Για τα νέα μεγάλα έργα, που θα προκηρυχθούν μέχρι το τέλος του έτους, τα διόδια στην Αττική Οδό και τις αλλαγές στον ΚΟΚ, μίλησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.
«Μέσα στους επόμενους δύο μήνες θα βάλουμε μπροστά ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο: Τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής», δήλωσε ειδικότερα ο κ. Καραμανλής. Προανήγγειλε συγκεκριμένα ότι μέσα στις επόμενες 10 με 15 ημέρες, «θα βγει στον αέρα» ο διαγωνισμός για το έργο αυτό, ύψους 125 εκ. ευρώ, με χρηματοδότηση εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης, σημείωσε, μιλώντας, στο ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ. Ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής θα πηγαίνει από τα Άνω Λιόσια μέχρι τα Μέγαρα.
Το δεύτερο έργο, που θα προχωρήσει μέσα στο 2022 και «κουμπώνει» με τη Γραμμή 4 του Μετρό η οποία ήδη έχει αρχίσει να κατασκευάζεται, έχει να κάνει με την επέκταση του Μετρό στο Ίλιον. «Ένα έργο που θα ξεκινήσει από την Ανθούπολη, θα περάσει από τον Άγιο Νικόλαο, θα περάσει από την Παλατιανή και θα καταλήξει στο Ίλιον. Μιλάμε για ένα έργο 650 εκ. ευρώ, ένα έργο που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, ένα πολύ σημαντικό έργο για να μπορέσουμε επιτέλους να αποφορτίσουμε – μαζί με όλα τα μεγάλα οδικά έργα που κάνουμε – την Αττική, η οποία έχει αυτή τη στιγμή νομίζω αρκετά προβλήματα στο κυκλοφοριακό», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Στην τελική ευθεία μπαίνει και ένα ακόμη έργο, το οποίο συζητείται πολλές δεκαετίες και θα δημοπρατηθεί το επόμενο διάστημα: Η λεγόμενη Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω. «Αυτό είναι ένα έργο, που θα φτάσει μέχρι την παλιά Εθνική Οδό και θα έχουμε τρεις ανισόπεδους κόμβους, στο Σχιστό, στα Ναυπηγεία και στο Σκαραμαγκά, αποσυμφορώντας αρκετά όλη αυτή την περιοχή», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.
Μειωμένα διόδια στην Αττική Οδό
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στην απόφαση για τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού, που θα ισχύει από το 2024 και μετά, και η οποία προβλέπει διόδια μειωμένα στα 2,50 ευρώ, από το 2,80 ευρώ σήμερα. «Αυτό υπακούει στη λογική, που έχουμε συνολικά ως Κυβέρνηση, να μειώνουμε τα κόστη διαβίωσης. Το βάλαμε κάτω, το μετρήσαμε πως μας παίρνει να το κάνουμε και το αποφασίσαμε», ανέφερε ο κ. Καραμανλής.
Απαντώντας σε όσους υποστηρίζουν ότι και στα συγκεκριμένα διόδια θα μπορούσε να εφαρμοστεί αναλογική χρέωση, εξήγησε ότι: «Πρέπει να δούμε και μία ευρύτερη εικόνα. Πώς θα επηρεάσει αυτό το υπόλοιπο οδικό δίκτυο όλης της Αττικής. Δηλαδή, θέλουμε μία κορεσμένη Αττική Οδό; Θέλουμε μία Αττική Οδό, στην οποία να μπαίνουμε μέσα και να ‘κολλάμε’;» διερωτήθηκε ο κ. Καραμανλής. Υπενθύμισε ότι αυτό συμβαίνει στη Μεταμόρφωση, όπου το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρήκε λύση, δημοπρατώντας τη Λεωφόρο Κύμης που πραγματικά θα δώσει μεγάλη ανάσα κυκλοφοριακή στην περιοχή αυτή. Σημείωσε επίσης ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών λαμβάνει υπόψη στο σχεδιασμό του και τι συμβαίνει και σε άλλους περιφερειακούς δρόμους της Ευρώπης.
Διαβάστε επίσης: Καραμανλής: Σε τροχιά υλοποίησης μεγάλα έργα υποδομής στην Ανατολική Αττική
Ο νέος ΚΟΚ, τα ΑμεΑ και τα πατίνια
Με αφορμή επίκαιρη ερώτηση για τις προβλέψεις του νέου ΚΟΚ και ειδικά τα πρόστιμα για παράνομη στάθμευση σε όδευση τυφλών ή ράμπα ΑμεΑ, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι θα πρέπει να εφαρμόζονται οι όποιες ποινές από τη Δημοτική Αστυνομία και την Τροχαία.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε παράλογο ότι με τον παλιό ΚΟΚ τιμωρείται το όχημα και όχι ο οδηγός, προαναγγέλοντας αλλαγές στον ΚΟΚ ως προς αυτό το ζήτημα. Προανήγγειλε επίσης ότι θα αυξηθούν τα πρόστιμα για παράνομη στάθμευση σε όδευση τυφλών ή ράμπα ΑμεΑ. «Γίνεται μία πολύ μεγάλη προσπάθεια να γίνουμε επιτέλους μία ευρωπαϊκή πόλη και να σεβόμαστε τους ανθρώπους με αναπηρία. Θέλω να πιστεύω ότι και ο Δήμος – γιατί η κατάσταση αυτή τη στιγμή με τα πεζοδρόμια στο κέντρο της Αθήνας δεν μας τιμά – θα δει με μεγάλη σοβαρότητα αυτό το θέμα», πρόσθεσε.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στις προβλέψεις που ήδη υπάρχουν και για τα ποδήλατα και για τα πατίνια, υπενθυμίζοντας ότι πλέον υπάρχουν και τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Εκτίμησε ότι η κατάσταση είναι πλέον καλύτερη, γιατί μπήκε τάξη με την ασυδοσία που υπήρχε στα ενοικιαζόμενα πατίνια και προανήγγειλε ότι: «Ο ΚΟΚ θα βάλει και μερικούς πολύ αυστηρούς κανονισμούς, διότι θέλουμε και τα πατίνια να διευκολύνουμε, αλλά και να μη δημιουργούνται προβλήματα στους δρόμους της Αθήνας».
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σχολίασε και την προσέλευση των πολιτών της Θεσσαλονίκης στο σταθμό του υπό κατασκευή Μετρό, που άνοιξε για το κοινό. «Νομίζω ότι οι Θεσσαλονικείς έχουν φτάσει σε ένα σημείο, που πραγματικά δεν πίστευαν ότι αυτό το έργο θα γίνει», επισήμανε ο κ. Καραμανλής. «Και ο πλέον δύσπιστος βλέπει ότι το έργο έχει μπει στην τελική του ευθεία. Όλο και περισσότερο εργοτάξια κλείνουν και παραδίνονται οι πλατείες πίσω στην πόλη της Θεσσαλονίκης», πρόσθεσε.
Επισήμανε ότι αυτό που έγινε στη Θεσσαλονίκη δεν ήταν πρωτοβουλία του Υπουργείου, αλλά το Open House είναι εδώ και χρόνια ένας θεσμός στη Θεσσαλονίκη, που έδωσε την ευκαιρία στους πολίτες να δουν από κοντά το έργο και «να δουν με τα ίδια τους τα μάτια ότι εμείς δεν λέμε λόγια και κάνουμε έργα», υπογραμμίζοντας ότι το έργο αυτό δεν προχωράει απλά, αλλά τελειώνει.
Ερωτηθείς για τις εκλογές του 2023, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι: «Αυτό που επιζητούν οι πολίτες από τους πολιτικούς και τη δημόσια διοίκηση, είναι να μην ‘πέφτουν τα στυλό’ κάθε φορά που έρχονται εκλογές. Ας ξεπεράσουμε αυτή την παθογένεια της ελληνικής πολιτικής. Εμείς συνεχίζουμε να κάνουμε τη δουλειά μας. Το πότε θα γίνουν εκλογές, το έχει ξεκαθαρίσει ο Πρωθυπουργός. Αυτά τα οποία σας ανακοίνωσα, θα γίνουν πριν τις εκλογές, είναι ζήτημα δύο- τριών μηνών».
Latest News
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024