![Μουντιάλ 2022: Απρόσιτο για τους μετανάστες εργάτες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/11/Mundial.png)
Φορώντας μια φανέλα της Αργεντινής, που αγόρασε με σχεδόν τρία ευρώ, ο Σαφίκ Σακαφί, βρίσκεται ανάμεσα σε 15.000 άλλους μετανάστες εργάτες από το Κατάρ, σε ένα στάδιο σε μια απομακρυσμένη συνοικία της πρωτεύουσας, Ντόχα, προκειμένου να παρακολουθήσει την ομάδα του Λιονέλ Μέσι να παίζει τον δεύτερο αγώνα της, για το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2022.
Πρόκειται για γειτονιά, σε ένα εμπορικό κέντρο με κινηματογράφους, σε ένα συγκρότημα ψυχαγωγίας για μετανάστες από την Νότια Ασία, που ονομάζεται «Asian Town», αυτό το γήπεδο φιλοξενεί συνήθως αγώνες κρίκετ.
Διαβάστε επίσης: Μουντιάλ 2022: Τρομάζει ο αριθμός των μεταναστών εργατών που πέθαναν στο Κατάρ
Την εποχή του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου, το συγκεκριμένο μέρος, προσελκύει έναν άνευ προηγουμένου αριθμό εργαζομένων, μεταξύ των φτωχότερων του εμιράτου, οι οποίοι ζουν σε κοιτώνες, μακριά από το… μεγαλείο του κέντρου της Ντόχα.
Διαβάστε επίσης: Μουντιάλ 2022: Αυτοί είναι οι 5 πιο ακριβοπληρωμένοι παίκτες του Παγκοσμίου Κυπέλλου
Αυτή η ζώνη φιλάθλων, όπου ένας DJ διασκεδάζει το -κυρίως- ανδρικό πλήθος με τραγούδια ποπ Χίντι και βίντεο του Bollywood, είναι αυτή που θα τους φέρει πιο κοντά στο Παγκόσμιο Κύπελλο, εάν δεν διαθέτουν ένα από τα λίγες χιλιάδες εισιτήρια αγώνα που πωλήθηκαν για 40 ριάλ Κατάρ (σ.σ. 10 ευρώ).
Έχοντας δει την νίκη του Μέσι και της… παρέας του με 2-0 εναντίον του Μεξικού, ο Σακαφί και οι… Αργεντινοί φίλοι του, δεν χαίρονται που τα ευρωπαϊκά ΜΜΕ τους …υποπτεύονται ότι είναι «ψεύτικοι φίλαθλοι», που πληρώνει το Κατάρ. Παραδέχονται, ωστόσο, ότι έχουν αγοράσει πλαστές φανέλες, επειδή δεν μπορούν να ξοδέψουν 90 ευρώ για τις πρωτότυπες.
«Δεν είχα την πολυτέλεια να έχω ένα όνομα τυπωμένο στην πλάτη, αλλά αυτή η φανέλα, είναι κάτι που ήθελα πολύ», λέει ο 32χρονος μετανάστης, ο οποίος κερδίζει κάτι παραπάνω από 400 ευρώ τον μήνα και στέλνει περισσότερα από τα μισά, στην οικογένειά του, στο Μπαγκλαντές.
«Είναι πολύ δύσκολα στο Κατάρ, η δουλειά είναι δύσκολη. Αλλά ο μισθός μου έχει βελτιωθεί και δεν θα γυρίσω στην πατρίδα», λέει ο Γιασίν Γκουλ, απασχολούμενος σε μια εταιρεία ηλεκτρισμού για δέκα χρόνια, ο οποίος ήλθε στο γήπεδο «για να διασκεδάσει με το χαμηλότερο κόστος».
Εδώ, ένα φλιτζάνι τσάι κοστίζει λιγότερο από ένα ευρώ. Εξακολουθεί να είναι πάρα πολύ για κάποιους, αλλά «δεν υπάρχει πίεση να αγοράσουν τίποτα, οπότε είμαι ευγνώμων για αυτό», σχολιάζει ο Σακίλ Μαχμούντ.
Αναγκασμένος να εγκαταλείψει τις εγκαταστάσεις πριν από το τελευταίο σφύριγμα του διαιτητή, για να πάει στην εργασία του, αυτός ο νεαρός από το Μπαγκλαντές, δεν είχε την οικονομική δυνατότητα να αγοράσει εισιτήρια αγώνα.
Ο Σακαφί, ο Γκουλ και ο Μαχμούντ, είναι τρεις από τους 2,5 εκατομμύρια ξένους εργάτες στους οποίους στηρίζεται το «οικονομικό θαύμα» του Κατάρ, αντλώντας πετρέλαιο και φυσικό αέριο, κατασκευάζοντας στάδια και υποδομές για το Παγκόσμιο Κύπελλο και λειτουργώντας τα δεκάδες ξενοδοχεία που άνοιξαν τα τελευταία πέντε χρόνια.
Διάφορες ΜΚΟ, ισχυρίζονται ότι αυτοί οι εργαζόμενοι, υφίστανται μαζική κακομεταχείριση. Σε απάντηση τους, το Κατάρ επισημαίνει ότι έχει εισαγάγει έναν κατώτατο μισθό περίπου 265 ευρώ, βελτίωσε τα πρότυπα ασφαλείας, μείωσε τις ώρες εργασίας κατά την διάρκεια του πολύ ζεστού καλοκαιριού και έχει δημιουργήσει ένα σύστημα αποζημίωσης για τους απλήρωτους μισθούς.
Πηγή: in.gr
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Scoreplay: Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο επενδύει στην εταιρεία AI για αθλητικά βίντεο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/giannis-antetokounmpo-sits-steps-600x337.jpg)
Νέο «χτύπημα» από τον Γιάννη Αντετοκούνμπο - Επενδύει σε εταιρεία AI για αθλητικά βίντεο
Η τεχνολογία της ScorePlay χρησιμοποιείται από περισσότερους από 200 αθλητικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο
![Deloitte: Οι είκοσι ποδοσφαιρικές ομάδες με τα υψηλότερα έσοδα [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/france-football1-600x442.jpg)
Οι 20 ποδοσφαιρικές ομάδες με τα υψηλότερα έσοδα - Η έκθεση της Deloitte [πίνακας]
Η Ρεάλ Μαδρίτης πέτυχε ένα νέο ορόσημο, καθώς γίνεται ο πρώτος ποδοσφαιρικός σύλλογος που καταγράφει έσοδα 1 δισ. ευρώ σε μία μόνο αγωνιστική περίοδo
![Netflix: Δίνει νέα πνοή σε κλασικές συνταγές της τηλεόρασης του ’50](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/NETFLIX_EXT-600x450.jpg)
Κάντο όπως η τηλεόραση του '50 - Τι επιλέγει το Netflix
Το Netflix επενδύσει σε ζωντανές μεταδόσεις και talk show για να ενισχύσει τα νέα διαφημιστικά εγχειρήματά της
![Στο Top15 των ακριβότερων μεταγραφών ο Τζίμας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/brighton-600x339.jpg)
Στο Top15 των ακριβότερων μεταγραφών ο Τζίμας
«Σπάει» όλα τα κοντέρ η μεταγραφή του Στέφανου Τζίμα στην Μπράιτον, καθώς μπήκε στο Top15 με τις πιο ακριβές μεταγραφές της φετινής χειμερινής μεταγραφικής περιόδου
![Champions League: Είναι δίκαιη η league phase;](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/UEFA-1.jpg)
Είναι δίκαιη η league phase του Champions League;
Ο υπερυπολογιστής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ερεύνησε κατά πόσο είναι δίκαιο το σύστημα της league phase του Champions League
![Decathlon: Πώς ο γαλλικός κολοσσός έγινε αθόρυβα το διαμάντι στη λιανική αθλητικών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/michel-leclercq-600x379.png)
Πώς η Decathlon έγινε αθόρυβα το διαμάντι στη λιανική αθλητικών
H Decathlon δεν αποζητά την προσοχή, δεν χρηματοδοτεί μεγάλες αθλητικές ομάδες, δεν διαθέτει φανταχτερό μάρκετινγκ και δεν ψάχνεται για αναγνώριση όπως η Adidas ή η Under Armour
![Τσέλσι: Παγκόσμιο ρεκόρ μεταγραφής στο ποδόσφαιρο γυναικών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ΡΤΗΤΡΡΤΓ-600x393.jpg)
Παγκόσμιο ρεκόρ μεταγραφής από την Τσέλσι
Η Τσέλσι ολοκλήρωσε την απόκτηση της Ναόμι Γκίρμα από την Σαν Ντιέγκο Γουέιβς σε ποσό που έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ μεταγραφής στην ιστορία του ποδοσφαίρου γυναικών