
Για τη μείωση των διοδίων στην Αττική Οδό καθώς και την αναλογική χρέωση διοδίων που σχεδιάζεται, μίλησε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Open, ενώ ανέλυσε το πρόγραμμα έργων που βρίσκεται σε εξέλιξη σε όλη τη χώρα.
«Η κυβέρνηση αποφάσισε ότι η Αττικής Οδός είναι ένας σημαντικός αυτοκινητόδρομος και θα πρέπει να μειωθεί το διόδιο. Η απόφαση αυτή εντάσσεται στην προσπάθεια που γίνεται για την αντιμετώπιση του κόστους διαβίωσης καθώς η κυβέρνηση αντιμετωπίζει με υπευθυνότητα και συνέπεια τα ζητήματα που απασχολούν τον πολίτη» τόνισε ο κ. Καραγιάννης.
Διαβάστε επίσης – Αττική Οδός: Στα 2,5 ευρώ τα διόδια, επιβεβαιώνει ο Καραμανλής
Όπως εξήγησε ο Υφυπουργός Υποδομών «μόλις τελειώσει η τρέχουσα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, τον Οκτώβριο του 2024, τα διόδια θα μειωθούν στα 2,50 ευρώ ανά διέλευση».
Σχετικά με τα διόδια στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι «όπου μας δίνεται η δυνατότητα κάνουμε μείωση, όπου μπορούμε τα συγκρατούμε, είμαστε σε διαρκή επαφή – διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους».
Διαβάστε επίσης: Αττική Οδός: Στα 2,5 ευρώ τα διόδια με τη νέα σύμβαση παραχώρησης
Προανήγγειλε, μάλιστα, ότι «το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν ανακοινώσεις σχετικά με το σχέδιο για αναλογική χρέωση στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας».
Αναφορικά με τις αποζημιώσεις στους πολίτες που είχαν εγκλωβιστεί στην Αττική Οδό εξαιτίας του χιονιού, ο κ. Καραγιάννης έκανε γνωστό ότι «περίπου 3.500 πολίτες έχουν λάβει την αποζημίωση των 2.000 ευρώ και εκκρεμούν λόγω δικαιολογητικών περίπου 500 αιτήσεις, ενώ στη Δικαιοσύνη έχουν προσφύγει 60 πολίτες».
Ο συνολικός σχεδιασμός για την Αττική
Στη συνέχεια, ο Υφυπουργός Υποδομών μίλησε για τα έργα της Αττικής που έχουν στόχο να προσφέρουν λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που ταλαιπωρεί το Λεκανοπέδιο.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «έχουν ήδη αναπτυχθεί τα εργοτάξια στους 15 σταθμούς της νέας Γραμμής 4 του Μετρό» και υπογράμμισε τη σημαντική συμβολή που θα έχει στις μετακινήσεις.
«Με τη Γραμμή 4 του Μετρό θα εξυπηρετούμε τον βαρύ αστικό ιστό και θα πυκνώσουμε τους σταθμούς μετρό στην Αθήνα, κάτι που έχει ανάγκη η πόλη» σημείωσε ο Υφυπουργός Υποδομών.
Επέμεινε στην αξία των Μέσων Σταθερής Τροχιάς, φέρνοντας ως παράδειγμα το Μετρό στον Πειραιά που «άλλαξε το κυκλοφοριακό», όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Καραγιάννης, υπογραμμίζοντας ότι «από 1 έως 20 Νοεμβρίου πάνω από 450.000 πολίτες έχουν χρησιμοποιήσει τους νέους σταθμούς».
Όπως επισήμανε ο Υφυπουργός Υποδομών, «το επόμενο διάστημα θα δημοπρατήσουμε την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον με τρεις σταθμούς, ένα σημαντικό έργο περίπου 500 εκατ. ευρώ που έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης τα 5 χρόνια».
Επιπλέον, «θα προκηρυχθεί τις επόμενες ημέρες ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής» σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών.
Ο κ. Καραγιάννης σχολίασε ότι «η υπερδεκαετής κρίση μας άφησε αρκετά πίσω στα έργα υποδομών. Αυτό άλλαξε καθώς τα τελευταία 3,5 χρόνια έχουμε σχεδιάσει και υλοποιούμε ένα πρόγραμμα έργων που η χώρα είχε να δει από τη δεκαετία του ‘90».
«Προσπαθούμε να επιλύσουμε τα προβλήματα που δημιούργησε η απουσία έργων υποδομών, χρειάζεται χρόνος, αλλά θα τα καταφέρουμε» υπογράμμισε.
Ερωτηθείς για το κυκλοφοριακό στον Κηφισό, ο Υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι «εξετάζουμε με την Περιφέρεια Αττικής, στην οποία ανήκει η διοικητική αρμοδιότητα του δρόμου, λύσεις και κυρίως σημειακές παρεμβάσεις που θα απαλύνουν το πρόβλημα».
«Αυτό που χρειάζεται για να λυθεί το κυκλοφοριακό είναι επέκταση του δικτύου Μετρό και του Προαστιακού, νέα λεωφορεία, σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι» πρόσθεσε ο κ. Καραγιάννης.
Σε αυτή την κατεύθυνση «έχουμε ήδη δημοπρατήσει τη μεγαλύτερη αστική σήραγγα, την επέκταση της Λ. Κύμης και σύνδεσή της με την ΠΑΘΕ, ενώ προχωράμε το προσεχές διάστημα στη δημοπράτηση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω, ενώ σύντομα θα ανακοινώσουμε και το σχέδιο για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού», επισήμανε ο κ. Καραγιάννης.
«Το ζητούμενο με την Πατρών-Πύργου δεν ήταν πότε θα γίνει αλλά αν θα γίνει»
Ακολούθως, ο Υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους που προχωρούν στην υπόλοιπη χώρα. Στον απόηχο της επίσκεψης με τον Πρωθυπουργό σε εργοτάξιο της Πατρών – Πύργου, ο κ. Καραγιάννης σχολίασε ότι «το ζητούμενο με τον νέο αυτοκινητόδρομο δεν ήταν πότε θα γίνει αλλά αν θα γίνει και σήμερα έχουμε εργοτάξια και βρισκόμαστε τρεις μήνες νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα».
«Πιστεύω, μάλιστα, ότι θα φτάσουμε να είμαστε και έξι μήνες νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα που προβλέπεται στη σύμβαση και συνεπώς να παραδώσουμε σε λειτουργία το έργο αρκετά νωρίτερα» εκτίμησε ο κ. Καραγιάννης.
Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών «παράλληλα “τρέχει” η υλοποίηση του ΒΟΑΚ στην Κρήτη και του Ε65 στην Κεντρική Ελλάδα».
Σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραγιάννης έκανε ιδιαίτερη μνεία στο Flyover «που θα διπλασιάσει τον όγκο των οχημάτων που θα εξυπηρετούνται και μαζί με το Μετρό που θα παραδοθεί στο τέλος του 2023 η πόλη θα έχει την εικόνα που της αξίζει».
Κλείνοντας ο κ. Καραγιάννης επισήμανε ότι «όχι μόνο προχωράμε με συνέπεια στην υλοποίηση του προγράμματός μας αλλά είμαστε και από τις κυβερνήσεις που παραδίδουν τα έργα νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα».


Latest News

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού

Η ΑΒΑΞ ξεκινά την επέκταση των εγκαταστάσεων της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο
Η πρώτη φάση του σχεδίου έχει προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρω.

Σύμβουλος της AKTOR στην αναβάθμιση των εστιών στο πανεπιστήμιο Κρήτης
Το έργο, που υπεγράφη στις 27 Μαρτίου, συνολικού προϋπολογισμού 255 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει την κατασκευή 4.846 συνολικά κλινών σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο

Υπουργείο Υποδομών: Ανοίγει ξανά η γέφυρα Χειμωνικού στην Κεφαλονιά
Τίθεται σε κυκλοφορία η γέφυρας Χειμωνικού στην Κεφαλονιά μετά την καταστροφή από την κακοκαιρία «Ιανός»

Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών»
Το έργο, την ένταξη του οποίου υπέγραψε ο Νίκος Παπαθανάσης, είναι συνολικού μήκους περίπου 28 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 238.430.480 ευρώ