ωρίμανση του έργου για την υπόγεια σύνδεση του ηλεκτρικού με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, μετά τον σταθμό του Θησείου προς Καλλιθέα, μήκους 5 χλμ., με τέσσερις σταθμούς: Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές και ΚΠΙΣΝ. Το κόστος εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ. Η επόμενη φάση ανάπτυξης της γραμμής θα επεκταθεί προς Παλαιό Φάληρο, κατά μήκος της λεωφόρου Αμφιθέας.
Προετοιμάζεται ακόμη η «νότια» επέκταση της Γραμμής 2 από Ελληνικό, μήκους 4,4 χλμ., με σταθμούς σε Άνω Γλυφάδα, Λεωφόρο Βουλιαγμένης και Γλυφάδα, προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ. Στον προγραμματισμό βρίσκονται ακόμα δύο επεκτάσεις της νέας Γραμμής 4. Πρόκειται για τα τμήματα «Ευαγγελισμός – Άνω Ηλιούπολη», μήκους 4,1 χλμ. με τρεις σταθμούς, και «Άλσος Βεΐκου – Πετρούπολη», μήκους 7,5 χλμ. με έξι σταθμούς σε Νέα Ιωνία, Πευκάκια (ανταπόκριση με Γραμμή 1), Νέα Φιλαδέλφεια, Αγίους Αναργύρους (Πύργος Βασιλίσσης), Ίλιον και Πετρούπολη. Ο συνολικός προϋπολογισμός των δύο έργων υπολογίζεται κοντά στο 1 δισ. ευρώ.


Latest News

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024

Στο μισό τα αποθέματα νερού στην Αττική – Οι μεγάλες απώλειες και τα έργα για την υδροδότηση
Εντείνεται το πρόβλημα με την λειψυδρία στην Αττική – Τα αποθέματα υδάτων σε Μόρνο, Εύηνο, Μαραθώνα και Υλίκη

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας