Η διπλή σύνδεση του μετρό με την Εθνική Οδό μπαίνει σε προτεραιότητα. Η Αττικό Μετρό έχει ήδη στο ραντάρ δύο επεκτάσεις του δικτύου σταθερής τροχιάς προς τα βόρεια. Με στόχος να δοθούν ανάσες σε έναν από τους πιο επιβαρυμένους άξονες της πρωτεύουσας, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναζήτησε την πιο πρόσφορη λύση κι έτσι η επέκταση της Γραμμής 1, του γνωστού μας ηλεκτρικού, από την Κηφισιά ως τη Βαρυμπόμπη βρέθηκε ψηλά στην ατζέντα των νέων επεκτάσεων.
Στην αναμονή για τη μελλοντική βόρεια φάση της νέας Γραμμής 4 προς την Εθνική Οδό, τα βόρεια προάστια της πρωτεύουσας έχουν ανάγκη από μια πιο άμεση λύση. Έτσι, η Αττικό Μετρό μελετά, όπως είπε, μιλώντας στο 5ο Athens Investment Forum, ο διευθύνων σύμβουλος, κ. Νικόλαος Κουρέτας, την υπογειοποίηση του σημερινού σταθμού της Κηφισιάς και τη σύνδεση της Γραμμής 1 με την Εθνική Οδό. Η επέκταση του ηλεκτρικού θα περνά από τη Νέα Ερυθραία και θα καταλήγει στον κόμβο της Βαρυμπόμπης.
Διαβάστε επίσης: Εξάρχεια – Απορρίφθηκε από το ΣτΕ αίτημα κατοίκων να «παγώσουν» τα έργα του Μετρό
Εφόσον ωριμάσει μελετητικά το έργο και βρεθεί η απαραίτητη χρηματοδότηση, τότε ο ηλεκτρικός θα φτάσει γρηγορότερα από κάθε άλλη λύση στην Εθνική. Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται περί τα 200 εκατ. ευρώ.
Βεβαίως, εκεί θα τερματίζει στο μέλλον και η βόρεια επέκταση της Γραμμής 4, η πρώτη φάση της οποίας από το Άλσος Βεΐκου ως το Γουδή ξεκίνησε να κατασκευάζεται. Αρχικά, η πορτοκαλί γραμμή θα συνδεθεί με το Μαρούσι από το Γουδή με επτά νέους σταθμούς. Θα εξυπηρετεί τους δήμους Ψυχικού-Φιλοθέης, Χαλανδρίου και Αμαρουσίου. Στη συνέχεια, θα τραβήξει προς Εθνική Οδό. Το διπλό έργο έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό άνω του 1 δισ. ευρώ.
Ως το τέλος του έτους ο διαγωνισμός για την επέκταση προς Ίλιον
Στην τελική ευθεία βρίσκεται ο διαγωνισμός για την επέκτασης της Γραμμής 2 με τρεις νέους σταθμούς από Ανθούπολη προς Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο. Η νέα επέκταση θα έχει μήκος 4 χλμ. και εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 46.000 κατοίκους των περιοχών από τις οποίες θα διέρχεται και συνολικά 51.000 επιβάτες, μειώνοντας αξιοσημείωτα τον χρόνο που απαιτείται σήμερα για να φτάσουν στο κέντρο της πόλης.
Ο προϋπολογισμός του έργου θα ανέλθει στα 500 εκατ. ευρώ καθώς θα περιλαμβάνει και την επέκταση του αμαξοστασίου του Ελαιώνα, κατά 20.000 τ.μ., με υποδομές συντήρησης τροχαίου υλικού. Όπως εξήγησε ο κ. Κουρέτας, η επέκταση του αμαξοστασίου είναι απαραίτητη, καθώς η εταιρεία προετοιμάζεται με ταχείς ρυθμούς να προκηρύξει στις αρχές του 2023 διαγωνισμό για νέα τρένα που θα ενισχύσουν τις Γραμμές 2 και 3. Το χρονοδιάγραμμα του έργου είναι πενταετές.
Σε επόμενη φάση, σχεδιάζεται η περαιτέρω επέκταση της Γραμμής 2 με τρεις σταθμούς προς Καματερό και Άνω Λιόσια, όπου θα συνδεθεί με τον προαστιακό επί της Αττικής Οδού, και τελική κατάληξη στις Αχαρνές (κέντρο Μενιδίου).
Σε προτεραιότητα βρίσκεται, επίσης, η ωρίμανση του έργου για την υπόγεια σύνδεση του ηλεκτρικού με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, μετά τον σταθμό του Θησείου προς Καλλιθέα, μήκους 5 χλμ., με τέσσερις σταθμούς: Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές και ΚΠΙΣΝ. Το κόστος εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ. Η επόμενη φάση ανάπτυξης της γραμμής θα επεκταθεί προς Παλαιό Φάληρο, κατά μήκος της λεωφόρου Αμφιθέας.
Προετοιμάζεται ακόμη η «νότια» επέκταση της Γραμμής 2 από Ελληνικό, μήκους 4,4 χλμ., με σταθμούς σε Άνω Γλυφάδα, Λεωφόρο Βουλιαγμένης και Γλυφάδα, προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ. Στον προγραμματισμό βρίσκονται ακόμα δύο επεκτάσεις της νέας Γραμμής 4. Πρόκειται για τα τμήματα «Ευαγγελισμός – Άνω Ηλιούπολη», μήκους 4,1 χλμ. με τρεις σταθμούς, και «Άλσος Βεΐκου – Πετρούπολη», μήκους 7,5 χλμ. με έξι σταθμούς σε Νέα Ιωνία, Πευκάκια (ανταπόκριση με Γραμμή 1), Νέα Φιλαδέλφεια, Αγίους Αναργύρους (Πύργος Βασιλίσσης), Ίλιον και Πετρούπολη. Ο συνολικός προϋπολογισμός των δύο έργων υπολογίζεται κοντά στο 1 δισ. ευρώ.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ