Το ενδεχόμενο η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να μην αυστηροποιήσει αρκετά την πολιτική για να καταπολεμήσει τον πληθωρισμό, «βλέπει» ο επικεφαλής της ολλανδικής κεντρικής τράπεζας Klaas Knot, προσθέτοντας ότι στην πραγματικότητα χρειάζεται μια οικονομική ύφεση για να μετριαστεί η ανάπτυξη των τιμών.
Το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) Klaas Knot δήλωσε τη Δευτέρα ότι η ύφεση στην ευρωζώνη «δεν είναι δεδομένη» αφότου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προέβλεψε πτώση του ΑΕΠ για τα περισσότερα κράτη μέλη το τέταρτο τρίμηνο.
Η ΕΚΤ αύξησε τα επιτόκια συνολικά κατά 200 μονάδες βάσης από τον Ιούλιο, καθώς ο πληθωρισμός ξεπερνά κάθε προσδοκία, αλλά ορισμένοι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής, συμπεριλαμβανομένου του επικεφαλής οικονομολόγου Φίλιπ Λέιν, υποστήριξαν πρόσφατα την επιβράδυνση του ρυθμού των αυξήσεων των επιτοκίων.
«Η ανησυχία μου εξακολουθεί να είναι ο πληθωρισμός, ο πληθωρισμός, ο πληθωρισμός», είπε ο Knot.
«Εφόσον οι κίνδυνοι για τις προοπτικές μας για τον πληθωρισμό είναι ξεκάθαρα ανοδικοί, νομίζω ότι ο κίνδυνος να κάνουμε πολύ λίγα είναι σαφώς πιο έντονος από το να κάνουμε πάρα πολλά», πρόσθεσε λέγοντας ότι «δε θα πρέπει να τα παρατήσουμε πολύ νωρίς».
Διαβάστε επίσης: Οι πολλοί λόγοι που η παγκόσμια οικονομία οδεύει σε μια δύσκολη φάση
Η επόμενη συνεδρίαση
Η επόμενη συνεδρίαση της ΕΚΤ θα γίνει στις 15 Δεκεμβρίου και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής φαίνεται να χωρίζονται μεταξύ μιας αύξησης κατά 50 και 75 μονάδων βάσης
Ο Knot είπε ότι ορισμένοι δείκτες -προσφάτως- ήταν εκπληκτικά καλοί και ότι χρειάζεται πραγματικά μια οικονομική επιβράδυνση για τον έλεγχο των τιμών.
«Θα έχουμε ασθενέστερη ανάπτυξη, αυτό είναι σίγουρο. Αλλά χρειαζόμαστε επίσης ασθενέστερη ανάπτυξη για να επαναφέρουμε τον πληθωρισμό στον στόχο.»
Ένας άλλος κίνδυνος είναι η αύξηση των μισθών, η οποία ήταν σχετικά υποτονική φέτος, αλλά πιο πρόσφατοι δείκτες υποδηλώνουν αξιοσημείωτη επιτάχυνση.
«Αν κοιτάξετε τις πιο πρόσφατες μισθολογικές συμφωνίες, σαφώς δεν συνάδουν με την αύξηση της παραγωγικότητας » είπε ο Knot.
Latest News
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;
Ο Ντέιβιντ Έλισον επικεφαλής της Paramount μετά την εξαγορά
Οι καταθέσεις κατονομάζουν πλέον τον Ντέιβιντ, και όχι τον πατέρα του Λάρι, ως αφεντικό της Paramount
Ο Καναδάς θέλει περισσότερους τουρίστες
Ο Καναδάς θέλει περισσότερα έσοδα από τουρισμό αλλά αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις
Γιατί δεκαπλασιάστηκε η τιμή εισόδου για το Παγκόσμιο Φόρουμ στο Νταβός
Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός επεκτείνει και τον αριθμό των εισιτηρίων για να επωφεληθεί από τις επιχειρήσεις
Η επόμενη κίνηση της Fed - Πόσο επηρεάζεται από τις αμερικανικές εκλογές
Η Fed θα ανακοινώσει την επόμενη απόφασή της σχετικά με τα επιτόκια δύο ημέρες μετά το τέλος της εκλογικής αναμέτρησης - Οι προθέσεις
Δύο υπουργοί, δύο διαφορετικά σχέδια για να σωθεί η γερμανική οικονομία
Ενδοκυβερνητικές διαφωνίες στη Γερμανία - Ο Όλαφ Σολτς αναζητεί τη χρυσή τομή στα σχέδια των υπουργών του
Τα νέα μοντέλα «σανίδα σωτηρίας» για την Aston Μartin
Οι καθαρές απώλειες της Aston Martin μειώθηκαν καθώς νέα μοντέλα εκτοξεύουν τις πωλήσεις