
Κατά 33% αυξήθηκαν το 2021 οι κυβερνοεπιθέσεις που στόχευαν πλοία, όπως αναφέρθηκε σε εκδήλωση με θέμα το Cybersecurity, που διοργάνωσαν η Oriani Hellas η οποία πρωταγωνιστεί στο digital transformation της ελληνικής ναυτιλίας και η K2-Informatics με περισσότερα από 10 χρόνια εμπειρίας, τα 6 από αυτά στην ναυτιλιακή αγορά.
Διαβάστε επίσης – Κυβερνοασφάλεια: Κατά 64% αυξήθηκαν οι κυβερνοεπιθέσεις στην Ελλάδα
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν έμπειροι επαγγελματίες κυρίως της πληροφορικής και είχαν την ευκαιρία όχι μόνο να ακούσουν τις απόψεις των εξαιρετικών προσκεκλημένων ομιλητών, αλλά και να έχουν μια ανοιχτή συζήτηση σχετικά με τις τελευταίες τάσεις στον κυβερνοχώρο και στα επόμενα βήματα που πρέπει να κάνουν οι ναυτιλιακές εταιρίες για την αντιμετώπισή τους.
Διαβάστε επίσης – Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: Στόχος κυβερνοεπίθεσης ο ιστότοπός του
Οι προσκεκλημένοι ομιλητές αυτής της βραδιάς παρείχαν μια σφαιρική ενημέρωση παρουσιάζοντας τις απόψεις των Κλάσεων, Πλοιοκτητών, της AMMITEC και των παρόχων υπηρεσιών.
Πρώτα ο κ. Nielsen, Συνιδρυτής της Oriani Hellas, καλωσόρισε θερμά όλους και έθεσε το πλαίσιο, τονίζοντας τον αυξανόμενο αριθμό περιστατικών κυβερνοεπίθεσης, την πολυπλοκότητα αυτών των επιθέσεων και τη γενική έλλειψη εγρήγορσης που παρατηρείται στη ναυτιλία. Παρέθεσε ορισμένα εντυπωσιακά στατιστικά στοιχεία, όπως το γεγονός ότι το 2021 σημειώθηκε αύξηση 33% στις κυβερνοεπιθέσεις που στόχευαν πλοία. Τόνισε ότι στόχος της βραδιάς είναι, “να μην σταθούμε στην τρέχουσα κατάσταση η οποία είναι γνωστή, αλλά να εμβαθύνουμε στο πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν καλύτερα αυτές οι απειλές”.
Οι τάσεις στην κυβερνοασφάλεια
Στη συνέχεια ο κ. Βρεττός, Sr. Cyber Security Expert της RINA Hellas παρουσίασε τις τελευταίες τάσεις κυβερνοασφάλειας της Ναυτιλιακής Βιομηχανίας. Ξεκίνησε τονίζοντας τον ρόλο των κανονισμών/οδηγιών στην αντιμετώπιση των τρωτών σημείων και του μεταβαλλόμενου τοπίου από τον IMO, IACS και ISPS. Εξήγησε στο κοινό στο πώς η RINA προσεγγίζει αυτές τις αλλαγές, χρησιμοποιώντας δηλαδή την ψηφιοποίηση για να μειώσει την πολυπλοκότητα και να βοηθήσει, αντί να περιπλέξει, τις εταιρείες με τις εσωτερικές τους διαδικασίες. Ο κ. Βρεττός τόνισε επίσης τη σημασία των Big Data στη Ναυτιλία και τις προκλήσεις που επιφέρουν, ειδικά λόγω του όγκου τους, των συνεχών αλλαγών, των πολλαπλών πηγών και τέλος του επιπέδου αξιοπιστίας τους. Αυτό είπε, προσθέτει ένα άλλο επίπεδο δυσκολίας όσον αφορά τον εντοπισμό περιστατικών, αλλά θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί μέσω του Cyber Automation – ενός συστήματος που επιτρέπει την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο, τη διαχείριση συμβάντων και assets και την απομακρυσμένη υποστήριξη.
Τι μπορούν να κάνουν οι ίδιες οι εταιρείες
Ο κ. Μαχαίρας, CIO της Metrostar Management Corporation και Αντιπρόεδρος της AMMITEC, υιοθέτησε μια πιο εσωτερική προσέγγιση, εξετάζοντας τι μπορούν να κάνουν οι ίδιες οι εταιρείες. Μίλησε για τα πιο σημαντικά ζητήματα κυβερνοασφάλειας που πρέπει να αρχίσει να εξετάζει το διοικητικό συμβούλιο μιας εταιρείας. Αρχικά, παρουσιάστηκε η τρέχουσα κατάσταση, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στο ανθρώπινο στοιχείο – τονίζοντας την έλλειψη επαγγελματιών στον κυβερνοχώρο, τον αντίκτυπο του ανθρώπινου λάθους και την αύξηση του ransomware. Για την αντιμετώπιση αυτών των ανθρώπινων παραγόντων, ο κ. Μαχαίρας εξήγησε τη σημασία της αλλαγής νοοτροπίας μέσα στην εταιρεία. Το ίδιο το διοικητικό συμβούλιο πρέπει να αρχίσει να βλέπει την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο ως θεμελιώδη πυλώνα της επιχείρησής του, να επανεξετάζει τα σχέδια αντιμετώπισης περιστατικών, να κατανοεί πλήρως τα επίπεδα προστασίας που υπάρχουν και το πιο σημαντικό να λαμβάνει την οικονομική επένδυση της εταιρείας στην ασφάλεια στον κυβερνοχώρο τόσο σοβαρά όσο και άλλες επενδύσεις ασφάλειας, όπως π.χ. φρουροί επί του πλοίου.
K2-Secure λύση
Στην συνέχεια παρουσιάστηκε η λύση K2-Secure, η οποία αναπτύχθηκε από κοινού από την Oriani Hellas και την K2-Informatics, με ομιλητές τον κ. Γκοργκόλη – Συνιδρυτή/CTO της K2-Informatics και τον κ. Καρυστινό – Διευθυντή Ανάπτυξης Πωλήσεων της Oriani Hellas. Η τεχνική κατάρτιση και εμπειρία της K2-Informatics στην ναυτιλια, σε συνδυασμό με το επιχειρηματικό δίκτυο της Oriani και τη λεπτομερή κατανόηση των αναγκών των πελατών, παρήγαγαν μια μοναδική ολιστική λύση κυβερνοασφάλειας σχεδιασμένη αποκλειστικά για τον Ναυτιλιακό κλάδο. Ο κ. Γκοργκόλης προχώρησε σε λεπτομέρειες σχετικά με τη λειτουργικότητα του προϊόντος, συμπεριλαμβανομένης της κάλυψης των απαιτήσεων του firewall, end point protection και remote monitoring and management.
Ο κ. Καρυστινός της Oriani συνέχισε, υπογραμμίζοντας πώς το εργαλείο εξασφαλίζει μια προληπτική (proactive) προσέγγιση αντί για μια αντιδραστική (reactive) απάντηση, επιτρέποντας έτσι στους ανθρώπους να είναι το επίκεντρο και όχι μόνο τα συστήματα. Ο συνδυασμός αυτής της στρατηγικής, μαζί με την υποστήριξη 24/7 από Έλληνες τεχνικούς καθώς και την έγκριση κλάσης RINA, εξασφαλίζει μια cybersecurity λύση για την ναυτιλία, κατάλληλη για τον συγκεκριμένο σκοπό και που μπορεί πραγματικά να προσφέρει αξία.
Τέλος, ο Διευθυντής Πληροφορικής της Hellas Confidence, κ. Σταθόπουλος παρουσίασε το Success Story της δικής του εταιρείας που υιοθέτησε την K2-Secure λύση. Συνέκρινε την προϋπάρχουσα κατάσταση της κυβερνοασφάλειας και των εσωτερικών διαδικασιών της εταιρείας με τον τρόπο που ακολουθούν μετά την υιοθέτηση της K2-Secure λύσης. Ο κ. Σταθόπουλος περιέγραψε τις προηγούμενες διαδικασίες που απαιτούσαν χειρωνακτική εργασία για να διασφαλιστεί ότι υπάρχουν π.χ. ενημερώσεις σχετικά με το antivirus, την μη αυτόματη διαχείριση των update προγραμμάτων και τις ενημερώσεις λειτουργικού συστήματος. Περιέγραψε την εμπειρία του κατά την εγκατάσταση και την υιοθέτηση της K2-Secure και τα οφέλη που προέκυψαν, συμπεριλαμβανομένων καλύτερων ειδοποιήσεων (alerts), αναφοράς (reporting) και παρακολούθησης (monitoring). Η ειλικρινής τοποθέτησή του, επέτρεψε στο κοινό να δει τι πραγματικά μπορεί να κερδίσει κανείς προχωρώντας σε μια ολιστική λύση που καλύπτει την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, την απομακρυσμένη διαχείριση assets και την 24/7 υποστήριξη.


Latest News

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο