![Μουντιάλ 2022: Το ποδόσφαιρο παίζεται με μπάλα και… κρυπτονομίσματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/11/bitcoin-cryptocurrency-sports-betting.jpg)
Σε μια περίοδο που οι πτωτικές τάσεις στον «κόσμο» των κρυπτονομισμάτων έχουν προκαλέσει απώλειες πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ, το ποδόσφαιρο «αντέχει» και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις δείχνει τον δρόμο για επενδυτικές ευκαιρίες.
Γίνεται βεβαίως εύκολα αντιληπτό πως το λαοφιλέστερο σπορ στον κόσμο εξελίσσεται και μαζί του εξελίσσονται και οι οικονομικές δομές που το περιβάλλουν.
Τα fan token λοιπόν διαμορφώνουν ένα νέο πεδίο οικονομικής δραστηριότητας, με το ποδοσφαιρικό χρηματιστήριο ν’ αποκτά επί της ουσίας οντότητα και η χρησιμοποίηση του όρου να μην έχει πια μεταφορική έννοια.
Ναι, μιλάμε για ένα χρηματιστήριο με τους όρους που λειτουργούν οι αγορές, και μια τεράστια διοργάνωση όπως είναι το Μουντιάλ του Κατάρ αποτελεί πρώτης τάξεως ευκαιρία για επενδύσεις.
Πολλοί ίσως και να χρησιμοποιούσαν τον όρο «τζογάρισμα» αλλά αυτό δεν αλλάζει τη νέα, σύνθετη πραγματικότητα στο οικονομικό γίγνεσθαι του βασιλιά των σπορ.
Όταν ο κορυφαίος ποδοσφαιριστής του κόσμου, ο Λιονέλ Μέσι, επιλέγει να πάρει μέρος των ετήσιων απολαβών του στην Παρί Σεν Ζερμέν σε token, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό πως ο Αργεντινός σούπερ σταρ και η γαλλική ομάδα «δείχνουν» το μέλλον και στο ποδόσφαιρο.
Είναι επίσης χαρακτηριστικό της νέας «αύρας» που πνέει στο παγκόσμιο φουτμπόλ, ότι κορυφαίοι ευρωπαϊκοί σύλλογοι, όπως η Παρί (που προαναφέραμε), η Μίλαν, η Μάντσεστερ Σίτι αλλά και η Μπαρτσελόνα έχουν προχωρήσει στην έκδοση token εστιάζοντας στην συγκεκριμένη αγορά.
Τα token
Τι είναι όμως τα token; Μπορεί κάθε φίλαθλος να δραστηριοποιηθεί στο συγκεκριμένο πεδίο παίζοντας επί της ουσίας σε μια ποδοσφαιρική «μετοχή»; Στη «μετοχή» ενός παίκτης, ενός συλλόγου ή ακόμα και μιας εθνικής ομάδας; Ναι μπορεί.
Όπως ακριβώς μπορεί να παίξει στο χρηματιστήριο, επενδύοντας σε κάποια εταιρεία κι αυτό είναι κάτι που αναμένεται να επεκταθεί στο παγκόσμιο ποδοσφαιρικό στερέωμα.
Η οικονομική δραστηριότητα που έχει αναπτυχθεί στα token στη διάρκεια του Μουντιάλ στο Κατάρ, διαμορφώνει και μια νέα συζήτηση γύρω από την απόδοση κέρδους σε μια νέα μορφή πονταρίσματος που αφορά το ποδόσφαιρο.
Μόνο τυχαίο λοιπόν δεν είναι ότι στην τελική φάση του Παγκοσμίου Κυπέλλου ο μέσος ημερήσιος όγκος συναλλαγών token «εκτοξεύθηκε» στα 300 εκατ. δολάρια το Νοέμβριο, τη στιγμή που τον προηγούμενο μήνα ήταν μόλις 30 εκατομμύρια.
Η εντυπωσιακή αύξηση φανερώνει πρώτα απ’ όλα το ενδιαφέρον των επενδυτών αλλά επίσης και τα περιθώρια κέρδους που υπάρχουν.
Το token του Μέσι σημείωσε πτώση μετά την ήττα από τη Σαουδική Αραβία, ενώ πτωτικά κινήθηκε για κάποιες μέρες και το token του Ρονάλντο, παρά την πρόκριση της Πορτογαλίας στην επόμενη φάση της διοργάνωσης.
Σε ότι αφορά όμως τον Πορτογάλο, είναι απαραίτητη η υποσημείωση για μεγάλη αύξηση της αξίας του token του, λίγες μέρες πριν από την έναρξη της κορυφαίας ποδοσφαιρικής διοργάνωσης.
Βεβαίως υπάρχουν και οι αναλυτές που επισημαίνουν τους κινδύνους που κρύβει ο κόσμος των κρυπτονομισμάτων, επισημαίνοντας πως οι επενδύσεις δεν αποδίδουν πάντα κέρδος.
Υπάρχουν και επιλογές που αποδεικνύονται καταστροφικές και σ’ ένα τέτοιο ζόρικο περιβάλλον κινείται η αγορά στα κρυπτονομίσματα.
Αναταραχή
Αυτή η αναταραχή γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι επηρεάζει και τα token, όσο και αν κάποιοι αναλυτές επιμένουν ότι η ενασχόληση του κόσμου με την συγκεκριμένη μορφή κρυπτονομίσματος πρέπει να έχει χαρακτήρα απόκτησης βραβείων ή ποδοσφαιρικών προνομίων και όχι οικονομικών κερδών.
Υπάρχουν επίσης πολλοί που επισημαίνουν πως η συγκεκριμένη καινοτομία στο χώρο του ποδοσφαίρου δεν πρόκειται να έχει μεγάλη διάρκεια, ωστόσο ουδείς είναι σε θέση να προβλέψει τις εξελίξεις.
Προς το παρόν έχουμε να κάνουμε με μια νέα ιδέα που αποδίδει και όταν μια ιδέα αποδίδει οικονομικά συνήθως εξαπλώνεται γρήγορα.
Το αν η μπάλα θα «κυλήσει» όχι στο χορτάρι αλλά στον κόσμο των κρυπτονομισμάτων είναι κάτι που θα φανεί άμεσα.
Αυτό που δεν μπορεί πάντως κανείς να αμφισβητήσει είναι η διαμόρφωση ενός νέου πεδίου, στο οποίο η αγνή ομορφιά του ποδοσφαίρου πάει… περίπατο.
Από το νόμισμα που «ρίχνει» ο διαιτητής για το ποια ομάδα θα πάρει τη σέντρα και ποια θα διαλέξει γήπεδο, στα… κρυπτονομίσματα. Το είδαμε κι αυτό…
Πηγή: In.gr
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Scoreplay: Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο επενδύει στην εταιρεία AI για αθλητικά βίντεο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/11/giannis-antetokounmpo-sits-steps-600x337.jpg)
Νέο «χτύπημα» από τον Γιάννη Αντετοκούνμπο - Επενδύει σε εταιρεία AI για αθλητικά βίντεο
Η τεχνολογία της ScorePlay χρησιμοποιείται από περισσότερους από 200 αθλητικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο
![Deloitte: Οι είκοσι ποδοσφαιρικές ομάδες με τα υψηλότερα έσοδα [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/france-football1-600x442.jpg)
Οι 20 ποδοσφαιρικές ομάδες με τα υψηλότερα έσοδα - Η έκθεση της Deloitte [πίνακας]
Η Ρεάλ Μαδρίτης πέτυχε ένα νέο ορόσημο, καθώς γίνεται ο πρώτος ποδοσφαιρικός σύλλογος που καταγράφει έσοδα 1 δισ. ευρώ σε μία μόνο αγωνιστική περίοδo
![Netflix: Δίνει νέα πνοή σε κλασικές συνταγές της τηλεόρασης του ’50](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/NETFLIX_EXT-600x450.jpg)
Κάντο όπως η τηλεόραση του '50 - Τι επιλέγει το Netflix
Το Netflix επενδύσει σε ζωντανές μεταδόσεις και talk show για να ενισχύσει τα νέα διαφημιστικά εγχειρήματά της
![Στο Top15 των ακριβότερων μεταγραφών ο Τζίμας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/brighton-600x339.jpg)
Στο Top15 των ακριβότερων μεταγραφών ο Τζίμας
«Σπάει» όλα τα κοντέρ η μεταγραφή του Στέφανου Τζίμα στην Μπράιτον, καθώς μπήκε στο Top15 με τις πιο ακριβές μεταγραφές της φετινής χειμερινής μεταγραφικής περιόδου
![Champions League: Είναι δίκαιη η league phase;](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/UEFA-1.jpg)
Είναι δίκαιη η league phase του Champions League;
Ο υπερυπολογιστής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ερεύνησε κατά πόσο είναι δίκαιο το σύστημα της league phase του Champions League
![Decathlon: Πώς ο γαλλικός κολοσσός έγινε αθόρυβα το διαμάντι στη λιανική αθλητικών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/michel-leclercq-600x379.png)
Πώς η Decathlon έγινε αθόρυβα το διαμάντι στη λιανική αθλητικών
H Decathlon δεν αποζητά την προσοχή, δεν χρηματοδοτεί μεγάλες αθλητικές ομάδες, δεν διαθέτει φανταχτερό μάρκετινγκ και δεν ψάχνεται για αναγνώριση όπως η Adidas ή η Under Armour
![Τσέλσι: Παγκόσμιο ρεκόρ μεταγραφής στο ποδόσφαιρο γυναικών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ΡΤΗΤΡΡΤΓ-600x393.jpg)
Παγκόσμιο ρεκόρ μεταγραφής από την Τσέλσι
Η Τσέλσι ολοκλήρωσε την απόκτηση της Ναόμι Γκίρμα από την Σαν Ντιέγκο Γουέιβς σε ποσό που έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ μεταγραφής στην ιστορία του ποδοσφαίρου γυναικών