Το Κατάρ ζει στον ρυθμό του Παγκοσμίου Κυπέλλου και φυσικά οι χιλιάδες επισκέπτες από όλο τον κόσμο μαθαίνουν σιγά σιγά και τις ξεχωριστές συνήθειες των Καταριανών που έχουν να κάνουν με την κουλτούρα και τη θρησκεία τους.
Ολο και περισσότεροι τουρίστες (οι περισσότεροι είναι εδώ για τη μεγάλη ποδοσφαιρική γιορτή) εμφανίζονται τις τελευταίες μέρες με την περίφημη Gotra, το καπέλο ουσιαστικά των Καταριανών και γενικότερα των περισσότερων ανθρώπων στον αραβικό κόσμο. Πρόκειται για την παραδοσιακή άσπρη καθημερινή ενδυμασία των ανδρών η οποία λέγεται «Thob», με την «Gotra» να είναι το αξεσουάρ που καλύπτει το κεφάλι.
Πρόκειται για μια εξαιρετικά ποιοτική ενδυμασία, από ειδικό ύφασμα αδιαβροχοποιημένο το οποίο έχει τα εξής μεγάλα πλεονεκτήματα. Δεν μουσκεύει με τη (σπάνια είναι αλήθεια) βροχή ώστε να μην κολλάει πάνω στο σώμα.
Διαβάστε επίσης: Οδηγός επιβίωσης στο Μουντιάλ: Η λίστα με τις απαγορεύσεις
Ο,τι υλικό και να πέσει πάνω του, όπως καφές, σάλτσα ή κάτι άλλο καθαρίζει 100% απλώς με λίγο νερό από τη βρύση χωρίς να αφήσει ίχνος λεκέ ή να ποτίσει. Επίσης δεν είναι τόσο ζεστό καθώς οι θερμοκρασίες στο Κατάρ είναι απίστευτα υψηλές το καλοκαίρι, ενώ ακόμα και τώρα που είναι χειμώνας, τα 30άρια στον υδράργυρο είναι ρουτίνα!
Την ίδια ώρα η συγκεκριμένη ενδυμασία προστατεύει και από το κρύο το οποίο υπάρχει εσωτερικά στα κτίρια και στους δημόσιους χώρους, αλλά και τα μέσα μαζικής μεταφοράς εξαιτίας του πολύ δυνατού κλιματισμού.
Διαβάστε επίσης – Μουντιάλ 2022: Το Κατάρ θέλει να αφήσει το στίγμα του
Σε αντίθεση με τους άνδρες και την άσπρη ενδυμασία τους, οι γυναίκες έχουν ένα κατάμαυρο φόρεμα, το «Abaya», που καλύπτει όλο το σώμα και το κεφάλι (δεν φορούν οι περισσότερες μπούρκα καθώς δεν είναι υποχρεωτικό) αλλά θέλει προσοχή χαμηλά να μην πιαστεί σε κάποια κυλιόμενη σκάλα ή σε αυτόματη πόρτα στο μετρό ή σε κάποιο κτίριο.
Εξού και το σχετικό σήμα ιδιαίτερα στο μετρό και εδώ το σύνθημα αντί του κλασικού «Mind the gap» είναι το «Mind the Abaya»!
Κλιματισμός παντού
Ενα μετρό φυσικά που από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας του (στην κατασκευή του συμμετείχαν και δύο ελληνικές εταιρείες) είναι αυτόματο χωρίς οδηγό και μάλιστα οι δύο πρώτες θέσεις μπροστά στον εκάστοτε συρμό είναι οι πιο περιζήτητες από τον κόσμο (και ιδιαίτερα τους τουρίστες) που θέλουν έστω και για λίγο να μπουν στη… θέση του οδηγού.
Και εντάξει, μέσα στο μετρό η θερμοκρασία είναι σταθερά δροσερή λόγω του κλιματισμού, αλλά τι γίνεται στην επιφάνεια όπου οι δρόμοι «καίνε» από τον καυτό ήλιο που κάνει αντανάκλαση στην άσφαλτο και με ελάχιστα δέντρα (φοίνικες) διαθέσιμα;
Εκεί η κυβέρνηση του Κατάρ έχει κατασκευάσει ειδικές στάσεις που αποτελούνται από αίθουσες κλιματιζόμενες και οι οποίες μάλιστα δεν ανοίγουν με αισθητήρα κίνησης αλλά με ειδικό κουμπί για να διατηρείται σταθερά δροσερή η θερμοκρασία.
Στα λεωφορεία, ιδιαίτερα αυτά που μεταφέρουν τους δημοσιογράφους στις εγκαταστάσεις, απαραίτητο αξεσουάρ είναι ένα κουτί με χαρτομάντιλα αφού οι περισσότεροι είναι συναχωμένοι από τη συνεχή εναλλαγή της θερμοκρασίας.
Φυσικά και τα σήματα στους δρόμους περί διάβασης πεζών κ.λπ. είναι με σχέδια ανθρώπων με τις κατάλληλες ενδυμασίες.
Στις αίθουσες εργασίας του Τύπου υπάρχουν ακόμα και ποδοσφαιράκια για να φεύγει η ένταση (!) αλλά και αίθουσα προσευχής όπου μπορεί κάποιος να πάει για να έρθει σε επαφή με τον θεό.
Πρώτα η προσευχή
Εδώ η Παρασκευή είναι σαν τη δική μας Κυριακή. Είναι η μέρα προσευχής (11.00-13.00 κλείνουν τα πάντα) και η μέρα του οικογενειακού τραπεζιού, ενώ την Κυριακή εδώ λειτουργούν κανονικά όλα και ακόμα και οι κρατικές υπηρεσίες.
Η FIFA δεν μπορούσε να βγάλει το πρόγραμμα τόσων αγώνων εάν δεν υπήρχε και μεσημβρινός αγώνας και ακριβώς για αυτό συμφωνήθηκε η νωρίτερη ώρα έναρξης αυτού να είναι στις 13.00 (τοπική ώρα) ώστε στα παιχνίδια της Παρασκευής να έχουμε σέντρα ακριβώς με το τέλος της προσευχής.
Εξω από τα γήπεδα οι Καταριανοί εκμεταλλεύονται σε αρκετά μέρη τον δυνατό και καυτό ήλιο τους, έχοντας φορητές μονάδες φωτοβολταϊκών όπου αξιοποιούν την ενέργεια του ήλιου και φωτίζουν οικονομικά και οικολογικά πολλούς εξωτερικούς χώρους. Στις πολυκατοικίες αλλά και στα συγκροτήματα κατοικιών υπάρχουν ειδικοί χώροι για τα σκουπίδια, που ρίχνονται σε ένα φρεάτιο σε χώρο εντός των κτιρίων και καταλήγουν σε κάδο εκτός αυτού.
Γάτες και… SUV
Επίσης στους χώρους όπου υπάρχουν εστιατόρια και ιδιαίτερα στο τεχνητό νησί Pearl απαγορεύονται αυστηρά τα σκυλιά, αλλά όχι οι γάτες που θεωρούνται από τους Καταριανούς πολύ καθαρές και μάλιστα δεδομένου ότι έχουν φτιαχτεί και τεχνητά κανάλια, και υπάρχουν και ποντίκια, οι γάτες έχουν διπλό ρόλο!
Γενικά πάντως δεν υπάρχουν αδέσποτα ζώα στο Κατάρ, ούτε και μηχανάκια, εκτός μόνο από αυτά των διανομέων.
Οσο για τα αυτοκίνητά τους, τα τζιπ και τα SUV των 35.000 ευρώ για παράδειγμα είναι τα πιο απλά αυτοκίνητα με τα οποία κυκλοφορεί ο καθένας. Τα περισσότερα είναι άνω των 70.000 ευρώ, ενώ οι Porshe Cayenne και οι Ferrari είναι στην ημερήσια διάταξη.
Δεν είναι τυχαίο ότι η Ferrari πουλάει στο Κατάρ αρκετά μοντέλα τον χρόνο, τα οποία συνήθως είναι σε τριψήφιο αριθμό, κάτι που δύσκολα συναντάς αλλού.
Λατρεύουν τα λουλούδια
Οι Καταριανοί λατρεύουν τα λουλούδια και τους κήπους και παντού έχουν φτιάξει παρτέρια, με ειδικά όμως άνθη που αντέχουν στη μεγάλη ζέστη και την υγρασία. Επίσης είναι λάτρεις της καθαριότητας και δεν το βλέπεις μόνο στις πινακίδες τους, που σε προτρέπουν να κρατήσεις την πόλη καθαρή, αλλά και στην πράξη όπου δεν βλέπεις ούτε ένα σκουπιδάκι ιδιαίτερα στους δημόσιους χώρους.
Και στα σπίτια απ’ έξω ποτέ δεν θα δεις ένας ξεχειλισμένο κάδο από σκουπίδια ή μπουκάλια και άλλα αντικείμενα πεταμένα. Εδώ στα στάδια, δύο ώρες μετά τον κάθε αγώνα και σχεδόν δεν μπορεί να πιστέψει κανείς ότι πριν από κάποια ώρα ήταν μέσα σε αυτά δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι. Ολοι σέβονται την πόλη τους και τους δημόσιους χώρους και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στην καθημερινότητά τους.
Πηγή: in.gr
Latest News
Τρέλα για την Εθνική: Sold out ο αγώνας με την Αγγλία
Ο κόσμος αγκαλιάζει όσο ποτέ την προσπάθεια της Εθνικής Ελλάδας, αφού εξαντλήθηκαν μέσα σε ένα 24ωρο τα 60.000 εισιτήρια για το μεγάλο ματς με την Αγγλία στο ΟΑΚΑ (14/11)!
Πώς η κρίση της VW επηρεάζει και την... «Μπουντεσλίγκα»
Η Volkswagen δεν είναι μόνο η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, αλλά και ιδιοκτήτρια της ποδοσφαιρικής ομάδας Βόλφσμπουργκ
Daily Mail: Ο Βαγγέλης Μαρινάκης είναι ο άνθρωπος που χρειαζόταν η Νότιγχαμ Φόρεστ
H βρετανική εφημερίδα «Daily Mail» υποκλίθηκε στον Βαγγέλη Μαρινάκη για όσα έχει καταφέρει με τον αγγλικό σύλλογο
UEFA: Ιστορική συμφωνία συνεργασίας με την FIFPRO Europe
Οι βασικές αποφάσεις που επηρεάζουν τις συνθήκες απασχόλησης των παικτών ή τον φόρτο εργασίας των παικτών στις διοργανώσεις της UEFA θα λαμβάνονται πλέον μόνο μετά από εκτεταμένο διάλογο μεταξύ των δύο οργανισμών.
Γιατί απέλυσε τον Έρικ Τεν Χαγκ η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ
Δεν είναι ξεκάθαρο το ποσό αποζημίωσης του Έρικ Τεν Χαγκ μετά την απόλυση
Πόσο κόστισαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2024 – Τα έξοδα και τα έσοδα
Στα 2,8 δισεκ. ευρώ εκτιμάται η κρατική δαπάνη στη Γαλλία για την πραγματοποίηση των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού – Πόσα χρήματα έβγαλαν σύμφωνα με τη Le Monde
Τι λένε στις ΗΠΑ για το μέλλον του Αντετοκούνμπο
Οι φήμες που θέλουν τον Γιάννη Αντετοκούνμπο να φεύγει από τους Μπακς σε περίπτωση που η χρονιά δεν έχει ευτυχής κατάληξη ολοένα και δυναμώνουν.
Τα χρυσά γκολ του Βινίσιους
Ο Βινίσιους πέτυχε καθοριστικά γκολ για τη Ρεάλ στην πορεία για την κατάκτηση του 15ου UEFA Champions League.
Εργοτάξιο ξανά το ΟΑΚΑ – Διαγωνισμός 65 εκατ. για τις στέγες Καλατράβα
Το ΟΑΚΑ κλείνει από το καλοκαίρι του 2025 για εργασίες αποκατάστασης της στατικής επάρκειας στις στέγες του Ολυμπιακού Σταδίου και του ποδηλατοδρομίου
Η «τρελή» πρόταση των 250.000.000 ευρώ στην Μπαρτσελόνα για τον Γιαμάλ και η απάντηση
Ο πρόεδρος της Μπαρτσελόνα, Ζοάν Λαπόρτα, αποκάλυψε ότι το καλοκαίρι είχε πρόταση 250.000.000 ευρώ για τον Λαμίν Γιαμάλ, με το «Goal» να αναφέρει ότι η συγκεκριμένη ομάδα ήταν η PSG.