
Εξόχως θετικός περιγράφηκε ο απολογισμός της τρέχουσας τουριστικής χρονιάς για την Ελλάδα από τους επικεφαλής του τουριστικού κλάδου, καθώς σύσωμος έδωσε το “παρών” στην ετήσια τακτική γενική συνέλευση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, η οποία πραγματοποιήθηκε στον συνεδριακό χώρο του Metropolitan Expo, όπου σήμερα άνοιξε τις πύλες της η τουριστική έκθεση Xenia.
Στην παρέμβασή του ο πρόεδρος του ΞΕΕ, Αλέξανδρος Βασιλικός, εγκαινιάζοντας την δεύτερη θητεία του στην προεδρεία του ΞΕΕ, υπογράμμισε ότι μετά από δύσκολες συγκυρίες πιστοποιείται η ξεκάθαρη συνεισφορά του ξενοδοχειακού κλάδου στην επίτευξη της φετινής πολύ καλής χρονιάς. “Εφαρμόσαμε τα υγειονομικά πρωτόκολα κατά τρόπο εξαιρετικό κάτι που συνέβαλε στην υγειονομική ασφάλεια του προορισμού συνολικά”, ανάφερε μεταξύ άλλων ο κ. Βασιλικός.
Αύξηση κόστους – έλλειψη προσωπικού
Αναφερόμενος στις μεγάλες προκλήσεις που έχει να διαχειριστεί ο κλάδος των ξενοδοχείων ο κ. Βασιλικός στάθηκε στην αύξηση του ενεργειακού κόστους (το ρεύμα αυξήθηκε κατά 100%), στην αύξηση των προμηθειών κατά 40%, αλλά και την έλλειψη του προσωπικού, που πρβλέπεται επιδείνωση του προβλήματος, αν δεν ληφθούν μέτρα, όπως εξήγησε ο κ. Βασιλικός. Μάλιστα οι ελλείψεις σε προσωπικό υπολογίζονται πλέον σε 61.000 όταν η αρχική εκτίμηση έκανε λόγο για ελλείψεις 50.000 ατόμων. Την ίδια στιγμή, τα ανοιχτά μέτωπα για τον ξενοδοχειακό κλάδο έχουν να κάνουν με την ρύθμιση της βραχυχρόνιας μίσθωσης, την ρύθμιση των πνευματικών δικαιωμάτων, αλλά και την λειτουργία των 12μηνων ξενοδοχείων, που η βιωσιμότητα τους απειλείται από την αύξηση του ενεργειακού κόστους, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΞΕΕ.
Ξεπέρασαν τον προϋπολογισμό τα έσοδα
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Γιάννης Ρέτσος εστίασε στην επιτυχημένη τουριστική χρονιά, αναφέροντας ότι παρά την μικρή υστέρηση των εσόδων σε σχέση με το 2019, έφερε 18 δισ. ευρώ τουριστικά έσοδα στην ελληνική οικονομία, 4 δισ. ευρώ επιπλέον από το στόχο του προϋπολογισμού για φέτος. “Επιπλέον 4 δισ. ευρώ που ήταν χρήσιμα για τα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας”, σημείωσε ο κ. Ρέτσος.
5ο brand παγκοσμίως η Ελλάδα
Αναφερόμενος στην επόμενη χρονιά ο κ. Ρέτσος επεσήμανε ότι ο τουριστικός κλάδος την ατενίζει με αισιοδοξία, απόρροια και του γεγονότος ότι η Ελλάδα είναι το 5ο Brand παγκοσμίως, με ό, τι αυτό συνεπάγεται για τις τουριστικές ροές προς την Ελλάδα. Μάλιστα υπενθύμισε ότι η Ελλάδα είναι στην πρώτη τριάδα στις κύριες αγορές της, αναφορικά με τις χώρες που επιθυμούν οι ευρωπαίοι να κάνουν διακοπές, όταν στο παρελθόν βρισκόμασταν στις θέσεις από 5 εως 10, είπε ο κ. Ρέτσος.
Η βραχυχρόνια μίσθωση
Στο μεταξύ και ο κ. Ρέτσος, ως ένα απο τα μεγάλα προβλήματα που απασχολεί τον κλάδο ανάφερε τον αθέμιτο ανταγωνισμό της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Μάλιστα εκτίμησε ότι η συγκυρία είναι θετική για ρύθμιση της εν λόγω αγοράς.
Τίποτα δεν είναι δεδομένο
Παίρνοντας τη σκυτάλη των εισηγήσεων ο πρόεδρος της ΠΟΞ, Γρηγόρης Τάσιος, αφού επεσήμανε ότι η σεζόν ήταν πράγματι καλή εξέφρασε την ευχή το 2023 να επαληθεύσει ξανά τις προσδοκίες του κλάδου. Σε κάθε περίπτωση επεσήμανε ότι όλοι πρέπει να είναι προσεκτικοί, συγκρατημένοι και να δουλεύουν για το καλύτερο αποτέλεσμα. “Ο κόσμος μας είναι πλέον ρευστός κι αβέβαιος και τίποτα δεν μπορεί εκ των προτέρων να θεωρείται δεδομένο”, σημείωσε.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Αλλάζει εικόνα το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με επενδύσεις 1,28 δισ. - Οι νέοι στόχοι
Ανοδικά ξεκίνησε η επιβατική κίνηση το 2025 κόντρα στην διεθνή αβεβαιότητα- Οι νέες πηγές εσόδων και το πράσινο φως στο μέρισμα των 0,78 ευρώ ανά μετοχή

Πληρότητες ως 95% στις πτήσεις της Aegean- Οι top5 προορισμοί σε Ελλάδα και εξωτερικό
Υψηλές πληρότητες καταγράφονται για την πασχαλινή έξοδο σε αεροπορικές πτήσεις της Aegean τόσο για προορισμούς εσωτερικού όσο και εξωτερικού

Συνεργασία Mercan Group με Wyndham Hotels & Resorts στην Κέρκυρα
Η συμφωνία σηματοδοτεί την πρώτη επένδυση του ομίλου Mercan Group στην Ελλάδα, ενισχύοντας την παρουσία της Wyndham στη Μεσόγειο

Άνοδος τιμών, σταθερές πληρότητες για τα ξενοδοχεία - Προς νέο ρεκόρ εισπράξεων
Σε ανοδική τροχιά βρίσκονται τα ελληνικά ξενοδοχεία - Αύξηση των εισπράξεων αναμένει η Τράπεζα της Ελλάδας

JOMO: Τι είναι και πως κάνει τα ταξίδια καλύτερα;
Έχοντας μπει για τα καλά στην εποχή των ταξιδιών -πρώτα το Πάσχα, μετά το καλοκαίρι- το JOMO είναι μια τάση που υπόσχεται να κάνει τις διακοπές μας καλύτερες. Και πιο ήρεμες.

Τι φοβούνται οι Αμερικανοί ταξιδιώτες φέτος
Οι Αμερικανοί που σχεδιάζουν ταξίδια στο εξωτερικό θα βρεθούν αντιμέτωποι με τα απόνερα των πολιτικών Τραμπ

Σκληρή μάχη Hilton - Marriott για την πρωτιά στην Ελλάδα - Ποια παίρνει... κεφάλι
Hilton και Marriott μάχονται για την πρώτη θέση - Σημαντικές επενδύσεις για τη λειτουργία νέων ξενοδοχείων σε διάφορα μέρη της Ελλάδας

Ακάθεκτοι οι αμερικανοί τουρίστες παρά τον τυφώνα Τραμπ- Κανονικά οι κρατήσεις για Ελλάδα
Απτόητοι οι αμερικανοί τουρίστες - Άνοδος 18,6% των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων - Τι προβληματατίζει τους Έλληνες ξενοδόχους

Γιατί οι Ευρωπαίοι ακυρώνουν τα ταξίδια στις ΗΠΑ
Οι διεθνείς επισκέπτες μένουν μακριά καθώς αυξάνεται η πολιτική και οικονομική ένταση