Αναλυτικές απαντήσεις έδωσε ο υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος σε όλες τις παρατηρήσεις των φορέων και των βουλευτών της Αντιπολίτευσης, ακόμα και εάν αυτές δεν αφορούσαν τις διατάξεις του νομοσχεδίου, κατά τη συνεδρίαση της ακρόασης εξωκοινοβουλευτικών φορέων για την «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 – Κύρωση Πρόσθετης Πράξης στο Νέο Συνυποσχετικό μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Ναυτιλιακής Κοινότητας και φορολογικές ρυθμίσεις για τη ναυτιλία – Επείγουσες φορολογικές και τελωνειακές ρυθμίσεις – Θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων και του Δικτύου Κρατικών Ενισχύσεων – Μισθολογικές ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις», που συζητείται στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων.
Μισθολογικά ζητήματα Ενόπλων Δυνάμεων
Ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Στρατιωτικών (ΠΟΜΕΝΣ) Δημήτρης Ρώτας, αναφέρθηκε στις πολλαπλές υπηρεσιών των Ενόπλων Δυνάμεων και ζήτησε να ενταχθούν στο νομοσχέδιο ανοικτά θέματα που εκκρεμούν όπως η εναρμόνιση με τη νομοθεσία των μισθολογικών ζητημάτων που αφορούν τους Εθελοντές Μακράς Θητείας όπου τους καταβάλλονται μισθοί υπαξιωματικών, ενώ έχουν προαχθεί σε αξιωματικούς. Την χορήγηση ενός μισθολογικού κλιμακίου στη Γ΄ μισθολογική κατηγορία των στελεχών από τον θεσμό των Οπλιτών Βραχείας Ανακατάταξης, μετά την παρέλευση τριών ετών στρατιωτικής υπηρεσίας. Στις αποδόσεις των αποζημιώσεων της νυχτερινής απασχόλησης, που έχει θεσπίστηκε από το 2017 και οι στρατιωτικοί αναμένουν ακόμη να εκδοθεί μία Υπουργική Απόφαση, μεταξύ των Υπουργείων ‘Αμυνας και Οικονομικών, που να καθορίζει τις λεπτομέρειες χορήγησης της αποζημίωσης αυτής. Ακόμη, πρόσθεσε ο πρόεδρος της ΠΟΜΕΝΣ ότι παραμένουν απλήρωτες οι περιπολίες των στρατιωτικών στον Έβρο. Χαρακτήρισε άδικη και απαξιωτική την ημερήσια αποζημίωση και τα έξοδα μετάθεσης που υφίστανται οι Έλληνες στρατιωτικοί. Παρατήρησε ότι στα επιδόματα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας ακόμα δεν έχουν ενταχθεί το υγειονομικό προσωπικό όλων των στρατιωτικών νοσοκομείων, ενώ και το επίδομα των οπλουργών με εξειδίκευση πυροτεχνουργού και εξουδετέρωσης πυρομαχικών εξακολουθεί να ανέρχεται μόλις στο ποσό των 30 ευρώ παρ όλο που έχει εκδοθεί δικαστική απόφαση για την επαναφορά του στα 130 ευρώ.
Διαβάστε επίσης: Η διαδικασία για αυτόματη επιστροφή φόρου – Πώς θα συμψηφίζονται οι οφειλές
Τα προβλήματα των Επιχειρηματιών Τουρισμού και Ιδιοκτητών Τουριστικών Γραφείων
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επιχειρηματιών Τουρισμού και Ιδιοκτητών Τουριστικών Γραφείων και Λεωφορείων Ελλάδος Απόστολος Εμμανουηλίδης ανέφερε ότι ο κλάδος από την πανδημία αντιμετωπίσει μεγάλα προβλήματα και τα οποία επιδεινώνονται από την ενεργειακή κρίση. Το 85% των τουριστικών λεωφορείων της χώρας παραμένουν ακινητοποιημένα, πλην ελαχίστων περιπτώσεων και περιοχών όπου λειτουργεί ο εισερχόμενος τουρισμός και παρατηρείται, πράγματι, μεγάλη αύξηση τουριστών. Υποστήριξε πως η μεγάλη αύξηση των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας, δε λειτουργεί εξίσου αυξητικά και για την κίνηση των τουριστικών λεωφορείων. Αναγνωρίζουμε, είπε, την προσπάθεια της κυβέρνησης να στηρίξει τους ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων την περίοδο της πανδημίας, όμως αυτή την ώρα χρειαζόμαστε εκ νέου μια γενναία στήριξη για να μπορέσουμε να επιβιώσουμε. Ζήτησε την εξομοίωση των τελών κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων ίσα με τα υπόλοιπα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς άλλων φορέων.
Ο υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος, απάντησε στον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Επιχειρηματιών Τουρισμού και Ιδιοκτητών Τουριστικών Γραφείων και Λεωφορείων Ελλάδος ότι τα μέτρα της κυβέρνησης για την στήριξη της κοινωνίας και της οικονομίας από τις επιπτώσεις της πανδημίας ήταν ύψους 43 δισεκατομμυρίων ευρώ και μεταξύ αυτών ήταν η επιστρεπτέα προκαταβολή, η αναστολή των εργαζομένων- που δόθηκαν και στον κλάδο των τουριστικών επιχειρήσεων, των τουριστικών λεωφορείων. Επίσης, με το νομοσχέδιο αυτό παρέχεται η εξομοίωση των τελών κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων και για το έτος 2023, όπως για το 2021 και 2022, με τα τέλη κυκλοφορίας των υπεραστικών λεωφορείων. Η δεύτερη διάταξη αφορά τον φόρο υπεραξίας κατά της μεταβίβαση των τουριστικών λεωφορείων, που συμπεριλαμβάνονται σε αυτή τη διάταξη και τα ταξί και τα λεωφορεία των υπεραστικών ΚΤΕΛ και τα φορτηγά. Η διαδικασία αυτή έληγε με τον αντικειμενικό προσδιορισμό της αξίας των οχημάτων 1/12/2022 και το παρατείνουμε άλλα δύο χρόνια, μέχρι 31/12/2024 και η τρίτη διάταξη, για την παράταση του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ 13% στις μεταφορές προσώπων. ‘Αρα μόνο σε αυτό το νομοσχέδιο υπάρχουν τρεις ευνοϊκές διατάξεις για εσάς.
Ικανοποίηση από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Η διευθύντρια της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Αικατερίνη Πέππα εξέφρασε την ικανοποίησή της για την αρτιότητα του νομοσχεδίου για την επικαιροποίηση του υφιστάμενου συνυποσχετικού που ήδη έχει κυρώσει η Ελληνική Βουλή με το νόμο 4607/2019, σημειώνοντας πως με την τροποποίηση που έρχεται τώρα επιτυγχάνει με την πρόσθετη πράξη δύο στόχους, πρώτον, διασφαλίζει το ναυτιλιακό θεσμικό πλαίσιο σε σχέση με το ενωσιακό δίκαιο και αυτό σημαίνει στην πράξη ότι διασφαλίζει και την ανταγωνιστικότητα της ελληνόκτητης ναυτιλίας και παράλληλα επιφέρει τεχνικές βελτιώσεις στην εφαρμογή υφιστάμενου συνυποσχετικού με τελικό στόχο και τη διασφάλιση των δημοσίων εσόδων.
Ερωτήματα για τον τρόπο φορολόγησης των ρυμουλκών
Ο διευθυντής της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιοκτητών – Εφοπλιστών και Ναυαγοσωστικών Πλοίων «Αγιος Νικόλαος» Θραυσύβουλος Σταυριδόπουλος ανέφερε πως το θέμα που μας απασχολεί είναι το θέμα του νέου τρόπου φορολόγησης των ρυμουλκών, ο οποίος, κατά τη γνώμη μας, είναι άδικος. Με τις διατάξεις του νομοσχεδίου αντιμετωπιζόμαστε και πάλι ως προς την φορολόγησή μας με διαφορετικό τρόπο από ότι οι πλοιοκτήτες της λεγόμενης ποντοπόρου ναυτιλίας. Και απαιτείται από μια συγκεκριμένη μικρή ομάδα πλοιοκτητών να πληρώσει και Τέλος ανάλογο, τώρα με την ιπποδύναμη του πλοίου και φόρο επί των μερισμάτων, με ποσοστό που μάλιστα, δεν προσδιορίζεται σαφώς. Επίσης επιβάλλεται και η υποχρέωση ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, από την οποία όμως εξαιρούνται οι συνάδελφοι ιδιοκτήτες των ποντοπόρων.
Ο υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος, του επισήμανε ότι δεν αλλάζει κάτι σχετικά με το Τέλος για τα ρυμουλκά και τις αυτοκινούμενες βυθοκόρους και παραμένει ότι ισχύει. Επισήμανε πως η μείωση του φόρου της παρακράτησης στα μερίσματα από το 10% στο 5% ήταν μια προεκλογική δέσμευση που υλοποιήθηκε και είναι γενική και ισχύει για όλους άρα και για τον κλάδο. Υπενθύμισε πως πριν μερικές ημέρες νομοθετήθηκε ότι η ειδική εισφορά αλληλεγγύης καταργείται από 1/1/2023 σε μόνιμη βάση για όλους. Για τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα, για τους μισθωτούς του δημοσίου τομέα, για τους αγρότες, για τους ιδιοκτήτες ακινήτων, για τους επιχειρηματίες, για εσάς. ‘Αρα, για ποια ειδική εισφορά αλληλεγγύης μιλάτε, όταν νομοθετήσαμε την πλήρη κατάργησή της; Ποια είναι η άνιση δική σας φορολογική μεταχείριση σε σχέση με τους υπόλοιπους;
Στην ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτη Κουρουμπλή σχετικά με το εάν έχουν τηρηθεί τα όσα ορίζουν το Συνυποσχετικό με την Ένωση Εφοπλιστών και πόσα χρήματα έχουν ή δεν έχουν καταβληθεί, ο υφυπουργός Οικονομικών απάντησε ότι με το Συνυποσχετικό που υπόγραψε ο ΣΥΡΙΖΑ, ν.4617/2019, τα δηλωθέντα κατά έτος για τα έτη 2019- 2020 ήταν 298.371.847,39 ευρώ, η οικειοθελής παροχή στο 10% σημαίνει 29.837.184,74 ευρώ και υπό την πρόβλεψη πως η ελάχιστη απαιτούμενη οικειοθελής παροχή θα είναι 40.000.000 ευρώ, υπήρχε ένα ελλείμμα 10.162.815,40 ευρώ ανά έτος, για την διετία 20.865.576,20 ευρώ. Με το νόμο 4607/2019 που θέσπισε η ΝΔ προβλέφθηκε η διαδικασία να μπορεί να καταστεί δυνατή η είσπραξη τυχόν ελλείματος, δηλαδή αυτά τα 20.865.576,20 ευρώ, μια πρόβλεψη που δεν υπήρχε στο νόμο του ΣΥΡΙΖΑ. Έτσι, η ΑΔΑΕ στις 10.11.2022 εξέδωσε την Εγκύκλιο με την οποία ανατέθηκε η άμεση βεβαίωση του ελλείμματος του ποσού των 20.865.576,20 ευρώ στη Δ.Ο.Υ. Πλοίων Πειραιά, το οποίο, όπως προβλέπεται, θα εισπραχθεί εντός μηνός από τη βεβαίωσή του.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
ΔΥΠΑ: Πότε λήγουν οι αιτήσεις για το πρόγραμμα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας
Πάνω από 20.000 νέοι έχουν ήδη ξεκινήσει την απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας μέσω της πρώτης δράσης του νέου ΕΣΠΑ της ΔΥΠΑ
Μέσω IRIS οι πληρωμές στον ΕΦΚΑ για ελεύθερους επαγγελματίες - Η διαδικασία
Η πληρωμή οφειλών μέσω IRIS προσφέρει άμεση πίστωση των οφειλών, χωρίς την καθυστέρηση ενός έως τεσσάρων ημερών
Μέτρα κατά της φοροδιαφυγής: «Σήμα» για νέες μόνιμες μειώσεις φόρων
Ο περιορισμός της φοροδιαφυγής έφερε 1,8 δισ. ευρώ στα κρατικά ταμεία το 2024 - Ανοίγει ο δρόμος για νέες μειώσεις φόρων με επίκεντρο τα μεσαία εισοδήματα
Προϋπολογισμός: Οι φόροι που θα πληρώσουμε το 2025 - Πώς θα γεμίσουν τα κρατικά ταμεία
Τι δείχνει ο προϋπολογισμός - Από πού θα προέλθει η αύξηση κατά 2,5 δισ. ευρώ των φορο-εσόδων το επόμενο έτος - ΦΠΑ και φόρος εισοδήματος θα γεμίσουν τα κρατικά ταμεία
Πάνω από 833 χιλιάδες οι άνεργοι τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΔΥΠΑ [πίνακες]
Ποιοι είναι οι επιδοτούμενοι - Η εικόνα στις Περιφέρειες
Πόσο αυξήθηκαν οι οφειλές του δημοσίου στους ιδιώτες - Τι συμβαίνει στα νοσοκομεία [πίνακες]
Νέα άνοδος για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές στα νοσοκομεία - Οι συγκεκριμένες υποχρεώσεις περιλαμβάνουν ποσά clawback και rebate εκτιμώμενου ύψους 1,316 δισ. ευρώ
Ποιοι θα πληρώσουν λιγότερο φόρο το 2025
Οι κερδισμένοι των νέων φορολογικών δηλώσεων - Πώς αντιμετωπίζει η Εφορία τους εργαζόμενους με μπλοκάκι και τις ανακαινίσεις κατοικιών
Το σχέδιο για κατάργηση τεκμηρίων - Πώς και πότε θα «σβήσουν»
Οι παρεμβάσεις που ετοιμάζονται για τα τεκμήρια - Τα έσοδα από την πάταξη της φοροδιαφυγής εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 2,5 δισ. ευρώ
Αντικειμενικές αξίες: Τι αλλάζει στον υπολογισμό της αξίας των ακινήτων
Νέα απόφαση του υπουργείου Οικονομικών ξεκαθαρίζει το τοπίο για ακίνητα εντός και εκτός του συστήματος – Τι ισχύει για προσόψεις, υπόγεια, παλαιότητα, συντελεστές αξιοποίησης οικοπέδου
Μισθοί Πορτογαλίας το… 2027 – Η απόσταση με τη χώρα της Ιβηρικής [πίνακας]
Οι κατώτατοι μισθοί Ελλάδας και Πορτογαλίας απέχουν – Η χώρα μας χρειάζεται τουλάχιστον τρία χρόνια για να προσεγγίσει την χώρα της Ιβηρικής