Γωνία Τσακάλωφ και Ηρακλείτου στο Κολωνάκι. Everest. Ένα από τα θρυλικά meeting point της πόλης που από το 1982 δεν είχε πόρτες, εξυπηρετώντας καθημερινά 10.000 ανθρώπους, 24 ώρες την ημέρα.
Ήταν η εποχή που το Everest με μότο «το top της γεύσης» διέθετε καθημερινά περί τα 2.500 ζεστά σάντουιτς (οι περίφημες «παντόφλες» για τους παλιότερους), ενώ στην καλοκαιρινή σεζόν «έφευγαν» 100 τόνοι παγωτό.
Από τότε πολλά άλλαξαν μαζί και τα Everest.
Η επόμενη μέρα της ιστορικής αλυσίδας του ομίλου Vivartia περιλαμβάνει την πλήρη αναβάθμιση της μάρκας και της συνολικής εικόνας της, σε όλα τα επίπεδα: από το λογότυπο και την αισθητική των καταστημάτων μέχρι τις υπηρεσίες και φυσικά τη συνολική γευστική εμπειρία, που υπογράφει ο σεφ Βασίλης Καλλίδης, brand ambassador των everest, με μεγάλη εμπειρία και γνώση στην κατηγορία του street food.
Μέχρι σήμερα από τα 200 καταστήματα της αλυσίδας το 60-70% έχει ανακαινιστεί, ποσοστό που μεταφράζεται σε περισσότερα από 100 καταστήματα, ενώ έως το τέλος του 2023 με νέο concept θα λειτουργεί το σύνολο του δικτύου.
Διαβάστε επίσης – Εverest: Νέο λογότυπο και νέες συνεργασίες με franchisees
Ανάπτυξη μέσω franchise
Σύμφωνα με τον Θανάση Παπανικολάου, CEO του oμίλου Vivartia, ο βασικός στόχος της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια είναι να αναπτυχθεί μέσα από την προσέλκυση νέων franchisees, με καινούρια, υγιή καταστήματα που θα προσφέρουν στο καταναλωτικό κοινό και θα είναι προσοδοφόρα προς τους ιδιοκτήτες τους.
Μέσα στη φετινή χρονιά, η αλυσίδα προχώρησε σε εξορθολογισμό των σημείων πώλησης, καθώς έκλεισαν έξι καταστήματα και άνοιξαν οκτώ.
Να σημειωθεί ότι αρκετά από τα εταιρικά μαγαζιά στην «ελεύθερη αγορά» μεταβιβάστηκαν σε franchisees, με αποτέλεσμα σήμερα το 90% του δικτύου εκτός κλειστών αγορών να αναπτύσσεται μέσω δικαιόχρησης.
Πάντως το ποσοστό της επώνυμης εστίασης παραμένει μικρό συγκριτικά με την ανάπτυξη της συνολικής αγοράς, καθώς κινείται κάτω από 25%.
Για το 2023 το πλάνο είναι να ανοίξουν 10-15 νέα καταστήματα, μέσω συνεργατών franchisees, ενώ όπως τονίστηκε, το κόστος της επένδυσης κυμαίνεται γύρω στα 60.000 – 70.000 ευρώ.
Κλειστές αγορές
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η αλυσίδα για τις κλειστές αγορές, όχι μόνο σε αεροδρόμια, πλοία, ΣΕΑ και λιμάνια, αλλά και σε malls, αθλητικές εγκαταστάσεις, γήπεδα κ.ά.
Αντίθετα με τα καταστήματα της «ελεύθερης αγοράς», στις κλειστές αγορές η αναλογία franchise – εταιρικών είναι 65% – 35%.
Με προσεκτικά βήματα η ανάπτυξη στο εξωτερικό
Ο όμιλος Vivartia διαθέτοντας τρία σήματα (Goody’s, everest, Flocafe) στον κλάδο της επώνυμης εστίασης και ισχυρή παρουσία στην εγχώρια αγορά συνεχίζει να ενδιαφέρεται για επέκταση σε αγορές του εξωτερικού, όπου μέχρι σήμερα έχει μικρή παρουσία.
«Στο εξωτερικό η ανάπτυξη γίνεται με πολύ προσεκτικά βήματα και ακόμη πιο αυστηρή επιλογή κύριων δικαιοδόχων (master franchisees)» ανάφερε στον ΟΤ ο κ. Παπανικολάου.
Αυτή τη στιγμή ο όμιλος Vivartia διαθέτει παρουσία σε 11 χώρες με 16 καταστήματα.
Συγκεκριμένα, τα Goody’s έχουν καταστήματα σε Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία, Κύπρο, όπου εκτός από τη Λεμεσό πρόκειται να ανοίξει και δεύτερο κατάστημα στη Λευκωσία, καθώς και Σαουδική Αραβία, με το κατάστημα να κάνει εγκαίνια τις επόμενες ημέρες.
Flocafe έχουν ανοίξει στο Ηνωμένο Βασίλειο (δύο καταστήματα), Κουβέϊτ, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Αίγυπτο και Κατάρ, ενώ πρόσφατα άνοιξε Everest στη Βόρεια Μακεδονία.
Τριπλάσιο το ενεργειακό κόστος
Το μεγαλύτερο πρόβλημα στον τομέα της εστίασης είναι αυτή τη στιγμή το ενεργειακό κόστος τόνισε η διοίκηση.
«Ακόμη και μετά την επιδότηση είναι τριπλάσιο σε σχέση με 12 μήνες, πιέζοντας την κερδοφορία τόσο των εταιρικών όσο και καταστημάτων δικαιόχρησης», επεσήμανε ο κ. Παπανικολάου.
«Έχουμε υποβάλλει αιτήματα, έχουμε δει τον ΥΠΕΝ, θα κάνουμε συνάντηση και με τον πρωθυπουργό», σημείωσε ο CEO της Vivartia.
«Φαίνεται να υπάρχει μια αποκλιμάκωση στο επόμενο διάστημα, ωστόσο επειδή είναι θέματα που άπτονται των γεωπολιτικών εξελίξεων περιμένουμε τις εξελίξεις», ανάφερε ο ίδιος.
Αναφορικά με τις ανατιμήσεις τονίστηκε πως έχουν συγκρατηθεί προς το παρόν, ενώ κατά μέσο όρο οι πρώτες ύλες για το 2022 είχαν αυξήσεις 30-32% και οι αυξήσεις που έχουν γίνει στα καταστήματα είναι πολύ μικρές. Περίπου 4-5% τον Ιανουάριο εφέτος.
Αυξάνεται η μέση απόδειξη
Η αξία της μέσης απόδειξης παραμένει ίδια και ελαφρώς παραπάνω, ανέφεραν τα στελέχη της αλυσίδας, τονίζοντας ότι έχει αλλάξει το «μείγμα» των αγορών.
Ο κ. Παπανικολάου τόνισε πως το 2022 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για την εστίαση και λόγω του τουρισμού. «Είμαστε λίγο καλύτερα από το 2019 αλλά αυτό έχει να κάνει και με τις πληθωριστικές τάσεις», σημείωσε.
Δεν μειώθηκε η κατανάλωση καφέ, «ανεβαίνει» το delivery
Η κατανάλωση καφέ δεν έχει μειωθεί, επισημάνθηκε από τους ανθρώπους της Everest.
Παρά τις ανατιμήσεις στην τιμή του καφέ, η εταιρεία είχε φροντίσει από νωρίς να κλείσει τιμές και γι’ αυτό δεν υπάρχει μεγάλη επίπτωση στην τελική τιμή προς τον καταναλωτή.
Η αλυσίδα προχώρησε φέτος τον Ιανουάριο σε πολύ μικρές αυξήσεις.
Αναφορικά με το delivery, που γνώρισε ημέρες δόξας κατά τη διάρκεια της πανδημίας, συνεχίζει να κινείται με υψηλές ταχύτητες, όπως τονίστηκε.
«Έχουν αλλάξει οι καταναλωτικές συνήθειες όμως επιστρέφει στις αίθουσες ο κόσμος. Έχει μεγαλώσει η «πίτα», σημείωσε η διοίκηση.
Αξίζει να αναφερθεί ότι στα Goody’s το 42% του τζίρου γίνεται μέσω delivery.
Latest News
Παπουτσάνης: Στα 66,2 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών το 2024
Για το 2025, η Παπουτσάνης προβλέπει διψήφια ανάπτυξη του κύκλου εργασιών
Συνολικά 770.000 ευρώ η αποζημίωση της Επ. Ανταγωνισμού στα Βιβλιοπωλεία Φλωράς - Οι δικαστικές αποφάσεις
Ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2024 η πολυετής διαμάχη της Επιτροπής Ανταγωνισμού με τα Βιβλιοπωλεία Φλωράς
Έκλεισε το βιβλίο προσφορών της Eurobank - Αντλεί 400 εκατ.
Η ημερομηνία λήξης του ομολόγου Tier 2 είναι το 2035, με δικαίωμα ανάκλησης το 2030
Εμβάθυνση συνεργασίας Ελλάδας - Ισραήλ - Προοπτικές για νέες συμφωνίες σε 7 κλάδους
Η στρατηγική συνεργασία ανάμεσα σε Ελλάδα – Ισραήλ, βασικός πυλώνας σταθερότητας και ανάπτυξης στη Αν. Μεσόγειο
Η Apple παραμένει το πολυτιμότερο brand στον κόσμο - Πρώτο ευρωπαϊκό brand η Telekom
Η Telekom, στον όμιλο της οποίας μέλος είναι η COSMOTE, είναι μία από τις πιο επιτυχημένες και πολύτιμες μάρκες παγκοσμίως, σύμφωνα με τη μελέτη «Brand Finance Global 500» - Στην πρώτη θέση παραμένει η Apple
ΕΥΔΑΠ: Στο Υπερταμείο το 11,33% των μετοχών του ΤΑΙΠΕΔ
Το συνολικό ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου και των δικαιωμάτων ψήφου (άμεσα και έμμεσα) της ΕΥΔΑΠ που ελέγχεται από το Ελληνικό Δημόσιο (61,33%) δεν μεταβάλλεται
Τέλος χρόνου για το πρόγραμμα επιχειρηματικότητας της ΔΥΠΑ - Δικαιούχοι και αιτήσεις για €17.000
Το νέο πρόγραμμα επιχειρηματικότητας ανέργων της ΔΥΠΑ δίνει έμφαση στις άνεργες γυναίκες
Πιο ανθεκτικές οι ελληνικές επιχειρήσεις σε νέες κρίσεις [γραφήματα]
Υποχώρηση της τάξης των 13 μονάδων κατέγραψε ο Δείκτης Εμπιστοσύνης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024
Συνάντηση Μπρατάκου με Κοντογεώργη - Ο ρόλος των Επιμελητηρίων
Οι νέες προοπτικές ανάπτυξης για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Μνημόνιο συνεργασίας Pfizer με ΠΑΜΑΚ για την καινοτομία
Συν-δημιουργία μαθήματος με τίτλο «Ψηφιακή Καινοτομία και Συστήματα Μεταφοράς Τεχνολογίας» η πρώτη πρωτοποριακή δράση