Επιστροφή στην κανονικότητα για τα containerships, καλύτερες προοπτικές για τα δεξαμενόπλοια και ανοδική ρότα από το 2024 για τα bulkers βλέπει o Chief Shipping Analyst της BIMCO, Niels Rasmussen ο οποίος διατυπώνει ορισμένες εκτιμήσεις για τις ναυλαγορές εμπορευματοκιβωτίων, δεξαμενόπλοιων και πλοίων χύδην ξηρού φορτίου για το τέταρτο τρίμηνο του 2022:
Αγορά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Με τίτλο επιστροφή στην κανονικότητα και προοπτικές για αδρανοποιημένα πλοία, αναλυτής αναφέρει μεταξύ άλλων ότι οι δείκτες των ναύλων των εμπορευματοκιβωτίων της Σαγκάης και της Κίνας (Shanghai and China Containerized Freight Indices -SCFI, CCFI) SCFI) μειώθηκαν κατά 49% και 40% αντίστοιχα κατά τη διάρκεια των δυόμισι προηγούμενων μηνών.
Διαβάστε επίσης: MSC: Σε δύο νέους «γίγαντες» τα σκήπτρα των μεγαλύτερων containerships
Οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οι αξίας των μεταχειρισμένων πλοίων ακολούθησαν ανάλογη πτωτική πορεία ωστόσο οι μέσες τιμές για τα πλοία ηλικίας πέντε ετών παραμένουν υψηλές.
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία: Αγορές δεξαμενόπλοιων από Τουρκία και Μέση Ανατολή
Με δεδομένες τις προβλέψεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη στο 3,2% το 2022, στο 2,7% για το 2023 και στο 3,2% για το 2024, η Bimco ψαλιδίζει τις προβλέψεις και εκτιμά ότι τα φορτία τόσο στις μεγάλες διεθνείς γραμμές όσο και περιφερειακά θα έχουν μία πτώση 3%-4%, σε ετήσια βάση για το 2023 και το 2024 βλέπει ανάπτυξη 3%-4% αλλά εάν το καθοδικό σενάριο του ΔΝΤ για την ανάπτυξη αποδειχθεί πιο κοντά στην πραγματική οικονομική ανάπτυξη, τότε και η αύξηση των φορτίων θα είναι κοντά στο 1%-2% .
Ο παγκόσμιος στόλος πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να αυξηθεί κατά 3,5% το 2022, κατά 7,8% το 2023 και κατά 8,3% το 2024.
Η προσφορά χωρητικότητας αναμένεται να μειωθεί κατά 10% λόγω αλλαγών στην ταχύτητα πλεύσης και στο πρόγραμμα που σχετίζεται με τους κανονισμούς EEXI και CII, ενώ η χαμηλότερη συμφόρηση θα αυξήσει την προσφορά χωρητικότητας ισόποσα.
Συνολικά, το ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης στόλου θα μπορούσε να επιδεινωθεί σημαντικά το 2023 και το 2024.
Αγορά δεξαμενόπλοιων
Για τα δεξαμενόπλοια η Bimco βλέπει «μεγαλύτερες αποστάσεις που υποστηρίζουν την ισχυροποίησης της αγοράς». Η ανάκαμψη στο εμπόριο των δεξαμενοπλοίων αργού οδήγησε τον Baltic Exchange Dirty Index (BDTI) να αυξηθεί κατά 64% από τα μέσα Σεπτεμβρίου. Το εμπόριο «καθαρών» δεξαμενόπλοιων (μεταφοράς προϊόντων) οδήγησε σε αύξηση του Baltic Exchange Clean Index (BCTI) κατά 21%.
Οι προοπτικές για την παγκόσμια οικονομία επιδεινώθηκαν για άλλη μια φορά. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) προβλέπει τώρα ανάπτυξη 2,7% το 2023 και 3,2% το 2024, ενώ εκτιμά με πιθανότητα 25% η παγκόσμια οικονομία να διολισθήσει σε ύφεση, με το εναλλακτικό καθοδικό σενάριο να εκτιμά ανάπτυξη μόνο 1,2% το 2023 και 1,6% το 2024.
Οι μικρές αυξήσεις στην παραγωγή και κατανάλωση πετρελαίου σε συνδυασμό με την αυξημένη ικανότητα διύλισης στις πετρελαιοπαραγωγικές χώρες, οδηγούν τον αναλυτή της Bimco στην πρόβλεψη αύξησης της ζήτησης φορτίου το 2023 κατά 0,5%-1,5% στην αγορά των δεξαμενόπλοιων αργού και 2%-3% στην αγορά των δεξαμενόπλοιων προϊόντων.
Η αύξηση της προσφοράς θα είναι μικρή τόσο στην αγορά αργού όσο και στην αγορά δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων, ενώ γενικότερα η Bimco αναμένει μία σταθερή βελτίωση των συναλλαγών και στις δυο αγορές δεξαμενόπλοιων το 2023, ακολουθούμενες από μικρές βελτιώσεις το 2024.
Χύδην ξηρό φορτίο
Αναμένεται ελαφρά βελτίωση στο ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης παρά την αδυναμία που καταγράφεται στην οικονομία της Κίνα, εκτιμά η Bimco. Ο Baltic Exchange Dry Index (BDI) παρέμεινε χαμηλός το τέταρτο τρίμηνο λόγω της χαλάρωσης της συμφόρησης και της ασθενούς ζήτησης στην Κίνα. Με δεδομένες τις προαναφερόμενες εκτιμήσεις του ΔΝΤ για την παγκόσμια ανάπτυξη η οικονομία της Κίνας προβλέπεται να αναπτυχθεί κατά 4,4% το 2023 και κατά 4,5% το 2024.
Το 2024 εκτιμά η Bimco, θα μπορούσε να είναι μια πιο ευνοϊκή χρονιά για τη ζήτηση ξηρού χύδην όγκου καθώς βελτιώνονται οι οικονομικές συνθήκες.
Ο στόλος των πλοίων χύδην μεταφοράς προβλέπεται να αυξηθεί κατά 2,1% το 2023 και κατά 1,8% το 2024.
Αναμένεται υποτονική αύξηση της ζήτησης φορτίου 0-1% το 2023 και υψηλότερη ανάπτυξη στο εύρος 2-3% το 2024. Η προσφορά χωρητικότητας προβλέπεται να μειωθεί κατά 0-1% και να αυξηθεί κατά 1,8% αντίστοιχα το 2023 και το 2024
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη