
Αντικρούοντας τις εκκλήσεις πολλών συναδέλφων της για μικρότερες αυξήσεις επιτοκίων προκειμένου να αποφευχθεί η ύφεση, το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Ιζαμπέλ Σνάμπελ, είπε ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να εμποδίσει τις προσπάθειες μείωσης του πληθωρισμού.
Η ΕΚΤ, αποφασισμένη να αντιμετωπίσει το πληθωριστικό ράλι, αύξησε τα επιτόκια κατά 75 μονάδες βάσης -ποσοστό ρεκόρ- στις δύο τελευταίες συνεδριάσεις της, αλλά έκτοτε δεν είναι λίγοι εκείνοι που ζητούν να μπει φρένο στις επιθετικές αυξήσεις.
Διαβάστε επίσης – ΕΚΤ και FED: Το μεγάλο στοίχημα του Δεκεμβρίου
Ωστόσο, η Σνάμπελ, η φωνή με τη μεγαλύτερη επιρροή στο στρατόπεδο των γερακιών, είπε ότι κάτι τέτοιο θα ήταν πρόωρο και θα μπορούσε ακόμη και να αποδειχθεί αντιπαραγωγικό.
«Τα εισερχόμενα δεδομένα μέχρι στιγμής υποδηλώνουν ότι το περιθώριο για επιβράδυνση του ρυθμού προσαρμογών των επιτοκίων παραμένει περιορισμένο, ακόμη και όταν πλησιάζουμε τις εκτιμήσεις για το «ουδέτερο» επιτόκιο», είπε σε εκδήλωση στο Λονδίνο.
«Ο εξαιρετικά μεγάλος βαθμός αβεβαιότητας που περιβάλλει τέτοιες εκτιμήσεις υποδηλώνει ότι δεν μπορούν να χρησιμεύσουν ως κριτήριο για να ενημερώσουν τον κατάλληλο ρυθμό προσαρμογών των επιτοκίων. Αντίθετα, η πολιτική πρέπει να παραμείνει εξαρτημένη από τα δεδομένα».
Διαβάστε επίσης: Ξέρουν τι κάνουν;
Προσδοκίες
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, ο Αυστριακός Robert Holzmann, επίσης από το στρατόπεδο των γερακιών, υποστήριξε μια περαιτέρω αύξηση κατά 75 μονάδες βάσης, αλλά ο Ολλανδός Klaas Knot και ο Γερμανός Joachim Nagel φάνηκαν ανοιχτοί σε μια αύξηση 50 μονάδων βάσης, κάτι που φαίνεται να υποστηρίζουν και οι χρηματοπιστωτικές αγορές.
Μιλώντας στο Μιλάνο λίγο πριν από την Σνάμπελ, ο αντιπρόεδρος της ΕΚΤ Λουίς ντε Γκίντος είπε ότι η επόμενη κίνηση θα εξαρτηθεί από τα δεδομένα, προσθέτοντας ωστόσο ότι δεν αναμένει ότι ο πληθωρισμός στην ευρωζώνη θα αυξηθεί πολύ περισσότερο. Τον Οκτώβριο έφτασε στο 10,6%.
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της ζώνης του ευρώ δηλώνουν απερίφραστα ότι τα επιτόκια πρέπει να αυξηθούν περαιτέρω, αλλά δεν μπορούν να συμφωνήσουν πλήρως για τον τελικό προορισμό ή τον ρυθμό αύξησή τους, όπως έδειξαν και τα πρακτικά τις τελευταίας συνεδρίασης.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς