Βασική προτεραιότητα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να καταστούν οι μεταφορές βιώσιμες και σε αυτό το πλαίσιο, η καινοτομία και η ψηφιακή μετάβαση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της Ψυχόμενης και της Εφοδιαστικής Αλυσίδας συνολικά, τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, μιλώντας στο συνέδριο της Ελληνικής Ένωσης Βιομηχανιών Ψύχους & Logistics.
Διαβάστε επίσης – Ηλεκτροκίνηση: Έρχονται επιδοτήσεις 120 εκατ. ευρώ για ταξί και φορτιστές
«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συμμετέχει στο συγχρηματοδοτούμενο ευρωπαϊκό έργο FENIX, το οποίο αποτελεί την πρώτη πανευρωπαϊκή ομοσπονδιακή αρχιτεκτονική για απρόσκοπτη ανταλλαγή και κοινή χρήση δεδομένων ανάμεσα στις πλατφόρμες και τις υπηρεσίες μεταφορών και εφοδιαστικής. Η υιοθέτηση τέτοιων εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της απόδοσης, προσφέροντας εξοικονόμηση χρόνου και κόστους, ενώ περιορίζει τις εκπομπές άνθρακα μέσω της καλύτερης φόρτωσης και της χρήσης ενεργειακά αποδοτικών τρόπων λειτουργίας για την Ψυχόμενη Αλυσίδα» δήλωσε ο υφυπουργός Μεταφορών.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Το 2035 ίσως να μη σημάνει το τέλος των ρυπογόνων οχημάτων στην ΕΕ
Σε θεσμικό επίπεδο, σημείωσε ότι στην Κυβερνητική Επιτροπή για την Εφοδιαστική, όπου συμμετέχει ως αντιπρόεδρος, πραγματοποιείται σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, η αναδιαμόρφωση του νόμου 4302/2014, με στόχο την αναβάθμιση του περιβάλλοντος παροχής υπηρεσιών Εφοδιαστικής και την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας.
Βιώσιμη εφοδιαστική αλυσίδα
«Εξετάζουμε την ένταξη στο νέο θεσμικό πλαίσιο της έννοιας της Βιώσιμης Εφοδιαστικής Αλυσίδας, έτσι ώστε με την επαρκή πληροφόρηση σχετικά με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις να προκρίνουν πιο βιώσιμες επιλογές παραδόσεων και μετακινήσεων.
Η χρήση “καθαρών τεχνολογιών” είναι κομβικός παράγοντας για τη μεταφορά και τη διανομή αγαθών και εμπορευμάτων εντός του αστικού ιστού, όπως αναδεικνύεται εμφατικά, μάλιστα, στην παρούσα συγκυρία. Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά, ειδικά στην αστική εφοδιαστική αλυσίδα, μειώνοντας το ημερήσιο κόστος των επιχειρήσεων και περιορίζοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της δραστηριότητας, βελτιώνοντας τις συνθήκες μεταφοράς και διανομής των ψυχόμενων προϊόντων» δήλωσε ο κ. Παπαδόπουλος.
Ο υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι η σημερινή κυβέρνηση δημιουργεί τις υποδομές που υποστηρίζουν αυτή την επιλογή, με τον πολλαπλασιασμό των σημείων φόρτισης, τα οποία θα αυξηθούν περαιτέρω, μέσα από τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας των Δήμων, ενώ σημεία φόρτισης μπορούν να εγκατασταθούν και στα νέα “logistic centers»”.
Συμφωνία ΑΤP για μεταφορά ευπαθών τροφίμων
Προσέθεσε ότι στις διεθνείς μεταφορές, η Ελλάδα τηρεί τη συμφωνία ATP, σχετικά με τον εξοπλισμό που χρησιμοποιείται στη μεταφορά των ευπαθών τροφίμων. Συγκεκριμένα, ανέφερε:
«Προβλέπονται συγκεκριμένες απαιτήσεις μόνωσης του εξοπλισμού, στον θάλαμο ή τη δεξαμενή όταν πρόκειται για τα υγρά τρόφιμα, καθώς και τις ψυκτικές συσκευές, η καλύτερη λειτουργία των οποίων περιορίζει και τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Χορηγείται σχετική πιστοποίηση από εργαστήριο του ΕΜΠ, ώστε να εξασφαλίζεται η διατήρηση της ψυκτικής αλυσίδας. Το όχημα πρέπει να φέρει το σχετικό πιστοποιητικό και το Υπουργείο Μεταφορών έχει θεσπίσει και το πλαίσιο διενέργειας των ελέγχων».
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο υφυπουργός Μεταφορών τόνισε ότι η μετάβαση σε ένα περιβάλλον λιγότερο ρυπογόνο και ταυτόχρονα, περισσότερο αποδοτικό για τις επιχειρήσεις του κλάδου της Εφοδιαστικής συντελείται ήδη, και η σημερινή κυβέρνηση όχι απλώς συνδράμει σε αυτή την προσπάθεια αλλά προνοεί ώστε η Ελλάδα να πρωταγωνιστήσει στο νέο περιβάλλον.
Πηγή ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»