Σημαντικές διαφοροποιήσεις καταγράφουν οι ευρωπαϊκές εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου τους τελευταίους μήνες, με τα στοιχεία να επιβεβαιώνουνεκτιμήσεις που αναφέρουν ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση διαφοροποιεί αισθητά τις ενεργειακές πηγές της σε σύγκριση με την κατάσταση που επικρατούσε πριν από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων στα ύψη, των capes «βυθίζονται» [γραφήματα]
Παράλληλα και ο ευρωπαϊκός στόλος δεξαμενόπλοιων εγκαταλείπει σταδιακά το ρωσικό πετρέλαιο ενόψει και της επιβολής πλαφόν από την 5ηΔεκεμβρίου από ΕΕ και ΗΠΑ και επεκτείνει τις δραστηριότητές τουστον υπόλοιπο κόσμο. Ομως οι εξελίξεις αυτές είναι θετικές για τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων καθώς αυξάνουν τις αποστάσεις από και προς τις οποίες μεταφέρεται το πετρέλαιο και συνεπώς αυξάνεται και η ζήτηση για πλοία.
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Απέκτησαν 234 πλοία σε 11 μήνες οι έλληνες εφοπλιστές
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία αποτίμησης πλοίωνVessels Value, η Ρωσία έχει ήδη αρχίσει να μετατοπίζει τις εξαγωγές αργού πετρελαίου της προς την Ασία καθώς εντοπίζονταιαλλαγές στα «μοτίβα» εμπορικών ροών.
Στην πρώτη θέση η Ολλανδία
Ενδεικτικά ηVV αναφέρει ότι από τους 10 κορυφαίους εξαγωγικούς προορισμούς του ρωσικού πετρελαίου από την έναρξη της πολεμικής σύγκρουσης, η Ολλανδία παρέμεινε στην πρώτη θέση. Ωστόσο, οι όγκοι των εξαγωγών μειώθηκαν σημαντικά και από 407 ταξίδια που πραγματοποιήθηκαν προς την εν λόγω χώρα την περίοδο μεταξύ Μαρτίου και Οκτωβρίου 2021, φέτος πραγματοποιήθηκαν την ίδια περίοδο 376 ταξίδια. Από την άλλη πλευρά, τα φορτία προς την Κίνα, μια χώρα που χαρακτηρίζεται ως δεύτερος πιο δημοφιλής προορισμός των ρωσικών εξαγωγών αργού, έχουν αυξηθεί από το 2021 κατά 52% σε 344 διαδρομές. Ομοίως, τα ταξίδια προς την Τουρκία, που κατατάσσεται στην τρίτη θέση, έχουν αυξηθεί κατά 30% φτάνοντας τα 283 φορτία. Τέλος, η Ινδία, η οποία το 2021 δεν περιλαμβανόταν σε κάποια λίστα κατάταξης λόγω του πολύ μικρού αριθμού φορτίων, φέτος βρέθηκε στην τέταρτη θέση με συνολικά 238 ταξίδια.
Οσον αφορά το μερίδιο αγοράς των ευρωπαϊκών δεξαμενόπλοιων στις εισαγωγές των χωρών-μελών της ΕΕ, τον Μάρτιο του 2021 πάνω από το ένα τέταρτο των φορτίων ήταν από τη Ρωσία με το μερίδιο να φτάνει το 28%, ή 17 εκατ. τόνους, με το υπόλοιπο 72% να προέρχεται από τον υπόλοιπο κόσμο. Ωστόσο, μέχρι τον Οκτώβριο του 2022, τα φορτία που προορίζονται για την Ευρώπη και είναι εισαγωγές από τη Ρωσία έχουν μειωθεί σημαντικά παρά το γεγονός ότι επιτρέπονται ακόμη οι εισαγωγές. Ετσι το μερίδιό τους έχει υποχωρήσει κατά 33% στα 11 εκατ. τόνους, ή στο 13% (μερίδιο αγοράς), με το 87% να προέρχεται από πηγές από τον υπόλοιπο κόσμο.
Ανάλογες είναι οι εξελίξεις και στην αγορά του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Τον Μάρτιο του 2021, η ευρωπαϊκή αγοράLNG (το 2021 περίπου το 90% του ρωσικού φυσικού αερίου προερχόταν μέσω αγωγών) κατά 21% ήταν από ρωσικές εισαγωγές και το 79% από τον υπόλοιπο κόσμο. Ομως στα τέλη Οκτωβρίου του 2022, η ευρωπαϊκές εισαγωγές LNG από Ρωσία έχουν μειωθεί στο 11%, με τις εισαγωγές από τον υπόλοιπο κόσμο να φτάνουν στο 89%.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς