Σημαντικές διαφοροποιήσεις καταγράφουν οι ευρωπαϊκές εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου τους τελευταίους μήνες, με τα στοιχεία να επιβεβαιώνουνεκτιμήσεις που αναφέρουν ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση διαφοροποιεί αισθητά τις ενεργειακές πηγές της σε σύγκριση με την κατάσταση που επικρατούσε πριν από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων στα ύψη, των capes «βυθίζονται» [γραφήματα]
Παράλληλα και ο ευρωπαϊκός στόλος δεξαμενόπλοιων εγκαταλείπει σταδιακά το ρωσικό πετρέλαιο ενόψει και της επιβολής πλαφόν από την 5ηΔεκεμβρίου από ΕΕ και ΗΠΑ και επεκτείνει τις δραστηριότητές τουστον υπόλοιπο κόσμο. Ομως οι εξελίξεις αυτές είναι θετικές για τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων καθώς αυξάνουν τις αποστάσεις από και προς τις οποίες μεταφέρεται το πετρέλαιο και συνεπώς αυξάνεται και η ζήτηση για πλοία.
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Απέκτησαν 234 πλοία σε 11 μήνες οι έλληνες εφοπλιστές
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία αποτίμησης πλοίωνVessels Value, η Ρωσία έχει ήδη αρχίσει να μετατοπίζει τις εξαγωγές αργού πετρελαίου της προς την Ασία καθώς εντοπίζονταιαλλαγές στα «μοτίβα» εμπορικών ροών.
Στην πρώτη θέση η Ολλανδία
Ενδεικτικά ηVV αναφέρει ότι από τους 10 κορυφαίους εξαγωγικούς προορισμούς του ρωσικού πετρελαίου από την έναρξη της πολεμικής σύγκρουσης, η Ολλανδία παρέμεινε στην πρώτη θέση. Ωστόσο, οι όγκοι των εξαγωγών μειώθηκαν σημαντικά και από 407 ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν προς την εν λόγω χώρα την περίοδο μεταξύ Μαρτίου και Οκτωβρίου 2021, φέτος πραγματοποιήθηκαν την ίδια περίοδο 376 ταξίδια. Από την άλλη πλευρά, τα φορτία προς την Κίνα, μια χώρα που χαρακτηρίζεται ως δεύτερος πιο δημοφιλής προορισμός των ρωσικών εξαγωγών αργού, έχουν αυξηθεί από το 2021 κατά 52% σε 344 διαδρομές. Ομοίως, τα ταξίδια προς την Τουρκία, που κατατάσσεται στην τρίτη θέση, έχουν αυξηθεί κατά 30% φτάνοντας τα 283 φορτία. Τέλος, η Ινδία, η οποία το 2021 δεν περιλαμβανόταν σε κάποια λίστα κατάταξης λόγω του πολύ μικρού αριθμού φορτίων, φέτος βρέθηκε στην τέταρτη θέση με συνολικά 238 ταξίδια.
Οσον αφορά το μερίδιο αγοράς των ευρωπαϊκών δεξαμενόπλοιων στις εισαγωγές των χωρών-μελών της ΕΕ, τον Μάρτιο του 2021 πάνω από το ένα τέταρτο των φορτίων ήταν από τη Ρωσία με το μερίδιο να φτάνει το 28%, ή 17 εκατ. τόνους, με το υπόλοιπο 72% να προέρχεται από τον υπόλοιπο κόσμο. Ωστόσο, μέχρι τον Οκτώβριο του 2022, τα φορτία που προορίζονται για την Ευρώπη και είναι εισαγωγές από τη Ρωσία έχουν μειωθεί σημαντικά παρά το γεγονός ότι επιτρέπονται ακόμη οι εισαγωγές. Ετσι το μερίδιό τους έχει υποχωρήσει κατά 33% στα 11 εκατ. τόνους, ή στο 13% (μερίδιο αγοράς), με το 87% να προέρχεται από πηγές από τον υπόλοιπο κόσμο.
Ανάλογες είναι οι εξελίξεις και στην αγορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Τον Μάρτιο του 2021, η ευρωπαϊκή αγοράLNG (το 2021 περίπου το 90% του ρωσικού φυσικού αερίου προερχόταν μέσω αγωγών) κατά 21% ήταν από ρωσικές εισαγωγές και το 79% από τον υπόλοιπο κόσμο. Ομως στα τέλη Οκτωβρίου του 2022, η ευρωπαϊκές εισαγωγές LNG από Ρωσία έχουν μειωθεί στο 11%, με τις εισαγωγές από τον υπόλοιπο κόσμο να φτάνουν στο 89%.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International