
Από χαρτί υγείας, ασφάλειες αυτοκινήτων και σκυλοτροφές μέχρι αεροπορικά εισιτήρια, 75άρες τηλεοράσεις, ψησταριές και αλυσίδες χιονιού, οι «μαύρες» προσφορές έχουν κατακλύσει τα φυσικά και online καταστήματα, με όλο το λιανεμπόριο να ζει σε ρυθμούς Black Friday.
Αν και η «Μαύρη Παρασκευή» έχει φτάσει να γίνει «Μαύρος Νοέμβριος», αφού οι προσφορές έχουν ξεκινήσει ήδη από τις 13 Νοεμβρίου και θα συνεχιστούν από αρκετές επιχειρήσεις μέχρι και τη Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου, που «γιορτάζεται» η Cyber Monday, σήμερα αναμένεται η κορύφωση της αγοραστικής κίνησης, με τις εμπορικές επιχειρήσεις να διατηρούν υψηλές προσδοκίες.
Διαβάστε επίσης: Black Friday – Cyber Monday: Τέσσερα tips για ασφαλές shopping
Την αισιοδοξία ενισχύει το γεγονός ότι τη σημερινή Black Friday θα διαδεχθεί το… Black Weekend καθώς την Κυριακή 27 Νοεμβρίου τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά, ενώ ακολουθεί η Cyber Monday στις 28 Νοεμβρίου, ημέρα μεγάλων προσφορών αποκλειστικά για ηλεκτρονικές αγορές.
Επιπλέον εφέτος, μετά από δύο χρόνια περιορισμών λόγω της πανδημίας, το στριμωξίδι επιτρέπεται, με το λιανεμπόριο να ποντάρει στις λεγόμενες «αυθόρμητες» αγορές, καθώς αυτές προσφέρουν τα επιπλέον έσοδα και κέρδη.
Διαβάστε επίσης: Black Friday: Μόνο το 20% των καταναλωτών θα αγοράσουν κάτι στη Black Friday – Πόσα θα ξοδέψουν
Μειώσεις τιμών… μαύρου χρώματος, δεν βρίσκει κάποιος μόνο στις αλυσίδες προϊόντων τεχνολογίας και ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, οι οποίες κάθε χρόνο δίνουν το ρυθμό στο εκπτωτικό event της Black Friday, αλλά και σε αλυσίδες καλλυντικών, παιχνιδιών, προϊόντων οικιακού εξοπλισμού, εποχικών ειδών, παιδικών ρούχων, αθλητικής ένδυσης και υπόδησης, αλλά και της λοιπής ένδυσης.
Συμμετοχή υπάρχει και από πολλές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ενώ «μαύρες» έχουν «βάψει» τις φυσικές ή ηλεκτρονικές τους βιτρίνες και χιλιάδες μικρά καταστήματα.
Τζίρος 300 εκατ. ευρώ
Ο τζίρος του τριημέρου από τη Black Friday έως και τη Cyber Monday υπολογίζεται ότι μπορεί να φτάσει στα 300 εκατ. ευρώ με 3 εκατ. συναλλαγές.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), φέτος εκτιμάται ότι η καταναλωτική δαπάνη για αγορές την Black Friday θα διαμορφωθεί σε επίπεδα άνω των 120 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ποσό 50% υψηλότερο από μία «κανονική» Παρασκευή του Νοεμβρίου.
Βεβαίως στο «ταμείο» εξαρτάται από τα ποσοστά των εκπτώσεων που θα κάνουν οι επιχειρήσεις και το πόσο πραγματικά θα πέσουν οι τιμές, καθώς οι καταναλωτές έχοντας πλέον την ευκαιρία να συγκρίνουν την εξέλιξη των τιμών ψηφιακά είναι περισσότερο υποψιασμένοι.
Τα κριτήρια των καταναλωτών
Με βάση έρευνες σε παγκόσμιο επίπεδο, οι καταναλωτές εστιάζουν σε τρεις παράγοντες για την τελική αγορά των προϊόντων.
Οι δύο είναι διαχρονικοί: η τιμή και η ποιότητα, ειδικά σήμερα που οι πληθωριστικές πιέσεις δεν αφήνουν και πολλές επιλογές.
Ωστόσο, επειδή οι τιμές πολλών προϊόντων δεν παρουσιάζουν μεγάλη απόκλιση μεταξύ τους, δείχνουν μια σαφή προτίμηση στο πιο ακριβό προϊόν, που είναι καλύτερο ποιοτικά και θα διαρκέσει περισσότερο.
Εξακολουθεί η Black Friday να είναι συναρπαστική;
Η ομάδα της Picodi έλεγξε τα στατιστικά στοιχεία αναζήτησης των προσφορών της Black Friday στην Ελλάδα και παγκοσμίως και ανέλυσε τα στατιστικά των πωλήσεων σε διαφορετικές ημέρες και ώρες της Black Friday και της Black Week, καθώς και το πώς έχει αλλάξει το ενδιαφέρον για τις πωλήσεις της «Μαύρης Παρασκευής», χρησιμοποιώντας δεδομένα από το Google Trends και ως σημείο αναφοράς το προπανδημικό έτος 2019.
Σε ένα συντριπτικό αριθμό χωρών, ο αριθμός των αναζητήσεων που σχετίζονται με τη «Μαύρη Παρασκευή» μειώθηκε.
Η μεγαλύτερη μείωση ενδιαφέροντος σημειώθηκε στην Τουρκία (−81%), τη Νιγηρία (−67%), την Κολομβία (−63%), τη Ρωσία (−58%) και την Πολωνία (−54%).
Στην Ελλάδα το ενδιαφέρον για τη Black Friday μειώθηκε κατά 48%. Αυτό πιθανότατα σχετίζεται όχι μόνο με την πανδημία και την οικονομική αστάθεια, αλλά και με την υπερβολική χρήση των ονομάτων «Black Friday» και «Black Week» για πωλήσεις εκτός από αυτές του τέλους Νοεμβρίου.
Ωστόσο, υπάρχουν χώρες στις οποίες, παρά την πανδημία, οι αγοραστές έψαχναν πιο συχνά για προσφορές της Black Friday. Αυτές οι χώρες είναι η Χιλή (+33%), η Ιαπωνία (+22%) και η Φινλανδία (+1%).
Τριπλασιασμός των e-πωλήσεων
Αν και η Black Friday δεν τραβάει τόσο την προσοχή όσο παλιά, οι εκπτώσεις τα τέλη Νοεμβρίου συνεχίζουν να είναι μια από τις πιο καυτές περιόδους στο ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο.
Στις 26 Νοεμβρίου 2021, ο αριθμός των πωλήσεων ήταν 359% υψηλότερος σε σύγκριση με μια κανονική ημέρα και τις υπόλοιπες ημέρες της λεγόμενης Μαύρης Εβδομάδας, οι πωλήσεις ήταν μεταξύ 86% και 289% υψηλότερες.
Στις χώρες όπου δραστηριοποιείται η Picodi, ο αριθμός των πωλήσεων αυξήθηκε κατά μέσο όρο κατά 320% τη Μαύρη Παρασκευή.
Δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων
Μεταξύ των κάτοικων της Ελλάδας που συμμετείχαν στις εκπτώσεις τα τέλη Νοεμβρίου, οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες ήταν είδη ένδυσης και υπόδησης, ταξίδια, είδη εσωτερικής διακόσμησης, take away food, παιδικά είδη.
Η μέση αξία του καλαθιού ήταν 65 ευρώ και η έκπτωση ήταν 47%, γεγονός που επέτρεπε στους αγοραστές να εξοικονομήσουν 58 ευρώ κατά μέσο όρο.
Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι το ποσοστό έκπτωσης που δηλώνουν τα καταστήματα αφορούσε συνήθως μια μικρή γκάμα και αριθμό πωλούμενων προϊόντων.
Με βάση την αγοραστική δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της ημέρας, οι Έλληνες επιλέγουν να ψωνίσουν απόγευμα προς βράδυ από τα ηλεκτρονικά καταστήματα με τις ώρες αιχμής να είναι μεταξύ 9:00 μ.μ. και 11 μ.μ.


Latest News

ΔΥΠΑ: Έναρξη υποβολής προτάσεων για νέα δράση κατάρτισης σε κλάδους αιχμής
H υποβολή προτάσεων ξεκινά σήμερα και η προθεσμία υποβολής θα λήξει την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025, σύμφωνα με την πρόσκληση της ΔΥΠΑ

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς