![Bimco: Οι εκτιμήσεις για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/orange-black-loaded-container-ship-harbour-1.jpg)
Επιστροφή στην κανονικότητα για τα containerships, καλύτερες προοπτικές για τα δεξαμενόπλοια και ανοδική ρότα από το 2024 για τα bulkers βλέπει o Chief Shipping Analyst της BIMCO, Niels Rasmussen ο οποίος διατυπώνει ορισμένες εκτιμήσεις για τις ναυλαγορές εμπορευματοκιβωτίων, δεξαμενόπλοιων και πλοίων χύδην ξηρού φορτίου για το τέταρτο τρίμηνο του 2022:
Αγορά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Με τίτλο επιστροφή στην κανονικότητα και προοπτικές για αδρανοποιημένα πλοία, αναλυτής αναφέρει μεταξύ άλλων ότι οι δείκτες των ναύλων των εμπορευματοκιβωτίων της Σαγκάης και της Κίνας (Shanghai and China Containerized Freight Indices -SCFI, CCFI) SCFI) μειώθηκαν κατά 49% και 40% αντίστοιχα κατά τη διάρκεια των δυόμισι προηγούμενων μηνών.
Διαβάστε επίσης: MSC: Σε δύο νέους «γίγαντες» τα σκήπτρα των μεγαλύτερων containerships
Οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οι αξίας των μεταχειρισμένων πλοίων ακολούθησαν ανάλογη πτωτική πορεία ωστόσο οι μέσες τιμές για τα πλοία ηλικίας πέντε ετών παραμένουν υψηλές.
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Αγορές δεξαμενόπλοιων από Τουρκία και Μέση Ανατολή
Με δεδομένες τις προβλέψεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη στο 3,2% το 2022, στο 2,7% για το 2023 και στο 3,2% για το 2024, η Bimco ψαλιδίζει τις προβλέψεις και εκτιμά ότι τα φορτία τόσο στις μεγάλες διεθνείς γραμμές όσο και περιφερειακά θα έχουν μία πτώση 3%-4%, σε ετήσια βάση για το 2023 και το 2024 βλέπει ανάπτυξη 3%-4% αλλά εάν το καθοδικό σενάριο του ΔΝΤ για την ανάπτυξη αποδειχθεί πιο κοντά στην πραγματική οικονομική ανάπτυξη, τότε και η αύξηση των φορτίων θα είναι κοντά στο 1%-2% .
Ο παγκόσμιος στόλος πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να αυξηθεί κατά 3,5% το 2022, κατά 7,8% το 2023 και κατά 8,3% το 2024.
Η προσφορά χωρητικότητας αναμένεται να μειωθεί κατά 10% λόγω αλλαγών στην ταχύτητα πλεύσης και στο πρόγραμμα που σχετίζεται με τους κανονισμούς EEXI και CII, ενώ η χαμηλότερη συμφόρηση θα αυξήσει την προσφορά χωρητικότητας ισόποσα.
Συνολικά, το ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης στόλου θα μπορούσε να επιδεινωθεί σημαντικά το 2023 και το 2024.
Αγορά δεξαμενόπλοιων
Για τα δεξαμενόπλοια η Bimco βλέπει «μεγαλύτερες αποστάσεις που υποστηρίζουν την ισχυροποίησης της αγοράς». Η ανάκαμψη στο εμπόριο των δεξαμενοπλοίων αργού οδήγησε τον Baltic Exchange Dirty Index (BDTI) να αυξηθεί κατά 64% από τα μέσα Σεπτεμβρίου. Το εμπόριο «καθαρών» δεξαμενόπλοιων (μεταφοράς προϊόντων) οδήγησε σε αύξηση του Baltic Exchange Clean Index (BCTI) κατά 21%.
Οι προοπτικές για την παγκόσμια οικονομία επιδεινώθηκαν για άλλη μια φορά. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) προβλέπει τώρα ανάπτυξη 2,7% το 2023 και 3,2% το 2024, ενώ εκτιμά με πιθανότητα 25% η παγκόσμια οικονομία να διολισθήσει σε ύφεση, με το εναλλακτικό καθοδικό σενάριο να εκτιμά ανάπτυξη μόνο 1,2% το 2023 και 1,6% το 2024.
Οι μικρές αυξήσεις στην παραγωγή και κατανάλωση πετρελαίου σε συνδυασμό με την αυξημένη ικανότητα διύλισης στις πετρελαιοπαραγωγικές χώρες, οδηγούν τον αναλυτή της Bimco στην πρόβλεψη αύξησης της ζήτησης φορτίου το 2023 κατά 0,5%-1,5% στην αγορά των δεξαμενόπλοιων αργού και 2%-3% στην αγορά των δεξαμενόπλοιων προϊόντων.
Η αύξηση της προσφοράς θα είναι μικρή τόσο στην αγορά αργού όσο και στην αγορά δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων, ενώ γενικότερα η Bimco αναμένει μία σταθερή βελτίωση των συναλλαγών και στις δυο αγορές δεξαμενόπλοιων το 2023, ακολουθούμενες από μικρές βελτιώσεις το 2024.
Χύδην ξηρό φορτίο
Αναμένεται ελαφρά βελτίωση στο ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης παρά την αδυναμία που καταγράφεται στην οικονομία της Κίνα, εκτιμά η Bimco. Ο Baltic Exchange Dry Index (BDI) παρέμεινε χαμηλός το τέταρτο τρίμηνο λόγω της χαλάρωσης της συμφόρησης και της ασθενούς ζήτησης στην Κίνα. Με δεδομένες τις προαναφερόμενες εκτιμήσεις του ΔΝΤ για την παγκόσμια ανάπτυξη η οικονομία της Κίνας προβλέπεται να αναπτυχθεί κατά 4,4% το 2023 και κατά 4,5% το 2024.
Το 2024 εκτιμά η Bimco, θα μπορούσε να είναι μια πιο ευνοϊκή χρονιά για τη ζήτηση ξηρού χύδην όγκου καθώς βελτιώνονται οι οικονομικές συνθήκες.
Ο στόλος των πλοίων χύδην μεταφοράς προβλέπεται να αυξηθεί κατά 2,1% το 2023 και κατά 1,8% το 2024.
Αναμένεται υποτονική αύξηση της ζήτησης φορτίου 0-1% το 2023 και υψηλότερη ανάπτυξη στο εύρος 2-3% το 2024. Η προσφορά χωρητικότητας προβλέπεται να μειωθεί κατά 0-1% και να αυξηθεί κατά 1,8% αντίστοιχα το 2023 και το 2024
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του