![Ο ευρωπαϊκός στόλος δεν… φορτώνει ρωσικό πετρέλαιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/drop-of-diesel.jpg)
Σημαντικές διαφοροποιήσεις καταγράφουν οι ευρωπαϊκές εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου τους τελευταίους μήνες, με τα στοιχεία να επιβεβαιώνουνεκτιμήσεις που αναφέρουν ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση διαφοροποιεί αισθητά τις ενεργειακές πηγές της σε σύγκριση με την κατάσταση που επικρατούσε πριν από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων στα ύψη, των capes «βυθίζονται» [γραφήματα]
Παράλληλα και ο ευρωπαϊκός στόλος δεξαμενόπλοιων εγκαταλείπει σταδιακά το ρωσικό πετρέλαιο ενόψει και της επιβολής πλαφόν από την 5ηΔεκεμβρίου από ΕΕ και ΗΠΑ και επεκτείνει τις δραστηριότητές τουστον υπόλοιπο κόσμο. Ομως οι εξελίξεις αυτές είναι θετικές για τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων καθώς αυξάνουν τις αποστάσεις από και προς τις οποίες μεταφέρεται το πετρέλαιο και συνεπώς αυξάνεται και η ζήτηση για πλοία.
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Απέκτησαν 234 πλοία σε 11 μήνες οι έλληνες εφοπλιστές
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία αποτίμησης πλοίωνVessels Value, η Ρωσία έχει ήδη αρχίσει να μετατοπίζει τις εξαγωγές αργού πετρελαίου της προς την Ασία καθώς εντοπίζονταιαλλαγές στα «μοτίβα» εμπορικών ροών.
Στην πρώτη θέση η Ολλανδία
Ενδεικτικά ηVV αναφέρει ότι από τους 10 κορυφαίους εξαγωγικούς προορισμούς του ρωσικού πετρελαίου από την έναρξη της πολεμικής σύγκρουσης, η Ολλανδία παρέμεινε στην πρώτη θέση. Ωστόσο, οι όγκοι των εξαγωγών μειώθηκαν σημαντικά και από 407 ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν προς την εν λόγω χώρα την περίοδο μεταξύ Μαρτίου και Οκτωβρίου 2021, φέτος πραγματοποιήθηκαν την ίδια περίοδο 376 ταξίδια. Από την άλλη πλευρά, τα φορτία προς την Κίνα, μια χώρα που χαρακτηρίζεται ως δεύτερος πιο δημοφιλής προορισμός των ρωσικών εξαγωγών αργού, έχουν αυξηθεί από το 2021 κατά 52% σε 344 διαδρομές. Ομοίως, τα ταξίδια προς την Τουρκία, που κατατάσσεται στην τρίτη θέση, έχουν αυξηθεί κατά 30% φτάνοντας τα 283 φορτία. Τέλος, η Ινδία, η οποία το 2021 δεν περιλαμβανόταν σε κάποια λίστα κατάταξης λόγω του πολύ μικρού αριθμού φορτίων, φέτος βρέθηκε στην τέταρτη θέση με συνολικά 238 ταξίδια.
Οσον αφορά το μερίδιο αγοράς των ευρωπαϊκών δεξαμενόπλοιων στις εισαγωγές των χωρών-μελών της ΕΕ, τον Μάρτιο του 2021 πάνω από το ένα τέταρτο των φορτίων ήταν από τη Ρωσία με το μερίδιο να φτάνει το 28%, ή 17 εκατ. τόνους, με το υπόλοιπο 72% να προέρχεται από τον υπόλοιπο κόσμο. Ωστόσο, μέχρι τον Οκτώβριο του 2022, τα φορτία που προορίζονται για την Ευρώπη και είναι εισαγωγές από τη Ρωσία έχουν μειωθεί σημαντικά παρά το γεγονός ότι επιτρέπονται ακόμη οι εισαγωγές. Ετσι το μερίδιό τους έχει υποχωρήσει κατά 33% στα 11 εκατ. τόνους, ή στο 13% (μερίδιο αγοράς), με το 87% να προέρχεται από πηγές από τον υπόλοιπο κόσμο.
Ανάλογες είναι οι εξελίξεις και στην αγορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Τον Μάρτιο του 2021, η ευρωπαϊκή αγοράLNG (το 2021 περίπου το 90% του ρωσικού φυσικού αερίου προερχόταν μέσω αγωγών) κατά 21% ήταν από ρωσικές εισαγωγές και το 79% από τον υπόλοιπο κόσμο. Ομως στα τέλη Οκτωβρίου του 2022, η ευρωπαϊκές εισαγωγές LNG από Ρωσία έχουν μειωθεί στο 11%, με τις εισαγωγές από τον υπόλοιπο κόσμο να φτάνουν στο 89%.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του