
Παρά τις πιέσεις στην κερδοφορία λόγω της αύξησης του λειτουργικού κόστους και της απορρόφησης μέρους των ανατιμήσεων προκειμένου να «κρατήσουν» τους καταναλωτές, οι πέντε ισχυροί παίκτες του κλάδου των σουπερμάρκετ διατηρούν ενεργά τα επενδυτικά τους πλάνα, ενώ η «όρεξη» για νέες εξαγορές ή στρατηγικές συμφωνίες δεν φαίνεται να μετριάζεται.
Σκλαβενίτης
Κλείνοντας το 2022 με δύο κινήσεις ματ (το άνοιγμα του 33ου hypermarket στο πρώην κτίριο της MAVA-Renault, μετατρέποντας τον «κόμβο Ρενό» σε «κόμβο Σκλαβενίτη» και την ανακοίνωση αυξήσεων και παροχών στους εργαζομένους ύψους 17 εκατ. ευρώ ετησίως) ο πρώτος παίκτης της αγοράς συνεχίζει να επενδύει τόσο στο δίκτυο όσο και σε έργα εξοικονόμησης ενέργειας.
Διαβάστε επίσης: Σούπερ μάρκετ: Αύξηση των πωλήσεων φτάνοντας τα 10,11 δισ. ευρώ το 2021
Εντός του 2023 πρόκειται να λειτουργήσουν δύο νέα καταστήματα Σκλαβενίτης, το πρώτο στη Γλυφάδα, στο ακίνητο των πρώην κινηματογράφων Nova Cinema Odeon, και το δεύτερο στη Λέσβο στην περιοχή Καρά Τεπέ, σε οικόπεδο 6.092 τ.μ.
Διαβάστε επίσης: Σούπερ μάρκετ: Το νέο hypermarket της Σκλαβενίτης και η ρελάνς της ΑΒ Βασιλόπουλος
Επίσης, ο επενδυτικός σχεδιασμός περιλαμβάνει την επέκταση του ηλεκτρονικού καταστήματος και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού και έργα εξοικονόμησης ενέργειας.
Στα 75+17,3 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι επενδύσεις του ομίλου Σκλαβενίτης μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Τα δύο επενδυτικά σχέδια αφορούν δράσεις ψηφιακού μετασχηματισμού (41 εκατ. ευρώ μέσω τραπεζικού δανείου και ίδια συμμετοχή 8,2 εκατ. ευρώ) και μέτρα ενεργειακής απόδοσης και εξοικονόμησης ενέργειας (34,8 εκατ. ευρώ, με την ίδια συμμετοχή στα 6,96 εκατ. ευρώ).
Επιπλέον έχουν συμβασιοποιηθεί τα επενδυτικά σχέδια της The Mart, της εταιρείας χονδρικού εμπορίου του ομίλου Σκλαβενίτη ύψους 17,3 εκατ. ευρώ, με ίδια συμμετοχή 3,47 εκατ. ευρώ, που αφορούν σε ενεργειακή αναβάθμιση 9 καταστημάτων.
ΑΒ Βασιλόπουλος
Η δύσκολη συγκυρία δεν βάζει «φρένο» ούτε στο επενδυτικό πλάνο της ΑΒ Βασιλόπουλος. Μέσα στο 2023 πρόκειται να επενδύσει, όπως κάθε χρονιά, περίπου 60 εκατ. ευρώ, στοχεύοντας στη δημιουργία 10 νέων ιδιόκτητων καταστημάτων και στην προσθήκη 50 νέων σημείων στο δίκτυο franchise.
Σε ό, τι αφορά τα εν εξελίξει έργα, το νέο κατάστημα στην πλατεία Κένεντι στο Χαλάνδρι αναμένεται να ανοίξει τις επόμενες μέρες, ενώ στόχος είναι το μεγάλο κατάστημα που ετοιμάζεται επί της λεωφόρου Κηφισίας, στο Μαρούσι, να τεθεί σε λειτουργία μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023.
Στους επενδυτικούς σχεδιασμούς περιλαμβάνεται η δημιουργία ενός δεύτερου dark store, ανάλογου ή μεγαλύτερου από το ΑΒ Home Shop Center.
Η αλυσίδα προχώρησε στη χορήγηση έκτακτης παροχής στους εργαζομένους συνολικού ύψους 150 ευρώ για κάθε δικαιούχο για το διάστημα Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2022.
Lidl
Στο ποσό των 100 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι επενδύσεις της εκπτωτικής αλυσίδας Lidl Hellas τη διετία 2022-2023.
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του στόχου της εταιρείας για την ισχυροποίησή της στον κλάδο και την απόκτηση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς, η Lidl Ελλάς συνεχίζει τις ριζικές ανακαινίσεις των καταστημάτων της, ενώ αξιοποιεί τις ευκαιρίες που προσφέρουν η πράσινη μετάβαση και ο ψηφιακός μετασχηματισμός.
METRO (My Market)
Ενα βαρύ επενδυτικό πρόγραμμα υλοποιεί ο όμιλος Metro, ο οποίος διαχειρίζεται τόσο τα καταστήματα χονδρικής Metro Cash & Carry όσο και τα καταστήματα λιανικής My market, δίνοντας βαρύτητα όχι μόνο στην οργανική ανάπτυξη αλλά και στο πεδίο της εξοικονόμησης ενέργειας
Να σημειωθεί ότι τρία επενδυτικά σχέδια του ομίλου METRO, για την ανάπτυξη φωτοβολταϊκών συστημάτων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, έχουν ενταχθεί στα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης. Το πρώτο είναι ύψους 32,1 εκατ. ευρώ με την ιδία συμμετοχή στα 6,4 εκατ. ευρώ, το δεύτερο ύψους 12,6 εκατ. ευρώ με τα ίδια κεφάλαια στα 2,5 εκατ. ευρώ και το τελευταίο 4,4 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον το 2023 θα εντείνει την προσπάθεια να αποκτήσει ικανό μέγεθος στα καταστήματα γειτονιάς (My market Local), μέσω franchising.
Την ίδια ώρα, ο όμιλος προχώρησε στη χορήγηση έκτακτου εφάπαξ επιδόματος ύψους 100 ευρώ στους εργαζομένους με μεικτές αποδοχές έως 1.300 ευρώ, καθώς και στην υιοθέτηση μπόνους απόδοσης, κινήσεις συνολικού κόστους 3 εκατ. ευρώ.
Μασούτης
Στη δημιουργία τριών μεγάλων καταστημάτων Grand Μασούτης μέχρι το τέλος του 2023 στοχεύει η Μασούτης. Το πρώτο εξ αυτών θα βρίσκεται στη Γλυφάδα, επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης.
Αυτή τη στιγμή η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα διατηρεί στην Αττική 70 καταστήματα, με στόχο που έχει θέσει να φτάσει τα 100 εντός του 2023, με τις σχετικές επενδύσεις να εκτιμώνται στα 30 εκατ. ευρώ.
Πηγή: Έντυπη έκδοση ΤΟ ΒΗΜΑ


Latest News

Στάσιμος τζίρος για 1 στις 2 εμπορικές επιχειρήσεις, αύξηση κατανάλωσης σε τρόφιμα-φάρμακα
Τα αποτελέσματα της Ετήσιας Έκθεσης Ελληνικού Εμπορίου 2024 για την πορεία που έχει το εμπόριο στη χώρα μας

Στα 52 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο της Metlen η Pantelakis
H Pantelakis θεωρεί ότι η εισαγωγή της Metlen στο LSE είναι ένας βασικός βραχυπρόθεσμος καταλύτης που πιθανόν να υλοποιηθεί μέχρι το τέλος του έτους

Μειώσεις σε φόρους και εισφορές επιχειρήσεων ανακοίνωσε ο Θεοδωρικάκος
Πλαφόν 3% στην ετήσια αύξηση των εμπορικών μισθώσεων, ανακοίνωσε ο Θεοδωρικάκος στην παρουσίαση της Ετήσιας Έκθεσης Ελληνικού Εμπορίου στην ΕΣΕΕ

ΔΕΗ: Το πρώτο σταθερό διζωνικό τιμολόγιο 24μηνης διάρκειας
ΔΕΗ myHome EnterTwo: Σταθερή διζωνική χρέωση (κανονική: 0,145€/kWh και μειωμένη: 0,095€/kWh) για 24 ολόκληρους μήνες και έκπτωση €50 στον πρώτο λογαριασμό και άλλα €50 έκπτωση στον 6ο μήνα με εγγραφή στο myΔΕΗ

Νέα συνεργασία EY Ελλάδος και Microsoft
Οι δύο επιχειρήσεις ενώνουν ξανά τις δυνάμεις τους, παρουσιάζοντας δύο δωρεάν online εκπαιδευτικά προγράμματα

Αλλαγή σκυτάλης στον ΑΔΜΗΕ
Τι αναφέρει η εισηγμένη εταιρεία

Τράπεζα Κύπρου: Ολοκληρώθηκε το 28% του προγράμματος επαναγοράς μετοχών
Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Τράπεζα Κύπρου

Trade Estates: Καθαρά κέρδη 13,1 εκατ. το 2024 – Μέρισμα 0,1 ευρώ ανά μετοχή
Οι προοπτικές για τη φετινή χρονιά - Mε εντατικούς ρυθμούς προχωρά η κατασκευαστική δραστηριότητα της Trade Estates

Softweb: Στα 1,83 εκατ. ο κύκλος εργασιών το 2024
Στρατηγικός στόχος της διοίκησης του Ομίλου παραμένει η διάθεση προϊόντων και υπηρεσιών all in one solution, η συνεχής διεύρυνση του μεριδίου αγοράς και η επίτευξη υψηλών οικονομικών επιδόσεων

Τάσος Σφυρόερας (Alter Ego Media): «Παρακαταθήκη για τις εταιρείες η εφαρμογή των αρχών εταιρικής διακυβέρνησης»
Για την προετοιμασία των εταιρειών και τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν πριν εισαχθούν στο χρηματιστήριο, μίλησαν οι νομικοί σύμβουλοι της Alter Ego Media και TRASTOR ΑΕΕΑΠ στο συνέδριο Εισηγμένες Εταιρίες