![Θριάσιο: Λευκός καπνός για το μεγάλο logistics hub](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/11/thriasio-2-768x459-1.jpg)
Αίσια έκβαση είχε η χθεσινή τρίτη απόπειρα για την παραχώρηση του μεγάλου εμπορευματικού κέντρου των 1.450 στρεμμάτων στο Θριάσιο. Η πρώτη φάση του διαγωνισμού για την 30ετή λειτουργία και συντήρηση του ακινήτου του ΟΣΕ, γνωστού ως Θριάσιο II, ολοκληρώθηκε μετά από τέσσερα χρόνια και δύο άκαρπες προσπάθειες, με την κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς από τη Hellenic Train μαζί με τη DAMCO.
Η αξιοποίηση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) του Θριασίου Πεδίου θα ολοκληρώσει τον επενδυτικό χάρτη που θα οδηγήσει στη δημιουργία του μεγαλύτερου εμπορευματικού hub της χώρας, βάζοντας επιτέλους τις βάσεις για να εξελιχθεί πραγματικά η Ελλάδα σε κόμβο logistics για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Όπως διαφαινόταν στη σιδηροδρομική αγορά, το σύντομο διάστημα που μεσολάβησε για την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού από τα μέσα Σεπτεμβρίου, οπότε ο προηγούμενος κηρύχθηκε άγονος, το ενδιαφέρον είχε παγιωθεί και δεν αναμένονταν εκπλήξεις. Η κοινοπραξία εξάλλου της Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ) με τη DAMCO του ομίλου Κοπελούζου είχε δώσει το «παρών» και στον δεύτερο διαγωνισμό, όμως ήταν εκπρόθεσμη.
Διαβάστε επίσης – Βουλή: Υπερψηφίστηκε η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης για το Θριάσιο
Το θολό τοπίο
Τα προηγούμενα χρόνια, οι φήμες περί μεγάλου επενδυτικού ενδιαφέροντος, κυρίως από εταιρείες του σιδηροδρομικού κλάδου, δεδομένου ότι το ακίνητο έχει καταρχάς τουλάχιστον δεσμευτική σιδηροδρομική χρήση, δεν επιβεβαιώθηκαν. Κι αυτό οφειλόταν αρχικά στο θολό τοπίο σχετικά με το όμορο ακίνητο της ΓΑΙΑΟΣΕ όπου θα αναπτυχθεί από την κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair εμπορευματικό κέντρο. Μόλις στις αρχές Νοεμβρίου, τροχοδρόμησε επιτέλους η επένδυση στο Θριάσιο Ι, με την τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης με τη βούλα του Κοινοβουλίου. Δεύτερο και σημαντικό αγκάθι ήταν η ελκυστικότητα του διαγωνισμού. Οι εταιρείες έκριναν δηλαδή πως ήταν ασύμφορο.
Διαβάστε επίσης: Καραγιάννης: Στα 158,4 εκατ. ευρώ η επένδυση για το Logistics Park στο Θριάσιο
Το έργο του Θριασίου ΙΙ αφορά στην ανάθεση σύμβασης παραχώρησης διάρκειας 30 ετών για τη λειτουργία, συντήρηση, εκμετάλλευση, ολοκλήρωση μελετών, κατασκευής έργων και προμήθειας εξοπλισμού του ΕΣΣΣΔΙ. Εντός της τεράστιας έκτασης των 1.450 στρ. έχουν ήδη κατασκευασθεί σιδηροδρομικές υποδομές, οδοί πρόσβασης, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου και γραφείων, καθώς και χώροι αποθήκευσης και άλλα κτήρια υποστηρικτικών υπηρεσιών.
Στο πλαίσιο της επένδυσης, εκκρεμούν εργασίες κατασκευής κτηρίων και προμήθειας και εγκατάστασης ειδικού εξοπλισμού τις οποίες θα αναλάβει να εκτελέσει ο Παραχωρησιούχος στο πλαίσιο εκτέλεσης του Τεχνικού Έργου.
Η ιστορία κι ο ρόλος της Κομισιόν
Το ακίνητο του ΟΣΕ που έχει γίνει ακόμα και σημείο αναφοράς των Θεσμών στα διάφορα reportsγια την πορεία της ελληνικής οικονομίας, μαζί με την όμορη έκταση των 588 στρ., ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, βρίσκεται εδώ και χρόνια στο μικροσκόπιο της Ευρώπης. Ο προηγούμενος διαγωνισμός για την αξιοποίηση του Θριασίου ΙΙ ξεκίνησε υπό τη δαμόκλειο σπάθη της Κομισιόν, λίγες μόλις ημέρες προτού εκπνεύσει το ορόσημο (31.3.19) που είχε ορισθεί για την ολοκλήρωση και συμβασιοποίηση του διαγωνισμού, προκειμένου να μην εκκινήσουν οι διαδικασίες επιστροφής κοινοτικών κονδυλίων. Ακόμα δηλαδή και η πρώτη διαγωνιστική διαδικασία ξεκίνησε στο «και 5».
Παρά την αρχική εκδήλωση ενδιαφέροντος από τέσσερα σχήματα, εκ των οποίων παρέμειναν στην κούρσα τα τρία (Pearl, Goldair, Damco), καθώς η κοινοπραξία ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Sarmed είχε αποκλειστεί, τελικά ο διαγωνισμός παρήλθε άγονος. Ο πρώτης διαγωνισμός έριξε αυλαία τον Ιανουάριο του 2020.
Η δυστοκία της ολοκλήρωσης της παραχώρησης του διπλανού ακινήτου, που είναι γνωστό ως Θριάσιο Ι, η οποία φαίνεται πως ξεπερνιέται πια σήμερα δυόμιση χρόνια μετά, συμπαρέσυρε και τη διαδικασία για το Θριάσιο ΙΙ. Η μοίρα εξάλλου των δύο εμπορευματικών κέντρων είναι άρρηκτα συνδεδεμένη, καθώς λειτουργούν συμπληρωματικά, προκειμένου να δημιουργηθεί το μεγαλύτερο logistics park της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, μια ανάσα από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας στον Πειραιά.
Οι όροι
Σημειώνεται ότι η είσοδος ιδιώτη επενδυτή στο Θριάσιο Ι αποτελούσε όρο για τη χρηματοδότηση με περίπου 180 εκατ. ευρώ από την Ε.Ε. των σιδηροδρομικών και αποθηκευτικών έργων που έχουν υλοποιηθεί στην έκταση του ΕΣΣΣΔΙ του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο.
Μέρος εκείνου του πρώτου διαγωνισμού ήταν ένα πακέτο συμπληρωματικών επενδύσεων, ύψους περίπου 20 εκατ. ευρώ, για την ολοκλήρωση των εγκαταστάσεων που έχουν ήδη κατασκευαστεί, με την υλοποίηση χώρων εναπόθεσης φορτίων, χώρων τελωνείου και γραφείων, επιπλέον αποθηκευτικών χώρων, καθώς και την προμήθεια γερανογεφυρών.
Υπενθυμίζεται ότι με νομοθετική ρύθμιση το 2018 προβλέφθηκε ότι η αποκλειστική διαχείριση, αξιοποίηση και εμπορική εκμετάλλευση του ΕΣΣΣΔΙ και του ακινήτου ιδιοκτησίας του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο, εμβαδού 1.758.240 τ.μ. πλέον ή έλαττον, καθώς και όλων των κτισμάτων και εγκαταστάσεων που βρίσκονται επί αυτού, ανήκει στην ΟΣΕ, ο οποίος και μπορεί να ενεργεί κάθε πράξη διαχείρισης και διάθεσης για δικό του λογαριασμό και στο όνομά του, κατά παρέκκλιση κάθε αντίθετης διάταξης.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέα Οδός: 45 ασφαλείς και προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/nea-odos1-1-600x399.jpg)
Στις 45 οι προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων στη Νέα Οδό
Τι είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας
![ΤΑΙΠΕΔ: Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου - Τι αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης
![Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat): Στόχος για το 2026 τα 2,5 δισ. σε κύκλο εργασιών και 5 με 7 δις ανεκτέλεστο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_exarchou-600x422.png)
Εξάρχου (Intrakat): «Χτίζουμε ισχυρό όμιλο με 2,5 δισ. τζίρο το 2026 και 5 έως 7 δισ. ανεκτέλεστο στην 5ετία»
Ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου τόνισε στη ΓΣ των μετόχων τη σημασία της ανάπτυξης του ομίλου στις ΑΠΕ και τα έργα ΣΔΙΤ
![Υπουργείο Υποδομών: Νέα έργα αναβάθμισης κτιριακών υποδομών Παιδείας, Υγείας και Δικαιοσύνης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/201306110829409060.jpg)
Νέα έργα αναβάθμισης κτιριακών υποδομών Παιδείας, Υγείας και Δικαιοσύνης
Ποιους διαγωνισμούς και ώριμα έργα σε κτιριακές υποδομές συνολικής αξίας άνω των 68 εκατ. ευρώ, δρομολογεί το Υπουργείο Υποδομών
![Αθηνών – Θεσσαλονίκης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω ασφαλτόστρωσης στον Α/Κ Οινοφύτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/asfaltos-600x401.jpg)
Αθηνών – Θεσσαλονίκης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω ασφαλτόστρωσης στον Α/Κ Οινοφύτων
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών - Θεσσαλονίκης λόγω εκτέλεσης ασφαλτικών εργασιών στο ύψος των Οινοφύτων
![Thess INTEC: Πέφτει η σπορά για το πάρκο καινοτομίας με επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thessintec-the-vision-image-mapping-600x290.jpg)
Πέφτει η σπορά για το πάρκο καινοτομίας Thess INTEC με επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ
Τα επενδυτικά κεφάλαια από το Ισραήλ και η «επανάσταση» καινοτομίας στην οποία στοχεύει το Thess INTEC
![Αττική Οδός: Στο Ελεγκτικό Συνέδριο εστάλη από το ΤΑΙΠΕΔ ο φάκελος του διαγωνισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/attiki-odos-600x375.png)
Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η «Αττική Οδός» - Η πρώτη «στάση» στο ταξίδι… για τον νέο παραχωρησιούχο
Η «Αττική Οδός», έχει πολύ δρόμο για να αλλάξει χέρια με πρώτη στάση το Ελεγκτικό Συνέδριο όπου θα διενεργήσει τον προσυμβατικό έλεγχο
![Σταϊκούρας: Το νέο δίκτυο ύδρευσης σε Άρτα, Πρέβεζα, Λευκάδα και Αιτωλοακαρνανία θα εξυπηρετεί 150.000 κατοίκους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/1-600x400.jpg)
Σταϊκούρας: Το νέο δίκτυο ύδρευσης σε Άρτα, Πρέβεζα, Λευκάδα και Αιτωλοακαρνανία θα εξυπηρετεί 150.000 κατοίκους
Ο Χρήστος Σταϊκούρας σημείωσε πως αποτελεί μια από τις καίριες παρεμβάσεις της κυβέρνησης για την κάλυψη αναγκών ύδρευσης
![Μετρό Θεσσαλονίκης: Το σχέδιο λειτουργίας – Το κόστος του εισιτηρίου, οι διαδρομές και οι επεκτάσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/thess-metro-600x400-1.jpg)
«Μαρσάρει» το μετρό Θεσσαλονίκης - Το κόστος του εισιτηρίου, οι διαδρομές και οι επεκτάσεις
Αγώνας δρόμου για να λειτουργήσει η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, τον Νοέμβριο
![ΑΒΑΞ: Αναλαμβάνει έργο 82 εκατ. δολαρίων στο Ιράκ – Θα κατασκευάσει μονάδα ηλεκτροπαραγωγής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Bismayah-600x338.jpg)
Η ΑΒΑΞ αναλαμβάνει έργο 82 εκατ. δολαρίων στο Ιράκ - Θα κατασκευάσει μονάδα ηλεκτροπαραγωγής
Eπεκτείνεται ο όμιλος ΑΒΑΞ - H κατασκευή θα διαρκέσει 12 μήνες και αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα